Eper paardenvierdaagse 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Erres

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:03

Vandaag alweer geen boekje :?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:26

Sees schreef:
Hmm misschien toch ook maar een vliegendeken meenemen dan (rij daar écht noooooit mee).

Maken jullie je nog zorgen om de 'ziekte' die rondwaart op dit moment op een aantal stallen?

Dan heb je geluk :D . Hier in Brabant is het in de zomer echt wel een aanrader, deze week voor het eerst weer mee gereden. Scheelt veel onrust :) .

Ik maak me daar niet echt zorgen om. Ga regelmatig naar evenementen met mijn pony. Dit is natuurlijk wel iets anders omdat de paarden er ook zij aan zij overnachten zegmaar, maar ik ga er ook wel vanuit dat alle deelnemers alleen gezonde paarden meenemen zo ver ze dat weten.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:41

Toevallig hadden we het er vanmiddag over, het is vrij rustig wat dat betreft de laatste 2 weken.
Ik ga er ook vanuit dat ook wat dat betreft goed geregeld is en dat niemand risico wil lopen.

Vanmiddag ritje bij de Cantharel bij Apeldoorn gereden, op de plensbui na een heerlijke rit

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:51

Ik heb nog helemaal geen zin in de vierdaagse door weer een nare ervaring 2 weken geleden in het bos.
We waren weer zo goed bezig. Tot ik een gezin met hond inhaal op ruiterpad. Hun daarna weer verder lopen. Schiet de riem uit hun handen...hond achter me aan en daar achter een paar schreeuwende mensen..otti weer aan de kletter en nu echt panisch voor dingen achter hem. We waren bijna over ons ongeluk van anderhalf jaar geleden heen. En nu weer terug bij af. Ik baal er zo gigantisch van. Ben ook echt benieuwd wat die gaat doen met alle inhalende combinaties... Ik heb er een zwaar hoofd in. De lol is helemaal weg. Zo zie je maar hoe een paard kan veranderen van bomproef in panisch getraumatiseerd..

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:14

Otti1977 schreef:
Ik heb nog helemaal geen zin in de vierdaagse door weer een nare ervaring 2 weken geleden in het bos.
We waren weer zo goed bezig. Tot ik een gezin met hond inhaal op ruiterpad. Hun daarna weer verder lopen. Schiet de riem uit hun handen...hond achter me aan en daar achter een paar schreeuwende mensen..otti weer aan de kletter en nu echt panisch voor dingen achter hem. We waren bijna over ons ongeluk van anderhalf jaar geleden heen. En nu weer terug bij af. Ik baal er zo gigantisch van. Ben ook echt benieuwd wat die gaat doen met alle inhalende combinaties... Ik heb er een zwaar hoofd in. De lol is helemaal weg. Zo zie je maar hoe een paard kan veranderen van bomproef in panisch getraumatiseerd..

Oh wat vervelend zeg! Je mag altijd bij ons aanhaken/inparkeren :j

Hoelaat starten jullie meestal? Je kon tussen 13 en 16 starten toch?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:17

Ik rijd gelukkig met mijn vriendinnen 1 met haar aanspanning. Dus gelukkig altijd een muur voor me en een groom mee. Maar als het niet gaat ben ik zo weer thuis en ga lekker op de menwagen mee.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:18

Dayanaera schreef:
Otti1977 schreef:

Oh wat vervelend zeg! Je mag altijd bij ons aanhaken/inparkeren :j

Hoelaat starten jullie meestal? Je kon tussen 13 en 16 starten toch?

Starten tussen 12.30 en 18u

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:21

Otti1977 schreef:

Ik zou iemand van de opleiding van Annemarie van der toorn vragen of hij of zij wat sessies met je paard nog kan doen van tevoren. Wellicht dat het probleem best binnen redelijke termijn verminderd of opgelost kan worden!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 23:31

Oh Yvonne, dit is echt zo balen voor jullie he... verdorie!
Ongeluk zit idd in zo'n klein hoekje..

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 00:02

Ow yvonne dat is wel heel erg balen
Lekker rustig aan doen

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:13

Otti1977 schreef:
Ik rijd gelukkig met mijn vriendinnen 1 met haar aanspanning. Dus gelukkig altijd een muur voor me en een groom mee. Maar als het niet gaat ben ik zo weer thuis en ga lekker op de menwagen mee.

Ah das fijnn! Mocht je moeite hebben en je ziet team hotspot voorbijkomen ben je altijd welkom om achter ons aan te sluiten hoot :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:36

Wat vervelend yvonne hopelijk is hij snel weer de oude otti waar je mee naar buiten kan.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:48

Nou inderdaad , wat vreselijk, ben je net weer lekker aan het opbouwen.

Zo reden wij 2 weken geleden over de heide bij de Renderklippen, honden mogen daar los dat weet ik maar er zijn mensen die denken dat hun loslopende hond ook achter dravende en galoppeerde paarden aan mogen |o

1 hond hing zowat in Troy zijn staart, dus ik riep wilt u uw hond bij u houden! Honden mogen hier los schreeuwden ze terug, ja maar ze mogen niet in de staart van mijn paard gaan hangen!!! Hij hoeft maar 1 tik te krijgen. Natuurlijk was ik de aso!! Gelukkig doet Troy en niet zo heel veel op uit, maar het paard van mijn man zou gelijk van zichaf gemept hebben!!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:32

Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht. Was echt bomproef. Kon zo gek niet zijn wat we tegen kwamen. We konden de hele wereld aan. Wat een lol samen. En dan wordt je overvallen door lasergamende lui die achter ons de bosjes uitrennen. Otti is daar zo van geschrokken. Ik op grond bekken zwaar gekneusd. Na anderhalf jaar waren we weer heerlijk aan jet rijden. Ging steeds beter. Tja en dan 2 weken geleden.. nu al panisch als er een fietser achterop komt. Echt baal er zo van. Ik moet zelf stoer zijn. Hem het vertrouwen geven dat het goed zit. Maar dat is zo moeilijk. Ik ga zondag kijken hoe de pannekoekenrit gaat. Dan evt de dinsdag. Gaat het niet dan gaat het niet. Dan heb ik een jaar om vol te trainen en volgend jaar gaan we er vol tegenaan.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:38

Nogmaals dan haha! Iemand van de opleiding van Annemarie van der Toorn kan je hier echt super mee helpen! Dan kun je ontspannen samen trainen, paard voelt ook jouw stress. En als je ziet hoe je het op kunt lossen en dat het goed gaat ben je zelf ook een stuk relaxter!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:47

He wat vervelend Yvonne! Als ze echt goed schrikken kan dat zeker nog even voor spanning zorgen. Maar inderdaad zelf stoer zijn dan komt alles goed! Mocht je er voor in zijn kun je eens proberen Bach druppels te gebruiken, voor jou en je paard. Heb daar goede ervaringen mee om iemand op weg te helpen.
Is hij misschien ook meer op zijn gemak in gezelschap? Mijn merrie meent dat ze in gezelschap de stoerste uit moet hangen en heeft dan minder schrikacties.

Ik hoop dat het boekje snel komt :D . Dit weekend mijn tent weer eens opzetten, kijken of alles nog heel is.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:23

Jemig wat balen Yvonne. Ik hoop dat het tijdens de 4 daagse meevalt en gewoon goed gaat.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:37

Mijn man en ik doen ook weer mee.
Allebei een nieuw paardje (jesse een zwarte ijslander en ik een witte ijslander)
We hebben er zo ontzettend veel zin in!!!

Paardjes staan bij jagtlust, wij op de jagerstee in een tentje.

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:03

Hier is de postbode net geweest, jawel met het boekje!!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:11

Hier ook het boekje! Op woensdag na redelijk korte ritten. Ben benieuwd.

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:30

Wat leuk boekje

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:57

Jup! Hier ook boekje binnen! Thank God zijn het prima afstanden om te voet te doen. De woensdag kunnen we de short cut nemen dus ik ben blij :D Tenzij het 30C wordt natuurlijk......:')

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:21

Hier het boekje ook binnen! *\o/*
Mijn paard doet voor het eerst mee, ben erg benieuwd. Wel van plan om de woensdag de lange route te rijden (afhankelijk van het weer en hoe de eerste dag loopt dan).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:29

Yvonne, ik heb wel een idee om je paard te laten wennen. De mijne is inmiddels ook hufterproof op geluid van achteren. Stuur me maar een PB, ik ben dagelijks in Epe.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:53

Je hebt pb..
Hier wel een postbode...maar geen boekje..woon het dichtst bij maar boekje als laatste whahaha