DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:15

Dracarys; de nieuwe eigenaresse komt graag in contact met degene van je geplaatste FB berichtje, is dat mogelijk?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:19

Letsdunit schreef:
Deze stond ook nog tussen mijn foto's vond ik ook erg leuk maar erg bang van mensen.
[ [url=m/HSIvro.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is leuk!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:22

Calimero_ schreef:
Ik zit nog te twijfelen of ik een volgtopic maken wil. Het kan erg leuk zijn maar aan de andere kant kan Bokt soms ook erg negatief reageren.

Ja leuk!!

Letsdunit, wat een dropje zeg!

Letsdunit

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:25

Zie nu dat de appaloosa van niikiit op de achtergrond staat :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:30

Calimero_ schreef:
Ik zit nog te twijfelen of ik een volgtopic maken wil. Het kan erg leuk zijn maar aan de andere kant kan Bokt soms ook erg negatief reageren.

Ik volg dan zeker! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:31

paardje2013 schreef:
Tja ze koste geld haha :')

Twee keer de helft zeker? :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:32

4 keer een kwart!

Nee dat is gewoon ongepast om te vragen!

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:46

Eline_S_S schreef:
Calimero_ schreef:

Ik volg dan zeker! :D

Ik volg ook graag mee maar snap dat je twijfelt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:51

Jolene85 schreef:
Dracarys; de nieuwe eigenaresse komt graag in contact met degene van je geplaatste FB berichtje, is dat mogelijk?

Jazeker stuur maar pb!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:54

Ik ben samen met mijn vader gegaan, en kwamen ook mijn Oom tegen
dus daarmee eerst een kopje koffie/thee genomen en daarna rondje markt (kraampjes) gelopen.

Dachten een stukje te vinden van de Paardenmarkt, maar dat was vooral de Export.
Ik vond het wel hard brekend toen ik die kleine veulens keihard gingen hinniken. -O-

Toen we er achter kwamen dat het de Export was, zijn we nog verder gelopen...
Einde van het dorp toch maar eens gevraagd waar de markt zelf was, gelukkig zo gevonden. :)

Er liep een kerel met een zwart bonte hengst? Shetlander rond die nogal druk was, die had ie
ergens tussen gezet en die is uiteindelijk uit zijn dak gegaan tegen de shet veulens naast hem.
(vanaf de kermis binnen gekomen)

Zag wel een hele gave mooie Tinker staan, maar vond hem/haar wel errrug rustig bij staan.
Hoofd hing namelijk zo wat letterlijk op de grond, zou bijna zeggen die heeft wat gehad.

Vond dat er erg veel Friezen/Tinkers & Shetlanders stonden zo nu en dan een fjord..
Ik heb 1,5 paardenmarkt gezien en toen vond ik het wel welletjes zijn toen nog 1 x over de
markt gegaan toen stonden we letterlijk stil en zijn toen links omkeert gegaan.

En zijn toen nog eventjes via Groningen naar Veendam geweest en daarna richting huis en bij
familie langs geweest en waren rond 20u weer thuis.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:59

ik heb altijd het idee dat je als particulier op de arkt zowiezo onwijze prijzen te horen krijgt, Ik ken gelukkig wel wat handelaren, maar dan zou ik gewoon een keer mee gaan naar de markt en dan de handel door hem laten doen :P... Of zoals vorige week, aangeven wat je zoekt, en het staat er :P

de beste handel gebeurt vaak al bij de vrachtwagen, en onderling tussen de handelaren, veel zitten ook niet echt te wachten op particuliere handel.
Laatst bijgewerkt door robbie88 op 17-10-17 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BrightBren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:01

Ik vond het erg gezellig en mooi opgezet dit jaar! Voor mijn gevoel erg overzichtelijk.

Wij vonden dit veulen erg knap en lief. Zat ook wel een leuk papier bij geloof ik.

Afbeelding

Afbeelding

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:03

Letsdunit schreef:
Deze stond ook nog tussen mijn foto's vond ik ook erg leuk maar erg bang van mensen.
[ [url=m/HSIvro.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik toch wel spijt dat ik er niet was, al staat het hier thuis wel aardig vol haha. Weet er verder niks van, maar ziet er zo op het oog uit als een leuke pony. In elk geval een pony waar ik naar gevraagd had als ik er met trailer was.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:57

Leuk om al jullie berichten te lezen, zeker van de goed terecht gekomen paardjes!
Ik heb het evenement op FB gemaakt en daar staan ook de nodige foto's en een livevideo van de markt, voor wie het leuk vindt om te zien; https://www.facebook.com/events/1747720672195325/

Was mijn eerste keer Zuidlaren maar het viel me absoluut niet tegen. Het enige storende vond ik de man die rond half 7 de fries liet ontsnappen (gelukkig snel door omstanders gestopt) en dat er gemonsterd werd tussen de aangebonden dieren. Niet bepaald handig.
Was veel toezicht en een goede sfeer naar mijn mening, zeker geen negatieve markt zoals het in de media naar voren komt.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:17

Leuk om alle berichten hier weer te lezen!

Wij hebben een Welsh a gekocht van 1,5 jaar oud. Een Hengstje. Zit vol papier achter. Vosje, 4 hoge witte benen.

Ik zal er zo even een foto van maken

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:18

Ik vind het altijd leuk zo achteraf van iedereen de verhalen te lezen en te weten wie welk paard interessant vond :j Mijn moeder heeft nog een tijd gestaan bij twee bonte 'welsh' veulens, ze wilde er 1 graag hebben maar uiteindelijk kregen we te horen dat ze al verkocht waren. Ook nog getwijfeld bij een welsh merrie veulen met vol papier, wat mager en oogde niet fit, maar vond dat ze er teveel voor vroegen voor wat ik het waard vond.

Volgtopic, ik twijfel of ik er 1 ga maken, ik weet niet of daar interesse voor is. Het is namelijk geen diertje wat ziek is en opgeknapt moet worden, het zou dan gaan over hoe hij 'opgevoed' zal worden tot therapiepony. Dat is wat ik op het moment voornamelijk mee bezig ben met mijn pony's.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:24

Pandakaas schreef:
Ik vind het altijd leuk zo achteraf van iedereen de verhalen te lezen en te weten wie welk paard interessant vond :j Mijn moeder heeft nog een tijd gestaan bij twee bonte 'welsh' veulens, ze wilde er 1 graag hebben maar uiteindelijk kregen we te horen dat ze al verkocht waren. Ook nog getwijfeld bij een welsh merrie veulen met vol papier, wat mager en oogde niet fit, maar vond dat ze er teveel voor vroegen voor wat ik het waard vond.

Volgtopic, ik twijfel of ik er 1 ga maken, ik weet niet of daar interesse voor is. Het is namelijk geen diertje wat ziek is en opgeknapt moet worden, het zou dan gaan over hoe hij 'opgevoed' zal worden tot therapiepony. Dat is wat ik op het moment voornamelijk mee bezig ben met mijn pony's.

Jaaaaa! Lijkt me juist heel erg leuk om zo'n topic te volgen waarin een paardje opgeleid wordt tot therapie paard. Dus zou graAG een linkje ontvangen als je het topic hebt aangemaakt :D

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:51

Heeft iemand misschien een prijs gevraagd voor een haflinger hengst veulen? Ik heb er misschien een voor hedel. Maar weet echt de marktwaarden daar niet van.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:52

xjamilla schreef:
Heeft iemand misschien een prijs gevraagd voor een haflinger hengst veulen? Ik heb er misschien een voor hedel. Maar weet echt de marktwaarden daar niet van.

Volgens mij 550/600

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:09

Jaarling of echt veulen van 6 maanden.
Jaarlingen gaan zo rond de 600 euro weg.
Veulens onder de jaar 350/400 euro.

Al geven wij nooit meer als 400 euro voor een haflinger jaarling. Gooien daarna altijd bij ons in de opfok voor 2,5 jaar en vanuit daar worden ze weer particulier verkocht.
We zijn nu weer nieuwe groepen aan het aankopen/samenstellen omdat iedereen van zn veulens af wilt dus ze goedkoper zijn.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat fotos die ik gemaakt heb.
Dat ene shetje hebben we dus meegenomen.
Afbeelding
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:27

1 na laatste foto van dat jaarling welsh hengstje dat was de pony van een kennis.
1.5 week geleden op de veiling verkocht voor 350 euro en stond nu op de markt voor 800...

En dezelfde foto die merrie er tegenover hadden ze gekocht voor 1050 euro op de veiling en vroegen ze nu 1600 voor.
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 18-10-17 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:28

Eilinora schreef:
1 na laatste foto van dat jaarling welsh hengstje dat was de pony van een kennis.
1.5 week geleden op de veiling verkocht voor 350 euro en stond nu op de markt voor 800...

Dat noemen ze handelen :=

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:31

Skessa_ schreef:
Eilinora schreef:

Dat noemen ze handelen :=

Wel een beetje banketstaaf tegenover de vorige eigenaar die echt dacht dat hij een goed tehuis had nu.

Overigens leveren jaarling hengsten maar max 400 euro op,800 was nogal te positief gedacht van de handelaar haha.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:32

Juist op zo'n markt kan een handelaar geluk hebben dat een penny meisje verliefd op zo'n dier wordt en hem voor teveel geld "redt".