Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

HRE

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:54

Is er trouwens nog iemand in koffietent K1 geweest? :+

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:56

Maar op de markt is het eigenlijk altijd wel een gok die je neemt..

En die gok moet je kunnen durven te nemen denk ik.

Wij hebben vorig jaar een shetveulen gekocht voor 25-50 euro..

en die gingen we een week later ophalen bij die vent want we hadden geen vervoer.. :')

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 17:56

xSaskia schreef:
robert45 schreef:
totaal 5 grote shetlanders gekocht.

2 daarvan zijn weer verkocht en 3 mee naar huis genomen.

We hadden een vos merrie gekocht die de hele dag aan een plattewagen met hooi vast gestaan heeft.

We hebben een zwarte merrie gekocht.

Ook hebben we een zwart bonte shetlandpony gekocht van 85 cm stond de hele dag voor de synagoge.

misschien onbeleefde vraag, maar hoeveel ben je nou voor zo'n shet kwijt? :o

Prijzen liggen tussen de 275-350 vraagprijs. Niets geleerd en correct en zonder gebreken.

Maar dan praten we over grote goed gebouwde shetlanders. Die kleine kromme dingen vragen ze soms nog meer voor.

ben nog aan het handelen geweest voor 2 vos shetveulens. moeten dan toch 600 euro opbrengen met zijn beiden. Dat zijn ze dus totaal niet waard.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 17:57

HRE schreef:
Is er trouwens nog iemand in koffietent K1 geweest? :+

ben in verschillende tenten geweest. heb ook verschillende meiden gezien :D

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:57

Ik heb ook al gezocht op paardenfokken, maar kon haar niet vinden.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:58

Dadabo; waarschijnlijk is die hengst neit goedgekeurd omdat een kennis het over het zelfde paard had ;) Als dat zo is; is het geen goedgekeurde hengst ;) (haar vader dan)

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:59

robert45 schreef:
Prijzen liggen tussen de 275-350 vraagprijs. Niets geleerd en correct en zonder gebreken.

Maar dan praten we over grote goed gebouwde shetlanders. Die kleine kromme dingen vragen ze soms nog meer voor.

ben nog aan het handelen geweest voor 2 vos shetveulens. moeten dan toch 600 euro opbrengen met zijn beiden. Dat zijn ze dus totaal niet waard.

Okey :D Jah klopt. soms vroeg mn moeder dan hoe duur een shetlander was. en dan waren de kleine veulens die er slecht uitzagen duurder dan de grotere die er beter uitzagen. !! (haha. mn moeder vond alle shetlanders helemaal geweldig (": )

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:00

Dadabo; ga je haar houden en zelf beleren?

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:00

Dagmar_k schreef:
>;) Kippiekip: die man is niet wijs! Als hij er 100 euro voor krijgt, mag hij blij zijn!!

Volgend jaar ga ik ook weer heen, het blijft toch een bijzonder fenomeen om te zien.
Ik zag fokker van mijn paardje ook bij een hele leuke 2-jarige staan. Maar deze was niet gechipt? Hij heeft hem niet gekocht, uiteraard.
Qua bouw leuk paardje, voorbenen mogen iets langer maar hij maakte het achteren weer goed. Ben benieuwd tot wat dit uitgroeit.
Volgend jaar daarentegen ga ik zelf eens op zoek naar een leuk pony'tje :j :))

EDIT: Ps. Is er een nieuwe chipregeling?
Een handelaar daar vertelde mij iets hierover.
Indien een paard niet binnen een half jaar gechipt is, mag deze sinds 2010 niet meer verkocht worden?
Krijgt een kruis in het paspoort?
Weten jullie hier meer van?

Dit klopt inderdaad dat er een nieuwe regel is, als paarden/pony;s ouder dan 6 maand nog niet gechipt zijn, dus pas later gechipt worden krijgen ze een duplicaat paspoort of rode kruisen achterin het medische gedeelte. Zo'n paard/pony mag/kan wel verkocht worden, het mag alleen nooit voor menselijke consumptie worden geslacht. Ik vind het persoonlijk een erg achterlijke regel, waar moeten al die paarden heen dan met een duplicaat paspoort of rode kruisen erin als ze afgekeurd zijn b.v, je kan ze immers niet laten slachten?! Er is al een oevrschot, maar dan moeten ze nu ook nog komen met zo'n domme regel dan wordt het alleen maar erger.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:01

Hoeveel is er nou voor die pony gegeven dan?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:03

Zo dom vind ik die regel helemaal niet.
Het gaat om slacht voor menselijke consumptie.
Van andere dieren zoals koeien moet ook alles vanaf de geboorte geregistreerd worden.
Waarom voor een paard dan niet?

En die I&R regel is er niet voor niets.

silverbrumby schreef:
Dagmar_k schreef:
>;) Kippiekip: die man is niet wijs! Als hij er 100 euro voor krijgt, mag hij blij zijn!!

Volgend jaar ga ik ook weer heen, het blijft toch een bijzonder fenomeen om te zien.
Ik zag fokker van mijn paardje ook bij een hele leuke 2-jarige staan. Maar deze was niet gechipt? Hij heeft hem niet gekocht, uiteraard.
Qua bouw leuk paardje, voorbenen mogen iets langer maar hij maakte het achteren weer goed. Ben benieuwd tot wat dit uitgroeit.
Volgend jaar daarentegen ga ik zelf eens op zoek naar een leuk pony'tje :j :))

EDIT: Ps. Is er een nieuwe chipregeling?
Een handelaar daar vertelde mij iets hierover.
Indien een paard niet binnen een half jaar gechipt is, mag deze sinds 2010 niet meer verkocht worden?
Krijgt een kruis in het paspoort?
Weten jullie hier meer van?

Dit klopt inderdaad dat er een nieuwe regel is, als paarden/pony;s ouder dan 6 maand nog niet gechipt zijn, dus pas later gechipt worden krijgen ze een duplicaat paspoort of rode kruisen achterin het medische gedeelte. Zo'n paard/pony mag/kan wel verkocht worden, het mag alleen nooit voor menselijke consumptie worden geslacht. Ik vind het persoonlijk een erg achterlijke regel, waar moeten al die paarden heen dan met een duplicaat paspoort of rode kruisen erin als ze afgekeurd zijn b.v, je kan ze immers niet laten slachten?! Er is al een oevrschot, maar dan moeten ze nu ook nog komen met zo'n domme regel dan wordt het alleen maar erger.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:04

Vandaag een super leuke merrie shetlander veulen gekoht :-D

Zo spannend, straks word ze gebracht!!

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:05

Eas_Mon schreef:
Vandaag een super leuke merrie shetlander veulen gekoht :-D

Zo spannend, straks word ze gebracht!!

Foto? :D

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:08

Haar vader is ggk hengst met als nakomeling King Kadanz

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:10

Dit is haar vader:
Kenaf NPA STB 85.2 ; keur; prest.sport

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:15

Ik ben er vandaag ook geweest, om 7 uur was ik er. Auto kon ik prima parkeren, dus dat was ideaal. Modderbende was iets minder.

Ik heb een b/c pony gezien, wat een super leuk beestje was dat!!! Zwart en achter witte beentjes en een bles. Wauw als ik er een mee mocht nemen, dan was die het wel. Volgensmij heeft een bokker Buxy die gekocht, weet het echter niet zeker..

Verder ook nog 2 prachtige grote friezen gezien, met een rood halster om. Mooie paarden waren dat hoor, prachtig! Ze stonden wel wat verder van de andere paarden af.

En tjah verder ontzettend veel kleine shetlanders gezien, een paar zou ik zelf zou mee willen nemen, haflingers, tuigers en friezen. En die Shire heb ik ook gezien.

Hebben jullie ook nog die 2 pony´s voor de kar gezien. Een mevrouw met een voskleurige falabella en een jongen met een zwarte shet. Die zwarte zag er vet jong uit en waardeloos tuig had ie om..

Ben wel benieuwd wat je voor je pony betaald hebt. Trouwens volgensmij heb ik die bonte veulen ook nog gezien, weet het echter niet zeker. Ik heb zoveel gezien.

Ik heb alleen 2 rode halsters gekocht en wat eten..
Laatst bijgewerkt door joytje_05 op 19-10-10 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:16

Anastasia: Ik ga haar houden en zelf beleren

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:16

Die zwarte shet voor dat karretje heb ik ook gezien. Ik zei ook al tegen vriendinnetje dat mee was dat ik em heel jong vond lijken.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:18

Het eerste wat ik bij die shire van 1:99m dacht "Krijg ik dit in een normale trailer??

Maar het was een supermooi dier, helemaal in proportie :j

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:18

Hebben jullie die minishets met die dekentjes op ook gezien? Vond ze wel heeeel schattig!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:19

Heeft iemand het Tinkertje ook nog gezien vlakbij de water en hooi voorziening? Hij had een ingegroeid halstertje met allemaal wondjes daardoor op zijn hoofd. Ik ben benieuwd of iemand weet wat er mee gebeurd is! Hij werd telkens doorverkocht, maar ik weet niet wie hem nou uiteindelijk meegenomen heeft.
Had zo'n medelijden met dat beestje.. Dus als iemand het weet, zou ik het graag horen!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:20

HRE schreef:
Hebben jullie die minishets met die dekentjes op ook gezien? Vond ze wel heeeel schattig!

als jij nou effe een foto van jezelf post weten we of jij in die tent stond :p

:+ : }>

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:21

Als jij dat nou even doet dan herken ik je miss wel of je in onze tent bent geweest (:

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:22

Leorah schreef:
Die ernom grote bruine heb ik ook gezien! Vondt het wel een leuk beestje. Was nog wel even wat tijd nodig om echt paard te worden. Had trouwens wel erg slechte hoeven. Achter had ie een scheur tot aan de kroonrand.

Vondt trouwens ook dat er erg veel paarden richting Denemarken gingen.

Haha, DK heb je zien staan denk ik. Dat ik D.kroon een NL paardenhandelaar ;)

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:24

Afbeelding

Mijn mooie dame!
Stamboek merrie veulen van bijna 6 maanden oud