DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:54

Janinevv schreef:
Ohjaa jou fries is wel van achter veel gespierder terwijl die van mij al van April is maar goed dat papier hoeft ook niet altijd te kloppen..

We hebben de chip uitgelezen dus weet zeker dat de afstammeling klopt :j[/quote]

Oh hihi bedoelde dat niet zo!
Die van ons heeft geen papier.
Dus daar kan ook nog ander bloed bij inzitten.[/quote]

Ja dat is zo al vind ik haar wel op een volle fries lijken

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:57

paardje2013 schreef:
Janinevv schreef:
Ohjaa jou fries is wel van achter veel gespierder terwijl die van mij al van April is maar goed dat papier hoeft ook niet altijd te kloppen..

We hebben de chip uitgelezen dus weet zeker dat de afstammeling klopt :j

Oh hihi bedoelde dat niet zo!
Die van ons heeft geen papier.
Dus daar kan ook nog ander bloed bij inzitten.[/quote]

Ja dat is zo al vind ik haar wel op een volle fries lijken[/quote]

Haha jaa alleen twijfel omdat ze beetje andere benen heeft.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:05

Mn knappe Country afstamming veulen vd markt is vandaag ontwormd, was hard nodig (eeeuw!) , en geoefend met 'mensen zijn ok en ik laat me aaien'. Hij staat nog niet in mn kudde, hopelijk as zondag invoegen. Tis n hengstje van nu 5 maanden oud. Erg nieuwsgierig gelukkig, leuk koppie erop!
Gisteraaf aangekomen vanuit Zuid Laren en hij was bekaf... gaaaap..
hierbij fotootjes van hem gisteren net na kopen en met mn moeder gisteraaf.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is vandaag als Ti Amo gedoopt!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:12

Jolene85 schreef:
Mn knappe Country afstamming veulen vd markt is vandaag ontwormd, was hard nodig (eeeuw!) , en geoefend met 'mensen zijn ok en ik laat me aaien'. Hij staat nog niet in mn kudde, hopelijk as zondag invoegen. Tis n hengstje van nu 5 maanden oud. Erg nieuwsgierig gelukkig, leuk koppie erop!
Gisteraaf aangekomen vanuit Zuid Laren en hij was bekaf... gaaaap..
hierbij fotootjes van hem gisteren net na kopen en met mn moeder gisteraaf.

[ [url=m/AW103A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/e7l77T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is vandaag als Ti Amo gedoopt!

Achus.. <3

Floor3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:30

Gisteren ook naar de markt geweest en hebben een Shetlander merrie gekocht van ca 1 meter. Vandaag is de dierenarts geweest en ze was erg tevreden! Ze kan wat extra kilootjes gebruiken, maar prima conditie, wel gelijk ontwormd! Morgen komt de hoefsmid. Voor de zekerheid heeft de dierenarts gescand en... drachtig! "Kleine" verrassing :)
Afbeelding

dejong_wever

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:40

Wat een schatje!!

Wij zagen gisteren nog 4 zwarte shetlanders weg gaan van de markt(vekocht?), dat leek zo mooi, paste heel goed in een span met hun 4-en.. Iemand van hier ze gekocht?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:43

Afbeelding

Heeft een bokker deze merrie gekocht? Het is nl de moeder van het veulen dat ik pasgeleden gekocht heeft. Zou graag de naam van de merrie willen weten :)

Shirjolyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:43

Floor3 schreef:
Gisteren ook naar de markt geweest en hebben een Shetlander merrie gekocht van ca 1 meter. Vandaag is de dierenarts geweest en ze was erg tevreden! Ze kan wat extra kilootjes gebruiken, maar prima conditie, wel gelijk ontwormd! Morgen komt de hoefsmid. Voor de zekerheid heeft de dierenarts gescand en... drachtig! "Kleine" verrassing :)
[ [url=m/aEDwso.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel een leuke verrassing? Ik vind het wel leuk ga je een volg topic doen??
Gefeliciteerd *\o/*

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:47

Wat een leuke aanwinsten toch!

Jelske met haar nieuwe halster als morgen nog goed gaat mag ze het halster af :D
Afbeelding

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:50

Floor3 schreef:

Wat leuk gefeliciteerd ! :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:54

Heeft jelske een paspoort?
Heeft ze ook een "achternaam"

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:56

Floor3 schreef:

Heb je deze ook goed in de ogen gekeken? Een van de twee had namelijk een slecht oog.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:57

Kabayo schreef:
Heeft jelske een paspoort?
Heeft ze ook een "achternaam"

Ik zal je effe pb doen :o

dazzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:02

Wat leuk om te zien dat er paardjes die ik daar ook gezien heb nu bij jullie thuis staan. Ik had ook een leuke shetlander gezien, grote maat bruin bont en 10 jaar volgens de buurman handelaar die er naast stond. Eigenaar van deze was nergens te bekennen, na meerdere keren zijn gaan kijken nog steeds niemand te bekennen erg jammer

Floor3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:08

Ja een hele leuke verrassing!! hmm ja misschien wel een vervolgtoppic.
Dankjulliewel :)

Had d'r oog inderdaad gezien, het is ook gezien door de dierenarts. Ze is niet blind, het is een litteken. Ws iets in gekregen wat verwaarloosd is en daardoor een litteken geworden.

Ze is super braaf en enorm sociaal. We hebben gewandeld en gepoetst vandaag, onze dochter van 5 loopt er zo mee weg. (Nog) Geen Shetlander gedrag.. we zijn erg blij met d'r!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:40

Oke even vraagje hoe kan het dat een fries veulen in het nmprs opgenomen kan worden?
Als de site bekijk staat dat alleen toe gelaten word tot bepaalde schofthoogte?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:42

Lijkt me niet dat een fries bij het nmprs kan worden opgenomen?..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:43

Staat toch echt..
Maar het rare is de chip klopte wel gewoon.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:43

Een paspoort van een bepaald stamboek hebben is niet hetzelfde als opgenomen zijn in dat stamboek ;) . Is waarschijnlijk gewoon de goedkoopste plek geweest om haar te registreren.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:45

mooney schreef:
Een paspoort van een bepaald stamboek hebben is niet hetzelfde als opgenomen zijn in dat stamboek ;) . Is waarschijnlijk gewoon de goedkoopste plek geweest om haar te registreren.

Oh fieuw ik schrok al, haha :+
Er stonden ook aftekeningen getekend bij onderkant buik en voorhoofd wel vreemd want kan niks vinden..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:47

Janinevv schreef:
Oke even vraagje hoe kan het dat een fries veulen in het nmprs opgenomen kan worden?

Hij zal het paspoort van het nmprs hebben, maar niet opgenomen zijn in hun stamboek. Dat zijn 2 verschillende zaken.

Je kan voor een veulen bij een ieder willekeurig stamboek een paspoort aanvragen, dat wil alleen niet zeggen dat ze dan in dat stamboek zijn opgenomen.

Sommige stamboeken zijn zo verstandig om voor deze aanvragen en paspoort uit te geven zonder hun stamboeknaam erop, zodat het niet zo verwarrend is.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:47

Ze is helemaal effen toch? Dan noteren ze de kruinen als indentificatie, dus als ze op het voorhoofd en op de buik een kruin heeft (wat normale plekken zijn voor kruinen) dan is dat het.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:48

cobiie schreef:
Janinevv schreef:

Hij zal het paspoort van het nmprs hebben, maar niet opgenomen zijn in hun stamboek. Dat zijn 2 verschillende zaken.

Je kan voor een veulen bij een ieder willekeurig stamboek een paspoort aanvragen, dat wil alleen niet zeggen dat ze dan in dat stamboek zijn opgenomen.

Sommige stamboeken zijn zo verstandig om voor deze aanvragen en paspoort uit te geven zonder hun stamboeknaam erop, zodat het niet zo verwarrend is.

Aha bedankt!
Dan snap ik nu hoe dat gaat :o

ivorysgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:55

iedereen gefeliciteerd met hun aankopen van de zuidlaardermarkt,

2 mensen van stal waren wezen kijken , maar niks mee terug genomen of tegen gekomen wat ze zoeken,

chip moet altijd kloppen ,maar mensen laten paarden opnemen in het stamboek welke op dat momenten het beste uit komt met lage kosten etc ,

zo is het paard van mijn zus een kwpner van 1,80 ,opgenomen in de Welsh cob stamboek,

en is mijn paard (gekocht van de fokker waar Eline_S_S op stal staat )
opgenomen in het stamboek voor shetlanders . terwijl meneer allang de 1,60 is gepasseerd .

zolang de chip nummers overheen komen maakt het helemaal niet uit in welk stamboek ze zijn ingeschreven.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:58

Ik heb niks mee genomen. Zag super mooi shetlander veulentje. Dacht leuke voor bij die van mij te zetten. Later leuke 2span.. was 600 euro zal hier bij de tijd nog eens rond kijken en wie weet kom ik 6nov nog 1 tegen zaten wel mooie Friezen tussen! Maar verwacht volgend jaar al een Fries veulentje dus daar maar niet te lang blijven staan