Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:47

@KirstenChess: Wij hebben ook nog staan praten bij Stavros. Toen was hij nog niet verkocht, was rond 11en denk ik. Maar goed is ook een lastige om een pittige hengst te verkopen, en hij is natuurlijk al 18. (en heel eerlijk voor dekhengst niet heel interessant meer)

Was echt zonde van het weer, het viel mij ook heel erg mee hoe de paarden er bij stonden, weinig echt raar zieke enzo. Jammer dat we het minifriesje niet hebben gezien, zoeen hebben wij vroeger ook op stal gehad. Het allerliefste dier van de wereld, als gezelschap voor onze veulentjes. Die is helaas maar zes jaar geworden. Heb me gelukkig in kunnen houden om wat mee te nemen..

barrelover

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:59

ik hoorde ook dat stavros weg mocht voor 500 euro. niet veel!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:03

Dat is inderdaad niet duur nee.. prachtig paard vond ik het! :j

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:04

Ik ben echt alleen voor het feest geweest en heb dan ook eigenlijk niks van de markt gezien..
Maar oooh wat heb ik het gezellig gehad..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:27

KirstenChes schreef:
annastasia schreef:
Valt mij mee. Kon er nog op gereden worden? Als hij nl Z geklasseerd is dan is het misschien ook wel een goed leerpaard.

Ja hoor hij kan gewoon bereden worden maar zo'n lage prijs is er niet voor gevraagd dat weet ik zeker ;) ik vraag het morgen na. Hij is goedgekeurd en ik weet dat die mensen er meer voor zouden vragen maar exacte prijs weet ik niet

Eigenlijk sneu dat zo'n dier op de markt eindigt.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:30

dat vind ik ook kohtje. je zou toch zeggen die heeft zichzelf wel bewezen. laat em lekker genieten van zijn pensioen en rijd er gewoon nog mee zolang dit kan. iemand kan e nog een ontzettend leuk beest aan hebben. Helaas heb ik het geld er niet voor anders had ik hem echt wel ingeladen.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:31

barrelover schreef:
dat vind ik ook kohtje. je zou toch zeggen die heeft zichzelf wel bewezen. laat em lekker genieten van zijn pensioen en rijd er gewoon nog mee zolang dit kan. iemand kan e nog een ontzettend leuk beest aan hebben. Helaas heb ik het geld er niet voor anders had ik hem echt wel ingeladen.

Ik dacht precies hetzelfde idd...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:05

Trennie schreef:
annepanne schreef:
Die haflingerhengst werd ons ook aangeboden, 18 jaar oud en voor €500 en bij niet verkocht ging die naar de slager (goedkope truc :+)

Uhm.... Dacht jij van niet dan?
Die gaat niet meer mee terug naar huis hoor!

Dat is ie wel gegaan :+ Ik bedoelde meer dat je met zo'n babbel daar niet aan hoeft te komen. Mij overtuig je er niet mee. Er waren er velen waarvoor de slacht toch wel een fijn plekje zou zijn... Zolang dat maar niet in Italie of ergens anders waar het ver reizen is is. Op zo'n markt weet je wat er gebeurt met de restjes (niet allemaal, heb er verschillende mee naar huis zien gaan met de handelaren (of particulieren))

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:08

wij waren er ook , alleen niks gekocht
hebben een geweldige dag gehad verder :D

Wasbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:23

maessie schreef:
@KirstenChess: Wij hebben ook nog staan praten bij Stavros. Toen was hij nog niet verkocht, was rond 11en denk ik. Maar goed is ook een lastige om een pittige hengst te verkopen, en hij is natuurlijk al 18. (en heel eerlijk voor dekhengst niet heel interessant meer)

Was echt zonde van het weer, het viel mij ook heel erg mee hoe de paarden er bij stonden, weinig echt raar zieke enzo. Jammer dat we het minifriesje niet hebben gezien, zoeen hebben wij vroeger ook op stal gehad. Het allerliefste dier van de wereld, als gezelschap voor onze veulentjes. Die is helaas maar zes jaar geworden. Heb me gelukkig in kunnen houden om wat mee te nemen..

Stavros niet interessant? Hij heeft een prima afstamming, Steinadler x Nissan. Hij is wat zwaarder, maar juist de kleinkinderen van Steinadler zijn mooie luxe paardjes, alleen de nakomelingen zijn wat zwaarder. Ik vind het ronduit schandalig om zo'n hengst uit Duitsland te halen, hem hier te laten keuren en bij niet genoeg dekkingen maar op de markt te zetten voor 500 euro. := Naar de slager? Echt niet :') Ik ben trouwens tot half 6 gebleven, toen was hij er niet meer. Ik heb eigenlijk maar 3 mooie paarden gezien: Dat vos welsh hengstje dat hier al stond, een mooie vos shethengst met bles en een grote koffievos met bles en lange manen in dreads. Rond 5 uur was er een Belg los, had geen halster meer om en besloot op het veld te gaan eten. Kwam er een grote vragtwagen langs, paard in paniek, mensen in paniek. Oud mannetje probeerde het paard weg te jagen door naar hem te wapperen met zijn handen :D Was ie niet van onder de indruk :D Hij was zo weer gevangen en is meteen een trailer opgegaan.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:27

maessie schreef:

Thuis is stavros niet pittig hoor en fijn met rijden. Hij werd te koop gezet op de markt omdat hij niet meer vruchtbaar was. Maar vind toch niet dat hij op de markt thuishoort. En heb net gevraagd ze vroegen er 700 voor maar zijn dan denk ik later lager gezakt. Kschrok wel van die prijs had wel wat meer verwacht. En geloof mij ze brengen hem zo naar de slager hoor als ze hem niet kwijtraken :p ik weet helaas uit ervaring toen ik er nog reed dat ze dat zo doen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:30

Ahh kijk, dus het hele dekhengst gebeuren kan je al afschrijven.
Dan heb je een hengst, prachtig dier misschien best met kwaliteit maar wel met hengstenmanieren..

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:42

Zo de eerste nacht is voorbij..
Hengstje heeft zich een paar keer laten horen vannacht, maar verder wel rustig geweest..
Zit te twijfelen of ik hem even buiten zet op het gras, of dat ik dat straks even doe, als ik terug ben (moet nl. even een paar dingen doen/halen in het centrum).
Had hem anders wel weer bij de andere 2 geplaatst, maar de jaarling was gisteren niet zo lief (weet wel rangorde bepaling), en wou de hee tijd door het draad heen.
Maar kreeg telkens een schok.. en stond op den duur zielig in de bak...

Just_Me89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:20

Yttel schreef:
Just_Me89 schreef:
Weet iemand wat meer over een kraampje met hoofdstellen voor 10 euro? website of telefoonnummer? heb spijt dat ik er niet meer mee heb genomen!! :+

Dat was Jakobs uit Emmercompascuum. Weet zo niet het telefoonnummer of de website. M'n vriendin heeft wel een kaartje mee genomen. Als er niks op internet te vinden is dan, kan ik haar even voor je vragen.

Oke dank je! Heb wel wat jakobs gevonden maar of dat hem nou is... I don't know :D Dus als je zou willen vragen.. Graag :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:31

@KirstenChess: Ze vroegen ons 450,- (maar goed ze kenden ons ook van het haflingerwereldje ;) ) Dat hij niet meer vruchtbaar was was er niet bij verteld. (maar goed had ook geen interesse, en heb er niet op doorgevraagd) Wil wel geloven dat hij thuis wel braaf is hoor, maar geen paard voor de recreatie vind ik. (Als vrolijke hengst tussen vreemde merries als je begrijpt wat ik bedoel ;) ) Heeft hij in Nl nog Z gelopen dan?

@Wasbeertje: Iedereen zoekt wat anders in een hengst ;) voor mij is hij niet interessant genoeg ;) (en wil daarmee absoluut niet zeggen dat zijn afstamming niet goed is, hij is niet voor niks goedgekeurd natuurlijk)

Ah de veulens van ponyland, ik ken ze wel, heb er vroeger een merrietje gekocht, staat hier nog steeds, superbraaf ding! Maar goed ook zij zullen de veulens minder goed kwijt kunnen..

Wasbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:11

@ Maessie: Daar heb je weer gelijk in. Persoonlijk vind ik een wat minder vertegendewoordigde lijn (Staan geen Steinadlers of familie daarvan ter dekking in NL verder voor zover ik weet) juist daarom wel interessant, mits het een goede lijn is natuurlijk, dat dan weer wel :D
Maar dat is dus niet meer aan de orde daar hij blijkbaar onvruchtbaar is.

Uitzending van TV noord op de markt. Martin Drenth koopt een shet voor 25 euro :D
http://www.rtvnoord.nl/televisie/tv_ug. ... 1000356D52

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:30

Ik ben ook geweest, was wel erg verbaasd hoe de markt ingezakt is, de prijzen die gevraagd worden zijn al laag en dan nog stond bijna alles er nog om 2 uur 's middags.
Ik had zelf een jaarling D pony bij me en een jaarling welsh a, heb een oud mannetje geluk gegeven met de D pony, de welsh is weer mee naar huis gegaan, was wel veel animo voor maar enkel griezels die er 25 euro voor wilden geven, dan houd ik hem net zo lief zelf.

Wat ik gehoord heb aan prijzen: Friese enters en twenters met papier onder 1000, trekpaarden 750, ponyveulens met papier D/E maat 100-150, pony's met papier 3 jaar 500, Friezen en KWPN met papier 3-4 jaar 1300-1700, KWPN veulens/jaarlingen 700-1200, shetlanders 50-150, shetveulens max 30, veel gingen ook gratis.

Maar het verschilt heel erg wat ze vragen, handelaren passen hun prijzen heel makkelijk aan aan het 'publiek' wat ze hebben.

Ik heb die Haflinger hengst idd ook gezien, was wel een mooi dier maar wat heb je eraan als hij al 18 jaar is? De vraag naar dekkingen zal er ook niet meer zijn en ik las hierboven dat hij niet vruchtbaar meer is, dan is het dus enkel een mooi plaatje in de weide en is hij die 500 ook niet waard. (als rijpaard zal hij voor veel mensen niet geschikt zijn vanwege zijn hengstenmanieren)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:34

Nu wordt altijd aangeraden om een paard te laten keuren,maar hier koop je toch zo een paard. Zelfs zonder gereden te hebben.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:37

Dat klopt, dat ze de prijzen aanpassen aan wie ze voor zich hebben. Voor wat we gewend waren is de markt idd ontzettend ingezakt, maar ik vond het nog veel geld wat gevraagd werd.
Kwaliteit was echt niet geweldig, allemaal gewone paarden, op een hele enkeling na.
Allemaal paarden die leuk zijn voor de recreatie / hobby.
En juist die mensen kunnen het steeds minder goed betalen.
Dus het schiet allemaal niet heel erg op.
Het is niet voor niets dat de slagers de aanvoer amper aankunnen.
Maar ik blijf me nog steeds verbazen over hoe ontzettend veel slachtvee er gefokt wordt.
Ik kan niet begrijpen dat er ieder jaar weer zo veel mini's en shetten de wereld op komen, terwijl er uiteindelijk maar heel weinig worden aangehouden.
En het is allemaal wel heel schattig, maar dat is imo geen motivatie...
Wat moet je ermee behalve in de worst?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:41

Daar zijn de prijzen ook naar, met verstand kopen en volgens mij lopen daar dierenartsen rond dus kun je een paard wat wat duurder is wel ter plaatste na laten kijken.

kohtje schreef:
Nu wordt altijd aangeraden om een paard te laten keuren,maar hier koop je toch zo een paard. Zelfs zonder gereden te hebben.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:42

kohtje schreef:

Wat wil je hier mee zeggen ?

Sowieso is merendeel niet beleerd op die markt, vaak zijn de prijzen zo dat je een risico kunt nemen.
Ja en sorry maar er zijn ook mensen die hun dieren niet laten keuren.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:43

Mijn aanwinst is vandaag tussen mijn andere hengstjes gezet wat uitstekend gaat.
Viel me nog niet tegen hoe hij beweegt, om een markt is dat toch lastiger te zien.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:44

Nou euh als grasmaaier of gezelschapspony?
Die van mij, die ik nu een jaar heb (niet in Zuidlaren gekocht) voldoet prima aan dat waar hij voor bedoeld is!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:46

Ik vind hem erg leuk, Happinez!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn persoonlijke favo, o, als ik het geld en plek toch eens gehad had...
Iemand enig idee of ze uiteindelijk nog verkocht is? En van wie deze Tinkers waren?

Afbeelding

Afbeelding