eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:31

nobbygaard schreef:
Dank je wel. Ik was een beetje bang dat vanwege het geloof er in Epe geen restaurant open zouden zijn. Maar dat valt dan toch niet tegen :D

Epe valt wel mee hoor!!!
Bijna alle eet en drink gelegenheden zijn open.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:33

nobbygaard schreef:
Wie weet er of er op zondagavond een chineesrestaurant of een ander niet al te duur en sjiek restaurantje open is in Epe, liefst vlakbij de camping Jagtlust? En weet diegene dan ook of je daar van te voren moet reserveren of niet?
Ik had dacht ik een leuk restaurantje gevonden; De Stern. Maar daar moet je voor reserveren en aangezien wij niet weten hoe laat we aankomen in Epe word dat moeilijk voor ons.
Graag wat tips!

Er zijn er genoeg open op zondag :D zit ook een wokrestaurant anders nog.
Anders reserveer je toch voor een uur of 8 mag aannemen dat jullie er dan wel zijn anders kan je beter een snackbar opzoeken :D

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:34

nobbygaard schreef:
Brainless schreef:
@nobbygaard.
In de hoofdstraat (centrum Epe) zitten diverse eetcafeetjes.
Eet en Drink Café De Slimmerick is een goede en ook op zondag geopend.
Hier staan er meer;
http://www.eet.nu/epe

Dank je wel. Ik was een beetje bang dat vanwege het geloof er in Epe geen restaurant open zouden zijn. Maar dat valt dan toch niet tegen :D

dat valt idd heel erg mee hoor epe heeft wel veel kerken en met activiteiten (koniginedag o.a.)op zaterdagavond sluit het wel om 12 uur maar de horeca niet hoor dat gaat gewoon door :D

MirjamN

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:56

Wat een verschil, mijn Haf krijgt als ie hard moet werken tot 3kg (3 scheppen) krachtvoer! Ik heb dat langzaam aan opgevoerd, want vorig jaar was ie niet vooruit te branden en dat lag ook deels ana te weinig krachtvoer!

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:19

Die vna mij krijgt 2 handjes, wordt anders te heet...maar ze staat op de wei..en als ze niet werkt krijgt ze 1/2 of 1 pavokoek..wat een verschil!!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:16

MirjamN schreef:
Wat een verschil, mijn Haf krijgt als ie hard moet werken tot 3kg (3 scheppen) krachtvoer! Ik heb dat langzaam aan opgevoerd, want vorig jaar was ie niet vooruit te branden en dat lag ook deels ana te weinig krachtvoer!

Krijgt hij dan niet zoveel ruwvoer? Ik vind de dosering zo hoog. Je moet het denk ik voor zulke rassen niet zoeken in de hoeveelheid krachtvoer. Ik beschouw dat als slecht voor haflingers, maar in de hoeveelheid ruwvoer. Kuil en hooi. Dáár moet zijn buikje mee vol zitten. Als ie dat voldoende krijgt, geeft dat langzaam zijn werkende stoffen af en dan houden haflingers het best lang vol.
En hoe is zijn verdere conditie; als ie niet vooruit te branden lijkt te zijn. Is je voorbereiding wel goed geweest?
Sorry als ik wat eigenwijs overkom; ik kijk naar het gehele paard.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:10

mijn paardje krijgt totaal denk ik maar 1 kilo brok per dag, de rest staat ze 7 uurtjes op een schrale wei en krijgt ze 's ochtends en 's avonds kuil/hooi. Daar doet ze het nu goed op. Maar ik denk dat ik voor de 4daagse wel wat extra ga geven, ze zal door de stress en de ritten best wat gaan afvallen denk ik.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:22

Alfons krijgt gewoon brok, vier kilo per dag en twee keer per dag kuil. Verder voer ik hem extra twee tot drie emmers Lucerne en 3-4 kilo granenmix met twee forse scheppen zemelen. Hij wordt nergens veel heter van en begint nu eindelijk mooi fors te worden. Groot paard dus best rank, mocht wel wat bij komen, vrees alleen wel dat ie na Epe daar weer wat van kwijt is.

Overigens staat ie ook elke dag ongeveer vier uur op de wei.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:02

Sandrina schreef:
MirjamN schreef:

Krijgt hij dan niet zoveel ruwvoer? Ik vind de dosering zo hoog. Je moet het denk ik voor zulke rassen niet zoeken in de hoeveelheid krachtvoer. Ik beschouw dat als slecht voor haflingers, maar in de hoeveelheid ruwvoer. Kuil en hooi. Dáár moet zijn buikje mee vol zitten. Als ie dat voldoende krijgt, geeft dat langzaam zijn werkende stoffen af en dan houden haflingers het best lang vol.
En hoe is zijn verdere conditie; als ie niet vooruit te branden lijkt te zijn. Is je voorbereiding wel goed geweest?
Sorry als ik wat eigenwijs overkom; ik kijk naar het gehele paard.

Hij krijgt de hele dag weidegang en 's nachts zoveel hooi dat het haast onbeperkt te noemen is. Maar als je naar het hele paard kijkt, moet je je ook afvragen wat ik ermee doe ;-) ! Afgelopen weekend 30km in de Franse Ardennen gelopen, dat hakt er wel in hoor! Dat houdt ie prima vol, zijn conditie is goed! En hij is niks te dik!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:05

MirjamN: Ik denk dat hij dat prima in conditie is, moet wel zijn als je zulke ritten met hem maakt. Ik zeg niets meer over je voerschema. Misschien is 4 dagen achtereen erg veel voor hem?

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:45

Ja, misschien wel. Dat weet ik niet, want ik heb het nog nooit gedaan! Nu doen we op zaterdag een lange rit, zo'n 30km dus. En op zondag Ma (das niet zo intensief) en PTV en dat was in Frankrijk heftig, met afdalingen van meer dan 40meter steil naar beneden. Tel daar heen 6 uur en terug 5 uur in de trailer bij op en je hebt een pittig weekend! Maar 4x25km is toch weer anders, dus geen idee hoe die dat gaat doen. Herstel is ook belangrijk, heb het weekekdn erp weer een TREc!

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:26

dat zie je dan toch wel! anders laat je hem de laatste dagen gewoon staan... ik zou me daar nu nog niet druk om gaan maken.. het heeft ook veel te maken met het weer....

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:34

Nog 3 weken en dan is het alweer zover! We (Monique en ik)hebben er zo'n zin in! Dit jaar hebben we allebei vakantie genomen, dus kunnen we extra genieten van een week onbezorgd van de natuur genieten. Hopelijk is Vos dit jaar wat braver met naar het terrein toe rijden, want vorig jaar was hij best een beetje veel ondeugend.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:10

LisaB schreef:
Nog 3 weken en dan is het alweer zover! We (Monique en ik)hebben er zo'n zin in! Dit jaar hebben we allebei vakantie genomen, dus kunnen we extra genieten van een week onbezorgd van de natuur genieten. Hopelijk is Vos dit jaar wat braver met naar het terrein toe rijden, want vorig jaar was hij best een beetje veel ondeugend.

hahahah ken dat!! suc6 met de rit!! lekker ff vakantie houden!! geniet ervan!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:45

wij hebben ook al veel zin!!
donderdag gaan we nog een lekkere trainingsrit in Kootwijk rijden (met de nvvr).

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:52

@ juval ..leuk!! veel plezier!!!

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:58

Hoi

Zonet zegt mijn groom voor de woensdag en donderdag af grrrr.....

Is er iemand die het leuk lijtk op mijn mooie aanspanning mee te gaan? Je moet dan wel op eigen vervoer naar Epe komen die 2 dagen, ik heb geen extra slaapplek. Je hoeft niks te doen hoor alleen voor noodgevallen op de kar te zijn die er hopelijk natuurlijk niet zijn!

Groeten Nicolet

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:18

Mijn vriendin zou dat denk ik wel leuk vinden!
Zal het vragen.
Zij zou mee doen, maar was helaas te laat met betalen (ivm omstandigheden).

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:20

ik wil misschien ook wel een dagje meerijden.. ik rijd mijn ijssie maar 3 dagen heb ik tot nu toe altijd gedaan.. anders vind ik het te veel...

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:44

Ice_baby schreef:
ik wil misschien ook wel een dagje meerijden.. ik rijd mijn ijssie maar 3 dagen heb ik tot nu toe altijd gedaan.. anders vind ik het te veel...

zou ook zonde zijn dat je ijsje anders smelt met mooi weer :D :+

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:52

Hoi allemaal! Ik heb helaas slecht nieuws. Ik heb af moeten zeggen voor de vierdaagse omdat hans momenteel echt doodziek op stal staat. Hij kon niet meer lopen en toen de Da kwam, bleek hij ook hoge koorts te hebben. De dierenarts komt nu dagelijks, maar de koorts wil nog niet structureel zakken (is 40,4 en 40,2 en na medicijnen zakt het wel een beetje, maar komt weer snel omhoog). De Da heeft nu al aangegeven dat het herstel (heel) lang zal gaan duren. Gisteren heeft hij 50 meter naar de wei gelopen en een uurtje daarna weer 50 meter terug en toen was hij alweer uitgeput en kon ie niet meer, dat zegt wel genoeg denk ik....

Ik baal enorm, maar meer dat hans zo enorm ziek is dan van de eper vierdaagse, want met een teleurstelling kan ik wel omgaan, maar mijn lieverd zo ziek, trek ik niet goed....

Ik wens iedereen veel succes en plezier en zal dit topic zeker nog wel blijven volgen om jullie voorbereidingen en ervaringen te kunnen volgen!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:59

Oh Mirjam wat erg! Heeft de Da kunnen vinden wat ie heeft?
Wat jammer dat Epe nu aan jou voorbij gaat, maar met zoveel zorgen over je paardje is dat niet leuk. Ik wens je veel sterkte!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:59

Oo wat ballen

Ook wij ballen heeel erg |(
Wij hadden gehoopt na een heel zwaar jaar(ziekte bij me zelf en ziekte paard) weer lekker naar Epe te kunnen om mee te doen.
Helaas gaat het nog niet goed met mij zelf inverband gezondheid en de artsen rade het dus echt af
Wij ballen echt want hadden gehoopt om veel mensen weer te zien op de Epe

Als mijn gezondheid het toe laat komen we zeker kijken bij de intocht

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:16

Wat balen dat er nu nog zo kort voor de vierdaagse mensen moeten afvallen.
Sterkte met het herstel van de paarden en jezelf.
En RRteam, jammer dat je een hoop bekende niet zult zien. Hopelijk tot bij de intocht!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:20

jeetje wat een hoop uitvallers nog zo vlak voor de start
beterschap en sterkte iedereen !