Nederlands Kampioenschap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: Nederlands Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:25

Ik ken dat jurylid bij M wel, dat hij uberhaupt nog wordt uitgenodigd. Lips are sealed Dat is er nog 1 van de oude stempel, vroeger werden er volgens mij heel andere eisen aan de opleiding tot jurylid gesteld (beter gezegd: bijna geen?). Zie de verschillen eens met de andere twee juryleden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:08

Zolang op KNHS kampioenschappen de jury's willekeurig bij elkaar worden gezocht zul je dit houden.
Puur selecteren op ZZGP gehalte geeft weliswaar nog steeds geen garantie op strakke cijfergeving, maar levert wel een sterke verbetering op.

De jury's die er nu zitten/zaten verstijven al bij de gedachte dat ze nu moeten jureren met een andere (zelfs 2) jury tegelijk.......
Met name op vrijdag zag je dat aan de zeer magere jurering.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:17

nina62 schreef:
Lynne81 schreef:

Dit heeft niks met een onsportieve reactie te maken!!!! Als je je bril ff goed op zet en het stuk goed leest dan zie je dat wij het over de jury hebben!!!!!!!!! Aangezien ik bijna 67% had in die proef en in het stuk neerzet, als Dirk 68% had gehad was het ook goed geweest.. ZET IK DIRK NOG OP PLAATS 1!!!!! Dus wat is onsportief dan?????? Het gaat erom dat je de competitie eruit haalt, niet alleen voor mij maar voor iedereen!!! Op sommige momenten is er weer gewoon raar gepunt!! bv. een meisje die vrijdag bij 1 jury eerste stond en bij de ander laatste!! (dit mag niet gebeuren!!)
Als je niet weet wat je moet zeggen kan je beter je mond houden want er komt toch niks uit! Ik kan hier zo boos om worden!!! Ik heb Dirk 100x succes gewenst en de rest ook.. onsportief... pffff Weet je laat maar zitten..

Ik heb geen bril nodig. Als jij schrijft : Belachelijk!! Ik heb de proef zelf gezien en als hij 68% had gekregen was het ook goed geweest.. dan vind ik dat onsportief overkomen.
Wat betreft de grote verschillen in jurering ben ik het helemaal met je eens; dat gaf ik zelf ook al eerder aan. Die jury bij M zat veel hoger te punten dan de rest en hij had idd kwa plaatsing ook een paar missers.
Verder gun ik jou het kampioenschap, maakt mij niet uit wie er wint, als het maar de beste is. Bij deze nog gefeliciteerd!
[/quote]

ik vind het totaal niet onsportief hoor!
zeg jij nooit is dat iemand (onverdiend) te hoge punten heeft gekregen?en waarom zou ze het zeggen als het niet zo was..?¿ ze is toch kampioen Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:15

milou123 schreef:
ik vind het totaal niet onsportief hoor!
zeg jij nooit is dat iemand (onverdiend) te hoge punten heeft gekregen?en waarom zou ze het zeggen als het niet zo was..?¿ ze is toch kampioen Haha!

Nee, dat zeg ik nooit
Ik vind dat je dat pas mag zeggen als je zelf bevoegd jurylid bent voor die klasse en punt voor punt hebt zitten meepunten. En dan nog zou ik het niet op die manier zeggen....

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn 1e vraag in dit topic:
Heeft iemand een lijstje met de punten per jury in de Kur?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:17

ik niet Tong uitsteken

nienhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:44

CGJ12 schreef:
Zolang op KNHS kampioenschappen de jury's willekeurig bij elkaar worden gezocht zul je dit houden.
Puur selecteren op ZZGP gehalte geeft weliswaar nog steeds geen garantie op strakke cijfergeving, maar levert wel een sterke verbetering op.

De jury's die er nu zitten/zaten verstijven al bij de gedachte dat ze nu moeten jureren met een andere (zelfs 2) jury tegelijk.......

willekeurig vind ik overdreven, er waren inderdaad hele grote verschillen, volgend jaar het keurcorps uit drenthe /knip
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-09-06 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam jury verwijderd

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:56

CGJ12 schreef:

De magere jurering op vrijdag was mij idd ook opgevallen. Eerder in dit topic staat de uitslag van ring 11 en ik geloof dat nr 1 (vd 20) rond de 63 % had. Nou zou ik zelf tevreden zijn met dit percentage, over het algemeen mag je toch verwachten dat op het NK echt goede combi's aan de start komen en dat de top vh klassement toch wel richting de 70% zou gaan.....

Dan heb ik ook wel niet alle combi's zien rijden, dus helemaal volledig is mijn oordeel niet, maar meer wat het verwachtingspatroon is.

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:12

foutje

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:09

Lynne81 schreef:
foutje

Verward

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:22

CGJ12 schreef:
Lynne81 schreef:
foutje

Verward

foutje bedankt?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:24

nienhuis schreef:
willekeurig vind ik overdreven,...

Even terug in je hok ......... AF ! Haha!

Nu even over tot de feiten......
Het woord "willekeurig" gebruik ik hier in de context van de statistiek als vertaling van het engelse woord "random". Dat is een woord dat geen negatieve bijsmaak heeft, maat duidt op een pure random keuze van de computer. Het woord "overdreven" dat jij hier gebruikt is dan ook totaal NIET aan de orde......

CGJ loopt namelijk niet ALTIJD te zeuren, maar houdt zich vaak genoeg ook tot pure feiten.
De KNHS heeft een aantal jaren geleden besloten om de nationale kampioenschappen te laten jureren door "wilekeurige" IZ-jury's. De tijd dat het Z-niveau louter gedaan werd door LT-jury's is al een paar jaar voorbij. Dat heeft zelfs uitgebreid in de Paard en Sport gestaan.

Maar doordat er nu willekeurig jury's worden gevraagd zijn er (LT)jury's die weigeren om daar te komen punten omdat ze het levensgrote risico lopen om náást zich IZ-jury's van "bedenkbaar" kaliber te vinden..... en daar dan later zélf over afgeschoten te worden.
In dat kader wil ik graag even de herinnering oproepen van een vorige Hippiade (ik dacht 2 jaar geleden) waarin één van de Z2-jury's achteraf in de media de andere jury's openlijk voor rotte vis uitmaakte........

Gezien dat soort praktijken verwacht ik dat CGJ voor die eer gaat bedanken. Dan zijn er vast betere, en meer ervaren jury's te vinden. Pas als CGJ gekloond is in 3 stuks lijkt het mij het overwegen waard... Haha!

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:43

Kunnen jullie de foto's op slaan die www.actieshot heeft gemaakt?

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:15

Nee die site is beveiligd oid

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:42

..

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:44

Gefeliciteerd allemaal, en Joska goed gedaan hoor met Vuran super!!!
Jij doet ook mee bij Fjovrili he!!!?14 en 15 oktober