Weet niet of het al genoemd is, maar om te wassen, misschien is tea tree shampoo een optie? Heb het idee dat het verzorgender is dan betadine, maar het moet natuurlijk ook niet tegen de werking van de zalf in gaan. Succes in elk geval!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Wat heerlijk dat ze weer thuis is! Heb je met het wassen met watten geen last van het pluizen van de watten? Of zijn ze zo nat dat ze niet meer pluizen? Ik gebruikte destijds bij Lou Page papieren vaatdoekjes, zitten op een keukenrol zeg maar. Die pluizen in elk geval zeker niet en zijn redelijk stevig.
Volgens mij kan je nu best wassen met betadineshampoo als ze over een paar weken het land op gaat, dan is dat huidvet wel weer aangevuld. Natuurlijk kan je het beperken tot de vieze plekken en dan met een spons doen, maar ik denk neit dat het kwaad kan om haar helemaal een keer te soppen.
Ik hoop voor je dat de mesistran zijn werk doet en dat het snel mooi heelt. Wat doe je als het over twee weken niet dicht is? Gaat ze dan even goed naar Friesland of wacht je echt met wegbrengen tot het helemaal geheeld is?
Vind je het niet lastig om haar zo ver weg te hebben straks? Het lijkt me best moeilijk, of zijn het bekenden van je en/of kan je er ook nog langs gaan?
Tessebes schreef:Fijn dat ze thuis is! En lekker dat je een adresje voor haar hebt waar ze straks op de wei kan.
Mbt tot de wond; niet wassen met betadineshampoo, daar wordt het veel te onrustig van. Ook geen spons gebruiken, dat is één grote bron van bacteriën, gebruik liever wondgaas wat je na gebruik weg kunt gooien. Ik maakte de wond bij Xaar schoon met afgekoeld gekookt water en later met leidingwater uit de slang. Veel succes en een dikke knuffel voor fifi!
Sientje schreef:Ik bedenk me nu: voor de wond zelf gebruik je toch een dettol-oplossing? Waarom daarmee niet ook de plakstrepen wegpoetsen?
RianneH schreef:Ik lees al een tijdje stil mee, maar heb nu misschien wel een tipOm te beginnen fijn dat ze thuis is! De wonden zien er ook best mooi uit, zeker als je bedenkt hoe het er uit zag..
Weet niet of het al genoemd is, maar om te wassen, misschien is tea tree shampoo een optie? Heb het idee dat het verzorgender is dan betadine, maar het moet natuurlijk ook niet tegen de werking van de zalf in gaan. Succes in elk geval!
janouk schreef:Fijn om te lezen dat Spook weer thuis is. Op de foto's en het filmpje valt me telkens weer op hoe schoon Spook altijd is.![]()
Heel veel beterschap en een heel snel herstel toegewenst. De foto's van de wonden zien er vele malen beter uit dan ik had verwacht.
(alleen het plan van de wei in Friesland zou ik zelf niet kiezen: ik zou haar niet uit het oog willen hebben, maar liefst heel dicht in de buurtmaar ik besef me dat bij ons in de buurt weidegang lastig is.)
kainda schreef:Wat heerlijk dat ze weer thuis staat![]()
Mooie foto's van een blij paard![]()
Hoe is ze de nacht doorgekomen? Of staan de andere paarden ook binnen 's nachts?
Als je haar gaat wassen, ben je dan niet bang dat er rotzooi in de wond komt?
Het lijkt mij best eng. Maar je zult zelf wel aanvoelen wat je het beste kan doen![]()
Veel sterkte
popcornlover schreef:Wat fijn dat ze weer thuis is zeg! Ze ziet er super goed uit. Ook de wond ziet er al veel beter uit. Als je haar zo ziet staan en lekker gras aan het eten zou je haast niet zeggen dat ze de afgelopen weken zoveel meegemaakt heeft.
Ben trouwens helemaal jaloers op haar staart! Die is echt om van te kwijlen. Hoe houd je die zo wit?
kimmie1 schreef:Voor de verbandstrepen kan babyolie helpen. Dit kreeg ik als tip van de kliniek toen mijn paard ook allemaal plakstrepen op zijn been had na de operatie. Gewoon op een doek doen en er over heen wrijven.
Veel sterkte met je paard.
rommulus schreef:betadine is niet geschikt om in wonden te gebruiken (wel kun je het er om heen gebruiken om een "serielere omgeving te creëren"
gewoon fris leiding water is het beste voor zulke diepe wonden