Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:08

NRJ schreef:
Mooie bonte met een maanoog

[ [url=m/NTLhtz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand enig idee waar deze naar toe gegaan is? Op facebook staat een advertentie van iemand die haar zoekt.

Italië! :j

Heb dat palo hengstje hierboven ook zien staan, leukerd hoor!

Letsdunit

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:52

Die bonte stond volgens mij bij de export, was erg druk, er werd mee rond gelopen, hij had een touw door zijn mond. Wij vroegen ons al af wat voor paard het was.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:56

Die bruin bonte was een paint en hij vroeg er €3000 voor..

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:03

Iemand ook enig idee waar de mooie bonte heen is gegaan waar ze sochtends tussen 6 en 8 hele tijd mee in de buurt van de monsterbaan liepen.
Ze vroegen er 2000 voor wat ik redelijk veel vond.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:08

Viel het jullie trouwens ook op dat de meeste paarden aardig strak vast stonden? Hierdoor konden ze helemaal niet bij dat beetje hooi wat aan hun voeten lag..

En ik heb trouwens amper water bij de paarden gezien.

miraniki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:35

wij hebben een fewspot mini hengstje gekocht als gezelschap voor onze 3 jarige bwelsh. de fokker sturde bij thuiskomst meteen fotos van zijn geboorte tot nu...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:48

Ik heb een wit dekje gekocht, een zwarte BR rijbroek die volgens de verkoper begin volgend jaar pas in de winkel komt (zal mij een worst wezen :Y) ) en een tussenstukje voor longeren.
Al met al het geld voor een shet uitgegeven aan spullen. Je moet wat als je geen paardenbeest van je ouders mee mocht nemen _O-

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:55

Just_Sannee schreef:
Heeft toevallig iemand dit diertje onder zijn vleugels genomen of weet iemand of deze naar een goed huisje is gegaan? :(:)

[ [url=m/ZjRwOz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is er iemand die iets weet over het lot van deze stumper? (als de foto het hier niet doet: blz. 12)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:58

Ik heb dat beessie helemaal niet gezien.. Ik ben ook benieuwd of die leukerd een goed huisje heeft gekregen!

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:01

roosjenat schreef:
Ja , die zijn opgehaald door de organisatie/dierenbescherming blijven daar een week , worden of verkocht of naar een weiland gebracht maar als je dat laatste moet geloven maar volgens mij stonden er om 20'00 geen zwarte ponys meer alleen shetlanders en voorderest tinkers een spaanse paard shetlanders en trekpaarden en een palomino.

Hét Spaanse paard die hier ook veel op de foto's staat?? Heb je informatie naar welke organisatie ze gaan? Ik ben wel benieuwd!!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:03

Harpoon schreef:
Viel het jullie trouwens ook op dat de meeste paarden aardig strak vast stonden? Hierdoor konden ze helemaal niet bij dat beetje hooi wat aan hun voeten lag..

Dan heb jij wat anders gezien dan ik denk ik, ik vond ze niet heel strak staan. Juist veel hooi overal en emmers met water. :j
Leuk om te zien dat sommige paardjes een leuk huisje hebben gevonden bij een bokker!

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:12

kuzznathalie schreef:
Harpoon schreef:

Dan heb jij wat anders gezien dan ik denk ik, ik vond ze niet heel strak staan. Juist veel hooi overal en emmers met water. :j
Leuk om te zien dat sommige paardjes een leuk huisje hebben gevonden bij een bokker!

Het stuk achter de kermis, en dan met name de tweede rij vanaf de straat, daar tussen de bomen.
Dat was tussen 12 en 2.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:14

Hevonen schreef:
Just_Sannee schreef:
Heeft toevallig iemand dit diertje onder zijn vleugels genomen of weet iemand of deze naar een goed huisje is gegaan? :(:)

[ [url=m/ZjRwOz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is er iemand die iets weet over het lot van deze stumper? (als de foto het hier niet doet: blz. 12)

Heb hier een tijdje bij gestaan toen de dierenbescherming of organisatie er was. Iig hadden ze een hele discussie dat het beestje zielig was en hier niet kon staan. Handelaar vond natuurlijk van wel. Wat ik daarna nog meer kreeg was er een slager zich er mee ging bemoeien en die zei dat het beestje prima was. En anders kocht hij hem wel. Dus ben bang... Jullie kunnen zelf verder invullen denk ik

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:40

Ilse_1987 schreef:
roosjenat schreef:
Ja , die zijn opgehaald door de organisatie/dierenbescherming blijven daar een week , worden of verkocht of naar een weiland gebracht maar als je dat laatste moet geloven maar volgens mij stonden er om 20'00 geen zwarte ponys meer alleen shetlanders en voorderest tinkers een spaanse paard shetlanders en trekpaarden en een palomino.

Hét Spaanse paard die hier ook veel op de foto's staat?? Heb je informatie naar welke organisatie ze gaan? Ik ben wel benieuwd!!

Nee die staat in Zwolle op stal.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:41

Ilse_1987 schreef:
roosjenat schreef:

Nee die staat in Zwolle op stal.[/quote]

Ik ga vandaag nog even langs om het dier te bekijken. Vond t zo'n prachtig dier!

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:39

Heeft iemand ook een friese ruin, 13jr, met ontiegelijk lange en dikke manen en een mega voorpluk gezien? of is die mee gegaan met een bokker?, hoorde dat die nogal druk was daar. (gewoon nieuwsgierig)

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:53

Ik zit echt met die tinkerhengst in mijn hoofd... Bah:( Weet alleen dat hij in peize staat waarschijnlijk.
Weet iemand hier meer van?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:15

Harpoon schreef:

Harpoon schreef:
kuzznathalie schreef:

Het stuk achter de kermis, en dan met name de tweede rij vanaf de straat, daar tussen de bomen.
Dat was tussen 12 en 2.

Oke, apart, ik ben van 9.00 tot 13.30 geweest en heb dit niet zo gezien :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:24

Jamiefris schreef:
Iemand ook enig idee waar de mooie bonte heen is gegaan waar ze sochtends tussen 6 en 8 hele tijd mee in de buurt van de monsterbaan liepen.
Ze vroegen er 2000 voor wat ik redelijk veel vond.

Was een beetje brede of niet? Tenminste ik zag ook hele tijd een super leuke bonte. Echt min type. Er liep een jongen mee. Ben ook wel benieuwd waar die heen is.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:28

Veel shetjes ook zo te horen! Wat zijn meestal de prijze daarvan?

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:36

Weet iemand misschien waar de bonte pony sjekkie(als ik het goed typ) heen is gegaan?

Hij heet in zijn paspoort Vincent en is 10 jaar, hij komt uit een kleinkinder circus.
Hij kan steigeren en knielen op comando en nog een aantal dingen meer.
De vrouw die er bij stond was 20 weken zwanger en de man(volgens mij van Turkse of Roemeense afkomst) sprak voornamelijk Duits en ze hadden een klein meisje bij zich in de Kinderwagen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:50

Brechtcarlos : Ja klopt de spaanse paard stond er nog wel om half 8 (misschien eerder) maar is niet met de organisatie mee gegaan.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:51

Luna2006 schreef:

Bij het einde van de dag meestal 50,- of minder .

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:52

Ropa schreef:
Heeft iemand ook een friese ruin, 13jr, met ontiegelijk lange en dikke manen en een mega voorpluk gezien? of is die mee gegaan met een bokker?, hoorde dat die nogal druk was daar. (gewoon nieuwsgierig)

Welke kleur halster had hij ?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:57

roosjenat schreef:
Luna2006 schreef:

Bij het einde van de dag meestal 50,- of minder .

heb er veel voor minder dan de 50 weg horen gaan