eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:25

even voor iedereen... als jullie nog mee willen doen lees dan alstublieft even het volgende en geef je op!

[BM] EP4D bijneenkomst BBQ..

groetjes kim

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:56

EP4D schreef:
Dus het is niet "zomaar" toegestaan.

Dat stukje "in het uiterste geval" zal ik eruit halen. Paardenwelzijn staat voorop.

Sandrina heeft het hierboven goed verwoord. Ze kan wel paardenvierdaagse-ambasadrice worden ;)[/quote]"

Dank u. dank u, dank u!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:12

EP4D schreef:
Deelname reglement regel S: schreef:
Het is de deelnemer toegestaan om dan de volgende dag wederom deel te nemen, eventueel, in het uiterste geval, met een ander paard. Hiervan dient wel voor de start aan de organisatie melding te worden gemaakt.

Dat stukje "in het uiterste geval" zal ik eruit halen. Paardenwelzijn staat voorop.
Sandrina heeft het hierboven goed verwoord. Ze kan wel paardenvierdaagse-ambasadrice worden ;)

Fijn, dan doe ik met beide 2 dagen mee!!

Ik doe mee als ruiter/menner en mijn opa(80+) wil graag 1 dag mee op de kar.
Gaat helemaal goed komen dus!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:57

Ik heb me afgelopen vrijdag helaas moeten afmelden voor de 4daagse van dit jaar ;( Ik krijg mijn pony niet op tijd in goede conditie - ze is afgelopen half jaar praktisch niet getraind en hoewel we al een goede vooruitgang geboekt hebben is o.a. haar hersteltijd nog veel te lang nu. Ik wil niet koste wat het kost rijden - welzijn van de pony gaat voor. Dus toch besloten om een ander mijn startplaats te gunnen.
Hopelijk volgend jaar weer... ik wil iedereen die wel rijdt in elk geval een hele hoop plezier wensen, met goed weer en veilige km's! (twee jaar terug 1 ongeluk van nabij meegemaakt, wil iedereen op het hart drukken om verantwoord te rijden, en rekening te houden met anderen)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:59

:= Waar ik nog het meest tegenop zie is 4 dagen lang met dat zweetding op mijn hoofd rijden.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:03

Anne_GTI schreef:
:= Waar ik nog het meest tegenop zie is 4 dagen lang met dat zweetding op mijn hoofd rijden.

whahaha hier nog 1 en ik hoop dat mijn kont het volhoud (al zit daar echt wel genoeg vet op :D )

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:04

Roadracer schreef:
Ik heb me afgelopen vrijdag helaas moeten afmelden voor de 4daagse van dit jaar ;( Ik krijg mijn pony niet op tijd in goede conditie - ze is afgelopen half jaar praktisch niet getraind en hoewel we al een goede vooruitgang geboekt hebben is o.a. haar hersteltijd nog veel te lang nu. Ik wil niet koste wat het kost rijden - welzijn van de pony gaat voor. Dus toch besloten om een ander mijn startplaats te gunnen.
Hopelijk volgend jaar weer... ik wil iedereen die wel rijdt in elk geval een hele hoop plezier wensen, met goed weer en veilige km's! (twee jaar terug 1 ongeluk van nabij meegemaakt, wil iedereen op het hart drukken om verantwoord te rijden, en rekening te houden met anderen)

jammer roadracer, maar verstandig van je

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:37

Owjee het komt nu steeds dichterbij. Die van mij begint gelukkig steeds meer in conditie te komen en ik probeer zo veel mogelijk te rijden en te doen. Vooral ook om mn eigen kont te trainen dat ik niet te veel zadelpijn krijg :P

@ Roadracer: Jammer zeg dat je je moet afmelden. Je moet maar denken volgend jaar is er weer een vierdaagse :) Maarja het blijft jammer maar wel erg verstandig!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:12

Zadelpijn, doe je een gelpad op je zadel, vieze zweterige cap, ik neem er altijd meerdere mee zodat ik kan afwisselen.

Ik hoop dat het niet zoals vier jaar geleden 36 graden is, dat was een beetje veel van het goede maar ik heb er mega veel zin in hoor!!!

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:45

Volgend jaar wil ik zeker mee gaan doen!!

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:53

TeS19 schreef:
Volgend jaar wil ik zeker mee gaan doen!!

moet je doen! is gaaf! wel weer op tijd inschrijven he!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:39

Ja, jongens nog even en dan gaan we er weer voor. We gaan nu echt aftellen!
Ik ren nu ook al weer elke dag naar de brievenbus omdat ik met smart op het boekje zit te wachten :D .
Ben weer benieuwd naar de routes en wat er allemaal nog meer in vermeld staat ;) .
Ook is het een extra bevestiging dat het weer bijna zover is.
Dus Jos, wanneer mogen we het boekje verwachten? :o

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:32

Ik ben ook al helemaal 'op stoom'. 'k Heb mijn Fralla afgelopen woensdag voor de kar gehad en die test heeft ze met glans doorlopen. Twee dagen later nog eens gedaan met hulp ingespannen van een NIET PAARDENMENS en toen was ze zelfs nog rustiger dan 2 dagen eerder! Dat ging dus ook weer fantastisch! Zelfs stilstaan voor de kar ging goed en zonder mekkeren/zeuren (= dribbelen en naar voren willen)
Ik ben een gelukkig mens dat ik zo'n fijn paardje heb gevonden.
Om haar op de camping in te spannen dat zal vast meer rering/spanning geven. Welk paard wordt niet nerveus als er zo'n groot evenement staat te gebeuren??? Ik zie het allemaal met vertrouwen tegemoet! Ik weet inmiddels; als ik de rust maar weet te bewaren, dan gaat alles goed!
Om de ergste spanning weg te poesten; de 1e dag ga ik OHZ rijden en pas de 2e dag aangespannen.
Conditie heeft ze voldoende.
Ik wens allemaal veel plezier met trainen voor de laatste maand!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:41

Mijn oudje raakt ook lekker op stoom. Heb haar oude cross-trainingsschema er maar weer bij gepakt. Ze gaat weer als vanouds hard. :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:50

wij zijn ook flink aan het oefenen. Ik probeer nu zo'n 5 keer in de week te rijden, ene keer wat intensiever dan de andere :) vandaag lekker stapritje gemaakt, en op de terugweg een lekker drafje door de boomgaard, daar werd ze dan weer zo opgefokt van dat we lekker zijgangen op het laatste stuk konden doen haha :D

voeren jullie nu voor de vierdaagse nog anders/meer??

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:35

Juval: meestal voer ik een paar dagen vóór de 4-daagse iets meer en de laatste dagen ga ik dan al weer afbouwen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:38

Ik begin in januari met het voer opvoeren, heb een groot paard en wil niet dat ie 100 kg lichter terugkomt. Dat is al eens gebeurd. Daarnaast staat ie altijd best fors in het werk dus bijvoeren kan geen kwaad. De afgelopen maand heb ik het voer nog iets verder opgeschroefd.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:43

Daffodil: dat hoef ik met een haflnger echt niet te flikken: dan kan ze niet meer lopen en is ze moddervet tijdens de 4-daagse.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:53

Geef niets extra voor, tijdens of na de vierdaagse. Gewoon voldoende ruwvoer.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:19

YESSS het is bijna zover!! *\o/* Heb er zo'n zin in :D Ik heb een koersende Draver dus qua conditie zit ik in ieder geval goed :D Bijvoeren hoeft ook niet want ze krijgt al aardig wat.......komt helemaal goed!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:31

Sandrina schreef:
Daffodil: dat hoef ik met een haflnger echt niet te flikken: dan kan ze niet meer lopen en is ze moddervet tijdens de 4-daagse.

Hahhaha nee dat denk ik ook niet, maar ik heb een groot paard van 1.84 die vrij rank gebouwd is en tot nog toe altijd weinig extra's had. Moet zeggen dat ie t afgelopen jaar goed gegroeid is dus hij ziet er goed uit, maar wil gewoon echt niet dat ie invalt!

Mijn andere paard was nog erger hoor, die at ook in Epe bijna niet meer en maakte zich heeel erg druk, die viel echt megaveel af!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:20

Waar voer je je paard mee bij dan Daffofil?
Mijn hafje Fralla krijgt 250 gram muesli zonder haver met wat lijnaadzolie. Als ze veel werkt, het dubbele.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:48

Wie weet er of er op zondagavond een chineesrestaurant of een ander niet al te duur en sjiek restaurantje open is in Epe, liefst vlakbij de camping Jagtlust? En weet diegene dan ook of je daar van te voren moet reserveren of niet?
Ik had dacht ik een leuk restaurantje gevonden; De Stern. Maar daar moet je voor reserveren en aangezien wij niet weten hoe laat we aankomen in Epe word dat moeilijk voor ons.
Graag wat tips!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:54

@nobbygaard.
In de hoofdstraat (centrum Epe) zitten diverse eetcafeetjes.
Eet en Drink Café De Slimmerick is een goede en ook op zondag geopend.
Hier staan er meer;
http://www.eet.nu/epe

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:58

Brainless schreef:
@nobbygaard.
In de hoofdstraat (centrum Epe) zitten diverse eetcafeetjes.
Eet en Drink Café De Slimmerick is een goede en ook op zondag geopend.
Hier staan er meer;
http://www.eet.nu/epe

Dank je wel. Ik was een beetje bang dat vanwege het geloof er in Epe geen restaurant open zouden zijn. Maar dat valt dan toch niet tegen :D