Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Basic_

Re: Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:41

Succes allemaal!
Ik ben er donderdag en vrijdag, donderdagmiddag jureren :)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:47

We hebben er zin in zo schrijven :)

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:58

Ik vind het jammer dat ik de Almelose Ruiterdagen moest afzeggen maar wens iedereen wel succes! :)
Kom zeker nog een paar keer kijken! (Vooral op de dagen dat ik eigenlijk moest starten)

Gister ook even achterop de motor erlangs geweest om te kijken bij de trial pony's :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:28

Ik ga ook dinsdag en woensdag, slaap samen in de tent met Noor maar wij gaan iets later weg gelukkig.
Zoals het hoort vallen de mussen weer van het dak wanneer ik in Almelo ben :Y) .

Klumpertje:
De laatste keer dat ik op de AR geweest ben was in 2010, maar ik ben nu enigszins in verwarring over de camping, aangezien jij er al bent, denk ik ik vraag het even aan jou! Wij hebben een plek op de boscamping, maar waar moeten wij dan precies de auto met trailer parkeren en is dit een beetje in de buurt van de stallen? Of zijn d e stallen weer op dat "oude verontreinigde terrein", waar in 2010 nog allemaal verboden toegang bordjes hingen :Y) ? Blijkbaar is er nu ook een camping vlak naast de stallen, had liever daar gezeten :( .

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:35

Als je op de boscamping zit dan is het praktisch je tentje uitstappen en je zit in de stallen, ze hebben 2 binnenbakken waar alle stallen zijn geplaatst en dat is echt maar een paar passen van het scoutingterrein af :).

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:36

Iedereen heel veel succes, ik hoop dat ik morgenavond als ik moet starten weer een stem heb, zodat ik ook nog eventueel kan communiceren :')

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:43

Er zijn toch ook tentstallen? Ik heb specifiek gevraagd om tentstallen, omdat ik de bak altijd zo benauwd vind (en de mussen valllen ALTIJD van het dak van de hitte las ik in Almelo ben :Y) ).

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:07

Tsplendid schreef:
Iedereen heel veel succes, ik hoop dat ik morgenavond als ik moet starten weer een stem heb, zodat ik ook nog eventueel kan communiceren :')

Waarom? Gewoon je mond dichthouden Gwen :P Ben je er woensdag ook? :D (ik en Appie wel :)) )

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:41

Iedereen succes! Hier gaat de reis naar Almelo ook starten binnen nu en n half uurtje. Heb er zin in!!

Saskia, volgens mij moet ik een aantal keer tegen jou rijden deze week. :j

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:09

PercyLeen schreef:
Tsplendid schreef:

Waarom? Gewoon je mond dichthouden Gwen :P Ben je er woensdag ook? :D (ik en Appie wel :)) )

Haha! Ik zit in me eentje thuis en heb zelfs dan moeite met me mond dicht houden :') Nee woensdag helaas niet! Alleen dinsdag en zaterdag en heel misschien (ligt aan mijn rug) donderdag met fem mee :)

wedgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:52

Nou hier beginnen ook de kriebels. Mijn dochter doet mee op mijn paard. Daar is ze in februari mee begonnen. Ze mag nu in de L1 starten. Helaas heeft ze nog wel een herkansing van der examen. Die is woensdag om half 5 pas klaar daarmee. Dan moet ze gelijk naar stal komen en vertrekken we. Het is denk wel bijna 3 uur rijden. En dan moet ze s avonds al starten. Met de aan komende warmte niet echt ideale omstandigheden voor ons paardje. Zelf ga ik het ook ,na 2 jaar ,weer starten. In de L2. Ben zeer benieuwd of ik de zenuwen de baas kan.
We hebben er zin in!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:53

Ik hoop dat het voor vanavond droog blijft maar de kans is klein...

(mocht er trouwens iemand nog een wedstrijdpaard voor mij weten, ik ben nog op zoek naar een bijrijdpaard per direct!)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:51

Eef_Bam schreef:
Ik ga ook dinsdag en woensdag, slaap samen in de tent met Noor maar wij gaan iets later weg gelukkig.
Zoals het hoort vallen de mussen weer van het dak wanneer ik in Almelo ben :Y) .

Klumpertje:
De laatste keer dat ik op de AR geweest ben was in 2010, maar ik ben nu enigszins in verwarring over de camping, aangezien jij er al bent, denk ik ik vraag het even aan jou! Wij hebben een plek op de boscamping, maar waar moeten wij dan precies de auto met trailer parkeren en is dit een beetje in de buurt van de stallen? Of zijn d e stallen weer op dat "oude verontreinigde terrein", waar in 2010 nog allemaal verboden toegang bordjes hingen :Y) ? Blijkbaar is er nu ook een camping vlak naast de stallen, had liever daar gezeten :( .

De boscamping is die aan het dressuurterrein, van de scouting.
De stallententen staan op de wei waar eerder altijd het tijdelijke parkeren was, langs de manegeweg waar je aankomt. Je kunt daar wel je paard en spullen uitladen. Je trailer moet wel naar een andere plaats, dat is als het goed is P3, achter de dressuurbanen.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:25

Was leuk vandaag! 171 en 181 gereden.
Straks bij het oefen springen kijken van onze stal en 2 personen hun Z2 kijken :)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:46

Ik ben er ook weer eens bij! Laatste keer was aantal jaar terug maar heb er erg veel zin in!

Helaas L paard af moeten melden (nouja, in de hitte die ze woensdag voorspellen wil je eigenlijk ook liever niet rijden.... :+ ). Zaterdag doe ik mee in het ZZ!

Ik ben er woensdag wel te kijken en om mn vriend te helpen. Die moet elke dag 3 paarden in de dressuur, dus dan mag ik waarschijnlijk de hele dag met water slepen O:)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:45

Hoi allemaal,

Ik heb vanmiddag gereden in de L2, eerste proef kon ik mijn voorlezer niet goed verstaan(of ze las het niet voor daar ben ik nog niet over uit) waardoor ik het halt houden en achterwaarts vergat. Ik heb ook geen poging ondernomen, ik ben dus verder gegaan met volgende onderdeel. Nou kreeg ik een 0 (nogal logisch) maar met een -2.. Erg vreemd. Bertie kan jij mij hier misschien meer over vertellen?
Tweede proef liep ze stukken beter, maar helaas evenveel punten als de eerste proef.. Maar ik heb zelf wel heel lekker gereden en dat vind ik heel belangrijk!
Foto van vanmiddag:
Afbeelding

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:12

Hee jou hebbik geschreven alleen niet die 0 dus daar weet ik jiks van

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:15

Ja, heb jij mijn tweede proef geschreven? in ring4 misschien?
Vond je het schrijven leuk?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:23

Die 0: je hebt de onderdelen niet getoond EN het was een fout in het programma: jij reed het niet.
Dus 0 -2 is redelijk logisch :j

Wel jammer! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:42

Hier iemand die woensdagavond wil schijven in het Z1 om 19 uur?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:51

wilma12 schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb vanmiddag gereden in de L2, eerste proef kon ik mijn voorlezer niet goed verstaan(of ze las het niet voor daar ben ik nog niet over uit) waardoor ik het halt houden en achterwaarts vergat. Ik heb ook geen poging ondernomen, ik ben dus verder gegaan met volgende onderdeel. Nou kreeg ik een 0 (nogal logisch) maar met een -2.. Erg vreemd. Bertie kan jij mij hier misschien meer over vertellen?
Tweede proef liep ze stukken beter, maar helaas evenveel punten als de eerste proef.. Maar ik heb zelf wel heel lekker gereden en dat vind ik heel belangrijk!
Foto van vanmiddag:
[ Afbeelding ]

ik was er niet bij, dus kan het niet beoordelen.

Maar ik doe een poging.

Kennelijk heb je iets niet uitgevoerd dat wel gevraagd is. Je hebt ook niets van een poging laten zien (want je hebt de voorlezer niet gehoord).
Dan is een 0 weliswaar hard, maar terecht.
Een -2 staat voor 'een vergissing in het programma'. En daar gaat je vraag over. Heb je een volte gereden om het achterwaarts alsnog te laten zien? Dan mag die -2 inderdaad worden toegekend, bovenop het cijfer.
De éérste uitvoering telt. Maak je daarna een herstelpoging, dan zou misschien die -2 ook op zijn plaats zijn.
Je zegt dat er geen herstelpoging is geweest, je bent gewoon verder gegaan met je proef.
Dan is een -2 niet op zijn plaats.

Ik heb overigens inderdaad zoiets ooit een keer bij de hand gehad. Iemand die echt TOTAAL geen moeite deed om iets uit te voeren (en de aanloop ernaar toe was ook al om te huilen natuurlijk, want anders beoordeel je toch 'the slightest try') en ging vervolgens ook nog eens achter de bordjes om. "Doe jij geen moeite? .. Dan ik ook niet" denk ik dan. Want ik zit er toch ook niet voor de kat z'n poedersuiker, zeg maar.

Ik was er niet bij, bij juow proef, ik weet dus ook niet hoe het vervolg van dat onderdeel geweest is.
Maar, zoals gezegd, ik word er bepaald niet blij van. Een 0, PLUS aftrek.. Blegh..

Was je proef dressuurmatig zó bagger dat het jurylid je een speciale boodschap heeft willen meegeven misschien? Uit pure ergernis?
In dát geval moet je bij jezelf te rade gaan of je niet iets aan je idee over 'dressuur rijden' moet bijstellen, en dan is het tijd voor les en discussie en weet ik wat.

Aan de andere kant .. je hoort je proef gewoon te kennen. Punt, uit. ~~}>
Dáár kun je zélf iets aan doen! :)

Zo. Gezegd hebbend.
Oh .. voel je vooral niet schuldig. Persoonlijk denk ik dat je gewoon een beginnend jurylid bent tegengekomen. Het zij zo, het kan gebeuren.
Accepteer het maar gewoon. Ga niet zitten kniezen. Ook juryleden zijn mensen, en kunnen een off-day hebben.
Geen man overboord, toch? :)

[Ik heb je profiel niet gezien, dus ik reageer op wat je schrijft, nergens anders op.]

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:53

Roxxiejj schreef:
Die 0: je hebt de onderdelen niet getoond EN het was een fout in het programma: jij reed het niet.
Dus 0 -2 is redelijk logisch :j

Wel jammer! :(:)

Niet eens, zo werkt het niet hoor! :)

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:36

owow wat ben ik zenuwachtig! alles is gepakt. morge nog even werkene n savonds vertrekken we.
heb der zo zin in! woensdag gelukkig laat starten nog nooit zo blij ermee geweest ivm met de hitte.
iemnd vandaag al gestart?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:39

Bertie bedankt voor de duidelijke uitleg zo leren we ook nog wat van de jurys.

Nou peerdke lief was vandaag verontwaardigd dat ze niet mee mocht na de les haha. Hopelijk hou ik morgen mn zenuwen onder controle en is paardje lief niet te hyper.
Heb er wel onwijs zin in! Enjawel wij mpgen lekker in de hitte rupijden haha

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:04

Vrijdagmiddag jureer ik de M2, zaterdagochtend de Z1.

Ik vind dat veel te weinig mensen met juryleden praten.
Daarom hier mijn oproep.
Kom alsjeblieft praten!

Ik ben beschikbaar voor IEDERE DRESUURRUITER
Wil je praten over je protocol, over dressuur in het algemeen?
Graag!

Ik ben herkenbaar. Ik draag een HOED.
Of het een zomerhoed is of een blauwe weet ik nog niet, dat hangt van het weer af.
Maar er zijn er vast niet veel mensen met HOED.

Ik ben NIET beschikbaar voor ruiters die met begeleider komen. Een gesprek is 1-op-1. Dat geeft veiligheid, vertrouwen.
Wil een begeleider 1-op-1 (hoe kan ik met zus-of-zo-situatie omgaan?), dan ben ik natuurlijk wél beschikbaar.

Ik ben NIET beschikbaar voor gezeur, gemekker.

Natuurlijk mag je klagen, want klachten kunnen gegrond zijn.
Klagen mag: vanuit een positieve houding.
Voor dat soort geklaag ben ik er natuurlijk!

Vorig jaar kwam iemand klagen: "ik haal steeds winstpunten, alleen bij jou niet".
Dat mag óók - alleen als je het protocol meeneemt. Want ik wil dolgraag uitleggen waarom ik de punten gegeven heb.

Ik hoor wel eens dat ik er zo streng uitzie. Laat je niet afschrikken, ik ben echt niet een zure oude taart. :)