Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WendyLotte schreef:Wat betreft die shetjes naar de slacht, in ons eten zit ook paardenvlees hoor :
" In de moderne frikandel in Europa vindt men kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40%), ook wel separatorvlees genoemd, 25% is varkensvlees; sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers."
Kroket "water, 20% gekookt paardenvlees, paneermeel (tarwebloem, volkorentarwemeel, gist, zout), tarwebloem, bouillon (water, paardenvleesextract), plantaardige oliën (palm, raap, zonnebloem), scharrelkippenei-eiwit, zout, gelatine enz...enz.."
Pendrag schreef:Hele andere vraag: hoe zit de markt in elkaar? Wij zijn geweest en eerlijk gezegd snap ik niet alles.
Zomaar wat vragen:
1 Er zijn twee velden. Is het grootste veld alleen voor grote handelaren? Of zit er geen verschil tussen de twee velden?
Geen verschil, degene die het eerst komt gaat het dichtste bij staan.
2 Als er een letter of iets anders op de bil staat, is het paard dan definitief verkocht?
Ja, soms kun je ze nog weer overkopen van degene die hem gekocht heeft. Betaal je wel meer.
3 Ik hoor mensen over export als een plek waarnaar verwezen wordt (paard stond op veld voor export). Hoe zit dat in elkaar?
Daar worden alle paarden gezet die naar het buitenland gaan, paspoort ed wordt daar nog eens gecontroleerd.
En voor degene die het kwijt willen: wat is er zo bij benadering betaald voor een beetje leuke D-pony? Daar stonden er trouwens weinig van. Is dat vaak zo?
Nou ja, jullie merken het al. Ik ben gisteren voor het eerst geweest
ilonka779 schreef:Weet iemand toevallig wat er met de paardjes is gebeurd die zijn overgebleven ? Heb rond half 7 een hele poos bij een zwarte pony gestaan. Wou hem graag meenemen maar heb er jammer genoeg geen plaats voor
Froukje schreef:Pendrag schreef:Hele andere vraag: hoe zit de markt in elkaar? Wij zijn geweest en eerlijk gezegd snap ik niet alles.
Zomaar wat vragen:
1 Er zijn twee velden. Is het grootste veld alleen voor grote handelaren? Of zit er geen verschil tussen de twee velden?
2 Als er een letter of iets anders op de bil staat, is het paard dan definitief verkocht?
Ja, soms kun je ze nog weer overkopen van degene die hem gekocht heeft. Betaal je wel meer.
3 Ik hoor mensen over export als een plek waarnaar verwezen wordt (paard stond op veld voor export). Hoe zit dat in elkaar?
Daar worden alle paarden gezet die naar het buitenland gaan, paspoort ed wordt daar nog eens gecontroleerd.
En voor degene die het kwijt willen: wat is er zo bij benadering betaald voor een beetje leuke D-pony? Daar stonden er trouwens weinig van. Is dat vaak zo?
SaraViavia schreef:Niemand die Destiny Ran-D gezien heeft? Donkere palomino welsh A hengst met super papieren en flink veulen voor een A welsh. Hoorde dat hij naar Duitsland is gegaan. Iemand foto's? Was een heel apart mooi groot veulen om te zien!
Pendrag schreef:Hele andere vraag: hoe zit de markt in elkaar? Wij zijn geweest en eerlijk gezegd snap ik niet alles.
Zomaar wat vragen:
De vrije balies mag iedereen gaan staan. De andere helft zijn gereserveerde balies en zijn dus voor de handelaren die een stuk vastleggen. Handig als je met een hele rij komt.
Wat wij zelf merken met letters gaat in elk geval mee naar huis. Anders komen er constant vragen of het dier nog te koop is. Wat eventueel nog verkocht mag daar merk je dan uiteraard niet. En je weet welke dieren je aan het einde van de dag moet verzamelen. Geloof mij als je tientallen koopt zoals sommigen dan weet je echt niet meer welke het nou was..
Export is afgesloten van de rest, deze dieren gaan naar het buitenland en daarvoor moet wat papierwerk gedaan worden. Lees: wanneer je betaald mag die de grens over.![]()
Caithlynn schreef:SaraViavia schreef:Niemand die Destiny Ran-D gezien heeft? Donkere palomino welsh A hengst met super papieren en flink veulen voor een A welsh. Hoorde dat hij naar Duitsland is gegaan. Iemand foto's? Was een heel apart mooi groot veulen om te zien!
ik heb iemand bij mij op Facebook die heeft 2 welshjes palomino gekocht op de markt.
Froukje schreef:Pendrag schreef:Hele andere vraag: hoe zit de markt in elkaar? Wij zijn geweest en eerlijk gezegd snap ik niet alles.
Zomaar wat vragen: