eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:40

Bedankt voor de reacties... genoeg mensen met wie ik mee kan rijden dus... Het kan ook best zijn dat ie juist op vreemd terrein wat inhoudt, we gaan het zien. Ik ga in ieder geval een wedstrijdje snelstappen doen met Brainless, dat zie ik al... ;)

Sandrina, ook leuk om met de Haffies mee te rijden! Ik heb voor mijn huidige pony ook een Haflinger gehad, helaas is hij veel te jong overleden, maar ik heb nog steeds een groooote zwak voor dit ras.:j

Ik heb op Jagtlust een stal gehuurd, omdat mijn paard in de wei nogal eens wat dominant kan worden naar andere paarden (onder het zadel is hij wel erg sociaal). Weet iemand hoe die stallen eruit zien? Ik ben een keer 's avonds bij Henk geweest, en toen zag ik alleen wat open stallen. Als er verder geen tralies oid bijzitten, ben ik wel een beetje bang dat ie er 's nachts uitklimt. Ik heb dus alleen het erf rondom zijn huis gezien (in het donker), voor de rest niks.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:49

Alle paarden krijgen bij de Jagtlust een eigen stuk wei!!
Wordt anders wel moeilijk je eigen paard vangen tussen 100 stuks hahaha

De stallen van de pensiongasten zijn wat donker, maar netjes en schoon!
Ze hebben nog een lichte stal met een paar stallen (gewone afsluitbare en licht), ik denk dat jij daar komt te staan. Of in de kapschuur, maar die is ook helemaal af te sluiten.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:56

Ah fijn, dan kan ie niet 's nachts ontsnappen (dat zie ik al helemaal voor me :o ).

Tja, met een ander paard in de wei gaat ie jagen, en alleen in de wei vind ie ook niks. Hij staat nu thuis met andere 'botsauto', die zijn goed aan elkaar gewaagd, maar met een vreemd paard wil ik dat risico niet aan. Als ie alleen staat wordt ie ook wat overstuur. Vandaar dat ik het eerste jaar maar met een stal ben begonnen, ook omdat ik voor het eerst met hem wegga op deze manier, dan heb ik toch meer gevoel van controle. Ik ben toch het grootste gedeelte van de dag met 'm aan het rijden, en heb met henk afgesproken dat ik 'm ook even los mag laten in de bak als er niemand aan het rijden is. Daarnaast laat ik 'm wel wat grazen aan de hand, wordt ie ook rustig van in zijn hoofd. Gaat het goed, dan huur ik volgend jaar een wei bij Henk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:02

Hij mag wel bij mijn merrie staan hoor!! :))
Is hij het zo afgeleerd hahaha. :=

Helaas is mijn wei al "vol".
Ik neem zelf 2 paardjes mee, en de fjord van Wupke (hier op bokt) komt bij mij in te staan.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:04

Voor merries heeft ie inderdaad meer respect, dat klopt ;) .

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:15

Kkkaren schreef:
Bedankt voor de reacties... genoeg mensen met wie ik mee kan rijden dus... Het kan ook best zijn dat ie juist op vreemd terrein wat inhoudt, we gaan het zien. Ik ga in ieder geval een wedstrijdje snelstappen doen met Brainless, dat zie ik al... ;)

Citaat:
Sandrina, ook leuk om met de Haffies mee te rijden! Ik heb voor mijn huidige pony ook een Haflinger gehad, helaas is hij veel te jong overleden, maar ik heb nog steeds een groooote zwak voor dit ras.:j

Je leuk he zoveel reacties, kan je zien dat iedereen er echt mee bezig is.

Waar rijd je nu mee, geen haf :o ? Foei :D als het niet te druk wordt en het tempo overeenkomt, staat m.i. niets in de weg om een tijdje samen op te rijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:01

:D Snelstapwedstrijd heb ik ook een gegadigde voor. Ik denk er nl. sterk over om toch mijn oude liefde mee te nemen.

Is het trouwens ook toegestaan om paarden af te wisselen? Alle dagen is wat veel voor haar denk ik maar om en om met de andere kan zat. Ik denk dat ze het helemaal geweldig zou vinden om weer eens mee te mogen.

Brainless

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 01:32

Moet je wel melden en, zover ik weet, een goede reden hebben.
Ik heb mij met 1 in geschreven maar ze loopt op dit moment niet altijd goed.
Dus voor de zekerheid neem ik mijn arabiertje ook mee.
Ook wil ik 1 dag mennen en dan gaat, als het mag, mijn arabiertje voor de kar.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:48

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:14

Anne_GTI schreef:
:D Snelstapwedstrijd heb ik ook een gegadigde voor. Ik denk er nl. sterk over om toch mijn oude liefde mee te nemen.

Is het trouwens ook toegestaan om paarden af te wisselen? Alle dagen is wat veel voor haar denk ik maar om en om met de andere kan zat. Ik denk dat ze het helemaal geweldig zou vinden om weer eens mee te mogen.

Dat is geen probleem om paarden af te wisselen volgens mij. misschien wel netjes om even door te geven, maar ik geloof dat je startplek meer persoons, dan paard gebonden is ;) Ik ben ook van plan om paarden af te wisselen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:37

Sprintje schreef:
Anne_GTI schreef:

Dat is geen probleem om paarden af te wisselen volgens mij. misschien wel netjes om even door te geven, maar ik geloof dat je startplek meer persoons, dan paard gebonden is ;) Ik ben ook van plan om paarden af te wisselen.

Bovenstaande klopt; het staat op naam van de ruiter/menner en niet op de namen van de paarden, mits ze maar goed geënt zijn. weet je nu al dat je met meer dan een paard mee gaat doen, kan je de paspoorten bij aanvang meenemen. Niemand die daar een probleem van maakt. Al neem je bij elke pauze een ander paard, net als bij een polowedstrijd. het dragenm van je startnummer is erg belangrijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:28

Deelname reglement regel S:
Citaat:
Het is de deelnemer toegestaan om dan de volgende dag wederom deel te nemen, eventueel, in het uiterste geval, met een ander paard. Hiervan dient wel voor de start aan de organisatie melding te worden gemaakt.

Dus het is niet "zomaar" toegestaan.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:11

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:22

dat word geregeld ! thanks voor het aanbod

maar alle reclame is bruikbaar
des te bekender het is des te meer we kunnen ophalen
voor het goede doel !

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:18

nickyu schreef:
dat word geregeld ! thanks voor het aanbod

maar alle reclame is bruikbaar
des te bekender het is des te meer we kunnen ophalen
voor het goede doel !

is het geen idee om te kijken of je shirts kan laten bedrukken door een sponsor bv.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:52

dat is wel een idee ..
of petjes bv

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:46

Brainless schreef:
Deelname reglement regel S:
Citaat:
Het is de deelnemer toegestaan om dan de volgende dag wederom deel te nemen, eventueel, in het uiterste geval, met een ander paard. Hiervan dient wel voor de start aan de organisatie melding te worden gemaakt.

Dus het is niet "zomaar" toegestaan.

Dat stukje "in het uiterste geval" zal ik eruit halen. Paardenwelzijn staat voorop.

Sandrina heeft het hierboven goed verwoord. Ze kan wel paardenvierdaagse-ambasadrice worden ;)

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:29

Joooooooooooooooooooooooos, waneer komen de routes op desite :P

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:30

hey jos gefeliciteerd

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:39

michele schreef:
hey jos gefeliciteerd

Dank je; ben al een hele tijd bezig om mn kadootje uit te pakken boven mn avatar, maar dat wil niet zo lukken :o :o

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:45

Josfoto schreef:
michele schreef:
hey jos gefeliciteerd

Dank je; ben al een hele tijd bezig om mn kadootje uit te pakken boven mn avatar, maar dat wil niet zo lukken :o :o

:D :D :D :D

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:56

Sandrina schreef:
Waar rijd je nu mee, geen haf :o ? Foei :D als het niet te druk wordt en het tempo overeenkomt, staat m.i. niets in de weg om een tijdje samen op te rijden.

Leuk!

Nee, geen haflinger nu, ik heb wel naar veel Haffies gekeken, maar ik vond ze allemaal niks in vergelijking met mijn oude pony toen, het verdriet was nog een beetje te vers... toen heb ik maar heel wat anders gekocht, een bonte kruising FriesxWelsh Cob.
Ook lekker stevig, en ik ben er nog steeds heel blij mee! Alleen soms nog wat heimwee als ik de mooie blonde Hafjes voorbij zie komen...ook al zou ik 'm nu niet willen ruilen.

Jarige Jos, dat cadeautje kun je uitpakken door met een hamer goed hard op je scherm te slaan, precies op de plek van het cadeautje ;) , gefeliciteerd in ieder geval!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:10

Kkkaren schreef:
Jarige Jos, dat cadeautje kun je uitpakken door met een hamer goed hard op je scherm te slaan, precies op de plek van het cadeautje ;) , gefeliciteerd in ieder geval!

Zit nu achter mn mn laptop :o Kadootje nog steeds niet uitgepakt :+

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:42

(alweer een) Oproepje: Ik huur een 2-paards trailer, daar is dus nog plaats voor 1 paard. Is er nog iemand uit de omgeving Nijmegen die vervoer van en naar de Vierdaagse nodig heeft? Dan kunnen we de kosten delen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:15

zit helaas wat verder weg van je
had graag meegereden

uhhhhh wij zijn een sponsor actie begonnen
tbv de sjoka (stichting jongeren en kanker)
en rijden-en-theraphie
nu zijn we nog maar net gestart maar we mogen al niet klagen
gezien de positieve response

nu kwam er iemand anders op het idee
om te vragen of er misschien nog anderen zijn die de 4daagse doen en achter het idee staan willen helpen met het zoeken van sponsors

(inzamelingen op stal of manege bv ? school of andere sportclub.. alle beetjes helpen)

alle hulp is welkom :Y)