zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:35

Uppojono schreef:
_janet_ schreef:
Waar ik me veel meer aan irriteerde waren de mensen met rolstoelen, kinderwagens, jengelende kinderen en mensen met geen eene bal verstand van paarden...

Zag iemand tegen zijn zoontje van 3 zeggen, aai die kleine ponytjes maar. Kind begon op de kont te hangen van die zielige shet veulentjes. Veulentjes werden bang. Kind werd onderuit gelopen, en ouder zat er leuk bij te lachen en te kijken :n

Ehhm sorry hoor, maar zijn deze mensen minder als 'wij gezonde mensen'? Ik vind het juist een heerlijk dagje uit voor deze mensen.. Sorry maar snap echt niet dat je je hieraan kan ergeren. Beetje respect voor je 'gehandicapte' medemens..

Natuurlijk. Maar als je het even rationeel bekijkt..al die beesten op een kluitje..en dan met een rolstoel er rakelings aan langs? Als ze dan uithalen oid kun je niet snel wegspringen.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:35

dan moet je de hele zuilaardermarkt afschaffen want gevaar zit in een klein hoekje ;)

sorry kon het niet laten :o vind het hele zuidlaardermarkt gebeuren sowieso niks :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:37

seabiscuitje schreef:
Ik hoorde trouwens nog een handelaar en een koper met elkaar spreken. Het ging om een mini-shet van 700,-..is dat niet ook een boel geld?!

Eh ja, nogal, dan heb je een héél erg kleine of een héél mooie merrie die héél mooi getekend is.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:38

Ja oké.. Zo had ik de reactie van _Janet_ niet opgevat.. Maar idd, het is voor iedereen gevaarlijk.. Misschien idd iets gevaarlijker nog in een rolstoel, maar als alle gezonde mensen een beetje voor deze mensen uitkijken, hebben ze ook een heel leuke dag.. Ze hoeven natuurlijk ook niet dwars tussen de paarden door..

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:38

@MI1990:Ja dat ben ik met je eens. Het is sowieso wel een gevaarlijke sport..die markten. Ik denk ook niet dat het nog jaaaaren mag..
Ondanks dat ben ik ook 1 van de mensen die toch even gaat kijken. Vindt het toch wel wat hebben.
Laatst bijgewerkt door seabiscuitje op 20-10-09 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:39

_janet_ schreef:
_janet_ schreef:
Waar ik me veel meer aan irriteerde waren de mensen met rolstoelen, kinderwagens, jengelende kinderen en mensen met geen eene bal verstand van paarden...

Zag iemand tegen zijn zoontje van 3 zeggen, aai die kleine ponytjes maar. Kind begon op de kont te hangen van die zielige shet veulentjes. Veulentjes werden bang. Kind werd onderuit gelopen, en ouder zat er leuk bij te lachen en te kijken :n

Ik irriteer me er aan omdat ik het levens gevaarlijk vind.

Ik ook, vooral de kinderwagens en kleine kindjes, rolstoelen is me niet opgevallen maar lijkt me idd ook niet erg verstandig.

_janet_

Uppojono schreef:
Ja oké.. Zo had ik de reactie van _Janet_ niet opgevat.. Maar idd, het is voor iedereen gevaarlijk.. Misschien idd iets gevaarlijker nog in een rolstoel, maar als alle gezonde mensen een beetje voor deze mensen uitkijken, hebben ze ook een heel leuke dag.. Ze hoeven natuurlijk ook niet dwars tussen de paarden door..

je moet wel dwars tussen de paarden door, en uitkijken of uitwijken voor deze mensen lukt niet altijd.
Het loopt rijendik tussen de paarden door :)

Springruit06

Uppojono schreef:
Ik ben ook net terug.. Lag niet in de planning om te gaan, maar heb even gespijbeld.. Ik zag daar 1 pony die ik echt zielig vond, supermager, en een zadel op wat voor geen meter lag.. Lag meer richting kont als richting schoft.. Arm dier. Ook een paar dronkenlappen die ene pony hadden gekocht, echt sneu dat die diertjes daar onder moeten lijden..

Zag ook nog een man die werd neer getrapt door een Fries.. Even een klap op de kont en BOEM.. Tja, was ook niet zo een slimme actie..

Heb volgens mij dezelfde pony gezien, wilde hm kopen, mocht niet van vader, hoop dat een goed persoon hm gekocht heeft.
Heb ook een foto van um..

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:40

anneliesdj schreef:
seabiscuitje schreef:
Ik hoorde trouwens nog een handelaar en een koper met elkaar spreken. Het ging om een mini-shet van 700,-..is dat niet ook een boel geld?!

Eh ja, nogal, dan heb je een héél erg kleine of een héél mooie merrie die héél mooi getekend is.

Dan vraag ik me ook weer af waarom die op de markt staat.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:42

marianneeeh schreef:
@ Paintlinger; een meisje zonder cap en de quarter had een hoofdstel om zonder neusriem en nogal lange scharen aan het bitje?
als dat zo is heb ik die ook gezien ... ik had er ook al mijn bedenkingen bij.. :O

Was dat een vos? Met een bles en wat witte benen als ik me niet vergis???

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:42

vinurr schreef:
Uppojono schreef:
Ik ben ook net terug.. Lag niet in de planning om te gaan, maar heb even gespijbeld.. Ik zag daar 1 pony die ik echt zielig vond, supermager, en een zadel op wat voor geen meter lag.. Lag meer richting kont als richting schoft.. Arm dier. Ook een paar dronkenlappen die ene pony hadden gekocht, echt sneu dat die diertjes daar onder moeten lijden..

Zag ook nog een man die werd neer getrapt door een Fries.. Even een klap op de kont en BOEM.. Tja, was ook niet zo een slimme actie..

Heb volgens mij dezelfde pony gezien, wilde hm kopen, mocht niet van vader, hoop dat een goed persoon hm gekocht heeft.

Ja maar zag ook al dat die 3 dikke benen had.. Vond het echt een heel zielig diertje.. Maar ja, heb geen ruimte voor nog een paardje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:43

Nee het was een bruine. Heb me er ook aan geergerd...

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:44

_janet_ schreef:
Uppojono schreef:

je moet wel dwars tussen de paarden door, en uitkijken of uitwijken voor deze mensen lukt niet altijd.
Het loopt rijendik tussen de paarden door :)

Ja, maar zijn ook plekken waar je wel kunt kijken en niet direct tussen de paarden staat.. Maar ik snap inderdaad wat je bedoeld..

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:45

Uppojono schreef:
Uppojono schreef:

Ja maar zag ook al dat die 3 dikke benen had.. Vond het echt een heel zielig diertje.. Maar ja, heb geen ruimte voor nog een paardje..[/quote]
Was inderdaad heel erg triest, maar kon hm moeilijk meenemen als het van mn vader niet mocht...

Ook zat veulentjes die helemaal gek deden door de grote drukte (wat me normaal lijkt, beessies zijn nog zo klein) en werden dan keihard geslagen met zo'n stok. Arg, ik kan me daar zo kwaad om maken!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:46

seabiscuitje schreef:
anneliesdj schreef:

Dan vraag ik me ook weer af waarom die op de markt staat.

Om duur verkocht te worden natuurlijk, die shetters is nu eenmaal business op de markt.
Mooie, kleine merrie's gaan wel vaker duurder weg, dat zijn de leuken voor bij de handelaar in de wei om veulens te produceren :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:47

TequilaRos schreef:
marianneeeh schreef:
@ Paintlinger; een meisje zonder cap en de quarter had een hoofdstel om zonder neusriem en nogal lange scharen aan het bitje?
als dat zo is heb ik die ook gezien ... ik had er ook al mijn bedenkingen bij.. :O

Zoeen heb ik gezien maar die zag er behoorlijk arabisch uit, was iig geen quarter.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:49

anneliesdj schreef:
TequilaRos schreef:

Zoeen heb ik gezien maar die zag er behoorlijk arabisch uit, was iig geen quarter.

Dat kon ik dan weer niet goed zien. Die waren 's ochtends om 6 uur al aan het raggen. Ben maar vlot doorgelopen.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:54

anneliesdj schreef:
Om duur verkocht te worden natuurlijk, die shetters is nu eenmaal business op de markt.
Mooie, kleine merrie's gaan wel vaker duurder weg, dat zijn de leuken voor bij de handelaar in de wei om veulens te produceren :+

Zouden die niet duurder verkocht worden via MP oid?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:56

De trap van de Fries heb ik ook gezien...

Wat was er weer een rommeltje op de markt...

Wie heeft die vreselijk magere zwarte tuigpaardmerrie gezien met de meest vreselijke hoeven ooit?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:58

Iessie schreef:
Afbeelding
Ik heb even in het linkje gekeken maar jeetje deze is leuk... :+:
Het is maar goed dat zuid laren aan de andere kant van NL is, ik zou me niet in kunnen houden. :o
Helaas geen eigen weilandje en nog een keertje extra stallingskosten zijn ook niet mis. Dat trekt mijn portemonnee niet. :(:)
Ik vind het echt sneu die ''DK paarden''...Tuurlijk weet je dat het gebeurd maar zou er niet goed tegen kunnen denk ik. :o
Ik denk dat je er beste leuke gezelschaps/recreatie pony's kunt kopen en misschien ook wel veulens, maar een duur paard zou ik daar echt niet durven kopen...

Diertje stond met een touw in zijn mond vastgebonden, vond het maar vreselijk naar...! Wel een super beest trouwens!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:02

seabiscuitje schreef:
anneliesdj schreef:

Zouden die niet duurder verkocht worden via MP oid?

Nah denk het niet zo eigelijk, op de markt is het 'makkelijk' verkopen, om nu daadwerkelijk naar zo'n dier op zoek te gaan en ervoor te gaan reizen met het risico dat het niks is is zowieso niets voor handelaren, mss particulier maar een particulier zal wss weer liever een pony met papieren hebben. In het handelscircuit maakt zo'n papier niets uit, zolang het maar klein is en een mooi kleurtje heeft is het bijzonder.
Tijdje terug zag ik op een andere markt een shethengst met dwerggroei, te lelijk om aan te zien, had ook nog eens een onderbeet maar toch dacht die verkoper er nog 600,- voor te kunnen vragen want; 'moet je zien hoe klein hij is!'

Ik had trouwens wel te doen met die tuiger/Gelderlander die in de buurt van de vijver stond, zo'n vos met uber ingezakte rug, bonkige heupen en grijze ogen. Moest op zijn minst 20 zijn geweest, vind het sneu dat een paard op die leeftijd nog naar markten gesleept moet worden.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:06

__inge__ schreef:
Nog geen bokkers met een viervoeter thuis gekomen?

Jawel toch? ikke.... 8-)
Overigens heeft mijn zus voor zichzelf nog een Fries gekocht.

seabiscuitje

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:09

Foto's?!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:12

seabiscuitje schreef:
Foto's?!

hahahaha die heb ik nog niet, vanavond komt hij bij mijn zus aan en morgenochtend maakt ze foto's.
Ik heb hem dus zelf ook nog niet gezien, had haar gevraagd voor me te kijken en aangezien zij degene met verstand van paarden is vertrouw ik er helemaal op dat ze iets heeft gekocht wat mijn smaak is en in haar ogen netjes in elkaar zit.

seabiscuitje

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:16

Oooh, dus het is voor jouzelf ook nog een verassing? Wat voor 1 is het dan? En hoe oud? Spannend hoor!