Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xSaskia schreef:robert45 schreef:totaal 5 grote shetlanders gekocht.
2 daarvan zijn weer verkocht en 3 mee naar huis genomen.
We hadden een vos merrie gekocht die de hele dag aan een plattewagen met hooi vast gestaan heeft.
We hebben een zwarte merrie gekocht.
Ook hebben we een zwart bonte shetlandpony gekocht van 85 cm stond de hele dag voor de synagoge.
misschien onbeleefde vraag, maar hoeveel ben je nou voor zo'n shet kwijt?
robert45 schreef:Prijzen liggen tussen de 275-350 vraagprijs. Niets geleerd en correct en zonder gebreken.
Maar dan praten we over grote goed gebouwde shetlanders. Die kleine kromme dingen vragen ze soms nog meer voor.
ben nog aan het handelen geweest voor 2 vos shetveulens. moeten dan toch 600 euro opbrengen met zijn beiden. Dat zijn ze dus totaal niet waard.
Jah klopt. soms vroeg mn moeder dan hoe duur een shetlander was. en dan waren de kleine veulens die er slecht uitzagen duurder dan de grotere die er beter uitzagen. !! (haha. mn moeder vond alle shetlanders helemaal geweldig (": ) Dagmar_k schreef:Kippiekip: die man is niet wijs! Als hij er 100 euro voor krijgt, mag hij blij zijn!!
Volgend jaar ga ik ook weer heen, het blijft toch een bijzonder fenomeen om te zien.
Ik zag fokker van mijn paardje ook bij een hele leuke 2-jarige staan. Maar deze was niet gechipt? Hij heeft hem niet gekocht, uiteraard.
Qua bouw leuk paardje, voorbenen mogen iets langer maar hij maakte het achteren weer goed. Ben benieuwd tot wat dit uitgroeit.
Volgend jaar daarentegen ga ik zelf eens op zoek naar een leuk pony'tje![]()
EDIT: Ps. Is er een nieuwe chipregeling?
Een handelaar daar vertelde mij iets hierover.
Indien een paard niet binnen een half jaar gechipt is, mag deze sinds 2010 niet meer verkocht worden?
Krijgt een kruis in het paspoort?
Weten jullie hier meer van?
silverbrumby schreef:Dagmar_k schreef:Kippiekip: die man is niet wijs! Als hij er 100 euro voor krijgt, mag hij blij zijn!!
Volgend jaar ga ik ook weer heen, het blijft toch een bijzonder fenomeen om te zien.
Ik zag fokker van mijn paardje ook bij een hele leuke 2-jarige staan. Maar deze was niet gechipt? Hij heeft hem niet gekocht, uiteraard.
Qua bouw leuk paardje, voorbenen mogen iets langer maar hij maakte het achteren weer goed. Ben benieuwd tot wat dit uitgroeit.
Volgend jaar daarentegen ga ik zelf eens op zoek naar een leuk pony'tje![]()
EDIT: Ps. Is er een nieuwe chipregeling?
Een handelaar daar vertelde mij iets hierover.
Indien een paard niet binnen een half jaar gechipt is, mag deze sinds 2010 niet meer verkocht worden?
Krijgt een kruis in het paspoort?
Weten jullie hier meer van?
Dit klopt inderdaad dat er een nieuwe regel is, als paarden/pony;s ouder dan 6 maand nog niet gechipt zijn, dus pas later gechipt worden krijgen ze een duplicaat paspoort of rode kruisen achterin het medische gedeelte. Zo'n paard/pony mag/kan wel verkocht worden, het mag alleen nooit voor menselijke consumptie worden geslacht. Ik vind het persoonlijk een erg achterlijke regel, waar moeten al die paarden heen dan met een duplicaat paspoort of rode kruisen erin als ze afgekeurd zijn b.v, je kan ze immers niet laten slachten?! Er is al een oevrschot, maar dan moeten ze nu ook nog komen met zo'n domme regel dan wordt het alleen maar erger.
Leorah schreef:Die ernom grote bruine heb ik ook gezien! Vondt het wel een leuk beestje. Was nog wel even wat tijd nodig om echt paard te worden. Had trouwens wel erg slechte hoeven. Achter had ie een scheur tot aan de kroonrand.
Vondt trouwens ook dat er erg veel paarden richting Denemarken gingen.