Indoor Brabant 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Indoor Brabant 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:10

Weet er iemand waarom die Hongaar die die wildcard had gekregen nu niet meedeed? Of heb ik iets gemist? Robert Acs ofzo, die zou toch meedoen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:12

Die zou wel meedoen maar zijn paard was grieperig, dus die heeft af moeten zeggen helaas.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:12

Oeeh nog 15 min en dan op de fiets naar de brabanthallen :D

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:13

haha wij vertrekken ook zo... over 20 minuutjes met de auto. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:15

Ik denk dat Toti gewoon de lente in de bol heeft! Komt vanzelf wel weer goed. Het is niet omdat het peerd eens een keer een stapje fout zet dat ie meteen afgeschreven is... Onthouden we wel allemaal dat die zwarte parel ook gewoon een paard is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:17

*valt van stoel en klimt er weer op*
Zo Ayasha, niet verkeerd bedoelt maar ik had nooit gedacht jou deze post over Totilas te zien plaatsen :D :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:23

Paard van Acs was niet op fit genoeg en de combinatie is vervangen door Peter Gmoser met Contreau uit Oostenrijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:25

Het is niet omdat ik het er niet mee eens ben hoe de ruiter met dit dier om gaat, dat ik niet meer realistisch ben wb het wezentje dat daar keihard zijn best doet onder zijn ruiter. ;)

IMO verwacht men te veel van Totilas... Nu zet dat arme dier een stapje mis en meteen komt de hele roddelbrigade op gang, da's ook niet fair. Het ding is 9..... Tuurlijk mag en zal dat dier nog fouten maken!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:46

ook wij gaan zo. gratis kaartjes van de krant....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:47

Bomba schreef:
Zoals op paardenfokken.nl wordt omschreven en waar ik het volledig mee eens ben:
"De hengst van Edward Gal kwam meermalen in verzet bij de overgang uit een sterk verzamelde oefening. Twee keer sprong de hengst als het ware met zijn hoofd in de lucht uit de piaffe en ook de overgang uit één van de pirouettes vertoonde een fikse storing. Bovendien mislukte door spanning de overgang uit passage naar galop, waarbij Totilas naar het been van Edward sloeg."

was idd verzet en niks anders. Naar het been slaan heeft ie ook al vaker gedaan in de ring. Belachelijk dat ie nog boven Imke stond.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:47

Bomba schreef:
Zoals op paardenfokken.nl wordt omschreven en waar ik het volledig mee eens ben:
"De hengst van Edward Gal kwam meermalen in verzet bij de overgang uit een sterk verzamelde oefening. Twee keer sprong de hengst als het ware met zijn hoofd in de lucht uit de piaffe en ook de overgang uit één van de pirouettes vertoonde een fikse storing. Bovendien mislukte door spanning de overgang uit passage naar galop, waarbij Totilas naar het been van Edward sloeg."

was idd verzet en niks anders. Naar het been slaan heeft ie ook al vaker gedaan in de ring. Belachelijk dat ie nog boven Imke stond.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:55

Cayenne schreef:
Thomas schreef:
Oftewel wat hengstengedrag of niet?

of gewoon energiek? waarom gelijk weer speculeren dat het komt omdat hij nu dekt of hengst is?
Er zijn ook zat merries die het doen, dus gewoon een offday. Je andere post was ook al zo speculatief :?
Nothing to see people.. move along.. :)

Nouja, voor dat ie ging dekken had ie wel hoge scores en niet zooo opgefokt als nu...
maja we zullen zien heo het gaat inde kur hij heeft vast idd de lente in zn bol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:02

Thomas, Totilas heeft wel vaker problemen gehad hoor met heet zijn :j Maar tot nog toe bleef het bepaard tot maar 1 of enkele oefeningen, zoals ik nu lees gebeurde het redelijk constant..

Jammer, maar terecht dat ie nu dan ook lager is gewaardeerd.. Had me niet verbaasd als ie nog ruim had gescoord :n

Super van Adelinde! +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:10

Volgens mij was hij de hele proef door veel te heet. Ik heb niet één stukje gezien wat constant was.... In mijn ogen toch een stukje basis wat mist...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:18

Janine1990 schreef:
Volgens mij was hij de hele proef door veel te heet. Ik heb niet één stukje gezien wat constant was.... In mijn ogen toch een stukje basis wat mist...

Die basis zit imo wel goed, maar soms zijn er omstandigheden waar je mee moet leren omgaan. Net als dat Adelinde soms met Parzival nog problemen heeft.. Dat kan altijd gebeuren, ook als de basis goed is.. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:24

Thomas schreef:
Nouja, voor dat ie ging dekken had ie wel hoge scores en niet zooo opgefokt als nu...
maja we zullen zien heo het gaat inde kur hij heeft vast idd de lente in zn bol.

Jee man, HET IS EEN PAARD.
Die kunnen wel eens gekke dingen doen, tis verdorie geen automatiek.
Parzival gaat van tijd ook in de ankers, de sfeer was misschien net wat anders, Totilas zal net wat heter geweest zijn.... Kan gebeuren, jammer maar helaas, volgende proef beter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:38

Relaxed schreef:
Janine1990 schreef:

Die basis zit imo wel goed, maar soms zijn er omstandigheden waar je mee moet leren omgaan. Net als dat Adelinde soms met Parzival nog problemen heeft.. Dat kan altijd gebeuren, ook als de basis goed is.. :j

Ik denk dat wij een andere basis bedoelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:38

Super van Adelinde gister, die had zo'n nette proef! Tevens ook lang geleden dat ik Imke zo heb zien rijden! Die had plaats 2 verdiend!! Tot was niet zoals we gewend zijn, maar tja, hij heeft al zoveel gepiekt, een keer wat minder is ook niet erg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:41

Janine1990 schreef:
Relaxed schreef:

Ik denk dat wij een andere basis bedoelen ;)

Volgens mij is er qua paardrijden 1 basis? Wat bedoel jij dan? :?

HouVanUtopiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:44

aaahh
ken de site nier meer vinden om online te kijken!

Wat is het ook alweer hihi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:44

Relaxed schreef:
Volgens mij is er qua paardrijden 1 basis? Wat bedoel jij dan? :?

Ik bedoel dat hij niet constant was, hij heeft wel eens laten zien dat hij wat heter was en toch constant bleef. Het gaat mij dan ook neit om de fouten, maar om het algehele beeld dat hij schepte... Ik kan niet precies de vinger op de zere plek leggen, maar ik heb het idee dat het schort aan de basis. Kan het natuurlijk mis hebben, ik ben niet alwetend :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:45

Zijn de proeven eigenlijk al online te bekijken ergens?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:54

GeitenBok schreef:
Als je als jury geen 10 geeft wanneer het een 10 moet zijn, dan tellen de fouten altijd extra zwaar. En...... je hoeft geen insider te zijn om te konstateren dat de jury tijdens Indoor Brabant bestaat uit hoofdzakelijk zuurpruimen.

weinig onderdelen voor een 10 gezien gisteren...

welke juryleden zie jij wel graag?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:55

Ik ben er ook morgen! Ik hoop lekker op tijd daar te zijn, zodat we een mooi plekje kunnen bemachtigen!
Heb er zin in!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:55

GeitenBok schreef:
Als je als jury geen 10 geeft wanneer het een 10 moet zijn, dan tellen de fouten altijd extra zwaar. En...... je hoeft geen insider te zijn om te konstateren dat de jury tijdens Indoor Brabant bestaat uit hoofdzakelijk zuurpruimen.

Zo, jij bent vast nieuw hier..