Instructiekamp Emmeloord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:46

Bij ons waren er 3 mensen van 30+
Hiervan sliep er eentje thuis, en de andere twee waren met elkaar bevriend en deelden een aparte kamer boven de foyer. Die sliepen dus niet tussen de rest.

Verslagje, wat moet ik allemaal vertellen?
Het was echt heel erg gezellig met onze groep, heb niet bijster veel slaap gehad hihi.
Rijden vond ik wat tegenvallen, maar dat kwam omdat ik natuurlijk met mijn paard zou komen, maar dat last-minute niet door ging. Als ik dat al had geweten met inschrijven, dan was ik niet gegaan.
Dus dat stuk valt weinig over te vertellen, we hebben nog een "clinic" gehad van Maarten, menles, en meer dat soort dingen. Kliniek was heel interessant, net als de koers die we hebben gekeken op woensdag.

Verder was de sfeer er, net als vorig jaar, top :D

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:13

Heei :)
Ik heb eigelijk een vraagje waar kan ik meer informatie vinden over die trainingsweek of waar staat het want ik vind het niet op hun site :) en aan de leuke reacties te zien wil ik er ook wel eens naar toe ! *D

edit : site gevonden :)

liedjuh2

Re: Instructiekamp Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:40

@donna: welk paard had je? Ik zou namelijk ook met eigen paard komen maar die is toen afgekeurd maar vond het rijden daardoor niet minder ofso... tuurlijk had ik graag mijn eigen mee gehad. Ik vond de dressuurlessen minder omdat die Anne heel selectief les gaf. Ben benieuwd welk paard je had. Ik had Treasure vond hem erg fijn

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:55

Ze had als t goed is het zelfde paard als ik. Hoe vond je 'm? Ik dacht dat jullie lange nachten wilde maken, haha.

@ persoon op de vorige pagina.
Vorig jaar hadden wij 4 30+ers. Ik vond het vorig jaar leerzamer zoals al eerder te lezen was. Ik denk dat als je samen met een vriendin gaat van dezelfde leeftijd het wel goed komt eigenlijk. :)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:29

Jep, ik had Zalza.
Opzich een prima paard hoor, maar ik vond hem echt heel sterk. Mijn insteek was om echt met mijn paard te gaan en samen wat te leren. Vooral het aspect samen is voor mij heel belangrijk. Natuurlijk heb ik nu iets geleerd, maar niet in combinatie met mijn paard en daarom vond ik het een stuk minder.

Zo ook het springen, dat heb ik 1x op Ridana gedaan, wat ze echt superbraaf deed. Daar had ik me ook echt op verheugd, maar toen de les was afgelopen, vond ik het helemaal niet bijzonder. Vorig jaar voelde het als zo'n vooruitgang en zo'n vordering als combinatie, en dit keer niet.

Het is lastig om het juist uit te leggen, laat duidelijk wezen dat het echt niet aan de paarden lag hoor, want die zijn in Emmeloord echt beter dan op menig ander manege, maar voor mij was het niet hetzelfde.

Gelukkig maakte de rest van het programma en de gezelligheid dat ruimschoots goed :D

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:49

Ik snap precies wat je bedoeld hoor. Dat had ik dit jaar ook wel. Vorig jaar wel met paard, dit jaar niet. En je gaat er idd heen om eigenlijk samen wat te leren.

Ik vond m idd ook echt rete sterk (ik vond 'm een echte trekzak :o ). Verder wel fijn gereden? Hoe gaf Anne les bij jullie?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:51

okeej ik geef toe dit jaar ging ik ook meer met een insteek voor de gezelligheid maar heb wel zat nieuwe dingentjes geleerd! Haha lekker brabants he pauline

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:51

Nu is het uberhaupt al fijn dat ik zomaar op een paard van daar kon natuurlijk, als ik naar Ermelo ging dan had ik mooi met de gebakken peren gezeten.

Anne gaf wel fijn les, ze probeerde haar aandacht echt goed te verdelen. Enige minpuntje was dat ze soms pas aan het einde van de les met een heel nuttige en duidelijke uitleg kwam, waardoor je eigenlijk een uur reed en pas de laatste 10 minuten fijn. Maar dat blijft natuurlijk lastig, ze deed heel goed haar best.
Wij hebben het op een gegeven moment opgesplitst, niet met 4 man een uur, maar met 2 man een half uur. Dat ging echt heel goed!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:55

Hihi dan hebben ze in ieder geval iets gedaan met de opmerkingen die wij erover gemaakt hadden!! Fijn om te horen.....Ze kregen namelijk van bijna alle ouderen te horen dat ze niet zo tevreden waren over de lessen van haar! Maar wel fijn dat je dan verdeeld werd... ook wel lekker voor de paardjes omdat ze toch al veel lopen op dat moment. Dan kun je beter een half uur goed actief bezig zijn dan een uur rustig aan doen omdat ze al zoveel doen!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:57

Ja precies, was ook fijner voor de ruiters hihi, want de vermoeidheid sloeg goed toe op een gegeven moment :=

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:58

haha sliepen jullie dan nog minder als wij?? hihi bij ons was het van 2 uur tot een uurtje of half 8 als de haan ons niet eerder wakker maakte

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:00

Uuh, zondag half 1, maandag 1 uur, dinsdag 2 uur, woensdag half 3, donderdag was het half 5.
Ongeveer dan hé, precies weet ik het allemaal niet meer :+

Die haan was echt een k.utbeest hahahaha, hoevaak wij hem niet hebben uitgescholden _O- Die kraaide ook echt al om half 4, toen half 6, en dan nog een keer om half 8.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:02

haha doen jullie goed!!! bij ons was het voor een paar ook 5 uur op donderdag alleen moest ik zelf met de auto naar huis dus dacht verstandig te zijn "vroeg" naar bed te gaan.... maar over het algemeen was ik niet moe ofso.....

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:05

Ik was ook eerst van plan om bijtijds naar bed te gaan hoor, maar het was erg gezellig s'avonds in de kantine :)
Dat was wel het nadeel van de slaapzaal, het was heel gehorig dus voor degene die vroeg wilde slapen zeker niet ideaal.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:08

haha bij ons was het ook gezellig maar heb gekozen om toch lekker te blijven leven.... zo lang heb ik me rijbewijs nog niet en ookal gaat het me makkelijk af blijf ik toch opletten....Ja slaapzaal was even jammer maar wel mee te leven dat het rumoerig was.... lichten vond ik jammerder... zodra je het licht aandeed wist ook iedereen dat.....

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:15

Heel verstandig :j
Ik ga zo wel weer bijtijds naar bed, ik miste gisteravond echt de gezelligheid gewoon, vond het maar saai :')

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:22

haha ik ga ook bijtijds naar bed vanavond maar dat is meer omdat ik al vet vroeg in de trein moet zitten omdat ik morgen naar paardje ga kijken maar eerst de auto nog moet halen..... Hihi nu maar hopen dat het een beetje geschikt paardje is voor mij O:)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:29

Spannend! Wat zijn je eisen? :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:30

minimaal 5 jaar. in iedergeval al een paar wedstrijdjes gelopen. moet zowel spring als dressuren. 1.70 of groter. voor de rest heb ik niet echt veel eisen

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:31

Een reus dus!
Spannend, hoop voor je dat het wat is.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:34

haha ik ben zelf ook niet echt klein en vrij zwaar... Reed Treasure en dat maatje stond echt mooi bij mij..... Ben ook benieuwd echt spannend!! zou eigenlijk bij een ander gaan kijken een schimpie <3 Alleen werd gebeld vanmorgen dat schimpie weg is en dat ze wel deze nog hadden staan in mijn prijsklasse dus maar ff afwachten.... hij is wel al helemaal goed gekeurd recentelijk dus kleine kans dat als het wat is hij ook echt afgekeurd word..... maar zou dan sowieso nog wel keuren alleen om nou nog een keer afkeuren te moeten doen wordt wel veel....

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:35

Ja precies..
Hebben jullie nog foto's van jullie week? :D

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:36

ja chris heeft ze allemaal op picassa gezet....dit is de link:https://picasaweb.google.com/m/viewAlbum?uname=101385461281055969472&aid=5590721888460981841&start=0&authkey=Gv1sRgCMHHiYy-kJfyBw

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:18

let net niet op die teveel verschrikkelijke Foto's van mij. hij was zo aan t gallen die les. :p

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:28

haha van mij zit ook een erge.... die Fleur op de hyves heeft staan.....Trekt ie net aan mij maar lijkt alsof ik aan hem zit te trekken doet ie achterlijk zijn mond open enzo.... Maar dat is er gelukkig bij 1 gebleven.... de rest is allemaal wel goed genoeg!