KNHS instructieweken 2013 pony's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dilay_Romy

Re: KNHS instructieweken 2013 pony's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:44

OO jaa van een Binnenbak raak je verwend wahhahaXD ik heb het lijstje van dingen die ik mee moet nemen al af!(hoeveel nemen jullie mee) er staat echt super veel dingen op die van mij*oeps* echt wel meer dan 40 wahahahXD maar mijn pony heeft speciaal eten moet ik dat dan van te voren aangeven of hoe zouden jullie dat doen?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:21

Haha wij kunnen alleen in een binnenbak rijden omdat er geen buitenbbak is en thuis alleen een hele zware paddock waar niet in te rijden valt.

Eten moet je daar op je kaartje op je stal aangeven. Kun je ook op schrijven van eigenvoer of extra vitamine poeder of zoiets.

Net Ollie gereden, maar oejoej wat was die bang. Op het laatst nog even fijn kunnen rijden maar daarvoor steeds aan een kant weg willen (was iemand een kar of vouwwagen aan het schuren en verven). Haha hij liet daardoor wel een super middendraf zien! Dadelijk ga ik op het paard van mijn moeder maar die heeft al een aantal maanden stil gestaan wegens te weinig tijd :=
Ik heb geen lijstje gemaakt vorig jaar en was toen ook dingen vergeten :o dit jaar dus maar een lijstje maken.

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:07

Hahha oo helemaal geen buitenbak whahaha(die van mij vind niks eng maar doet alsof whaha).
Noujaa toch fijn dat je de laatste minuten nog lekker heb kunnen rijden!
Maar zijn er ook echt mensen die eigen Hooi meenemen? en krijgen ze daar eigenlijk ook biks? sorry voor alle vragen maar die van mij is een beetje een probleem paardje wahha

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:59

Ze krijgen dacht ik pavo brok en nog een of andere mix. Eigen hooi mee kan ook, maar als je pony het hooi daar niet lust kan je bij het hooi ook luzerne krijgen.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:03

Ze krijgen daar toch 2x op de dag krachtvoer? En hoevaak ruwvoer?
Binnenbak maakt mij ook niet zoveel uit... Het is natuurlijk vervelend om in de regen te rijden, maar we moeten maar hopen op zon!

dominiquew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:30

ze krijgen volgens mij 2/3 x perdag hooi, ik hoorde dat ze maar 1 plakje krijgen, en als ze de hele dag op stal zijn is dat best weinig. maar je kan voor 15 euro bij kopen zegmaar voor de hele week krijg je dan per x een plak extra.

@Dilay_Romy zou je miss dat lijstje willen sturen?
ik weet echt niet wat ik allemaal mee moet nemen haha.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:34

welshfan97 schreef:
Ze krijgen dacht ik pavo brok en nog een of andere mix. Eigen hooi mee kan ook, maar als je pony het hooi daar niet lust kan je bij het hooi ook luzerne krijgen.

Ze krijgen sportbrok van Subli en granenmix ook van Subli. :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:41

Sorry hoor, maar dat is echt te weinig. Ik vind dat eigenlijk niet echt kunnen of denk ik daar als enigste over? Als je op kamp gaat hoop je toch wel dat je pony genoeg te eten krijgt... Niet dat die van mij veel nodig heeft (hij is sneller te dik, dan te dun) maar voor sommige pony's is het net omgekeerd (sneller te dun, dan te dik). En vooral in zo'n intenstieve week..

kimxcentella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:45

xDebora schreef:
Sorry hoor, maar dat is echt te weinig. Ik vind dat eigenlijk niet echt kunnen of denk ik daar als enigste over? Als je op kamp gaat hoop je toch wel dat je pony genoeg te eten krijgt... Niet dat die van mij veel nodig heeft (hij is sneller te dik, dan te dun) maar voor sommige pony's is het net omgekeerd (sneller te dun, dan te dik). En vooral in zo'n intenstieve week..

Ik vind het ook wel weinig.. maar als je voor 15 euro iets meer kan krijgen? Dan ga ik dat denk ik wel doen! Ik ga ze ook sowieso elke dag wel laten grazen.

dominiquew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:50

Ja t is ook best weinig want verder staan ze de hele dag binnen, en bij mij staat ze de hele dag buiten ook snachts als het weer goed is! Ik betaal dan ook die 15 euro, en neem zelf nog voer mee.

dominiquew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:08

Ik heb ze een mail gestuurd met wat voor voer ze krijgen, en hoe vaak per dag ze voer krijgen.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:13

Volgens mij krijgn ze 4 keer per dag hooi als je voor extra hooi kiest.
En 1 plak is erg veel hoor! Als je een dun plakje heb krijg je er ook wel eens 2.
Voor mijn gevoel komen ze niks tekort!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:33

Okee, ik oordeelde misschien ook wel wat te snel... Bij mij is een plakje hooi soms niet veel, maar dat ligt soms ook net aan het hooi zelf.. Ach, ik zie wel. Ze krijgen vast genoeg en anders laat ik hem grazen.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:39

Jaa het is de knhs die zorgen echt wel goed voor de pony's.
Dar hoef je je echt geen zorgen over te maken :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:45

Hahaa, dat is ook weer zo. Het klinkt misschien ook wel weinig, maar dat hoeft het dan niet gelijk te zijn!

kimxcentella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:51

Ayleen_R schreef:
Volgens mij krijgn ze 4 keer per dag hooi als je voor extra hooi kiest.
En 1 plak is erg veel hoor! Als je een dun plakje heb krijg je er ook wel eens 2.
Voor mijn gevoel komen ze niks tekort!

O! Dat is heel fijn! Zal wel goed komen :)

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:28

Jaa inderdaad 1 plak is echt veel! maar mijn pony kan in zo'n week wel wat extra gebruiken alleen mijn pony kan niet tegne kuil(dan krijgt ze altijd koliek) dus hebben we ook op de manege onze eigen hooi(ijfelhooi(of hoe je het oo schrijftXD) maarjaa ze kunnen altijd ng wel grazen enzo! ik doe dan gewoon in elke zak ietsjes minder normaal gaat er 2.5 kilo in dus dat is 5 kilo per dag maar dan gwn zo dat het ook 5 word!

@dominiquew Ja dat is goed hoor het is alleen wel een heel raar lijstje hoorXD met de namen van de pony an mij en mijn vriendin XD maar misschien staat nog niet alles erop maarjaa Dat moet je dan zelf maar ff kijken hoor hahahaha ik zal je een pbtje sturen

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:30

K heb trouwens net op Romy gereden ofnouja ahha.
ik had priveles en ik moest de voorhand meer naar binnenzetten en het enige wat ze deed was steigeren en bokken ahahahahXD dus toen heb ik er maar 10 min. opgezeten toen zei mijn lesg. ik ga er wel ff op en die is er niet meer afgegaan whahahahaXD maarja toen heeft ze wel het hele uur goed gelopen!

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:40

Dilay_Romy schreef:
K heb trouwens net op Romy gereden ofnouja ahha.
ik had priveles en ik moest de voorhand meer naar binnenzetten en het enige wat ze deed was steigeren en bokken ahahahahXD dus toen heb ik er maar 10 min. opgezeten toen zei mijn lesg. ik ga er wel ff op en die is er niet meer afgegaan whahahahaXD maarja toen heeft ze wel het hele uur goed gelopen!

Wat een boefje!!
Doet ie dat vaker dan?

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:53

Haha noujaa meestal is het gewoon aan te teugel rijden en stelling noujaa dat doet ze nog wel! maar sinds kort weet ze weer hoe leuk het is om te bokken^^ maar nu moest ze op de volte ook nog eens haar binnenhand naar binnen zetten Ala schouderbinnenwaards en er iss niks wat ze moeilijker vind! maarjaa na een tijdje deed ze wel piaffe hahaha ik zei al noujaa dit gaat wat worden met de zomerinstructieweken ahah maar het is nu moeilijk voor der en dan wilt ze der onderuit komen heXD
@ Welshfan hoe is het nog gegaan met het paard van je moeder?

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:00

Mijn pony krijgt tussen de 8 en 10 kilo kuil op een dag.
Maar ik neem gewoon mijn hooinetjes mee daarheen zodat hij er wat langer over doet en dan hoop ik dat het genoeg is en ik neem wel gewoon 15 euro extra mee voor de zekerheid!

En morgen begint voor mij de kerstvakantie en kan ik weer lekker wat langer rijden.
Dan ook maar eens de binnenbak gaan opzoeken, want de buitenbak van ons is nu erg slecht!

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:03

Titineee schreef:
Mijn pony krijgt tussen de 8 en 10 kilo kuil op een dag.
Maar ik neem gewoon mijn hooinetjes mee daarheen zodat hij er wat langer over doet en dan hoop ik dat het genoeg is en ik neem wel gewoon 15 euro extra mee voor de zekerheid.

Wat voor pony heb jij dan? Naar welke week ga jij ?
Maar ik heb een haflinger die nu al best wel dikjes begint te worden en het is een kleine haflinger! wij hebben ooit een keer gehoord het gewicht :100 is wat je moet geven aan kuil! nu weegt Romy 400ong. dus krijgt ze al een kilo te veel!

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:04

Ps ik zie nu wat voor pony je hebt jezus die is echt mooi!(ik houd echt van schimmeltjes haha)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:31

Aan eten krijgen ze echt niets te kort! Oja subli was het, sorry.

Haha dat onder het werk uit willen komen ken ik, gewoon volhouden en dan accepteren ze vanzelf dat ze moeten werken. En kun je weer naar het volgende onderdeel waar ze onderuit willen. Heb dat met Raspoetin maar hij krijgt steeds iets meer bespiering waardoor hij steeds iets meer aankan en dus ook niet protesteert.
Ehm nou ik had bijna zand gehapt vanaf 1,77 maar het is gelukkig net goed gegaan. Hij is heeeeel erg bang en zeker als hij een tijdje niet heeft gelopen. Hopelijk kan ik over een paar dagen weer ontspannen rijden en echt op hem 'leren' te rijden, hoop namelijk op hem mn overstap van pony naar paard te maken alleen is hij wel erg groot.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:35

Dilay_Romy schreef:
Ps ik zie nu wat voor pony je hebt jezus die is echt mooi!(ik houd echt van schimmeltjes haha)

Ah dankje :D
Ik ben zelf ook weg van schimmeltjes, alleen is die van mij wel snel geel waar hij eigenlijk wit hoort te zijn, maar dat zullen ze ook allemaal wel hebben :P

Ik ga naar week 7 of 8A ga :)
Ik denk dat mijn pony rond de 300 kilo weegt, aan 3 kilo heeft hij echt niet genoeg :wow:
Dan eerder 6 denk ik.
Maar er zit wel verschil in hooi en kuil ofzo.

Ik wil het eigenlijk wel weten nu, ik ga het opzoeken :+