Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:Ik vraag me toch af he.... Neem nou zo'm eigenaar van die fries...
Wat denkt zo'n man nou met zn "benen trekken wel bij".
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen weet heeft van dwerggroei en niet iedereen het herkent, maar je ziet toch op zn minst dat zo'n dier niet goed is? Met wat voor verwachting sleep je zo'n beestje dan mee? Denk je echt een onwetend iemand te treffen die denkt een gezond dier te kopen? Of probeer je op de zielen te spelen dat mensen m zielig vinden en toch wel mee nemen?
Iemand hier een filosofie over?

Wasbeertje schreef:Uitzending van TV noord op de markt. Martin Drenth koopt een shet voor 25 euro
http://www.rtvnoord.nl/televisie/tv_ug. ... 1000356D52
iti schreef:Ik heb eens gekeken op die website van ponyland.
Ben ik de enige die een beetje misselijk wordt van het feit dat ze een webshop om pony's te verkopen heeft ??
Meliszy schreef:Ik heb trouwens een vraag, ik ben absoluut niet bekend met dwerggroei en weet er ook niks over.
Maar wat is hier zo erg aan? Het is mij inderdaad opgevallen ook aan die fries op die foto dat zijn achterhand helemaal scheef staat en hij natuurlijk veel te klein is.
Maar hoeveel last heeft het paard ervan? Heeft het dier pijn of niet?
Ik las eerder in dit topic, dat je een paard met dwerggroei kunt vergelijken met een kind met het syndroom van down.
Maar vervolgens lees ik dat je een paard met dwerggroei beter kunt laten inslapen en dat dit beter is voor het paard. Ik vraag mij af waarom?
Want als het echt net zo is als een kind met het downsyndroom dan ben ik van mening dat zo'n paard toch niet ingeslapen hoeft te worden? Als het dier gewoon kan lopen en springen en kan leven.
Dus hoeveel hinder heeft het paard er zelf van en is het echt nodig om hem in te slapen?
stef schreef:Ik vraag me toch af he.... Neem nou zo'm eigenaar van die fries...
Wat denkt zo'n man nou met zn "benen trekken wel bij".
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen weet heeft van dwerggroei en niet iedereen het herkent, maar je ziet toch op zn minst dat zo'n dier niet goed is? Met wat voor verwachting sleep je zo'n beestje dan mee? Denk je echt een onwetend iemand te treffen die denkt een gezond dier te kopen? Of probeer je op de zielen te spelen dat mensen m zielig vinden en toch wel mee nemen?
Iemand hier een filosofie over?
Maydine schreef:iti schreef:Ik heb eens gekeken op die website van ponyland.
Ben ik de enige die een beetje misselijk wordt van het feit dat ze een webshop om pony's te verkopen heeft ??
Nope die gedachte is ook al vaker door mijn hoofd gegaan.. Ze hebben daar weilanden vol met allerlei verschillende pony;s en paarden.. fjorden, appaloosa's, bonte paardjes etc. Alles bij elkaar in, hengsten en merrie's om zo "kleurrijke" en papierloze paardjes/pony's te fokken, elk jaar weer... Waarom? Om mee naar de markt te gaan? Voor de "webshop"?
Ik bljif het apart vinden.. erg jammer ook vooral..
BAH! Sorry. Ik vind dat erg. Hoe vaak is er wel niet een reltopic met het feit dat iemand graag voor de hobby een papierloze kruising bij zn eigen paardje wil fokken, om deze vervolgens zelf te houden, hier komt dan een hele rel om omdat iemand dat niet mag doen omdat er voldoende leuke paardjes zijn die nu voor een spotprijs te koop staan.. en dan heb je zo iemand. Bah bah bah. suuzepuus schreef:Meliszy schreef:ja maar waarom is het dan zo fout? Verdienen die paarden dan geen leven in jouw ogen?
euhm.... nou...... ik zie ze liever naar de slager gaan dan dat ze met veel pijn oud worden en er gezonde paarden naar de slager gaan.
iti schreef:Ik heb eens gekeken op die website van ponyland.

Meliszy schreef:ja maar waarom is het dan zo fout? Verdienen die paarden dan geen leven in jouw ogen?
euhm.... nou...... ik zie ze liever naar de slager gaan dan dat ze met veel pijn oud worden en er gezonde paarden naar de slager gaan
Daarom vroeg ik dus ook een bericht eerder, hebben die paarden dan veel pijn?