Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:46

sjanien schreef:
Fijn dat ze weer thuis is en zo te zien op het filmpje voelt ze zich heel goed. Wonderbaarlijk dat ze na zo'n gebeurtenis weer zo vrolijk staat te grazen of er niks is gebeurt. Die wond komt wel goed bij paarden geneest het altijd heel snel. Denk dat het beter is dat het nog iets open is zodat evt rotzooi er nog uit kan. Dan dat het snel dicht slaat en er van binnen een ontsteking komt. Met de vliegen is het nu wel oppassen ofniet?

Ik heb een pony met een beenwond(kanker) en ondanks het verband zitten er soms toch maden in.

Gatsie dat klinkt wel eng zeg :(:) maar aan de andere kant ze gebruiken toch ook wel eens maden om de wond schoon te laten eten ? brr

rommulus

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:49

ja maar dat zijn speciale maden en die zitten er niet lang op
de goede maden eten alleen dood vlees

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 12:03

:oo maden, jech!

Ik moet inderdaad de wond elke dag goed schoon spoelen en de aangekoekte korsten eraf wassen zodat de wond open blijft.
Hij moet van binnenuit gaan herstellen, en dan mag er inderdaad nog geen korst aan de buitenkant op komen...

Het is niet echt een heel geweldig klusje, maar ze laat het goed toe en dan is het zo gedaan!
Ik probeer het zo goed mogelijk met de mesitran in te smeren, maar omdat het echt onder haar buik is en de wond nog erg nat is blijft dat nog lastig zitten... :+

De wond ziet er inderdaad al best goed uit, ik ben alleen heel benieuwd of de bobbels aan de wondranden (soort opgestroopte huid als het ware) helemaal weg zullen trekken...
maar goed, de tijd zal het uitwijzen...

Ze is in ieder geval ontzettend blij dat ze weer lekker thuis is, en ik ook! :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:10

Vaak worden die wonden na een tijdje toch best nog netjes om te zien hoor. Zolang jij het nu netjes blijft verzorgen, dan komt dat wel goed. Heb hier ook een paard met een heel lelijke wond gehad, dacht dat het nooit meer goed zou komen. Maar na een half jaartje heel weinig meer van te zien.

Fijn te lezen dat jullie er allebei zo van genieten dat ze weer thuis is.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:26

Ben wel benieuwd hoe het er nu uitziet eigenlijk! :)

Is het niet "gevaarlijk" als ze met een open wond gaat liggen oid?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:59

zo zag de wond er dinsdag uit:
(vandaag is het niet veel anders)

Nouvel schreef:
ja daar zat ik ook al aan te denken (betadine shampoo), maar zou dat niet teveel vet uit de huid halen of valt dat wel mee?

ja buitenlucht zal de wond vast veel sneller laten drogen! :j

hier een paar foto's van hoe de wond er nu uit ziet:

http://img35.imageshack.us/img35/176/p1050059a.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/5467/p1050057as.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/453/p1050058a.jpg

http://img863.imageshack.us/img863/3585/p1050060a.jpg

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:06

Jeetje ik zie nu je topic pas. Wat verschrikkelijk om te zien!
Zulke begin foto's en nu deze foto's al boven mij. Wat gaat dat snel zeg! Onvoorstelbaar!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:06

Zo, dat ziet er al best strak uit weer Ellis!

EvaaaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:10

ziet er wel al beter uit gelukkig!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:11

ja voor zo'n flink gat gaat het toch best redelijk vlot inderdaad, het is nu 3,5 week geleden...

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:29

Wat fijn dat Fifi weer thuis is! :D Super, dat scheelt een hoop gereis en gedoe voor jullie en kan ze lekker weer op haar eigen plekje staan. Hopelijk blijft het zo vlot genezen en kan ze lekker genieten op de wei!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 16:44

:j

Net is de hoefsmid geweest, ijzers zijn er af, dat voelde wel even raar voor 'r na al die jaren op ijzers gelopen te hebben...
maar in de wei heeft ze die straks niet nodig...

Morgen komt mijn eigen veearts nog even langs voor een injectie Adequan (glucosamine) voor haar artrose kogel die door het stil staan dit is geworden en voor mokzalf voor haar achterbenen, die door het vele afspuiten op de kliniek voor met mokplekjes zitten en daardoor wat opgelopen zijn...

dan de wond nog iets verder genezen en dan is ze helemaal klaar voor de wei! 8-)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:26

Wat geweldig dat je spookje weer lekker thuis is :D.
Wat moet dat heerlijk zijn.

Ik vind de wond er ook redelijk goed uitzien. Ik had eerlijk gezegd gedacht dat hij er erger uit zou zien op de foto's. Maar hij geneest zo te zien netjes :D.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:34

Fijn dat ze thuis is zeg! Vind het er eigenlijk best goed uit zien, schiet aardig op! Ze kijkt ook lekker opgewekt :j.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:57

De verbandstrepen, zijn dat van die plakresten? Misschien al genoemd, wij raden patienten (mensen dus) aan om dit met wasbenzine of ethanol te verwijderen. Uiteraard ervoor zorgen dat dit niet in de wond terecht komt.

Als je de korsten van de wond afhaalt, bloed het daarna ook? Is eventueel vaseline een optie om dit aan te brengen? Sluit wel de porieen af, maar zorgt er wel voor dat de wond niet indroogd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 20:10

noviceh schreef:
De verbandstrepen, zijn dat van die plakresten? Misschien al genoemd, wij raden patienten (mensen dus) aan om dit met wasbenzine of ethanol te verwijderen. Uiteraard ervoor zorgen dat dit niet in de wond terecht komt.

Als je de korsten van de wond afhaalt, bloed het daarna ook? Is eventueel vaseline een optie om dit aan te brengen? Sluit wel de porieen af, maar zorgt er wel voor dat de wond niet indroogd.

ja het zijn inderdaad plakresten, en je zou er wel eens gelijk in kunnen hebben dat dat de enige manier is om ze er af te krijgen...
zelfs met dettol en flink poetswerk gaan ze er niet af, en ze is nog aardig in de rui ook...

het bloedt niet echt veel, het is wel ietsje rood, maar het is vooral gele drap die eraf komt...

ik maak het nu ik vrij heb 's morgens heel goed schoon met een emmertje water met een beetje dettol tot het echt schoon gepoetst is en dan zie je ook wel ietsje bloed verschijnen.
als het dan schoon is smeer ik het voor zover het lukt in met de mesitran.
's avonds als ze naar binnen gaat haal ik er even 1 pluk natte watten langs zodat de losse nieuw gevormde korstjes en 'druipers' er weer af zijn...

en ik moet zeggen, ik vond het er vanavond na het schoonmaken alweer beter uit zien dan een paar dagen geleden! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:03

Durfde eigenlijk niet te kijken naar de foto's, heb er ook maar een gezien, maar die zag er echt al stukken beter uit zeg. Wel nog steeds enorme wond maar goed als je weet hoe het geweest is....
Lastig van die bijverschijnselen als de mok en de zorg voor haar kogel.
Mok smeer ik altijd sudocreme op trouwens maar je hebt vast wel je eigen middeltjes :+

Het blijft toch een wonder hoeveel herstelvermogen een paard heeft. Wat zal ze blij zijn dat ze je weer elke dag ziet.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:12

Fijn dat ze thuis is!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:43

Hoi, heb eindelijk je topic gelezen, stalgenootje attendeerde me erop, dus nu delen gelezen. Wat een wonden zeg, maar wat een verschil nu ook alweer, wat ziet het er goed uit! Het is onvoorstelbaar hij grote wonden zich kunnen herstellen...ik ga wel langs blijven komen hoor, kijken hoe het met je paardje is...en nog respect voor hoe je hebt gehandeld, onwaarschijnlijk, dit hoop je toch nooit mee te maken bij je eigen paard!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 23:03

Dank je!
het gaat echt heel snel inderdaad de laatste week het genezen, je ziet bijna per dag verschil nu!

Mijn hoefsmid stond vanmiddag ook een paar keer verbijsterd onder haar buik te kijken, hij had zich toch iets anders voorgesteld dan dit toen ik het hem gemeld had...

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:12

Maak dat mee!Ik wens jullie beiden veel succes toe

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 07:21

Wat fijn dat ze eindelijk weer thuis is. Ook goed van je om haar echt de tijd te geven om te herstellen. Waar komt ze in Frielsand te staaN? We weet kan ik haar eens opzoeken.

Blijf lekker genieten van je spookje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 07:38

Fijn dat je nu dagelijks vooruitgang ziet. Het weer helpt natuurlijk ook goed mee!

ik vind je wel heel dapper hoor met het verzorgen van de wond. Oke, dat doe je natuurlijk gewoon voor je paard, maar het is niet het meest leuke klusje.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:50

Goed nieuws Nouvel :)
De wond ziet er rustig uit, paard is weer thuis en het herstel verloopt voorspoedig :)

Erg prettig!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:54

Die wond ziet er al 'goed' uit zeg! :j Gelukkig gaat het herstel 'vrij vlot'. Hoewel jullie er natuurlijk nog lang niet zijn, lijkt me dit een heel mooi begin. :)