[VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:46

Wouw. Begrijp ik goed dat dit de 1ste keer was? En hoe kan het dat hij dat begrijpt? Kun je dat uitleggen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:47

Owww dat is echt het enige wat ik die van mij zo graag zou willen leren.... toch maar eens proberen... lijkt me zo tof!!

Hij pakt t goed op een jullie zijn een goed team!!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:52

pien_2010 schreef:
Wouw. Begrijp ik goed dat dit de 1ste keer was? En hoe kan het dat hij dat begrijpt? Kun je dat uitleggen?

:+ ik snap hier ook niks van haha

Echt heel knap!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:38

Ze heeft het niet gefilmd, maar ze gaat eerst zelf liggen rollen en als het paard dan kijkt dan kan hij dat nadoen.
Dus als je dit wilt leren, ga dan eerst in het zicht van je paard rollen, laat daarbij zien aan je paard dat je het heel leuk vindt, dat het daar beneden een feestje is, en dan vraag je het paard hetzelfde te doen door naar de grond te wijzen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:46

Aaaaah, mach man dass so..... _O- . Dank je wel voor de uitleg!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:48

Earth schreef:
Ze heeft het niet gefilmd, maar ze gaat eerst zelf liggen rollen en als het paard dan kijkt dan kan hij dat nadoen.
Dus als je dit wilt leren, ga dan eerst in het zicht van je paard rollen, laat daarbij zien aan je paard dat je het heel leuk vindt, dat het daar beneden een feestje is, en dan vraag je het paard hetzelfde te doen door naar de grond te wijzen.

Ik denk dat paard en stalgenoten heel vreemd naar mij staan te kijken als ik als een malle op de grond ga liggen rollen ;-)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:50

Hebben die ook eens wat te zien

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:59

Wat gaaf zeg.

Je woont in de buurt, wanneer kom je het die van mij eens leren :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:57

Saaams schreef:
Wat gaaf zeg.

Ik als stiekeme meelezer begon hetzelfde te denken. :+

Enorm gaaf om te zien!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:02

Wow wat knap dat hij dat zo snel door heeft!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:38

Wat onwijs leuk zeg! Volgens mij vindt hij het allemaal machtig interessant en leuk om te doen :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:14

Wauww echt knap zeg <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:24

absque_dubio schreef:
Saaams schreef:
Wat gaaf zeg.

Ik als stiekeme meelezer begon hetzelfde te denken. :+

Enorm gaaf om te zien!

hier hetzelfde!! :D

geweldig leuk om dit te volgen

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 23:09

Wat leert hij snel zeg! Top.

Zodra die van mij oud genoeg is zou ik ook weleens een lesje willen, ik kan heel veel vanaf de grond maar vrijheidsdressuur niet. Lijkt me wel heel tof. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 01:05

Waaauuuw. Echt hoe dan?
Echt wauw.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:38

Dat is ongelooflijk dat je dit zo snel aangeleerd krijgt ... :wow:
Het is zelfs een beetje magisch (ofwel heb je Latino stiekem al veel langer ;) ).

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 12:44

Volgens mij willen de meeste paarden wel lekker rollen als ze zijn afgespoeld en ik denk dat ze daar gebruik van heeft gemaakt omdat hij dan zelf gaat liggen? :o
Dat denk ik. Op het filmpje zie ik namelijk dat als hij ligt hij door wil rollen. :D
Of heb ik het mis?

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 12:52

Wat super gaaf.
Ben echt benieuwd hoe je zoiets aanleert.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 13:46

Wat een leuke reacties weer! <3

pien_2010 schreef:

Ik heb het een of twee keer eerder gevraagd, waarbij hij ging liggen en direct ging rollen en ik te laat was met belonen. Gisteren had ik het koekje gereed en kon ik hem zo onderbreken om te gaan rollen. Ik dacht in eerste instantie dat het gewoon een toevalstreffer was.. Maar toen lukte het een tweede keer.. En de derde keer.. :oo Hij is gewoon echt heel erg slim, ik heb dit namelijk jaren geprobeerd aan te leren aan mijn verzorgpaard, elke zomer weer.. Maar het kwam nooit verder dan schrapen. :')

Earth schreef:

_O- Ik ben al het stalgekkie, de rest zijn allemaal wedstrijdruiters. Ik ben de enige die daar rondhuppelt met een heuptasje en constant 'GOEDZOOO JAAAA' rondschreeuwt. Maar volgens mij vinden ze het wel vermakelijk haha! _O-

Saaams schreef:
Wat gaaf zeg.

Ik kan je niets beloven maar je mag altijd een lesje inplannen natuurlijk. :D

Nee het is in feite niet heel moeilijk. Het makkelijkste is om je paard af te spuiten, hem mee te nemen naar de bak, daar zelf gebukt rond te gaan lopen, focus op de grond. Mijn stemcommando is hierbij in lage kalme stem 'down, down' zodat ik de energie omlaag breng als het ware.. En zodra hij dan ligt de hemel in prijzen en koekjes erin schuiven en dan weer op laten staan.

Latino rolt heel makkelijk een paar keer achter elkaar dus is het ook sneller aangeleerd. Met een ander paard heb je wellicht wat meer geduld nodig, en sommige leren het nooit. Zoals mijn verzorgpaard. :+

Mandarijn schreef:
Wat leert hij snel zeg! Top.

Zodra die van mij oud genoeg is zou ik ook weleens een lesje willen, ik kan heel veel vanaf de grond maar vrijheidsdressuur niet. Lijkt me wel heel tof. :D

Laat het tegen die tijd maar weten. :D

Momo94 schreef:
Volgens mij willen de meeste paarden wel lekker rollen als ze zijn afgespoeld en ik denk dat ze daar gebruik van heeft gemaakt omdat hij dan zelf gaat liggen? :o
Dat denk ik. Op het filmpje zie ik namelijk dat als hij ligt hij door wil rollen. :D
Of heb ik het mis?

Klopt, zoals er ook bij staat. :D Had hem afgespoeld en toen de bak in. Ik ga het op deze manier nog een paar keer bevestigen en dan eens zonder afspoelen proberen. :j

Oh vandaag was toch weer zo zo zo fijn! <3 <3 Wat heb ik toch een wereldpaard gekocht!
Vanochtend vroeg naar stal voor het echt warm zou worden. Touwhalster omgedaan, GPS mee (leg zo uit waarom) en aan de wandel. :D Voor de vierde keer van het erf af, voor de tweede keer naar het bos, en voor de eerste keer ALLEEN! *\o/* Normaal gaat mijn vriend mee, maar die had een wedstrijd vandaag dus ik vond dat we dat ook wel alleen moesten kunnen. :D

De GPS heb ik om, voor het geval hij zich los zou trekken en ik hem moet gaan zoeken. Ik heb de laatste tijd iets teveel horror verhalen gelezen van mensen die hun paarden kwijt zijn.

Het ging SUPER goed. Hij was ongelofelijk braaf, hartstikke kalm, liep echt rustig met me mee. We hebben een klein rondje bos gedaan, en op de terugweg moesten we door een groepje van 5/6 andere paarden heen wat ook gewoon helemaal prima ging. _O_

Ik ben daarnaast aan het oefenen met stilstaan en wachten, want meneer gaat graag voorwaarts. En dat ging vandaag ook echt goed! Stiekem heb ik al een waanzinnig idee voor een fotoshoot, maar dan moet hij wel netjes stil kunnen staan. En als er iets is waar ik een hekel aan heb zijn het paarden die niet stil kunnen staan. _O-
En daarnaast leert hij nu dat hij alleen mag grazen op commando en ook dat gaat heel erg fijn.

Net het bos uit zag ik een merrie die aan het bevallen was van een veulen.. Zo bijzonder, hij was er echt net uit. Ze lag onder een boom in de schaduw en er stond een andere fries naast de wacht te houden. Heel magisch.. <3

En daarna kwamen we deze gezellige biggetjes tegen, en Latino was lekker aan het mee knorren. :D

Toen we terug waren, kwam er een vrouw naar mij toe die zei dat ze hem zo ongelofelijk op zag knappen. En dat was wel het mooiste compliment want ik kon krijgen. <3 Ze vond hem zo kalm vergeleken met toen hij er net was, en dat is ook zo, sinds hij op de wei kan heeft hij echt innerlijke rust gekregen. Blij met mijn topper! <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:50

Hahaha kijk maar uit dat hij niet blijft knorren _O-
Hij heeft het getroffen met jou, echt!
Lekker maling wat een ander denkt want het werkt wat je doet +:)+
Geniet van je posts.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:22

Wauw, een gezellig onderonsje en dat terwijl veel paarden bang zijn van varkens !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:26

Leuke post en leuk filmpje! Dank je voor de uitleg.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:09

Wat een heerlijke beelden.
Respect voor jou en natuurlijk ook voor Latino.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:17

Ik geniet echt van jullie!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:55

Super leuk om jullie vooruitgang te volgen. Dat liggen en wandelen, zo knap! Met zo'n voorbereiding is het straks ook veel makkelijker om hem onder het zadel te krijgen lijkt mij, zijn vertrouwen in jou moet wel enorm zijn.