813de zuidlaardermarkt! 15 oktober 2013, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 813de zuidlaardermarkt! 15 oktober 2013, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:44

Er waren wel een paar jonge hafjes bij het vijvertje, geen idee wat er mee gebeurt is.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:45

ook fotos van?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:48

Die witte was een plaatje om te zien maar dat echt geen uier, had het nog even van dichtbij bekeken, wat het wel was geen idee maar iig zeker niet zoals het hoort. Beestje leek er geen last van te hebben trouwens.

Ben me 1x wel kapot geschrokken zeg, kwam er een met een fries door de menigte heen in volle draf, beestje gleed uit, stond op en vloog bijna achterop de wagen van een tweespan.
Man sleurde het arme beest weer mee in volle draf, was een vrouw die maar net op tijd opzij kon springen, aan de andere kant liep man met kindje |o wat een idioot was dat zeg, gelukkig liep het goed af.

Iemand enig idee wat er halverwege de ochtend aan de hand was trouwens? Politie en alles erbij, maar kon er niks van zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:49

Nee ik heb geen foto's gemaakt. Rondkijken was voor mij genoeg, maar ik heb wel een hoofdstel en bit gekocht voor [naam]. :)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:50

Romy1234 schreef:
Iemand enig idee wat er halverwege de ochtend aan de hand was trouwens? Politie en alles erbij, maar kon er niks van zien.

Bij welk veldje? Waar geen vijver was? Daar stonden we naast, wat wij ervan konden verstaan ging het om chips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:50

Oh in de middag rond 1 uur was er een kop-staart botsing. Ik ben er langsgefietst. Daardoor stond al het verkeer vast. Een ambulance kwam nog om even naar de vrouw te kijken. Voor de rest heb ik het niet meegekregen en ben ik weer doorgefietst. :P

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:51

Oh op de weg, ik dacht op de paardenmarkt :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 19:01

Zo, ik wil nu eerst even bijkomen, maar ik heb een projectje meegenomen. Een Welsh A vosruintje van 3 jaar oud. Ik maak straks even een topicje aan, zet het linkje hier wel neer.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:04

leuk om jullie ervaringen te lezen:)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:12

Ik zal deze week wat foto's plaatsen van de shetXfjord kruising. Heb hem inmiddels Bokko (Buhkoe, zoals de Noorse schaatser) genoemd. Morgen komt de dierenarts een checkup doen. Hij staat nu lekker bij te komen op stal. Hij meet trouwens 1.05m, maar groeit mogelijk nog iets. Is natuurlijk pas 2,5. Ben blij met dit projectje! Volgend jaar maar eens op het gemakje gaan beleren (inspannen).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:12

Jolandje: die op de laatste foto, knap dier!

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:14

Romy1234 schreef:
Die witte was een plaatje om te zien maar dat echt geen uier, had het nog even van dichtbij bekeken, wat het wel was geen idee maar iig zeker niet zoals het hoort. Beestje leek er geen last van te hebben trouwens.

Ben me 1x wel kapot geschrokken zeg, kwam er een met een fries door de menigte heen in volle draf, beestje gleed uit, stond op en vloog bijna achterop de wagen van een tweespan.
Man sleurde het arme beest weer mee in volle draf, was een vrouw die maar net op tijd opzij kon springen, aan de andere kant liep man met kindje |o wat een idioot was dat zeg, gelukkig liep het goed af.

Was een oudere meneer(handelaar) die een aanval kreeg (was bij de monsterbaan) en daar is wel (politie en ambu. personeel) alles bij gekomen. Meneer stond gelukkig vrij snel weer maar was lijk bleek. Hopelijk is alles goed met meneer.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:15

Beau_Myrthe schreef:
Ben benieuwd wie wat mee naar huis heeft genomen!

Ik ook!

Ik zag al een behoorlijke knapperd voorbij komen :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:17

Happinez, knap ding!! Veel plezier ermee!

En van de andere aankopen zou ook ik graag een foto zien :))

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:20

Ik heb zovaak gezien dat er iets aan de hand was met politie haha, toen ik aankwam lag er al iemand op de grond, had teveel gezopen. Daarna hadden er twee gevochten en daarna nog wat dingetjes.
Verder heb ik wel wat haflingers gezien ja, dat met die fries heb ik niet meegekregen. wel stonden wij bij die zebra kruising toen echt opeens uit het niets een paard langs hem los brak, bleef wel staan maar iedereen schrok zich rot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:21

Thorn2006 schreef:
Romy1234 schreef:

Was een oudere meneer(handelaar) die een aanval kreeg (was bij de monsterbaan) en daar is wel (politie en ambu. personeel) alles bij gekomen. Meneer stond gelukkig vrij snel weer maar was lijk bleek. Hopelijk is alles goed met meneer.

Ja bij de monsterbaan bedoelde ik inderdaad, hoop dat alles goed is met die man.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:23

Ja dat hoop ik ook.
Duurde ook nog best lang voordat ze er waren.

Ik stond bij het stipper paard en veulen, die in de monsterbaan stonden omdat die handelaar was naar die meneer gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:23

Ook wel sneu om te zien soms hoor dat sommige pony's elkaar finaal bleven trappen, ging een paar keer hard aan toe.
En werd in ene tussen een paar C merries een hengst tussen gezet, hoop gegil en de hengst sprong half over het touw en alles.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:32

Vond het ook erg zielig om te zien hoe sommige pony's/paarden werden meegesleurd door dronken kopers of verkopers. Prima dat je wat drinkt maar om dat bij paarden te doen....

Zonet werd onze boom een uit het 'voortuintje' getrokken. Is toch niet normaal tegenwoordig.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:37

Op half zes stonden wij bij zo'n export plaats waarvandaan de paarden kwamen en daar zat ook een niet al te dunne dronken man op een shetland ponytje die hij vijf minuten geleden had gekocht (handje klap is dan wel weer leuk om te zien:D). En hij bleef maar schoppen omdat dat beestje niet wou lopen -O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:40

idioten die dronkaards
dat vind ik dan het minst leuke van de markt. dit soort zaken, en ik vind het ook zo beroerd dat veel handelaren er maar op los schoppen en slaan, dat is echt nergens voor nodig :n

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:41

Romy1234 schreef:

Met die fries, daar was ik nog bij.
Menner schrok goed!!

Wij zijn daarna weg gegaan....Vonden het wel prima.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:43

Dat slaan schrok ik af en toe ook van, Sommige stukken ben ik iets van vier keer langs gelopen en dan zag je als nog de strepen op de billen staan. Ook liep ik een keer gewoon aan de kant van de weg en loopt er ineens iemand voorbij met twee paarden waarvan er een half tegen me aan loopt/rent, vond wel dat hij even had mogen zeggen dat hij eraan kwam want de andere deden dat ook maargoed.

Als er trouwens iemand foto's heeft van een grote schimmel (grijs) zou ik die graag willen zien :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:45

Klopt! Ik vind het echt totaal niks dag sommigen zich zo idioot gaan gedragen. De meesten gaan in 1 keer door en zijn niet meer in staat om normaal te doen, erg jammer. De sfeer zakt vaak steeds verder weg naarmate er meer drank in het spel is.