Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 22:06

Mijn ring liep uit, 20 min te lang losrijden is niks waard. Gevolg: een paard dat helemaal op zijn laatste liep. Kon er geen stukje oprichting meer in kijgen helaas. En hij begon te klieren, gewoon omdat hij het niet meer trok. Bah, baal er echt van...

Bertie: dat het uitliep schijnt te zijn te gekomen door een onoplettende ruiter die veel te laat gestart is, mag een ruiter eigenlijk nog wel starten als deze te laat komt?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:21

klumpertje schreef:
Bertie: dat het uitliep schijnt te zijn te gekomen door een onoplettende ruiter die veel te laat gestart is, mag een ruiter eigenlijk nog wel starten als deze te laat komt?

Dat bepaalt de ringmeester.

De ringmeester zorgt voor een goed verloop van de ring.
Dat betekent communicatie met de juryleden, en ook met de ruiters.
Als iets uitloopt (om wat voor reden dan ook) moet de ringmeester dat aan de ruiters melden, zodat die zich kunnen instellen op vertraging of vroeger starten.
Het is aan de ringmeester om te besluiten om iemand op een andere tijd dan gepland te laten starten (dat kan natuurlijk gebeuren, als iemand onderweg een lekke band kreeg of zo).
Het is niet gemakkelijk om ringmeester te zijn. Er zijn héél veel belangen in het spel van meestal héél veel gespannen deelnemers. Een ringmeester moet een meester zijn in het schipperen met al die belangen.
Maar bovenal: een ringmeester moet beslissingen durven nemen, en vooral duidelijk zijn.

De rol van een ringmeester wordt vaak niet op waarde geschat.
Het is meestal een vrijwilliger die stinkend zijn best doet. Zonder ergens op terug te kunnen vallen in het heetst van de strijd. Houd dan je rug maar eens recht, tussen al die schreeuwende en eisende en gestresste ruiters.

Ik begrijp je frustratie, Klumpertje. :(:)

Wie weet .. misschien is het leuk als je morgen met een bloemetje naar de ringmeester gaat? Om uit te leggen dat je enorm gebaald hebt .. én dat je óók begrijpt hoe moeilijk zijn of haar positie is? <3
Ringmeesters verdienen meestal véél meer waardering dan ze krijgen. :j

bertie

Re: Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:29

ah, even over bloemetje.
Zo'n 30 jaar geleden was er gedoe met wel of niet starten op een wedstrijd. Gewoon een misverstand tussen secretariaat van onze vereniging en secretariaat van de uitschrijvende vereniging.
We wilden graag meedoen, en het secretariaat van de uitschrijvende vereniging deed even z'n best, en we konden starten. Op de wedstrijddag namen we een bloemetje mee (helemaal niet iets duurs), en na 20 jaar hadden we nog steeds een streepje voor. Bijzonder, wat een bloemetje kan doen!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:33

Als het woensdag echt zo extreem heet worden als ze zeggen wordt er dan wel gewoon gereden? Ze waarschuwen voor hittestress etc.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 22:38

Ik ben niet iemand die tekeer gaat tegen de ringmeester. Iedereen wordt op tijd de baan op gehaald en daar is het toch ook een stukje eigen verantwoordelijkheid. De ringmeester die er nu zat is hier de hele week aanwezig dus een bloemetje heeft ze niets aan :)
Ik weet zelf hoe moeilijk het is als vrijwilliger. Heb misschien naast het ringmeesteren ook een van de meest ondankbare taken: het zoeken en plannen van schrijvers. Over het algemeen is het nooit goed of het deugt niet. Niemand realiseert zich hoe belangrijk schrijvers zijn voor zo'n evenement ook

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:40

Percy leen sluit me bij je aan.
Ze spreken over een hitte record mogelijk 38-39 graden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:41

Als het echt zo extreem wordt dan neem ik de gok niet denk ik. Die van mij kan al slecht tegen de warmte en dan ook nog 2 parcoursen moeten springen :(:) Hoop stiekem dat het allemaal nog wel mee valt want wil heel graag rijden!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 22:45

Ik bekijk het die dag wel, moet pas 's avonds starten en mijn paard staat daar dus zal toch beweging moeten hebben, als het dan niet te warm is start ik gewoon

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:46

Hier ook een update :D
Paarden zijn goed aangekomen, vandaag heb ik even gereden op het losrijterrein en morgen de eerste proef.
Woensdag moet ik gelukkig met die hitte pas in de avond.
Vriendinnetje van me heeft vandaag gestart in de m1 en lage punten gereden voor hoe het eruitzag naar mijn mening.
Maar goed morgen nieuwe dag nieuwe kansen :+

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:50

Balen zeg Lotte dat het zo uitliep!

Ik kan morgen wss ook niet starten met BA :( Haalde hem vanavond uit de stal met een dik been.. Zaterdag nieuwe kans en met Guess hopelijk wel kunnen starten anders is het wel erg zuur (met name ook voor het startgeld :P)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:06

Persoonlijk vind ik het onverantwoord om woensdag de starten. Het kan echt onverantwoord heet worden.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:08

klumpertje schreef:
Ik ben niet iemand die tekeer gaat tegen de ringmeester. Iedereen wordt op tijd de baan op gehaald en daar is het toch ook een stukje eigen verantwoordelijkheid. De ringmeester die er nu zat is hier de hele week aanwezig dus een bloemetje heeft ze niets aan :)
Ik weet zelf hoe moeilijk het is als vrijwilliger. Heb misschien naast het ringmeesteren ook een van de meest ondankbare taken: het zoeken en plannen van schrijvers. Over het algemeen is het nooit goed of het deugt niet. Niemand realiseert zich hoe belangrijk schrijvers zijn voor zo'n evenement ook

Ach weet je een bloemetje was maar een idee.
Een ander idee dan. :)
Hoeveel mensen stappen 'zomaar' op een ringmeester (of een andere vrijwilliger) af om 'zomaar' waardering uit te spreken?
Het doet wonderen!
Oproep: STAP op een vrijwilliger af en SPREEK je waardering uit!
Het kost niets. Het levert ENORM veel op!

Dat kun je je vast wel voorstellen Klumpertje.
"Het is nooit goed of het deugt niet", zeg je.
Ik neem mijn eigen schrijver mee.
Ondertussen weet ik heel goed wat voor ondankbare EN ONMISBARE taak JIJ achter de schermen uitvoert. Onder enorme tijdsdruk, en als je denkt dat je alles rond hebt zegt de een na de ander nonchalant 'even' af. Om gek van te worden!

Neemt iemand een bloemetje voor Klumpertje mee?
Of de ringmeester?

Ach een bloemetje hoeft niet, als het zo warm wordt.
Maar een vriendelijk woord, waarbij begrip getoond wordt voor de zwaarte van de functie, dat kost al helemáál niets! (in Euros)

HA! Nu ik dit zo schrijf .. ik ga iets meenemen.
Voor Gonnie, voor Klumpertje, voor twee ringmeesters.
En voor een parkeerwacht.
YES!

talk the talk ... walk the walk

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:15

Joolien schreef:
Persoonlijk vind ik het onverantwoord om woensdag de starten. Het kan echt onverantwoord heet worden.

Pff.. !
Watje! >;)

Ik heb op eens op de heetste dag van het jaar moeten rijden. In een zwart rij-jasje van degelijke wol.
De springruiters mochten zonde jasje, maar de dressuurruiters niet. Het ging om het 'cachet', zei de federatievertegenwoordiger.
Leuk was het niet, maar ach, dood gingen we ook niet.

Slappe watjes zijn jullie! ~~}>

_O-

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 23:28

Ik heb echt pas op donderdag de lijsten klaar.
Het is wachten op de rubriekindeling van het secretariaat, dan de juryindeling (ivm eigen schrijvers) en dan nog op wijzigingen van beide die tot op de laatste dag nog binnenkomen. Ik moet zeggen, vorig jaar heb ik hard achter iedereen aan moeten bellen en dit jaar melden zich spontaan gigantisch veel mensen aan. Daar ben ik al zo blij mee :)
Toch heeft het me in de laatste week best wat stress gekost.

Ik heb afgelopen weekend nog mijn grote complimenten gedaan aan de organisatie van de rijssense dressuurdagen en gezegd dat ik volgend jaar graag terug kom om te rijden. Ook zei vertelde mij dat er iemand aan het klagen was geweest tijdens het afbouwen en dat ze het jammer vond dat iedereen een nare nasmaak overhield aan een heel erg geslaagd concours.

Eigenlijk is het voor de organisatie van een concours hetzelfde als je zelf van een jurylid vraagt. Je wilt niet graag afgezeken worden maar weten wat er niet goed is, met opbouwende kritiek. En ook graag waardering krijgen voor de dingen die wel goed gaan.
Waardering kan al blijken uit een klein woordje en hoeft niet uit bloemen of dingen te bestaan!

Haha Bertie, voor die 6 minuten die de proef duurt doe ik mijn jasje gewoon aan, warm is het toch al :) krijg je ook geen misverstanden over zomertenue

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:35

Oeeff wat een drama vanavond. Het ging helemaal mis vanavond. Zodiak hield zijn adem telkens in en was erg gespannen. Ook ik was gespannen dus nee het ligt niet alleen aan het paard, maar man wat was ie vanavond lastig.
eerste proef nog 215 bij elkaar gereden en 2e proef terecht 186 punten.

Woensdagochtend weer met Zodiak en 's middags met Lady. Ik kijk het woensdag wel aan hoe het weer is. Meestal kloppen de voorspellingen niet, dus hopelijk nu ook niet.

Ik heb heel veel respect voor de hele organisatie van de ARD, ik weet nu hoeveel werk ze erin steken via de familie kuipers! Echt petje af.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:26

Ik moet woensdag om 16.00 uur starten in de B. Maar het wil gaan onweren en bloedheet worden... zit echt ff te twijfelen of ik mijn paard dit wel moet aandoen.
Nog meer mensen die woensdag starten en twijfelen?

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:34

Nee joh niet twijfelen. Ik zie wel wat voor weer het is woensdag om kwart voor 2. Neem in elk geval een emmer en flessen water mee. En als het op is, heb ik gisteren gezien waar een water kraantje zit.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:41

ah okee... Je kunt idd daar nog wel bekijken hoe warm het wordt.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:48

Is het zomertenu voor dressuur nog steeds een witte blouse met lange mouwen?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:58

Ik twijfel ook hoor, ik moet om half 6.. Paardlief stond gister al zon beetje bevangen van de hitte op de trailer, er was ook helemaal geen wind. Vorig jaar zomertenue reed ik gewoon met een effen blouse met korte mouwen, en plastron. Shirts zonder mouwtjes mochten niet. en het moest effen zijn geloof ik!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:11

@Bertie Ik maak me ook niet druk om mezelf maar wel om mijn paard. Ik moet rond half 1 en kw voor 1 springen. Ik bekijk het morgenvroeg wel. Wil dolgraag rijden maar niet ten koste van mijn paard :n

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:37

PercyLeen schreef:
@Bertie Ik maak me ook niet druk om mezelf maar wel om mijn paard. Ik moet rond half 1 en kw voor 1 springen. Ik bekijk het morgenvroeg wel. Wil dolgraag rijden maar niet ten koste van mijn paard :n

Zo denk ik er ook over...
Ben erg aan het twijfelen... wacht morgen gewoon ff af.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:58

Als je een paard hebt dat gemakkelijk zweet is er niet zoveel aan de hand.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:39

Nou ik heb mn rondje gedaan, rondje b dressuur en dan hc, zal er te laat op, en ik ga geen risico lopen dat ze me er af bokt...ze was voor een paard wat 3,5 mnd onder zadel is, ik zat er nu voor de hooguit 10x op denk ik...super braaf, keek niet naar de witte hekjes of jury hokje, maar liep wel beetje op de rem...morgen nog een rondje, dan kan ik eind vd week missch wel 180 pt rijden :-)

Ik zal nog wel even rood lintje kopen voor morgen in dr staart....want ze is nog wel beetje onder indruk van teveel paarden dicht in de buurt...en ze durft wel te slaan...

Straks om 1600 moet vriendin z1 starten dus ben ik er dan weer..

Ik moet wo om 8 uur savonds.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:58

bertie schreef:
Als je een paard hebt dat gemakkelijk zweet is er niet zoveel aan de hand.

Oh, dat doet die van mij wel. Maar stiekem hoop ik toch dat het iets minder warm is :D