Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:58

wat mooie beesjes

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:01

Wat vonden jullie van de kraampjes met paardenspullen ?
Ik heb een rijbroek van 25,- gekocht koste normaal 70,-
en dekje voor 20,- plaats dan 40,- en nog vrolijke halsters van 4,- per stuk.

Ik vond het dit jaar leukere kraampjes dan vorig jaar

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:04

roosjenat schreef:
Ja , maar dat was wel aan het einde van de dag , hij wou er 50,- voor maar met handje klap kwamen ze op 30,- uit.

Ja precies!

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:04

Oke niet de beste foto,maar dit is Jack

Afbeelding

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:19

Niemand die Destiny Ran-D gezien heeft? Donkere palomino welsh A hengst met super papieren en flink veulen voor een A welsh. Hoorde dat hij naar Duitsland is gegaan. Iemand foto's? Was een heel apart mooi groot veulen om te zien!

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:23

WendyLotte schreef:
Wat betreft die shetjes naar de slacht, in ons eten zit ook paardenvlees hoor :

" In de moderne frikandel in Europa vindt men kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40%), ook wel separatorvlees genoemd, 25% is varkensvlees; sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers."

Kroket "water, 20% gekookt paardenvlees, paneermeel (tarwebloem, volkorentarwemeel, gist, zout), tarwebloem, bouillon (water, paardenvleesextract), plantaardige oliën (palm, raap, zonnebloem), scharrelkippenei-eiwit, zout, gelatine enz...enz.."

En dat is onder andere de reden dat ik die al jaren niet meer eet :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:27

Op het moment dat je zo hypocriet bent dat je paard zielig vind moet je ook stoppen met het eten van varkens, kippen en koeien.

En natuurlijk is het logisch dat ze meer vragen voor een pony als er iemand staat met interesse dan dat ze krijgen als ze doorgaan voor worst.
Als ik ooit mijn paard moet verkopen is ie ook 2000 waard op marktplaats, en dat zal ik er dan voor vragen. Terwijl als je ze naar de slacht brengt je nog geen 500 krijgt. Anders kunnen ze voor alle Totilassen ed. ook wel alleen de slachtprijs betalen, want meer zijn ze absoluut niet waard. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:31

Laatst noemde een bokker het mooi: De waarde van een paard is de slachtprijs, alles erbovenop is emotie.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:44

Hele andere vraag: hoe zit de markt in elkaar? Wij zijn geweest en eerlijk gezegd snap ik niet alles.
Zomaar wat vragen:
1 Er zijn twee velden. Is het grootste veld alleen voor grote handelaren? Of zit er geen verschil tussen de twee velden?
2 Als er een letter of iets anders op de bil staat, is het paard dan definitief verkocht?
3 Ik hoor mensen over export als een plek waarnaar verwezen wordt (paard stond op veld voor export). Hoe zit dat in elkaar?

En voor degene die het kwijt willen: wat is er zo bij benadering betaald voor een beetje leuke D-pony? Daar stonden er trouwens weinig van. Is dat vaak zo?

Nou ja, jullie merken het al. Ik ben gisteren voor het eerst geweest :')

ilonka779

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:47

Weet iemand toevallig wat er met de paardjes is gebeurd die zijn overgebleven ? Heb rond half 7 een hele poos bij een zwarte pony gestaan. Wou hem graag meenemen maar heb er jammer genoeg geen plaats voor

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:49

Pendrag schreef:
Hele andere vraag: hoe zit de markt in elkaar? Wij zijn geweest en eerlijk gezegd snap ik niet alles.
Zomaar wat vragen:
1 Er zijn twee velden. Is het grootste veld alleen voor grote handelaren? Of zit er geen verschil tussen de twee velden?
Geen verschil, degene die het eerst komt gaat het dichtste bij staan.
2 Als er een letter of iets anders op de bil staat, is het paard dan definitief verkocht?
Ja, soms kun je ze nog weer overkopen van degene die hem gekocht heeft. Betaal je wel meer.
3 Ik hoor mensen over export als een plek waarnaar verwezen wordt (paard stond op veld voor export). Hoe zit dat in elkaar?
Daar worden alle paarden gezet die naar het buitenland gaan, paspoort ed wordt daar nog eens gecontroleerd.

En voor degene die het kwijt willen: wat is er zo bij benadering betaald voor een beetje leuke D-pony? Daar stonden er trouwens weinig van. Is dat vaak zo?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:51

Zo veel leuke pony's voorbij zien komen! Kon helaas niks kopen en volgende week in Hedel ook niet. Denk dat ik van het voorjaar in Bemmel wel een leukerd ga kopen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:53

Flux schreef:
[ [url=m/DXsqZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze valkjes? :P ik vond de markt eigenlijk wel prima vandaag. Paarden stonden er ook goed bij over het algemeen.

wauw wat een leuk toekonstig spannetje had k zo meegenomen

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:10

ilonka779 schreef:
Weet iemand toevallig wat er met de paardjes is gebeurd die zijn overgebleven ? Heb rond half 7 een hele poos bij een zwarte pony gestaan. Wou hem graag meenemen maar heb er jammer genoeg geen plaats voor

Ja , die zijn opgehaald door de organisatie/dierenbescherming blijven daar een week , worden of verkocht of naar een weiland gebracht maar als je dat laatste moet geloven maar volgens mij stonden er om 20'00 geen zwarte ponys meer alleen shetlanders en voorderest tinkers een spaanse paard shetlanders en trekpaarden en een palomino.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:11

Froukje schreef:
Pendrag schreef:
Zomaar wat vragen:
Ja, soms kun je ze nog weer overkopen van degene die hem gekocht heeft. Betaal je wel meer.
Daar worden alle paarden gezet die naar het buitenland gaan, paspoort ed wordt daar nog eens gecontroleerd.

Bij vraag 1 is het verschil toch dat op de ene veld namen van handelaren staan en op de andere niet dat zijn vrije velden. :o

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:19

Citaat:
Bij vraag 1 is het verschil toch dat op de ene veld namen van handelaren staan en op de andere niet dat zijn vrije velden. :o

Inderdaad! Ene veld met namen zijn grote handelaren en het andere veld zijn meer particuliere handelaartjes. Dus wel degelijk verschil.

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:22

SaraViavia schreef:
Niemand die Destiny Ran-D gezien heeft? Donkere palomino welsh A hengst met super papieren en flink veulen voor een A welsh. Hoorde dat hij naar Duitsland is gegaan. Iemand foto's? Was een heel apart mooi groot veulen om te zien!

ik heb iemand bij mij op Facebook die heeft 2 welshjes palomino gekocht op de markt.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:22

Pendrag schreef:
Zomaar wat vragen:

De vrije balies mag iedereen gaan staan. De andere helft zijn gereserveerde balies en zijn dus voor de handelaren die een stuk vastleggen. Handig als je met een hele rij komt.

Wat wij zelf merken met letters gaat in elk geval mee naar huis. Anders komen er constant vragen of het dier nog te koop is. Wat eventueel nog verkocht mag daar merk je dan uiteraard niet. En je weet welke dieren je aan het einde van de dag moet verzamelen. Geloof mij als je tientallen koopt zoals sommigen dan weet je echt niet meer welke het nou was..

Export is afgesloten van de rest, deze dieren gaan naar het buitenland en daarvoor moet wat papierwerk gedaan worden. Lees: wanneer je betaald mag die de grens over. :P

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:26

Caithlynn schreef:
SaraViavia schreef:

ik heb iemand bij mij op Facebook die heeft 2 welshjes palomino gekocht op de markt.

Heb je misschien een foto of zou ik via een PB kunnen kijken naar de foto's? Beetje onhandig gelopen met de verkoop en ben erg benieuwd waar hij heen is!!

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:33

moet ik even in mn Facebook kijken ! ze staat in me lijst maar ik ken haar persoonlijk niet;) ik zag het toevallig voorbij komen op mn facebook

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:03

Wat een leuke aankopen komen er voorbij.

Net hart van nederland gezien. Daar kwam nog een stukje invoor van piepvandaag en eyes on animals.

Wat vinden jullie daar nou van.
Ik persoonlijk vind het dik overdreven, een shetlander die bij de staart wordt gepakt omdat hij niet vooruit wil. Even gauw filmen en die het nieuws ingooien. Aangezien ze bedreigt werden door de handelaren. Pfffff echt, ik vind het echt te sneu voor woorden. Ben zelf op de markt geweest, en natuurlijk waren er een paar gevallen bij die ik liever ook wat extra aandacht had willen geven. Maar overdrijven is ook een vak apart.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:10

Froukje schreef:
Pendrag schreef:
Zomaar wat vragen:

+ quote 1 dat de meeste handelaren met bordjes elk jaar op de zelfde plek gaan staan ipv die het eerst komt staat het dichtst bij. Dichtst bij wat?

Ik vond het geslaagder dan vorig jaar, toen was ik tot mn ondergoed nat geregend. Het weer was nu perfect, ook voor de paarden.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 05:25

Mooie bonte met een maanoog

Afbeelding

Iemand enig idee waar deze naar toe gegaan is? Op facebook staat een advertentie van iemand die haar zoekt.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 06:30

Iemand het artikel van hart van nederland gezien?
Stukje gefilmd over hoe handelaren met hun paarden om gaan. Heel triest.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 06:54

Ik heb het filmpje gezien,
Maar kom op zeg die handellaren doen niks verkeerd.. beetjd stom zitten te filmen