Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
silverbrumby schreef:Leorah schreef:Die ernom grote bruine heb ik ook gezien! Vondt het wel een leuk beestje. Was nog wel even wat tijd nodig om echt paard te worden. Had trouwens wel erg slechte hoeven. Achter had ie een scheur tot aan de kroonrand.
Vondt trouwens ook dat er erg veel paarden richting Denemarken gingen.
Haha, DK heb je zien staan denk ik. Dat ik D.kroon een NL paardenhandelaar
Dagmar_k schreef:Even kijken of ik het goed kan inschatten.
Heb ik het over een gemiddelde prijs, uitzonderingen natuurlijk daargelaten!
Prijzen zijn bedoeld voor vanaf 2 jarigen.
Shetland (met en zonder papier): Maximaal 500 euro
B-pony: 400-800 euro
C/D/E pony: 700-1200 euro
KWPN/Gelders: 1000-3000 euro
Koudbloed (Fjord en Haflinger): 800-1250
Fries: 1000- 3000 euro
Ik ga er vanuit dat alle veulens en jaarlingen onder de 1000 euro zitten?
Hoe zit ik dan te denken, kom ik in de buurt?
xSaskia schreef:Sodeletuut schreef:Heeft iemand het Tinkertje ook nog gezien vlakbij de water en hooi voorziening? Hij had een ingegroeid halstertje met allemaal wondjes daardoor op zijn hoofd. Ik ben benieuwd of iemand weet wat er mee gebeurd is! Hij werd telkens doorverkocht, maar ik weet niet wie hem nou uiteindelijk meegenomen heeft.
Had zo'n medelijden met dat beestje.. Dus als iemand het weet, zou ik het graag horen!
had ie een wond iets boven zijn neus met een afdruk van een halster erin?
zoja, dan heb ik hem gezien.
mijngosh . wat vond ik dat zieligmaar hij is dus wel verkocht aan iemand die hem waarschijnlijk niet naar de slacht deed?
silverbrumby schreef:Leorah schreef:Die ernom grote bruine heb ik ook gezien! Vondt het wel een leuk beestje. Was nog wel even wat tijd nodig om echt paard te worden. Had trouwens wel erg slechte hoeven. Achter had ie een scheur tot aan de kroonrand.
Vondt trouwens ook dat er erg veel paarden richting Denemarken gingen.
Haha, DK heb je zien staan denk ik. Dat ik D.kroon een NL paardenhandelaar
Werdt mij echt verteld dat ze richting Denemarken gingen!
HRE schreef:Herilda schreef:Wij zijn vanochtend ook een paar uurtjes geweest om te kijken... Ooeeh en dan moet ik me zo inhouden om niet zo'n leuk klein shetje mee te nemen in de kofferbak. Heb er twee jaar geleden een shetter gekocht... en dan heb ik het toch wel heel erg met haar getroffen als ik naar de shets van vorig jaar en dit jaar kijk. Vond de sfeer ook aangenamer. Weinig echt zielige paarden gezien en er werd veelvuldig door dierenartsen/ AID'ers gecontroleerd. Heb twee leuke paarden gezien, een zwarte merrie (Darlington x Ferro) en een leuke luxe gebouwde tuiger.
Een kennis had het geloof ik ook over dit paard. Zorro? Vader was een niet goed gekeurde hengst?
xSaskia schreef:Vond wel dat er veel paarden met een dom in elkaar gefrutselt halster liepen. waarom een kapot halster om doen en met touwen het bijelkaar houden? Vond het echt zielig voor de pony, want het kneep in zn vel.
En kijk eens naar de vacht van sommige dieren op dit moment, dat wil echt niet zeggen dat het knijpt per definitie... xSaskia schreef:Sodeletuut schreef:Heeft iemand het Tinkertje ook nog gezien vlakbij de water en hooi voorziening? Hij had een ingegroeid halstertje met allemaal wondjes daardoor op zijn hoofd. Ik ben benieuwd of iemand weet wat er mee gebeurd is! Hij werd telkens doorverkocht, maar ik weet niet wie hem nou uiteindelijk meegenomen heeft.
Had zo'n medelijden met dat beestje.. Dus als iemand het weet, zou ik het graag horen!
had ie een wond iets boven zijn neus met een afdruk van een halster erin?
zoja, dan heb ik hem gezien.
mijngosh . wat vond ik dat zieligmaar hij is dus wel verkocht aan iemand die hem waarschijnlijk niet naar de slacht deed?

annastasia schreef:Zo dom vind ik die regel helemaal niet.
Het gaat om slacht voor menselijke consumptie.
Van andere dieren zoals koeien moet ook alles vanaf de geboorte geregistreerd worden.
Waarom voor een paard dan niet?
En die I&R regel is er niet voor niets.