Zuidlaardermarkt 2019

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:51

lianne304 schreef:
Ik vraag me af,
Als een organistatie zoals pzb een pony koop, dan neem ik aan dat het hun pony is en de eventuele onkosten dus eventuel voor hun zijn.
Als wij een hoopje elende kopen zouden we ook zelf de eventuele onkosten moeten betalen en hier neem je zelf de keuze bij wel of niet doen.
Hoe kunnen zij vragen om donaties als het om een zogenaamd eigen aangekocht paard gaat of loopt dit anders ?

De kleintjes worden verplicht om aan een halstertje vast te staan los naast de moeder mag niet en is verboden, dus we vragen er zelf om om een veulen direct vast te zetten en mee te laten lopen.
Voor eventuele hokjes moet meestal bij betaald worden, hierdoor zullen groepjes van 4 veulens wel vast moeten staan.
Op de filmpjes worden ook enkel de savonds laat filmpjes gemaakt van enkele veulens die gek doen, de gene die rustig eten goed mee lopen enz word natuurlijk niet gedeeld :+

Paard zoekt baas knapt de pony op om hen daarna een goed huisje te geven. Volgens mij hebben ze deze niet als eigen aankoop gekocht.

Froukje
Forever young

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 21:56

Maar wel gekocht..

Prima dat je een paardenopvang hebt maar ik vind het te bizar voor woorden dat je dan zelf een paard koopt, daar donaties voor vraagt en vervolgens weer verkoopt onder de noemer 'adoptiekosten'.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:58

Froukje schreef:
Maar wel gekocht..

Prima dat je een paardenopvang hebt maar ik vind het te bizar voor woorden dat je dan zelf een paard koopt, daar donaties voor vraagt en vervolgens weer verkoopt onder de noemer 'adoptiekosten'.

Mee eens

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:00

Froukje schreef:
Maar wel gekocht..

Dit dus..
En de adoptie kosten zijn bizar hoog..
Als ze het geld er niet voor hebben om de pony te behandelen hadden ze er nooit aan moeten beginnen.
Ik vraag me uberhaupt vaak af waar al het geld van hun heen gaat zo vaak dat ze om donaties vragen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:08

AmyJamess schreef:
Froukje schreef:
Maar wel gekocht..

Dit dus..
En de adoptie kosten zijn bizar hoog..
Als ze het geld er niet voor hebben om de pony te behandelen hadden ze er nooit aan moeten beginnen.
Ik vraag me uberhaupt vaak af waar al het geld van hun heen gaat zo vaak dat ze om donaties vragen..

Bekijk de shoplogs en je weet het. :Y) Ze zeggen dat ze het zelf verdienen via de stichting maar hoeveel verdient een stichting? En lijkt me al helemaal niet veel aangezien er vaak zat om donaties word gevraagd.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:14

Hoe ga je veranderen dat sommige paarden panikeren en eens omhoog gaan? Of veulens die niet veel kennen weerstand geven op het touw?
Ik keur ook niet alles goed op het filmpje. Maar echt barbaarse dingen zie ik toch niet echt.

En als je zelf een pony koopt die hulp nodig heeft, vind ik ook dat je daar zelf voor op miet draaien. Ik ben ook al sukkels op mijn pad tegen gekomen. Heb ze ook meegenomen. De ene al wat meer week dan de andere. Maar bezint eer ge begint. Je weet dat er kosten aan zo een dier verbonden zijn en dan draai je daar voor op als je ervoor kiest.
Als erkende opvang kan je normaal toch ook op subsidies of steun rekenen per pony. Je kan benefieten organiseren om je kas te spijzen,...
Wat ik dan bvb ook niet snap van bepaalde opvangen is dat ze hengstjes ter adoptie aanbieden. Ik vind als opvang dat je die eerst zou moeten castreren. Maar tja, dat zijn dan weer kosten zeker?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:14

Moderatoropmerking:
Zouden jullie het topic willen gebruiken om te discussiëren over de Zuidlaardermarkt en jullie eigen aanwinsten?
Het is begrijpelijk dat PaardZoektBaas (PZB) ten sprake is gekomen, maar discussie over PZB zelf hoort niet in dit topic thuis.
Bedankt!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:17

Ik heb zelf jaren voor een stichting gewerkt als vrijwilliger. Hier kreeg ik een vrijwilligers vergoeding voor. Nou ik kan je vertellen daarvan (12,50 p.d) kon ik niet aan duizend euro aan spullen van kopen..
Daarom vraag ik me echt af waar al het geld heen gaat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:55

Knolselder sinds enige tijd is er ineens een shetterie opvang ja ja. Maar idd worden als hengst verkocht.
Snap dat niet en heb daar ooits naar gevraagd nu ben ik ontvriend

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:04

ceciel92 schreef:
Ik was ook op de markt, was op zoek naar een koudbloed weidemaatje. Met een klein tinkertje thuisgekomen van 1,5jr. Handelaar zei ja ze is echt geboren in Nederland hoor, nou achteraf mooi niet hoor. Fokker blijkt geen fokker maar de importeur, en die zegt geboren in Engeland. Ze is illegaal getransporteerd en hier in Nederland pas gechipt. Hoop alleen niet dat ze drachtig is..
Beestje was doodmoe, thuis eerst nog paar uurtjes in de wei gelopen. Op stal ging ze in het stro liggen en slapen.. arme ding. Iemand die het tinker hengstje naast haar gekocht heeft? Dat was echt haar vriendje.

[ [url=m/9iGf2S.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bphu0E.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AGE9lO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eindelijk weer rust..
[ [url=m/5HdZTJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toch niet van britstra gekocht he....
Al.is het voor het diertje geweldig als.hij daar weg is...

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:50

Als ik zelf een zogenaamd mislukt paard van een markt koop willen opvangs ze niet aanmemen voor dat ze gezondheids controle hebben gekregen of inbeslag zijn genopen.
Elk paard moet gezond verklaard zijn door de dierensrts voor het naar de opvang gaat, waarom hoeft een oovang dan zelf niet zijn dieren zogenaamd te keuren voor het onder donaties valt ?
Ben erg blij voor de pony en pzb dat ze dit werk verrichten.
En doel dit ook niet enkel op hun.

De gene van de fries die gezocht word die bij willem van der bij het bordje stond mag me een pb doen.

Van derbij heeft zelf geen paarden er staan zijn verschijden handels mannen die onder naam van hem daar de paarden hebben staan omdst je voor 2 of 3 per handelaar zonde is voor een gerederveerd plek.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:09

Misschien handig als ze op die naam borden ook een mobiel nummer zetten, je zoekt je soms suf wie bij welk paard hoort.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:17

Letsdunit schreef:
Misschien handig als ze op die naam borden ook een mobiel nummer zetten, je zoekt je soms suf wie bij welk paard hoort.

Als de eigenaar er niet bij is dan zal die het ook niet willen verkopen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:27

robert45 schreef:
Letsdunit schreef:

Waarom staan ze dan op de markt met ze :+

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:46

Omdat ze wellicht al verkocht zijn, vergeet niet dat er heel veel dieren internationaal verkocht worden of al “gereserveerd” zijn voor bepaalde kopers. Niet elk dier heeft er een merk op zitten.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:32

De dieren waar ik uiteindelijk de eigenaar van kon vinden waren nog te koop.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 01:31

sanso schreef:
Die staan er ieder jaar, ooit is er eentje voor zo’n soort bedrag verkocht en bleek 3 benen afgekeurd te zijn. Nog een heel gedoe was dat. Een zwarte was dat volgens mij.

En dan? Neem aan dat het dan gewoon pech is voor de koper?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:38

_Dracarys schreef:
robert45 schreef:

Waarom staan ze dan op de markt met ze :+

Verkocht en daarna de kroeg in om het geld op te maken. :j

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:33

Nou zag ik ook wat over trailercontrole van de nvwa. Waar controleren ze dan op? En ik vroeg me af, stel je koopt een partij kleintjes en je hele trailer staat dus vol geparkeerd, ben je dan in overtreding of mag dat wel?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:08

Kim_W schreef:
Nou zag ik ook wat over trailercontrole van de nvwa. Waar controleren ze dan op? En ik vroeg me af, stel je koopt een partij kleintjes en je hele trailer staat dus vol geparkeerd, ben je dan in overtreding of mag dat wel?

Ik veronderstel dat wanneer de trailer gekeurd, de combinatie verzekerd en je geen overgewicht hebt, alles in orde is.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:11

Kim_W schreef:
sanso schreef:
Die staan er ieder jaar, ooit is er eentje voor zo’n soort bedrag verkocht en bleek 3 benen afgekeurd te zijn. Nog een heel gedoe was dat. Een zwarte was dat volgens mij.

Ligt heel erg aan de verkoper en wat je afgesproken hebt. In principe mag je een paard met verborgen gebreken altijd terug brengen wettelijk gezien. Maar hoe dat met röntgenfoto's zit weet ik niet. Ik heb een telefoonnummer gevraagd en liet de afspraken even opschrijven met handtekening.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:35

Kim_W schreef:

Ik heb het ooit gehad dat ik in mijn 2 paards trailer het schot eruit had. 1 kleintje kocht en onverwachts een paard. Deze mochten niet bij elkaar in de trailer zonder schot(kon ik me goed in vinden). Kleintje is toen met vrienden mee naar huis gegaan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:54

Lukasje schreef:
Kim_W schreef:
Nou zag ik ook wat over trailercontrole van de nvwa. Waar controleren ze dan op? En ik vroeg me af, stel jeo koopt een partij kleintjes en je hele trailer staat dus vol geparkeerd, ben je dan in overtreding of mag dat wel?

Ik veronderstel dat wanneer de trailer gekeurd, de combinatie verzekerd en je geen overgewicht hebt, alles in orde is.

Risico van op de markt kopen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:02

Meen op de markt dat het echt kopen is. Vaak ken je de handelaar niet eens. Vragen kan altijd natuurlijk.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:20

alicelover schreef:
Kim_W schreef:

Ligt heel erg aan de verkoper en wat je afgesproken hebt. In principe mag je een paard met verborgen gebreken altijd terug brengen wettelijk gezien. Maar hoe dat met röntgenfoto's zit weet ik niet. Ik heb een telefoonnummer gevraagd en liet de afspraken even opschrijven met handtekening.

Maar wat spreek je dan op zo'n moment met zo'n handelaar af? Ik dacht altijd dat het geld bieden was, en als ie ermee akkoord ging dan inladen en wegwezen. Geen afspraken verder etc.