Boyo heeft altijd hele slechte hoeven gehad. Sinds hij bij ons staat, geven we hem biotine bij. Van de week is de hoefsmid weer geweest en gaf een compliment over Boyos hoeven. Dat ze er een stuk beter uitzien. Dus ook dat gaat lekker de goede kant op.
HorseTopShop
Geplaatst: 09-02-13 10:52
Net een paar foto's gemaakt.
Boyo's staart. Is flink bijgegroeid. (Die was eerst zo kort, omdat onbekende hem af hadden geknipt)
En een zomaar foto
Het is echt een schat van een paard. Zit geen kwaad in. Maar wat wij dachten.... Hij reageert zo goed op stemhulpen. Zou hij voor de kar gelopen hebben? Het zou best kunnen. En toen hij bij die handelsstal terecht is gekomen, hebben ze er iemand op gezet, dat is helemaal fout gegaan.... Zou best eens kunnen.
Mijn handen jeuken om te kijken hoe hij reageert als we hem in het tuig zouden zetten en er zelf achter gaan lopen...
Wat ziet hij er goed uit. Was je de staart ook nog, of laat je het zo? Ben ook heel benieuwd wat hij voor de kar kan gaan doen. Het is zo leuk om te zien en horen dat het nu goed gaat.
Als het straks weer mooi weer is, gaan we zijn staart even lekker wassen Tot nu toe hebben we er niet veel aan gedaan. Kan niet wachten tot het straks weer lekker weer is
Het hele topic eens even doorgelezen, wat super dat de TS hem een kans heeft gegeven en dat het nu zo goed met hem gaat. Ik vind het ook echt een prachtig paard!
HorseTopShop
Geplaatst: 07-06-13 19:40
Het is alweer even geleden dus tijd voor een update.
In principe valt er niet veel te vertellen. Boyo doet het hartstikke goed. Hij gaat nog steeds met kleine stapjes vooruit. Hele kleine stapjes, maar elke stap is er 1 Hij gaat ook goed mee in de kudde. hij is de laagste in rang, maar dat is helemaal niet erg
Wat verrichten jullie super werk met zo'n paard. En ik ben het wel een beetje met je eens over zijn leeftijd. Hij komt nog wat babyig over.
Gemmeke
Geplaatst: 16-05-14 11:18
Door Angie ook hier heel nieuwsgierig naar!
Hoe gaat het Boyo?
HorseTopShop
Geplaatst: 16-05-14 12:00
Oh wat leuk dat er nog interesse is.
Met Boyo gaat het goed. Hij is niet meer angstig, maar kan met rijden soms nog wel in blinde paniek raken. Op die momenten is er naar ons idee geen aanleiding voor. Maar al met al gaat het nog steeds iedere keer weer wat beter.
Heb je hem nog eens achter de kar gezet om te kijken hoe hij reageert of niet? Namens mij ook complimenten hoe het is opgelost, super hoe het nu met hem gaat.
Nee, we hebben hem nog niet voor de kar gezet. We willen dat nog wel gaan doen. Maar ik moet er niet aan denken dat hij in blinde paniek er vandoor gaat met een kar erachter.
Nottinghill
Geplaatst: 22-05-14 18:49
Nee, dat moet je zeker niet hebben inderdaad. Gewoon even rustig aan tot hij er echt klaar voor is dan, als het anders dan weer fout gaat heb je daar ook weer trauma's aan enzovoorts.
Axel_Valerie
Geplaatst: 04-07-14 11:07
Hoiii hoe is het nu met dit mooie paard?
HorseTopShop
Geplaatst: 04-07-14 11:59
Er zijn niet echt boeiende updates. Hij heeft nog steeds de paniekaanvallen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat we de laatste tijd niet heel intensief aan het trainen zijn Op zich maakt dat ook niet uit. Hij lijkt gelukkig te zijn op dit moment