Zuidlaardermarkt 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:03

Ik hoorde trouwens gisteren dat er ook een kleine markt is in Winsum volgende week. Misschien dat ik daar nog heen ga :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:07

Klopt maar die is wel echt klein hoor. Met 50 dieren houd het vaak wel op.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:17

Froukje schreef:
Klopt maar die is wel echt klein hoor. Met 50 dieren houd het vaak wel op.

Ach vaak heb je er maar eentje nodig als je überhaupt al heen gaat om te kopen ;)

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:26

Hier toch ook wat mee naar huis genomen, een lief en dapper haflinger hengstje van 6 maanden oud..
Laatst bijgewerkt door Gub op 02-03-23 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:30

Gub schreef:
Hier toch ook wat mee naar huis genomen, een lief en dapper haflinger hengstje van bijna 6 maanden oud.

Hoe doen jullie dat met de veulens? Gewoon de hele dag op het land met de rest?
Vind het een beetje lastig omdat je niet weet wat hij gewent is, moet ook geen last krijgen van het gras.
Maar alleen op stal blijven is ook niets.

Gewoon naar buiten, veel binnen werkt ocd in de hand.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:38

Ik ga er niet meer heen (mijn vader is overigens ook gelijk genezen na zijn bezoek), puur vanwege de miserabele toestanden van de dieren, het bekende 'teveel kippen op de vierkante meter' en de enorme herrie waarin ze moeten staan. Plus dat iedereen maar aan die dieren wil zitten, terwijl ze geen kans hebben om weg te lopen als ze het niet willen. Ook de manier waarop er door de handelaren met de dieren om wordt gegaan staat mij enorm tegen. Zolang er nog steeds mensen op af komen, zullen die dieren daar helaas de dupe van blijven.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:38

Herrie? Serieus? Je weet niet waarover je praat, echt niet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:39

Gub schreef:
Hier toch ook wat mee naar huis genomen, een lief en dapper haflinger hengstje van bijna 6 maanden oud.

Hoe doen jullie dat met de veulens? Gewoon de hele dag op het land met de rest?
Vind het een beetje lastig omdat je niet weet wat hij gewent is, moet ook geen last krijgen van het gras.
Maar alleen op stal blijven is ook niets.

Leuk! 1 van Sand toevallig?

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:41

Seven schreef:
Wij hebben en 2. 5 jarige Welsh gekocht
Zo uit het land dus nog wat groen maar wel ontzettend lief dier
[ [url=m/FKOZrx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd! Is het een hengst of merrie? Welsh A?

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:49

Oh wow Kimmsel!
Die vind ik echt ontzettend leuk! Wat n mooie kleur en als ik t goed begrijp n ruin?
Denk dat als ik er was geweest deze mee naar huis was gegaan haha

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:51

Froukje schreef:

Hoor jij die rampestamp-muziek van de kermis niet? Er stonden - toen wij een aantal jaren geleden daar waren - paarden notabene de hele dag in die rotherrie. Oren helemaal plat en hoofden steeds proberen weg te draaien. Het was in- en intriest. Dat was voor ons een maar nooit weer.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:53

Die kermis is nu al een aantal jaar verhuisd ;) ik had niet het idee dat er sprake was van herrie

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:58

Shenavallie schreef:
Froukje schreef:

Hoor jij die rampestamp-muziek van de kermis niet? Er stonden - toen wij een aantal jaren geleden daar waren - paarden notabene de hele dag in die rotherrie. Oren helemaal plat en hoofden steeds proberen weg te draaien. Het was in- en intriest. Dat was voor ons een maar nooit weer.

Nee die hoor ik niet. Omdat de markt nu al een paar jaar verhuisd is.
Daarom zeg ik ook, je weet niet waar je over praat.

Mensen roepen altijd heel hard dat het zo zielig is terwijl ze er of nog nooit zijn geweest of 10 jaar geleden een keertje ofzo waardoor ze geen idee hebben hoe het er nu uit ziet.

Shenavallie

Oh, dat wist ik niet. Toen wij er waren was de herrie niet te harden, ondanks dat mijn vader en ik allebei aan één kant doof zijn. Gelukkig dan voor de dieren dat er in ieder geval één punt is aangepakt. :j

__Sannne

AnnetteFlame schreef:
Die kermis is nu al een aantal jaar verhuisd ;) ik had niet het idee dat er sprake was van herrie

De enige herrie die ik hoorde waren de paarden :') die kermis helemaal niet gehoord of gezien verder.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:01

Shenavallie schreef:
Oh, dat wist ik niet. Toen wij er waren was de herrie niet te harden, ondanks dat mijn vader en ik allebei aan één kant doof zijn. Gelukkig dan voor de dieren dat er in ieder geval één punt is aangepakt. :j

Dus volgende keer even nadenken voordat je begint te roeptoeteren.. op deze manier werken ook de Marianne tiemes van deze wereld. Pakken oude beelden of beelden vanuit het Oostblok en gooien dat in de media zonder ook maar 1 voet te hebben gezet op de bedrijven van tegenwoordig. Jij als bijna “boerin” zou dat moeten weten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:01

Inderdaad, tov een paar jaar geleden is er enorm veel veranderd.

De organisatie doet er echt alles aan om ervoor te zorgen dat het dierwelzijn verbeterd, oa dus door markt en kermis niet meer direct naast elkaar te hebben liggen.

En ik heb meer dan genoeg emmers en drinkwater gezien en er was ook ruim voldoende hooi beschikbaar waar ik de paarden en pony's ook dankbaar gebruik van heb zien maken.

Je mening blijven baseren op de situatie van een aantal jaren terug zónder gezien te hebben hoe het nu is, vind ik dan ook niet fair en vallen onder stemmingmakerij.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:08

Het viel mij op dat de kermis zelf een hele poos dicht is geweest...
Wij waren er rond half 9 ongeveer en zijn rond 12 uur weer weg gegaan...vanaf half 9 tot half 12 meerdere keren langs de kermis gelopen welke letterlijk gewoon dicht was...bijna alle attracties waren uit, dicht, stil...vanaf 11/11.30 ging de kermis weer beetje open en draaien...overigens staan de paarden nu dus ook een heel stuk verder van de kermis en is de enige herrie die je hoort de mensen en de paarden zelf...

Overigens zijn er wel meer dan 1 ding aangepakt afgelopen jaren...je klinkt erg negatief zeg over iets wat in 10 jaar tijd zo erg verbeterd is...als je er nu niet geweest bent, kan je beter het negatieve voor je houden...de markt is bij lange na niet van wat jij omschrijft..n

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:16

Dierenartsen deden ook rondjes, netjes met hesje herkenbaar.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:18

zorro schreef:
Francieen schreef:
Hoe oud is die van jouw? En hoe groot? Ik heb namelijk een zelfgefokte epke x maurus dus ben heeel benieuwd :)

2 jaar, van 03/2016. Nu al groot, maar nog niet gemeten. Komt al dicht bij de 1.60. Epke schijnt grote nakomelingen te hebben.

Mijn Epke is ook een reus ze is nu 1.5 en ik denk al bijna rond de 160.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:52

Wat een leuke aankopen allemaal. Weet iemand misschien wat een koudbloed veulen ongeveer kost op de markt? Haflinger/ fjord/ tinker? Heeft er hier iemand toevallig een gekocht? Mag ook in pb eventueel.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:00

de haflingers had je als hengstveulen al voor 450/500 euro, een oudere verschilde erg in de bouw en of hij betuigd was ja of nee. Fjorden was weinig aanbod in, hele ouderwetse type maar zag er aan allemaal wel wat. Tinkers is volgens mij echt wat de gek ervoor geeft maar die zou ik er nooit kopen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:39

Ah OK dankjewel voor je antwoord. Denk inderdaad de fjorden ook wel een stukkies duurder zijn omdat ze wat schaarser zijn geworden. Tinkers kunnen natuurlijk ook erg fluctueren omdat ze onderling zo kunnen verschillen.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:54

Djoena schreef:
Ik hoorde trouwens gisteren dat er ook een kleine markt is in Winsum volgende week. Misschien dat ik daar nog heen ga :j

Dat is a.s maandag is heel kleinschalig wel grote braderie ik ga ook ff met de kinderen elk jaar kijken

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:00

Is er toevallig iemand die weet waar die leuke pony in mijn eerdere post heen verkocht is? Ben wel benieuwd of heeeeeeel toevallig een bokker zich rijk mag prijzen met zo'n leuke pony O:)