noviceh schreef:De verbandstrepen, zijn dat van die plakresten? Misschien al genoemd, wij raden patienten (mensen dus) aan om dit met wasbenzine of ethanol te verwijderen. Uiteraard ervoor zorgen dat dit niet in de wond terecht komt.
Als je de korsten van de wond afhaalt, bloed het daarna ook? Is eventueel vaseline een optie om dit aan te brengen? Sluit wel de porieen af, maar zorgt er wel voor dat de wond niet indroogd.
ja het zijn inderdaad plakresten, en je zou er wel eens gelijk in kunnen hebben dat dat de enige manier is om ze er af te krijgen...
zelfs met dettol en flink poetswerk gaan ze er niet af, en ze is nog aardig in de rui ook...
het bloedt niet echt veel, het is wel ietsje rood, maar het is vooral gele drap die eraf komt...
ik maak het nu ik vrij heb 's morgens heel goed schoon met een emmertje water met een beetje dettol tot het echt schoon gepoetst is en dan zie je ook wel ietsje bloed verschijnen.
als het dan schoon is smeer ik het voor zover het lukt in met de mesitran.
's avonds als ze naar binnen gaat haal ik er even 1 pluk natte watten langs zodat de losse nieuw gevormde korstjes en 'druipers' er weer af zijn...
en ik moet zeggen, ik vond het er vanavond na het schoonmaken alweer beter uit zien dan een paar dagen geleden!