jaaaaaa!!!! Luckje!! Joepie, meer foto's, feest, hoera!!!! en ohhh, hij ziet er al weer zo veel beter uit dan eergisteren. Lucky, je gaat het helemaal maken jochie.
Jemig, ik hou van dat paard, al heb ik hem nooit in het echt gezien.
Tinky12
Geplaatst: 29-06-13 07:51
Wat een fijne foto's en die pufjes...tsja dan eerst maar een hapje eten en dan de pufjes.
Ik vind hem er weer beter uitzien hoor! Hij mag blij zijn met zo'n goede baas als jij
Calice
Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-13 11:43
Het gaat vooralsnog goed met Luck , hij is niet meer benauwd geweest en ik vind hem steeds minder knijpen met adem halen. Hij eet goed en is super alert. Ik ben nog steeds zo blij dat hij lekker thuis is en ik heb het idee dat hij mijn mening deelt .
stille meelezer geweest, maar wat fijn dat het weer goed gaat met hem. zn vriendinnetje ziet er ook heel gelukkig uit, nu hopen dat t goed blijft gaan!
Nadita, ik houd de weerberichten hier goed in de gaten en het bleef hier nog 10+ gelukkig. als het toch minder wordt dan krijg hij even een ongevoerde regendeken op zodat hij er minder last van heeft. VA adviseerde om nu zo min mogelijk met dekens in de weer te gaan omdat zijn weerstand anders helemaal niks meer is straks.
Luck heeft weer een actie gehad hoor . Kom ik vanochtend aan zit er bloed aan zijn voorbeen en heeft meneer zich open gehaald. Gelukkig zag het er erger uit als dat het is dus heb het goed schoongemaakt en er groene leem op gesmeerd. Een uurtje later was de groene leem netjes ingedroogd en zag het plekje er ook goed uit.
Ik zou wel minimaal 100 gram opleggen of fleece. Een ongevoerde regendeken is eigenlijk kouder omdat het enkel regen tegenhoud. Paard kan dan helaas niet meer zijn vacht gebruiken als zonder deken. Dus is fleece gevoerd of 100 gram wel echt nodig.
Ik voel altijd tussen billen of paard warm of koud heeft. Met ongevoerde regendeken voelt zij kouder dan zonder deken.
Maritje, bij mijn paard is het andersom. Mijn paard is met een ongevoerde regendeken wel degelijk warmer dan zonder. Het houdt ook de frisse wind tegen. Ik heb haar nu zonder staan, het is veel te lekker weer, maar als het weer onder de 15 wordt met regen en wind, gaat echt de deken weer op.
Lucky doet het zowel onder een ongevoerde als onder een fleece gevoerde regendeken erg goed , ik heb ze dan ook beiden liggen. De ongevoerde is ideaal als het eigenlijk net te warm is voor een gevoerde regendeken maar er bijv. veel regen valt met een frisse wind er bij.
Ik heb nog wat foto's van net in het avondzonnetje .
Hij gaat er echt steeds beter uitzien, calice! Mooi hoor! Die wond waar je het eerder over had, zat die rechtsvoor? Wat een oen! Maar gelukkig lijkt het oppervlakkig en heeft hij er geen last (meer) van.
Agossie, het wondje waar ik het over had zat zelfs aan de binnenkant van zijn been, plekje waar jij het over hebt tikt hij ook steeds een beetje open . meneer is niet zo voorzichtig met zichzelf.
ColorCross, hij laat de medicatie gelukkig goed toe. Voor de inhaler neem ik echt even een 1 op 1 momentje met hem en zorg ik dat Poow ook niet in de paddock is. en de poeder strooi ik over zijn seniores priores en eet hij zo op . Hij is verder niet meer benauwd geweest dus het is een wereld van verschil met een week geleden.
Ik moet trouwens toegeven dat het best pittig is om zo intensief met hem bezig te zijn , normaal doe ik natuurlijk ook alles zelf maar nu komt er toch extra zorg bij kijken en ik wil de normale aandacht ook gewoon houden zoals het is. Misschien ben ik ook gewoon nog wel moe van de afgelopen week (en natuurlijk ook wel van de dingen die ik zelf nog met mijn gezondheid heb, en Jesse die nog niet echt doorslaapt+ vrij pittig is) en zal het vanzelf weer meer wennen .