Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:33

Bertie als ik niet te brak ben van vrijdag zal ik zaterdagochtend je even opzoeken :D

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:38

Joolien schreef:
Bertie als ik niet te brak ben van vrijdag zal ik zaterdagochtend je even opzoeken :D

:')

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:40

Kijk alleen daar word ik al blij van, juryleden die geen vooroordeel willen hebben :D
Als ik tijd heb kom ik zeker langs, kan het niet helemaal beloven. Wel leuk om naderhand te weten wie ik ben lijkt me?
Ik zal nog kijken of ik het kan doorlezen. Al ben ik niet iemand die gaat rijden naar hoe een jury het graag wil zien, vooral niet als het paard er nog niet aan toe is. Het is voor je paard verwarrend als je dat gaat doen en ik geloof niet dat dat veel zin heeft. Je laat dan een kunstje zien en leert er niets van. Ik laat graag zien hoe ik normaal mijn paard rijd en krijg daar commentaar op (positief maar ook graag opbouwend) want daar kan ik iets mee. Wanneer je je in de ring anders voordoet dan wat je thuis oefent kun je volgens mij niets met je punten en commentaar. Vind de jury het niet goed genoeg, mopperen we eventjes en oefenen gewoon weer verder :D

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:44

@ bertie, dan heb je mij vrijdag in de M2 ook in de ring. *gaat even zoeken in je oude berichten* :D

Edit: laat ik maar hopen op een goede stressvrije ontspannen dag van mijn paard :')

Mooi gezegd Lotte!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:05

Helemaal mee eens Lotte!

Lekker rijden en plezier hebben met je paard is belangrijker dan een 'kunstje' laten zien zoals de jury het zogenaamd zou willen zien. Ik rijd zelf dan niet mee in Almelo (paard en ik zijn er echt nog niet aan toe), maar wil jullie allemaal nog wel even heel veel succes wensen! Ik hoop zelf ook op de momenten dat ik kan komen kijken te genieten van de sport, ipv op het paard dit keer gewoon va de zijlijn. :)

Have fun!!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:27

klumpertje schreef:
Kijk alleen daar word ik al blij van, juryleden die geen vooroordeel willen hebben :D
Als ik tijd heb kom ik zeker langs, kan het niet helemaal beloven. Wel leuk om naderhand te weten wie ik ben lijkt me?
Ik zal nog kijken of ik het kan doorlezen. Al ben ik niet iemand die gaat rijden naar hoe een jury het graag wil zien, vooral niet als het paard er nog niet aan toe is. Het is voor je paard verwarrend als je dat gaat doen en ik geloof niet dat dat veel zin heeft. Je laat dan een kunstje zien en leert er niets van. Ik laat graag zien hoe ik normaal mijn paard rijd en krijg daar commentaar op (positief maar ook graag opbouwend) want daar kan ik iets mee. Wanneer je je in de ring anders voordoet dan wat je thuis oefent kun je volgens mij niets met je punten en commentaar. Vind de jury het niet goed genoeg, mopperen we eventjes en oefenen gewoon weer verder :D

Kunstjes zijn niet aan mij besteed. >;)
Blij rijden des te meer! :)
Natuurlijk is een blije glimlach alléén niet genoeg om blij DRESSUUR te rijden. _O-

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:31

Joolien schreef:

Ik begin met jureren om 08:00. Fris en fruitig! :):)
Dan lig jij nog vast ergens brak te wezen. :=
Maar een paar uur later, nadat de rubriek klaar is ben ik publiekelijk aanspreekbaar, en wie weet jij ook. ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:37

bertie schreef:
Joolien schreef:

Ik begin met jureren om 08:00. Fris en fruitig! :):)
Dan lig jij nog vast ergens brak te wezen. :=
Maar een paar uur later, nadat de rubriek klaar is ben ik publiekelijk aanspreekbaar, en wie weet jij ook. ~~}>

Vergeef je me dan de drankkegel? :')

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 22:48

bertie schreef:
Kunstjes zijn niet aan mij besteed. >;)
Blij rijden des te meer! :)
Natuurlijk is een blije glimlach alléén niet genoeg om blij DRESSUUR te rijden. _O-

Aan mij zij kunstjes dus ook niet besteed, ik ga voor goed gereden en bevestigde oefeningen. Mocht dat niet voor elkaar zijn, pech gehad en weer verder rijden :)
Ik weet niet of die glimlach gaat lukken in combinatie met concentratie. Ik vind die M2 proeven echt lastig rijden...
We zullen zien wat het wordt!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:09

marsmars schreef:
@ bertie, dan heb je mij vrijdag in de M2 ook in de ring. *gaat even zoeken in je oude berichten* :D

Edit: laat ik maar hopen op een goede stressvrije ontspannen dag van mijn paard :')

Mooi gezegd Lotte!!

Zo'n opmerking over die "goede stressvrije ontspannen dag van mijn paard" ..
Dat begrijp ik dus niet. Het is de wereld op de kop.
Je maakt je afhankelijk van je paard.
Oh, als mijn paard maar ontspannen is .. oh wat hoop ik daarop .. dán ben ik ook ontspannen ..

Je zet echt de wereld op de kop. 8)7
Niet: jouw paard moet ontspannen zijn -->> zodat jij misschien ook wel fijn kunt rijden.
Wel: JIJ kunt ontspannen rijden -->> zodat je paard ontspannen en blij kan lopen.

Eigenlijk is het zo simpel.
Maar nu nog doen .. dát is niet zo simpel. :n

Je kunt je de vraag stellen: als jij al niet ontspannen kunt zijn op een wedstrijd, hoe kan je paard dan ontspannen zijn? :(:)

Het begint bij jezelf.
Wéés blij! Rij blij! :):)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:12

Joolien schreef:
Vergeef je me dan de drankkegel? :')

Hm .. het is toch een buitenwedstrijd? :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:16

Oeps, zie je wel, dit is wat gebeurt.
Ik ben verslaafd aan het 'Aan de teugel' topic.
Kan het niet laten om weer volop te reageren .. het is zo'n FIJN topic!
Vandaar mijn abstinentie.
Ik moet morgen weer om 06:00 op.
Bokt is NIET goed voor mij ..
Welterusten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:16

Weltruste Bertie, en ik blijf wel op afstand zaterdag :')

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:17

Haha bertie daar ben ik het wel mee eens hoor. Wedstrijdstress/spanningen heb ik zelden last van. Maar ik weet ook dat dat niet voor alle paarden geldt. Athans dat is mijn mening :o. Ik vind dat het wel aan het paard kan liggen, het is alleen wel aan de ruiter hoe die daar op reageert.

Ik ga het zeker niet op mijn paard afschuiven als ik het niet goed doe, maar het is nu eenmaal een paard wat snel in de stress schiet en heet wordt en dat is naar mijn idee het aard van het beestje en daar moet je als ruiter mee leren omgaan. De ene keer gaat het wel goed en de andere keer minder. We zien wel hoe het gaat :)

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 06:54

Klopt Marcia. Ben het met je eens. Sommige paarden hebben van nature een nerveus gedrag op wedstrijden.
Het is dan aan de ruiter hier kundig en ontspannen mee om te gaan.
Dat gaat de ene keer beter dan de andere keer.

Komt wel goed van de week. Ben een meester ontspanner :P
Vraag maar aan Mandy haha.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 07:29

Ik heb al heerlijke ontspanning, meneer staat heerlijk in de paddock nu :) ben er extra vroeg voor uit gegaan

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:07

Goedesmoggels!

Ik lig nu in de caravan langzaam wakker te worden. We zijn gisteren aangekomen en dat ging prima. Ook nog getraind. Elastico was onder de indruk maar wel braaf. De rest van onze groep komt vandaag. Ikzelf hoef pas vanavond laat als een van de laatste te starten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:54

Ik baal nu wel heel hard dat ik dit jaar niet de mogelijkheid had zelf te starten. Ik vind het zo'n leuk concours! Volgend jaar hoop ik. Donderdag ben ik er in elk geval om te jureren, erg veel zin in!

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:14

Vandaag gaan de ruiterdagen voor de paarden eindelijk van start! *\o/*
Ik heb er echt enorme zin in!!

@klumpertje: alles rond kunnen krijgen met schrijvers etc.
Ik heb anders nog Niks op di-do-za

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 09:57

Volgens mij is alles rond, je kunt het beste even bij de juryontvangst langs gaan, die regelen het nu verder en krijgen nu ook wijzigingen en afmeldingen door

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:03

Heb 3 dagen op het veld gezeten en vandaag is er geen springen, dus morgen pas weer. Eigenlijk stap ik het liefst op de fiets om alsnog te gaan kijken. Afkickverschijnselen, na 3 dagen... :P.
Succes alle starters van vandaag! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:06

Ik heb dat nu, kan nu al niet wachten om heen te gaan. Snap er niks van :')

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:38

Succes iedereen :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:43

Dankje,

Heb er echt zin in! Wij hebben natuurlijk wel de pech om in de hitte te rijden haha.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:20

Morgen om 4:30 gaat de wekker! Paarden inladen, en dan naar Almelo! Gok dat we er dinsdag om 8 uur zijn. Heb er zin in!!
Dinsdag om 19:00 rijden, en woensdag met 35 graden midden van de dag om 15:00 :(:)