Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolene85 schreef:Shets worden vaak in het dierenvoer verwerkt omdat er te weinig te knagen zit voor de grote kat-achtigen. De grote paarden gaan o.a ook naar dierentuinen (alleen orgaan vlees gaat eruit en hoofd eraf) of voor menselijke consumptie. Aan n shet zit gewoonweg te weinig voor n paarden biefstuk...
Toevallig net maandag nog n rondleiding en uitleg gehad bij de paarden slachterij in Groningen. Dieren worden gevoerd, gewaterd en hebben n eigen ruime stal totdat het 'hun tijd' is om te gaan. De shets staan wel vaak met meer dan 1 in de stal maar dat past dan ook prima. Ze staan er nooit lang, hooguit n paar dagen. Veel hengsten, vooral shets maar ook gewone oude paarden..
WendyLotte schreef:Wat betreft die shetjes naar de slacht, in ons eten zit ook paardenvlees hoor :
" In de moderne frikandel in Europa vindt men kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40%), ook wel separatorvlees genoemd, 25% is varkensvlees; sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers."
Kroket "water, 20% gekookt paardenvlees, paneermeel (tarwebloem, volkorentarwemeel, gist, zout), tarwebloem, bouillon (water, paardenvleesextract), plantaardige oliën (palm, raap, zonnebloem), scharrelkippenei-eiwit, zout, gelatine enz...enz.."
Josien62 schreef:Gydja schreef:Ik ben helemaal verliefd geworden op dit veulenhelaas geen tijd voor nog een extra paard. Heeft toevallig een bokker hem mee genomen?
[ [url=m/TKz6cr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze pony bedoel ik? Weet iemand waar die is?
jolandje schreef:roosjenat schreef:Heeft iemand ook de witte shetje zonder oog gezien ? Vond het zo zielig had hem graag een goed thuisje aangeboden ,
ja die hebben wij ook gezien, was heel sneu, lief dingetje volgens mij, maar als ze zulke idiote prijzen vragen verkopen ze juist niet aan de goede mensen jammer is dat, de slager betaald ook niet meer dan 50 euro denk ik?