Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 04:54

Sommige gaan weer als de sneltrein zie ik!
Margreet is ook onderweg naar 9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 05:54

Die bejaarde RL mooi nog steeds in de kopgroep _/-\o_ . Kopgroep is nu voorbij 9.
Margreet vlak achter de kopgroep op 9, Linda voorbij 8, Esther en Mike op 6.

Maar de kaart heeft kuren, als ik de track van een individuele deelnemer bekijk is zij of hij verder dan als ik alle deelnemers bekijk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 05:57

Margreet en Linda gaan als een trein! In de buurt van de koplopers.

Aly, Anne, Esther en Mike zitten in de achterhoede. Mike is in elk geval weer te paard, maar of hij zijn eigen zadel en spullen terug heeft is onduidelijk. Volgens de navigatie is hij nu op HS6.

Kijkend naar de stipjes dan speelt de navigatie echt een grote rol, er zijn twee ruiters Ella (EM) en Rendell (RR) die vanaf HS 5 eerst de verkeerde kant op reden en nu met een enorme boog rondom HS6 gaan := Ik ben benieuwd waar die uitkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:33

Achterhoede is vast hartstikke gezellig :))

Ze gaan lekker vandaag , op die grote navigatie dingen na :=

Applesap heeft een zadel te leen gekregen , hebben ze zijn pony nog niet gevonden dan

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:47

AA gaat hard!

Ik vind het jammer dat dit jaar wat minder bekend is over de kwaliteit van de paarden. Vorig jaar zag je bij sommige ruiters echt het verschil heel goed tussen een huis tuin en keuken of race paard. Zou wel willen weten of de koplopers de beste paarden hebben of bijvoorbeeld de mooiste lijnen rijden. Dat laatste denk ik namelijk niet altijd.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:50

Amai arme appelman is al zijn spullen kwijt. Hopelijk krijgt hij ze nog terug. Aardig wat Dutchies sluiten de pack.

Die omweg hihi, grappig om te zien! Route is echt niet gemakkelijk dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:02

Mike is niet alles kwijt , hij had het belangrijkste in zijn rugzak (tenminste dacht ik gelezen te hebben hier )

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:13

Ah op Twitter staat MF lost his saddle and all of his riding gear

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:14

Ik ga zo weer even stipjes volgen. Hoop dat Mike zn spullen terug heeft.

Benieuwd hoe het vandaag verloopt. Moeten ze nu door de Gobi woestijn of begreep ik dat verkeerd van Insta stories?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:18

Weet er iemand wat er met jacqeline is? Heb het niet gevonden in de updates, maar ze rijdt niet verder bij mij.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:26

Dilan93 schreef:
Ik ga zo weer even stipjes volgen. Hoop dat Mike zn spullen terug heeft.

Benieuwd hoe het vandaag verloopt. Moeten ze nu door de Gobi woestijn of begreep ik dat verkeerd van Insta stories?

Volgens mij dacht ik te lezen dat ze rond HS6 door de duinen moesten, die onderdeel waren van de Gobi Desert en dat daarom ook enkele mensen rare routes hebben gereden.

@Selka, ik denk dat je op vlak, droog terrein eerder het verschil tussen de paarden ziet. Denk je ook niet? Wel veel lastige paarden al voorbij zien komen, die bijv de groep niet willen verlaten alleen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:29

Dat is wel heel irritant als je paard niet weg wil uit de groep.

Wat is er met RR aan de hand? Die lijn loopt wel vreemd bij mij

Afbeelding

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:33

Dilan93 schreef:
Dat is wel heel irritant als je paard niet weg wil uit de groep.

Wat is er met RR aan de hand? Die lijn loopt wel vreemd bij mij

[ [url=m/wDTzjT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die rijdt samen met EM zo te zien en die hebben 6 overgeslagen. Raar.

Ah, op Twitter staat wat:
Ella (EM) and Rendal (RR) are still riding but now in the adventure category. This means they are no longer racing but are still taking part in an epic adventure!!!

SF doet ook weer mee zo te zien, die is naar HS7 gebracht.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:59

Maar dan kan ik mij nog niet voorstellen dat ze zo mogen afwijken en een station over mogen slaan?

Als meerdere dat gaan doen heeft de organisatie helemaal geen controle meer en je zit ook met de paardenwissel.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:02

Ik denk dat oorzaak/gevolg andersom is, maar dat is een aanname. Dus dat ze gediskwalificeerd zijn omdat ze een HS hebben overgeslagen, maar dat ze wel verder mogen rijden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:04

Zullen ze niet door de organisatie gewoon geholpen zijn door iig naar een HS te komen... ze liggen ook uit de race dus denk niet dat anderen opeens alle regels gaan overtreden... als ze uberhaupt in de voorhoede door hebben wat er achteraan gebeurt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:10

Dat zou goed kunnen Evelijn, dat ze met de bezemwagen vooruit zijn gebracht, dat lijkt het meest logisch gezien de vreemde lus.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:15

Er zijn een aantal penalty's uitgedeeld.
Tussen 9 en 10 zit een verplicht stuk om de paarden te kunnen laten drinken en een paard bleef een te hoge hartslag houden.

En weer meerdere zandhappers :(:)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:19

Deze ruiters krijgen nog een 10 minuten penalty, nog van de eerste dag;
In a brief moment of calm HQ has managed to calculate the technical penalty from the route infringement on leg one, day 1. The following riders will incur a 10-minute penalty ASB, AK, BM, ES, EM, EL, FD, FW, JK, JB, JC, KA, LV, MV, RL, SB.

Wat gaan Margreet en Linda goed *\o/*

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:30

Zoals ik het heb begrepen zijn er al een heel aantal riders in de adventure categorie, of te wel door een HS over te slaan, oftwel doordat ze vooruit zijn gebracht met een auto.

Je kan duidelijk zien dat de kopgroep nu veel fanatieker begint te rijden, waardoor meer kans op penalties, waardoor veel veranderingen in de ranking. Spannend hoor! Hopelijk houden Margreet en Linda hun paarden goed in de gaten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:32

Zeker spannend! :D

Zijn wel twee ruiters die duidelijk de leiding hebben. Al gaan Magreet en Linda ook keigoed. Esther had een 10 minute penalty begreep ik?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:32

Ik vind het jammer worden dat voor de herkenbaarheid dat de mensen die echt niet meer meedoen met de race zelf, niet op een minder opzichtige kleur worden gezet. Lichtgrijs ofzo. Dat je ze dus nog wel kan volgen, maar dat het ook duidelijk is dat ze er niet meer toe doen. Ook omdat er zoveel kleuren zijn en het soms niet makkelijk is om te zien waar iemand zit omdat er 8 roze gekleurde lijntjes door elkaar lopen.
Ik ben vooral benieuwd wie dat de Vet's choice award prijs gaat winnen, want dit jaar lijkt het erop dat er ook veel meedoen voor de snelste tijd, terwijl ik de persoon die, zoals Appleman het zo mooi zei in het filmpje, voor een "clean race" gaan eigenlijk beter bij de wedstrijd vind passen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:35

Mocht ik ooit de mogelijkheid hebben om mee te doen, zou ik ook zeker gaan voor het gezond uitrijden van de race. Voor zowel mijzelf als de paarden die ik ter beschikking krijg :)

Maar dat heb ik met de gewone endurance ook hoor. Als we gezond over de finish komen en op de nakeuring is mijn paard nog steeds in orde, dan is mijn dag al goed :) De plaatsing is bijzaak

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:38

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:39

Er zitten wel prachtige paardjes tussen zeg! <3