Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 03:16

Ik lees al een tijdje stil mee, maar heb nu misschien wel een tip ;) Om te beginnen fijn dat ze thuis is! De wonden zien er ook best mooi uit, zeker als je bedenkt hoe het er uit zag..

Weet niet of het al genoemd is, maar om te wassen, misschien is tea tree shampoo een optie? Heb het idee dat het verzorgender is dan betadine, maar het moet natuurlijk ook niet tegen de werking van de zalf in gaan. Succes in elk geval!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 05:52

Fijn om te lezen dat Spook weer thuis is. Op de foto's en het filmpje valt me telkens weer op hoe schoon Spook altijd is. :j
Heel veel beterschap en een heel snel herstel toegewenst. De foto's van de wonden zien er vele malen beter uit dan ik had verwacht.

(alleen het plan van de wei in Friesland zou ik zelf niet kiezen: ik zou haar niet uit het oog willen hebben, maar liefst heel dicht in de buurt :o maar ik besef me dat bij ons in de buurt weidegang lastig is.)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 06:10

Wat fijn dat ze weer thuis is! Het blijft wonderbaarlijk hoe ze hersteld is. Jammer dat de wond is gaan wijken, maar het ziet er ondanks dat keurig netjes uit!

Ik ben benieuwd hoe het gaat met de mesitran. Met dat paard met die kapotte hals zou je bij foto 1 ook gezegd hebben dat het nooit meer mooi wordt, maar ik vond het resultaat erg netjes!

Succes!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 06:54

Goh, wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug! Fijn dat ze weer thuis is, hopelijk is ze snel weer de oude. Knappe dame trouwens! :j

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:43

Wat heerlijk dat ze weer thuis staat *\o/*

Mooie foto's van een blij paard ;)

Hoe is ze de nacht doorgekomen? Of staan de andere paarden ook binnen 's nachts?

Als je haar gaat wassen, ben je dan niet bang dat er rotzooi in de wond komt?
Het lijkt mij best eng. Maar je zult zelf wel aanvoelen wat je het beste kan doen ;)

Veel sterkte :(:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:42

Wat ziet ze er alweer goed uit, ongelofelijk toch, hoe ze zo lekker vrolijk staat te grazen.. Wat een doorzetter! En jij ook, heel veel respect, echt super. Over die shampoo, hier hebben ze bij de apotheek verschillende types antibacteriale zeep, zonder ontvetters ed, speciaal voor open wonden gemaakt, maar wat ook bij bijvoorbeeld allergie en schimmels gebruikt kan worden en ook op de rest van de huid geen kwaad kan, zou zoiets niets zijn?

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:34

Wat fijn dat ze weer thuis is zeg! Ze ziet er super goed uit. Ook de wond ziet er al veel beter uit. Als je haar zo ziet staan en lekker gras aan het eten zou je haast niet zeggen dat ze de afgelopen weken zoveel meegemaakt heeft.
Ben trouwens helemaal jaloers op haar staart! Die is echt om van te kwijlen. Hoe houd je die zo wit?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 10:47

Jee wat veel reakties weer, zo'n fijn idee dat zoveel mensen zo meeleven! :j
thanx allemaal!

Jet schreef:
Wat heerlijk dat ze weer thuis is! Heb je met het wassen met watten geen last van het pluizen van de watten? Of zijn ze zo nat dat ze niet meer pluizen? Ik gebruikte destijds bij Lou Page papieren vaatdoekjes, zitten op een keukenrol zeg maar. Die pluizen in elk geval zeker niet en zijn redelijk stevig.
Volgens mij kan je nu best wassen met betadineshampoo als ze over een paar weken het land op gaat, dan is dat huidvet wel weer aangevuld. Natuurlijk kan je het beperken tot de vieze plekken en dan met een spons doen, maar ik denk neit dat het kwaad kan om haar helemaal een keer te soppen.
Ik hoop voor je dat de mesistran zijn werk doet en dat het snel mooi heelt. Wat doe je als het over twee weken niet dicht is? Gaat ze dan even goed naar Friesland of wacht je echt met wegbrengen tot het helemaal geheeld is?
Vind je het niet lastig om haar zo ver weg te hebben straks? Het lijkt me best moeilijk, of zijn het bekenden van je en/of kan je er ook nog langs gaan?

De watten stop ik helemaal onder in de dettol oplossing, dus dan pluizen ze niet meer, dat werkt op zich wel goed, zo deden ze het in Utrecht ook.
Maar ik zal jouw tip onthouden! :)*

Ze gaan pas naar Friesland als ik er vertrouwen in heb, dat kan over 2 weken zijn maar ook pas over 4 weken.
Ze hebben daar aangeboden om ook de wond te verzorgen, dus als het hier op stal bijv. niet zou gaan zou ze ook eerder daar naar toe kunnen.
Maar ik vind het zelf heel prettig om het eerste stukje verzorging zelf te doen en lekker even met haar bezig te zijn, dus ik probeer haar nog wel even hier te houden...
Het is wel ver weg inderdaad, maar dan kan ik ook niet in de verleiding komen om te vroeg met haar te beginnen.
Ze is erg gevoelig en snel gespannen en ook slaat ze negatieve ervaringen snel op.
Ik wil voorkomen dat het in 'r koppie ook mis zou gaan nu na deze ervaring, en ik denk dat een hele andere omgeving met nieuwe maatjes ook voor haar wel even goed is om tot rust te komen...

Ik kende de mensen waar ze naar toe gaat niet persoonlijk, wel via internet, maar nadat zij mij dit aanbod hebben gedaan hebben we veel contact gehad en zijn we ook gaan kijken.
En ik heb er wel vertrouwen in dat ze haar goed in de gaten zullen houden.
En natuurlijk zullen we zelf ook wel gaan kijken, en mocht het niet gaan, komt ze gewoon terug!

Tessebes schreef:
Fijn dat ze thuis is! En lekker dat je een adresje voor haar hebt waar ze straks op de wei kan.
Mbt tot de wond; niet wassen met betadineshampoo, daar wordt het veel te onrustig van. Ook geen spons gebruiken, dat is één grote bron van bacteriën, gebruik liever wondgaas wat je na gebruik weg kunt gooien. Ik maakte de wond bij Xaar schoon met afgekoeld gekookt water en later met leidingwater uit de slang. Veel succes en een dikke knuffel voor fifi!

De wond ga ik ook niet met een spons ofzo doen hoor!
Dit ging puur om de verbandstrepen op haar rug, hoe ik die weg kan wassen...
De wond doe ik precies zoals ze het me in Utrecht hebben verteld met de slang en daarna met schone watten in een dettol oplossing...

Sientje schreef:
Ik bedenk me nu: voor de wond zelf gebruik je toch een dettol-oplossing? Waarom daarmee niet ook de plakstrepen wegpoetsen?

Heb ik vanmorgen geprobeerd! :j
maar helaas, de stepen gingen er niet van weg... :+
maar goed, ze is vast wel weer ietsje schoner...

RianneH schreef:
Ik lees al een tijdje stil mee, maar heb nu misschien wel een tip ;) Om te beginnen fijn dat ze thuis is! De wonden zien er ook best mooi uit, zeker als je bedenkt hoe het er uit zag..

Weet niet of het al genoemd is, maar om te wassen, misschien is tea tree shampoo een optie? Heb het idee dat het verzorgender is dan betadine, maar het moet natuurlijk ook niet tegen de werking van de zalf in gaan. Succes in elk geval!

Ja daar heb ik ook aan zitten denken inderdaad!
Ik ga eens even neuzen op de site van de Paardendrogist of een mailtje sturen wat zij aanraden...

janouk schreef:
Fijn om te lezen dat Spook weer thuis is. Op de foto's en het filmpje valt me telkens weer op hoe schoon Spook altijd is. :j
Heel veel beterschap en een heel snel herstel toegewenst. De foto's van de wonden zien er vele malen beter uit dan ik had verwacht.
(alleen het plan van de wei in Friesland zou ik zelf niet kiezen: ik zou haar niet uit het oog willen hebben, maar liefst heel dicht in de buurt :o maar ik besef me dat bij ons in de buurt weidegang lastig is.)

Thanx, ze is eigenlijk (op de verbandstrepen na) brandschoon uit Utrecht thuis gekomen! :j
Op deze foto's is ze alleen flink gepoetst en ik had haar manen weer gevlochten, want in Utrecht waren alleen elastiekjes eruit geknapt...

Ja weidegang met veel ruimte is lastig te vinden hier, zeker voor een bang paard, die moet de ruimte hebben om weg te kunnen en dat is hier gewoon nauwelijks...
Ik heb er vertrouwen in dat ze daar goed staat en anders komt ze gewoon weer terug!
En wat ik hier boven al aangaf, dit geeft haar ook echt de tijd, we kunnen gewoon niet eerder weer iets gaan doen dan wanneer ze terug komt na de zomer...

kainda schreef:
Wat heerlijk dat ze weer thuis staat *\o/*

Mooie foto's van een blij paard ;)

Hoe is ze de nacht doorgekomen? Of staan de andere paarden ook binnen 's nachts?

Als je haar gaat wassen, ben je dan niet bang dat er rotzooi in de wond komt?
Het lijkt mij best eng. Maar je zult zelf wel aanvoelen wat je het beste kan doen ;)

Veel sterkte :(:)

Nacht is goed gegaan!
Ze had gelegen, want ze zat helemaal onder het vlas! :D
Een goed teken, ik ben blij dat ze weer kan en durft te liggen, dat is een fijn idee!
Alle paarden gaan 's nachts naar binnen, dus dat gaat prima zo.
En vanwege de bacterie moet ik haar zelf buiten en binnen zetten, dus vanmorgen heb ik eerst de wond gedaan en haar daarna weer lekker buiten gezet.

De wond moet ik sowieso uitwassen met water en dettol, dus op zich denk ik niet dat er troep in zal komen met wassen, bij twijfel kan ik anders wel even naar Utrecht bellen als ik echt wasplannen heb...

popcornlover schreef:
Wat fijn dat ze weer thuis is zeg! Ze ziet er super goed uit. Ook de wond ziet er al veel beter uit. Als je haar zo ziet staan en lekker gras aan het eten zou je haast niet zeggen dat ze de afgelopen weken zoveel meegemaakt heeft.
Ben trouwens helemaal jaloers op haar staart! Die is echt om van te kwijlen. Hoe houd je die zo wit?

ga ik onthouden, kan ik ook eens navragen!
staart zit eigenlijk altijd in een vlecht, dan blijft 'ie schoon, maar in Utrecht is het elastiekje eraf gegaan...
en nu ze toch voorlopig geen wedstrijden hoeft te lopen laat ik 'm maar lekker los...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:06

ellis super dat ze weer thuis is en dat ze de nacht goed door is gekomen
ook super dat ze al heeft durven te liggen, is idd een heel goed teken

op de foto's geniet ze echt van het gras knappe spookje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:23

Super dat ze weer zo kan genieten. Ik vind dat de wonden er erg mooi uitzien. Natuurlijk wil je nog meer, en dat komt ook wel. Maar voor nu denk ik dat je heel blij kunt zijn.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:35

Wat een heeeerlijk filmpje!! Geweldig dat je meisje weer thuis is!

Ik heb bij Bregh toen de plakzooi met verdunde betadine op een gaasje gewassen, omdat tea trea heeeeel erg uitdrogend werkt, tenzij heeeeel erg verdund, dus daar echt mee oppassen. Met een gaasje kan je een beetje boenen, iets harder dan met een spons als het moet zonder dat het echt schuurt.

Wond ziet er keurig uit, daar gaat de mesitran echt wel iets moois van maken, ik heb het vaker gezien hier op bokt wat dat voor kleine en grotere wonderen doet daar zou ik echt vertrouwen in hebben als ik jou was.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:38

Wat fijn dat ze weer thuis is :-) Ze ziet er ook prima uit in haar begrazingsgebiedje :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:42

fijn te zien dat ze weer thuis is, de wond valt me ook reuze mee ellis,dat ziet er een stuk beter uit.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:14

Super dat ze thuis is!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:19

Voor de verbandstrepen kan babyolie helpen. Dit kreeg ik als tip van de kliniek toen mijn paard ook allemaal plakstrepen op zijn been had na de operatie. Gewoon op een doek doen en er over heen wrijven.
Veel sterkte met je paard.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:24

wat een blij paard nu ze weer lekker naar buiten mag. heerlijk!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:30

betadine is niet geschikt om in wonden te gebruiken (wel kun je het er om heen gebruiken om een "serielere omgeving te creëren"

gewoon fris leiding water is het beste voor zulke diepe wonden

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:44

Wat heerlijki dat ze weer thuis is, en dat het allemaal
steeds weer iets beter gaat. :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:53

Fijn dat ze weer thuis is zeg! Je kunt wel zien dat ze een jasje heeft uitgedaan maar het gaat vast helemaal goed komen.
Ondanks dat het nog steeds een wond is waar je u tegen zegt zie je al wel duidelijke verbetering. En zoals te lezen/zien komt ze aan verzorging niks te kort. Ga voor je duimen dat je in het najaar weer lekker kunt paardrijden!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:26

wat heerlijk dat ze weer thuis is,ik zag de foto,s,en ik vind haar er goed uitzien,en ze stond vrolijk te grazen.ik hoop dat de wond heel snel geneest,geef haar maar een dikke knuffel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:52

bedankt allemaal weer! :j

kimmie1 schreef:
Voor de verbandstrepen kan babyolie helpen. Dit kreeg ik als tip van de kliniek toen mijn paard ook allemaal plakstrepen op zijn been had na de operatie. Gewoon op een doek doen en er over heen wrijven.
Veel sterkte met je paard.

bedankt voor de tip, kan ik ook nog eens proberen inderdaad! :j

rommulus schreef:
betadine is niet geschikt om in wonden te gebruiken (wel kun je het er om heen gebruiken om een "serielere omgeving te creëren"

gewoon fris leiding water is het beste voor zulke diepe wonden

het ging ook niet om de wond, maar om de verband strepen over haar lijf...
de wond doe ik inderdaad met water en wat dettol oplossing...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:17

Ellis super dat ze weer thuis is *\o/* !! Ik vind de wond er verder mooi uitzien hoor (zo wat ik er op de foto van kan zien dan) gaat nu vast heel snel verder dicht !!
Fijn dat ze lekker de wei op kan met een paar weken !! Ze treft het maar met zulke baasjes die dit allemaal voor haar doen !! :j

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:33

Fijn dat ze weer thuis is en zo te zien op het filmpje voelt ze zich heel goed. Wonderbaarlijk dat ze na zo'n gebeurtenis weer zo vrolijk staat te grazen of er niks is gebeurt. Die wond komt wel goed bij paarden geneest het altijd heel snel. Denk dat het beter is dat het nog iets open is zodat evt rotzooi er nog uit kan. Dan dat het snel dicht slaat en er van binnen een ontsteking komt. Met de vliegen is het nu wel oppassen ofniet?

Ik heb een pony met een beenwond(kanker) en ondanks het verband zitten er soms toch maden in.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:38

Ik zie je topic nu pas, meid wat moet jij in de stress hebben gezeten!

Ik vind het er nu al erg netjes uit zien in zo'n korte tijd. Hopelijk knapt ze snel op en houdt ze er niet teveel aan over.
Veel succes en sterkte verder!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:41

daar is dettol idd een betere oplossing
betadine gaat roesten