[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 10:36

c_alsemgeest schreef:
Er zijn gewoon hengsten zonder praatjes :')
Wij hadden op de vorige stal ook 2 die altijd gewoon in een koppel met een eigen ruin stond. (1 zelfs met 2 fokmerries er naast) Ging prima... al 15 jaar.
Kijk niet elke hengst kan het, en soms hebben ze even een lastige periode in het late voorjaar ivm de 'geurtjes' in de lucht.
Maar met goed management en gewenning en een fijne hengst hoeft het geen probleem te zijn.


Ja hoor!! En natuurlijk is dit per paard verschillend, en ik realiseer me ook dat dit wellicht maar tijdelijk goed gaat en hij bijvoorbeeld volgend jaar wel last van z'n hormonen kan krijgen. We kijken het gewoon per dag aan, en krijgt hij er last van, of krijgen wij er last van, dan gaan ze er alsnog af. Zo realistisch ben ik dan ook wel weer. :j


DuoPenotti schreef:
Echt wat doe jij het top en wat heb je een top stal !!
Wat kunnen hier veel mensen een voorbeeld aan nemen.
Heerlijk om dit topic te volgen.


Marilu schreef:
Ja, inderdaad, het is een intrigerend en inspirerend topic. En ik denk dat het al veel lezers tot nadenken heeft aangezet, mezelf incluis.


Wat lief, dank jullie wel! <3 Wat heeft je stof tot nadenken gegeven Marilu? Wel benieuwd naar. :D

Hannanas schreef:
Ik ken hengsten niet anders dan zoals op je filmpje! Fijn hoor dat je nog even an public hier bevestigd met videomateriaal voor bokkers die toch vaak nog een soort levensgevaarlijk projectiel bedenken bij een hengst. Echt heerlijk om te zien.


Nou dat, ik weet het begin van het topic nog goed.. Levensgevaarlijk zo'n getraumatiseerde Spaanse hengst. Die mensen hoor je nu overigens ook niet meer. :+ Nee hoor, ik snap wel dat men wat terughoudend is, maar ik ga altijd ergens in zonder verwachting maar vol goede moed en hoop. En dit type paard moet je ook wel liggen. Weet zo dat dit met een vriendin van mij nooit een klik geworden was, te rillerig. Maar ik ben van mezelf echt een heel rustig persoon met lage energie, en dat matcht echt perfect!

MightyJoe schreef:
Heerlijk dat het zo kan! Dit had ik ook enorm graag bij mijn jonge PRE hengst willen doen, helaas was dat geen optie bij hem.. :( Die had wel erg veel praatjes. Daarom toch gekozen voor castratie. Maar wanneer hij zo makkelijk is, en er geen last van heeft, lekker zo laten! <3


Maar dat is dan ook de eerlijkste keuze! Voor jezelf en ook voor het paard! :j

pien_2010 schreef:
Hercule kon ook niet. Volgens de hengstenhouder was hij een vader hengst. Dus of mee gaan fokken en dan kwam hij achter bij de hengsten of gezinspaardje en dan ballen eraf.


En beide keuzes zijn helemaal prima, zolang het paard maar lekker paard kan zijn! <3 Of dat nou met of zonder ballen is.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:15

Captain schreef:
En beide keuzes zijn helemaal prima, zolang het paard maar lekker paard kan zijn! <3 Of dat nou met of zonder ballen is.
Dat vind ik ook, al vond ik het toen heel heftig om die keuze voor hem te maken. Maar het kon echt niet. Zelfs de hengstenhouder die me hielp met de opvoeding zei iedere keer→ dit gaat hem niet worden Pien. Het testeron is echt veel en veels te hoog bij deze hengst. Maar ik blijf je helpen want het is jouw keuze en je moet er zelf echt helemaal achter staan.

Marilu
Berichten: 1256
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:05

Captain schreef:
Marilu schreef:
Ja, inderdaad, het is een intrigerend en inspirerend topic. En ik denk dat het al veel lezers tot nadenken heeft aangezet, mezelf incluis.


Wat lief, dank jullie wel! <3 Wat heeft je stof tot nadenken gegeven Marilu? Wel benieuwd naar. :D



Wel, Captain, mij heeft het aan het nadenken gebracht over het belang van, in de eerste plaats, een goede verstandhouding tussen mens en paard op de grond en dat dit enkel kan bereikt worden met een manier van communiceren die afgestemd is op het karaktertype van het paard.
Ik krijg het wat moeilijk uitgelegd, maar ik wil ongeveer zeggen, dat hoe je denkt dat het moet of wat je gewend bent om te doen, niet altijd is wat zal werken voor een bepaald paard (wat ik op dit ogenblik zelf ondervind met een nieuw paard, dat helemaal anders is en reageert dan mijn 2 andere paarden).

En wat de andere lezers betreft, heeft jouw topic velen de goesting gegeven om ook met vrijheidsdressuur te beginnen, heb ik al willen lezen.
En ook jouw manier van omgaan met een hengst, heeft denk ik ook al veel mensen daarover doen nadenken.
En gegarandeerd heeft het ook al sommige lezers doen nadenken om misschien ook een paard van een foto te kopen :D ;)

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 20:18

Wat lief Marilu! Bedankt voor je toelichting! <3

Nou, ik ben vandaag met een gekrenkt ego naar huis gegaan vanaf stal. :')
Hij heeft het zo naar zijn zin dat ik hem met geen mogelijkheid te pakken kreeg.. Denk dat ik hem maar een weekje vrij geef ofzo. _O- Had gelukkig m'n camera mee, wel leuke foto's kunnen maken. :D

Nou wat denk je zelf?
Afbeelding

Fancy!
Afbeelding

Lekker samen ravotten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien moet je toch even naar haar toe?
Afbeelding

Echt niet! Ik verstop me mooi achter jou!
Afbeelding

Whoohoooo!
Afbeelding

Goed teken, ben erg blij voor hem dat hij het zo naar zijn zin heeft. <3 Ik verwacht dat dit over een paar dagen wel beter wordt. :') Ik hoop het althans. _O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:19

Dikke middelvinger kon je krijgen. _O-

Misschien er wat vaker heen gaan om hem alleen maar te voeren? Dat helpt nog wel eens. :P

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:23

Oeps, dat moment kennen we allemaal.

betadine

Berichten: 3247
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:31

pien_2010 schreef:
Oeps, dat moment kennen we allemaal.


Hier is het de standaard tenzij er geen halster te zien is. Mijn ego is daartegen bestend. Teken dat ze zich zonder mij ook prima vermaken. Als ze dan wel eens blijft staan is ze of te lui om weg te lopen of bereid om haar stinkende best te doen.

TS: Zie het maar als een positief iets. Hij heeft het duidelijk naar zijn zin :knuffel:
Laatst bijgewerkt door betadine op 30-06-21 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47556
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:32

haha, dacht al bijna dat hij perfect zou zijn :P

kun je mooi bezig om te leren dat hij komt als je roept :D :D

Hannanas
Berichten: 13057
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:35

En dat zelfs in het Hollandse pieteweer! Hij raakt ingeburgerd Y)(^)

Kaplaars

Berichten: 1564
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:47

Het heeft wel prachtige plaatjes opgeleverd!!
Wat een paard joh!

Marilu
Berichten: 1256
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:57

Zijn ogen op die voorlaatste foto ... Op die foto kijkt hij zo alsof hij echt wel beseft dat hij een beetje 'stout' is door niet naar zijn vrouwtje te gaan. ;)
Mooi dat je er zo kalm onder gebleven bent ! Ik zou gefrustreerd gereageerd hebben, denk ik :o

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:20

Marilu schreef:
Zijn ogen op die voorlaatste foto ... Op die foto kijkt hij zo alsof hij echt wel beseft dat hij een beetje 'stout' is door niet naar zijn vrouwtje te gaan. ;)
Mooi dat je er zo kalm onder gebleven bent ! Ik zou gefrustreerd gereageerd hebben, denk ik :o


_O- heerlijke opmerking Marilu.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 23:44

Wat super dat het allemaal zo goed gaat! En heerlijk dat hij met een vriendje kan <3

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 04:51

Hij denkt nana nanana _O-
Je ziet inderdaad de ondeugd in zijn ogen :')

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:27

Hahaha. Dat doet mijn merrie ook. Als ze het touw ziet rent ze weg!

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:33

oh wauw wat kan die lopen :~

Hihi hij weet het inderdaad dondersgoed.

Kun je die bruine wel pakken?
Soms als je die dan overdreven aandacht geeft en knuffelt, staat die je niet kan pakken binnen 2 tellen jaloers bij je :P

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:47

Oohh wat een heerlijke foto's!

En wat DuoPenotti zegt, mijn ervaring is dat hengsten/ruinen daar ook nog eens extra gevoelig voor zijn :P

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:25

Ondanks een stipje loop ik om de een of andere reden telkens alle updates in (alleen) dit topic mis >;)

Dat is heel jammer, want het is voor iemand die van paarden houdt echt genieten om te zien hoe het leven er voor dit paard op alle fronten zo op vooruit is gegaan (nou ja, alleen het weer dan niet).

Zijn (belevings-)wereld is gegroeid en naar wat ik begrijp was dat ook hard nodig, hij is bezig, hij ontspant, hij rust, hij speelt, hij leert, hij ziet, hij ervaart, hij groeit, hij bloeit, heeft een paardenvriend en krijgt alle liefde en aandacht van jou zijn zoals we allemaal zien toegewijde mens. Hij heeft nu een hoop dingen meer dan hij had <3

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:34

Dus wordt hij ook ongehoorzaam. Want hij voelt zich veilig bij je. Het is balen (daarom moest ik ook zo lachen om de opmerking van Marilu→ want ik heb precies hetzelfde ongeduld dan), maar het komt wel goed. Inderdaad als Hercule dat had of Polie, dan pakte ik altijd het andere paard mee naar voren en dan kwam die andere gelijk. HEt gebeurde maar af en toe, en ik heb het ook nooit afgedwongen, want normaal kwamen ze als een blij ei aan of stonden me al op te wachten. Dus komt goed. Hij zegt eigenlijk, dat hij niet weg wil bij zijn vriendje.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:51

Hahah meneer knapt wel echt op van het paardenleven zo :D Sterkte _O-

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 10:32

MarlindeRooz schreef:
Dikke middelvinger kon je krijgen. _O-

Misschien er wat vaker heen gaan om hem alleen maar te voeren? Dat helpt nog wel eens. :P


Haha, nou zelfs de voerbak kon hem niet zo ver krijgen hoor. :D Maar dat is inderdaad wel het idee, ik geef hem vandaag, vrijdag en zaterdag lekker vrij want ik ben toch druk genoeg. En dan zondag heb ik de hele dag, en al kost het me de hele dag, ik zal hem te pakken krijgen. Hij wordt vanzelf moe. :') Dan inderdaad bakje slobber en weer vrij. Maar ik verwacht dat dit met een paar dagen wel minder wordt.


betadine schreef:
pien_2010 schreef:
Oeps, dat moment kennen we allemaal.


Hier is het de standaard tenzij er geen halster te zien is. Mijn ego is daartegen bestend. Teken dat ze zich zonder mij ook prima vermaken. Als ze dan wel eens blijft staan is ze of te lui om weg te lopen of bereid om haar stinkende best te doen.

TS: Zie het maar als een positief iets. Hij heeft het duidelijk naar zijn zin :knuffel:


Oh ja hoor, ik kan er wel om lachen. :D Inderdaad heel fijn hem zo te zien! Dat gun ik hem!


ellepel schreef:
haha, dacht al bijna dat hij perfect zou zijn :P

kun je mooi bezig om te leren dat hij komt als je roept :D :D


Het was te mooi om waar te zijn. :')

Hannanas schreef:
En dat zelfs in het Hollandse pieteweer! Hij raakt ingeburgerd Y)(^)


Nou he, zelfs ik haakte af na een tijdje. _O-

Kaplaars schreef:
Het heeft wel prachtige plaatjes opgeleverd!!
Wat een paard joh!


Dank je! <3 <3 Hij kan mooi lopen!

Marilu schreef:
Zijn ogen op die voorlaatste foto ... Op die foto kijkt hij zo alsof hij echt wel beseft dat hij een beetje 'stout' is door niet naar zijn vrouwtje te gaan. ;)
Mooi dat je er zo kalm onder gebleven bent ! Ik zou gefrustreerd gereageerd hebben, denk ik :o


Hij had het DONDERS goed door. Hij had inderdaad een enorm guitige blik, moest er wel om lachen hoor. :D Daarom denk ik dat dit niet standaard zo wordt, hij was gewoon een beetje ondeugend. Zulke dagen hebben we allemaal wel. :D


_Zoe schreef:
Wat super dat het allemaal zo goed gaat! En heerlijk dat hij met een vriendje kan <3


chanicha schreef:
Hij denkt nana nanana _O-
Je ziet inderdaad de ondeugd in zijn ogen :')


Ja heerlijk toch! <3

_BlingBling_ schreef:
Hahaha. Dat doet mijn merrie ook. Als ze het touw ziet rent ze weg!


Ja nou, Latino kwam altijd naar me toe gedraafd maar ik denk dat dat verleden tijd is. _O-

DuoPenotti schreef:
oh wauw wat kan die lopen :~

Hihi hij weet het inderdaad dondersgoed.

Kun je die bruine wel pakken?
Soms als je die dan overdreven aandacht geeft en knuffelt, staat die je niet kan pakken binnen 2 tellen jaloers bij je :P


Ja die bruine heb ik meegenomen naar het hek, maar meneer bleef net buiten grijp-afstand. _O- De banketstaaf!

Boras schreef:
Ondanks een stipje loop ik om de een of andere reden telkens alle updates in (alleen) dit topic mis >;)

Dat is heel jammer, want het is voor iemand die van paarden houdt echt genieten om te zien hoe het leven er voor dit paard op alle fronten zo op vooruit is gegaan (nou ja, alleen het weer dan niet).

Zijn (belevings-)wereld is gegroeid en naar wat ik begrijp was dat ook hard nodig, hij is bezig, hij ontspant, hij rust, hij speelt, hij leert, hij ziet, hij ervaart, hij groeit, hij bloeit, heeft een paardenvriend en krijgt alle liefde en aandacht van jou zijn zoals we allemaal zien toegewijde mens. Hij heeft nu een hoop dingen meer dan hij had <3


Wat lief, dank je voor je mooie berichtje! <3


pien_2010 schreef:
Dus wordt hij ook ongehoorzaam. Want hij voelt zich veilig bij je. Het is balen (daarom moest ik ook zo lachen om de opmerking van Marilu→ want ik heb precies hetzelfde ongeduld dan), maar het komt wel goed. Inderdaad als Hercule dat had of Polie, dan pakte ik altijd het andere paard mee naar voren en dan kwam die andere gelijk. HEt gebeurde maar af en toe, en ik heb het ook nooit afgedwongen, want normaal kwamen ze als een blij ei aan of stonden me al op te wachten. Dus komt goed. Hij zegt eigenlijk, dat hij niet weg wil bij zijn vriendje.


Daar geef ik hem ook groot gelijk in hoor! Zijn eerste jaren op een groot stuk land met vriendjes, vervolgens ineens op stal met mensen die hem niet altijd oke behandeld hebben, lang op transport, naar een vreemd koud en nat land met mensen die ineens wel vriendelijk zijn, naar steeds meer vrijheid en nu weer echt paard kunnen zijn. Ik geef hem geen ongelijk! :D

Winged schreef:
Hahah meneer knapt wel echt op van het paardenleven zo :D Sterkte _O-


Heerlijk! :D

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:02

Wat een knap paard <3

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 20:53

Nou hij vindt me nog harstikke leuk. :D
Ik kwam aan, riep "heeee knappe vent!!" En hij komt direct naar het hek. :oo Nog een beetje terughoudend, maar na een wortel waren we weer dikke matties. :') Hij is zelfs de hele wei meegelopen met het uitmesten. _O- Hij was ook zichtbaar teleurgesteld dat ik niks met hem deed haha! Hij heeft vrij tot zondag. Morgen komt de hoefsmid, kan er helaas zelf niet bij zijn. Heb wel zo'n kalmerende pasta neergelegd zodat het hopelijk morgen goed gaat maar dat verwacht ik wel! :D

Swipe voor filmpje!

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:58

*\o/* jeeeeeh jullie zijn weer vriendjes _O-

Marilu
Berichten: 1256
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:08

Goed gedaan, Captain ! Vandaag speelde jij dus even 'hard to get' ;)

Neen hoor, fijn dat vandaag weer alles normaal was ! Beter en leuker zo !