zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

polly76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:16

nee dat begrijp ik dus ook niet ?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:16

Ik ben ook net terug.. Lag niet in de planning om te gaan, maar heb even gespijbeld.. Ik zag daar 1 pony die ik echt zielig vond, supermager, en een zadel op wat voor geen meter lag.. Lag meer richting kont als richting schoft.. Arm dier. Ook een paar dronkenlappen die ene pony hadden gekocht, echt sneu dat die diertjes daar onder moeten lijden..

Zag ook nog een man die werd neer getrapt door een Fries.. Even een klap op de kont en BOEM.. Tja, was ook niet zo een slimme actie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:17

Ohja, nog iets grappigs. :D

Er was een paard die z'n hoofd schudde en vervolgens even uitgleed in de mest die op de grond lag. Gevolg as dat z'n halster af lag.

Stond er zo'n viswijf voor me 'JA, IEDEREEN KIJKT OOK HE MAAR NIEMAND DOET WAT! NIEMAND DOET WAT!'

En zelf deed ze al helemaal niks. _O-

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:18

met mijn vereriging gaan we altijd de nacht waarop de paarden komen parkeerkaartjes verkopen. ik ben er gelukkig niet bij geweest want ik heb me wat verhalen gehoort :r
om misselijk van te worden... ik vind sowieso dat daar een beetje raar volk komt...

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:19

zo dan zou ik mijn mond niet kunenn houden tegen die koe..
ik zou wel zoiets zeggen van doe je zelf wel wat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:19

Uppojono schreef:
Zag ook nog een man die werd neer getrapt door een Fries.. Even een klap op de kont en BOEM.. Tja, was ook niet zo een slimme actie..

Ja, daar heb ik me ook over verbaasd. Hoeveel mannen niet zo ineens onverwacht een harde knal op de kont geven bij een onbekend (en sowieso al gestresst) paard. :+

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:20

MI1990 schreef:
met mijn vereriging gaan we altijd de nacht waarop de paarden komen parkeerkaartjes verkopen. ik ben er gelukkig niet bij geweest want ik heb me wat verhalen gehoort :r
om misselijk van te worden... ik vind sowieso dat daar een beetje raar volk komt...

Tsja ik denk dat boeren en handelaren sowieso geen doorsnee mensen zijn (hoop dat er nu niemand op zijn tenen getrapt is hihi). :))
Ik zou er best een keer heen willen, maarja, om dan helemaal niets te kopen....Het is beter dat ik thuis blijf. :o

polly76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:20

nou vooral idd die dronkenlappen dat vind ik niet normaal die paarden zijn de klos en maar slaan met die stokken :(
Daarom zijn wij ook vroeg gegaan om half 7 waren we er al en om 9 uur weer weg gegaan maar toen al liepen er donkenlappen rond ...stelletje debielen!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:21

Ja grappig, dat is in mijn ogen het steriotype beeld van de mannetjes die daar rondlopen. Van die oude boertjes met een (meet)stok, klompen en een petje; en maar slaan op die konten.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:22

seabiscuitje schreef:
Ja grappig, dat is in mijn ogen het steriotype beeld van de mannetjes die daar rondlopen. Van die oude boertjes met een (meet)stok, klompen en een petje; en maar slaan op die konten.

Ja, en een blauwe overal en een dik pak geld in hun zak. :')

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:23

er was 's nachts een man geweest die reed met zijn auto+trailer naar een plek waar een bosje aangrensde, toen heeft ie zijn paard eruit gehaald en in het bosje gezet en heeft een grote tak gezocht.. omdat dat paard steeds hinikte sloeg ie man hem iedere keer zodra ie hinikte en begon te schelden tegen dat dier :r bah ik had er niet bij moeten zijn anders was ik ehct over de rooie gegaan :r :=

polly76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:23

seabiscuitje schreef:

nou klopt precies hahahahahah :D

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:24

Er stonden wel wat leuken, maar helaas niets waarvan ik dacht die moet mee, al zou ik het liefste natuurlijk ze allemaal meenemen ..

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:24

Nog geen bokkers met een viervoeter thuis gekomen?

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:25

Iessie schreef:
seabiscuitje schreef:

Ja, en een blauwe overal en een dik pak geld in hun zak. :')

Ik zei nog tegen mijn pa; dit is wel DE gelegenheid om zakken te rollen.

Edit; Of ipv een overal zo'n half lange blauwe jas..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:26

Devaney2009 schreef:
anneliesdj schreef:
Hmm, heb er wel even naar gestaard in de geest van 'er moet toch iets mis mee zijn', het ergste wat ik kon ontdekken was dat ie wat weke lendenen had. Vond die borstkas wel meevallen, dier is ook pas 3, kan nog best wat breder worden.
Ik heb hem overigens ook niet zien lopen, maar evengoed, hij is springgefokt dus zal vast niet bijzonder zijn. Was wel een braverik, stond erg geduldig op zijn ketting te sabbelen :P (maar waarom moet die eigenaar daar steeds zo'n ruk aan geven? Doet toch pijn...).
Vond het wel opvallen hoeveel volk er naar het papier en prijs vroeg en vervolgens heel lang bleven staren, volgens mij is 99% bang om een kat in de zak te kopen :=
Maar om eerlijk te zijn, als ik het geld over had zou ik hem wel meegenomen hebben voor 6000.- (mits ie netjes loopt natuurlijk) als je ziet waar Berlin's gemiddeld voor weg gaan krijg je dat er wel weer uit.

Ik weet niet hoeveel berlins jij tegenkomt, maar er gaan er zat onder dat bedrag weg. Zoveel goede paarden heeft berlin tot op heden nog niet gegeven.
Vind je het overigens niet vreemd dat zo'n paard op de markt staat? Als het dier ook maar enigzins kwaliteit had, had ie daar niet gestaan.

En daarom is ie daar gebleven ;)
Zo blond ben ik ook weer niet, zowieso kom je niet met een paard met zo'n papier op een markt en daarnaast zag hij er ook nog eens veel te mooi uit, er moet ergens iets mis zijn met dat dier.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:28

Waar ik me veel meer aan irriteerde waren de mensen met rolstoelen, kinderwagens, jengelende kinderen en mensen met geen eene bal verstand van paarden...

Zag iemand tegen zijn zoontje van 3 zeggen, aai die kleine ponytjes maar. Kind begon op de kont te hangen van die zielige shet veulentjes. Veulentjes werden bang. Kind werd onderuit gelopen, en ouder zat er leuk bij te lachen en te kijken :n

seabiscuitje

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:30

Tjah...ook dat is elk jaar weer hetzelfde.

seabiscuitje

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:32

Ik hoorde trouwens nog een handelaar en een koper met elkaar spreken. Het ging om een mini-shet van 700,-..is dat niet ook een boel geld?!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:32

_janet_ schreef:
Waar ik me veel meer aan irriteerde waren de mensen met rolstoelen, kinderwagens, jengelende kinderen en mensen met geen eene bal verstand van paarden...

Zag iemand tegen zijn zoontje van 3 zeggen, aai die kleine ponytjes maar. Kind begon op de kont te hangen van die zielige shet veulentjes. Veulentjes werden bang. Kind werd onderuit gelopen, en ouder zat er leuk bij te lachen en te kijken :n

Ehhm sorry hoor, maar zijn deze mensen minder als 'wij gezonde mensen'? Ik vind het juist een heerlijk dagje uit voor deze mensen.. Sorry maar snap echt niet dat je je hieraan kan ergeren. Beetje respect voor je 'gehandicapte' medemens..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:33

misschien 1 met papier?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:34

Uppojono schreef:
_janet_ schreef:

Ehhm sorry hoor, maar zijn deze mensen minder als 'wij gezonde mensen'? Ik vind het juist een heerlijk dagje uit voor deze mensen.. Sorry maar snap echt niet dat je je hieraan kan ergeren. Beetje respect voor je 'gehandicapte' medemens..

Ik irriteer me er aan omdat ik het levens gevaarlijk vind.

Wildgirl

polly76 schreef:
nou vooral idd die dronkenlappen dat vind ik niet normaal die paarden zijn de klos en maar slaan met die stokken :(
Daarom zijn wij ook vroeg gegaan om half 7 waren we er al en om 9 uur weer weg gegaan maar toen al liepen er donkenlappen rond ...stelletje debielen!

nog steeds :D die komen rechtstreeks van de zuidlaardernacht af

Yell

Ik heb weinig bijzonders gezien. Een aantal mooie Atjes en Btjes die allemaal op export gingen. Verder weinig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:35

stalnijmegen schreef:
heb ook dat veulen gezien wat even in shock op de grond bleef liggen, brbr dacht even dat hij een hardstilstand had gekregen

Dat dacht ik ook even, hij lag wel heel erg stil. Vind het jammer dat ik net gemist heb hoe het nu gebeurd is, volgens mij waren ze met elkaar een het klooien, ik stond er iig 3 meter naast maar wel met mijn rug naartoe :+

Stond ook zo'n schatje bij die eerst heel vrolijk zijn linkse buurman 'losknabbelde' en daarna verder ging met zijn rechts buurman, hij keek erbij alsof het zijn laatste dag was en hij niet geslaagd zou zijn in het leven als ie niet zijn medeveulie's verlost had van de markt :+

Paarden die achteruit slaan; ik zie ze gelukkig niet vaak maar als het wel gebeurd vind ik het toch wel komisch, tenslotte vragen ze erom, dat eeuwige geprik en gepor met die stokken, zit er altijd op te wachten tot zo'n dier een keer flink achteruit slaat en een voorbijganger de dupe is.

Ik zag trouwens ook nog twee leuke tinkers bij de vijver staan, vooral die met veel wit aan zijn neus sprak me erg aan maar ik vond ze toch wat te klein, waren zo'n 1,40m. Iemand die toevallig meegenomen?