Mijn beroemde Facebook veulen uit Wales komt vandaag thuis!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

soraaybieber

Re: Mijn beroemde Facebook veulen uit Wales komt vandaag thuis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 23:36

met zoveeel reacties is het toch ook best een beroemd veulen? daar mag TS best trots op zijn..

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 00:24

Sientje schreef:
Sorry, dit is zo'n enorm jubeltopic, dat ik haast het volgende niet durf te schrijven. Ik maakte eerder al een opmerking, maar vind je het normaal een 4,5 mnd oud veulen zo'n transport te laten ondergaan? Zal wel de braafste zijn geweest dat 'ie ook nog de hele dag op de kar heeft moeten staan?

Bij zijn ziek zijn lijk je je alleen maar druk te maken om je andere paarden of het eventuele verloren geld als het niet goed blijkt te zijn. Lees wel dat je hem goede zorg biedt, nu hij eenmaal hier en ziek is, maar had je hem wat langer daar gelaten met benodigde moedermelk had ie misschien niet na een paar dagen met groen snot gestaan. Komt het volgende bij:

Ik lees deze quote van je:
darwin schreef:
Zou er al ooit een ITP topic geweest zijn die binnen 1 dag dik 13000 keer bekeken is en meer dan 500 reakties heeft ?..........das toch niet normaal :')

En dat is niet jouw eerste referentie aan het aantal keren dat je topic is bekeken. In je TT staat ook al dat het jouw beroemde veulen is. Om wie gaat dit jou? Dat veulen of...?
Gun jullie echt het beste hoor, hoop dat het met het knappe veulenkind goed komt.

Hey Sientje,

Anders maak je ff je eigen topic waar je dit "probleem" aankaart ter discussie... Kun je met allemaal mensen lekker negatief babbelen over hoe blij sommige mensen kunnen zijn. Of stuur je TS gewoon een PB... Beetje banketstaaf om hier een reltopic van te willen maken (je toon in dit bericht vind ik negatief, sarcastisch en dubbelzinnig, vandaar "reltopic")

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 00:45

Gaaf veulen! En leuke impulsieve aankop (hou ik van! En zijn vaak (mijn ervaring) de beste). Hoop dat ie snel opknapt..

En wat betreft het vroege weg halen, daar kun je enkel de fokker op aan kijken.. Denk dat het veulen (dat nu hoe dan ook bij z'n moeder weg had gemoeten van de fokker wegens verkoop), blij mag zijn met zo'n baas als TS! Ik hoop nog veel van m te horen!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 06:39

wat een scheetje zeg ! <3

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:28

En daar gaat bokt weer.. Jammer -O-

TS, ik heb je eerste topic ook vlug even bekeken en vond je veulen toen wauw, nu is het gewoon een veulen, maar dat maakt hem des te schattiger :o Ook leuk zoals je schrijft dat hij al gaat liggen, doen ze meestal toch pas als ze zich wat geruster, thuis beginnen voelen in een omgeving. Dus je moet het toch wel goed doen eh ;)
En jammer dat hij nu ziek is, maar zoals je al zegt, had jij hem niet gekocht, had een ander het gedaan. En daar had hij misschien niet zo een goede zorgen gekregen. Vind het super dat je zo voor hem zorgt en ben dan ook blij te lezen dat hij zich al wat beter voelt!

ps: heb eens in je profiel gekeken en wauwie, wat heb jij mooie ponys!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:32

TS, hoe gaat het vandaag met hem! Is ie de nacht een beetje goed door gekomen! Ik hoop het wel!

kokkiesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:43

Ah Gossie arme baby.. Maar als ik het zo lees verzorg je de kleine man super..
Hoop dat ie snel weer helemaal opknapt..!! Succes en heel veel plezier met je nieuwe aanwinst..!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:49

Een reltopic is natuurlijk niet de bedoeling, maar je stimuleert dit soort verkopen wel door het gewoon maar te kopen en het klopt gewoon niet. Een 4,5 maand veulen hoort idd nog bij de moeder te lopen, (al helemaal voor zo'n reis ed.) juist om ziekte zoveel mogelijk te voorkomen. Maar missch een tip voor de vlgd keer en voor andere lezers die het blijkbaar allemaal normaal vinden, ik heb ook eens een veulen gekocht en die heb ik tegen stallingstarief toch nog tot 7 maanden bij de moeder kunnen houden.
Een goede fokker zal tegen extra betaling deze instelling alleen maar waarderen tbv gezondheid voor het dier en hier aan meewerken.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:08

Wat een heerlijk veulen TS, ik hoop dat jullie heel gelukkig worden samen en dat er nog veel topics volgen van het facebook veulen :)

Ik vind het hier boven van intel wel een goede tip voor iedereen die ooit een veulen koopt, probeer om tegen stallingtarief het veulen langer bij de moeder te houden.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:17

intel_1x schreef:
Een reltopic is natuurlijk niet de bedoeling, maar je stimuleert dit soort verkopen wel door het gewoon maar te kopen en het klopt gewoon niet. Een 4,5 maand veulen hoort idd nog bij de moeder te lopen, (al helemaal voor zo'n reis ed.) juist om ziekte zoveel mogelijk te voorkomen. Maar missch een tip voor de vlgd keer en voor andere lezers die het blijkbaar allemaal normaal vinden, ik heb ook eens een veulen gekocht en die heb ik tegen stallingstarief toch nog tot 7 maanden bij de moeder kunnen houden.
Een goede fokker zal tegen extra betaling deze instelling alleen maar waarderen tbv gezondheid voor het dier en hier aan meewerken.

Ik heb vele ponies uit Wales zien komen. Meest oudere dieren en deze waren bijna allemaal wat over-reist en een paar dagen verkouden (het lijken net mensen die een lange reis gaan maken ;) ).
Dat dit nu om een veulen gaat is dus niet relevant kwa verkoudheid. 4,5 mnd is jong maar naar mijn idee niet 'te' jong. Zeker niet in het geval van ts. Een bonk van een veulen in goede conditie. Er zijn zelfs veulens van een week oud die zo'n reis moeten maken met hun moeder samen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:29

Hier in Nederland worden ook stapels veulens op 4,5 maand afgespeend. Vooral als je een relatief laat veulen hebt (begin juni) heb je weinig keus, de laatste opfokgroepen worden vaak half oktober gestart. Dan heb je de keus afspenen of niet de opfok in doen... heb je dan een brutaal hengstje staan die z'n moeder amper nog aankijkt, dan is die opfok niet het einde van de wereld :)

On topic: fijn dat het al beter gaat met hem! Ik duim voor snel herstel, ben benieuwd hoe de groep op hem reageert!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 10:26

Rebel is de nacht goed doorgekomen, vanmorgen had hij 37,8 temp en lag hij nog heerlijk te soezen.
Ben even lekker bij hem gaan zitten en heb hem wat muesli uit de hand gevoerd en dat at hij smakelijk op.
Net heeft hij zijn AB weer gehad en nu staat hij lekker hooi te knabbelen en wat naar buiten te kijken.
Hij ziet er een stuk vrolijker uit als van de week, toen had hij zo'n droeve blik in zijn ogen.
Hier nog wat foto's <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:28

ahw die laatste <3
ik smelt!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:32

Aah <3
Hij ziet er weer wat beter uit :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 10:38

Hij kijkt vooral veel helderder uit zijn ogen.
Zijn snot is ook niet meer groen, meer een beetje wit /doorzichtig nu.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:05

geweldige fotos!! dat stipje op zijn lip <3

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:15

wat een poppie is het toch ook he..dat stipje <3
Fijn dat ie zich al wel thuis voelt...
Ook lekker dat ie al eet:D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:27

:~ Wat een knappert zeg, hopen dat hij snel opknapt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:28

hij is echt zo vreselijk knap!
Eigenlijk wel jammer dat je zo ver weg staat haha, al je paarden zijn knap <3

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:45

Esther, fijn dat het op beter hand lijkt te gaan voor dit knappe ventje :D.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:01

Wat een ontzettend leuk diertje. Wat je zo al niet op facebook kan kopen

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:21

Aahh! Wat een dotje! Hij ziet er al een stuk beter uit dan een paar dagen geleden zeg :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:35

Wat is hij leuk zeg!! Ziet er al een stuk beter uit zo :) fijn dat zijn verkoudheid de goede kant op gaat :)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:36

wat een mooi veulen,
soms komt zo iets op je pad en kan je niets anders dan het kopen , zo heb ik vorige week een 3,5 jarige gekocht samen met mijn zus als opknap project
maar met de kans dat als hij opgeknapt is hij als nog de verkoop in gaat , want we konden tijdens de verkoop niet oordelen of het paardje bij ons past want hij was niet aan te raken, maar had wel erg veel achterstallig onderhoud

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:38

Wat een super knap veuelentje! :+: