Zuidlaardermarkt 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:50

Ze zijn om hier thuis, net Nine nog even over de oprit laten lopen en nadat ze gezien hebben hoe leuk ze loopt kwam er toch een voorzichtige "Ik denk dat we haar maar moeten houden" uit. *\o/*

Paar jaar geleden hadden we een soort gelijk veulen mee en die was met een week al doorverkocht, denk dat vaders een beetje spijt heeft van die actie. :+

sanso

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:58

Fotos!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:01

Froukje schreef:
Ze zijn om hier thuis, net Nine nog even over de oprit laten lopen en nadat ze gezien hebben hoe leuk ze loopt kwam er toch een voorzichtige "Ik denk dat we haar maar moeten houden" uit. *\o/*

Paar jaar geleden hadden we een soort gelijk veulen mee en die was met een week al doorverkocht, denk dat vaders een beetje spijt heeft van die actie. :+

Haha ik snap het wel hoor, het is een leuk dier zo van de foto. En als die ook nog een beetje lopen kan...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:06

Leuke aanwinsten allemaal! :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:15

Foto's zal ik van de week even maken.

Nou als ik haar zo zie sjouwen vraag ik me af hoe ik daar over drie jaar op ga blijven zitten _O- Misschien is een overstap naar mennen dan een beter plan.. _O-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:16

Je maakt mij erg nieuwsgierig haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:25

kionasuppie schreef:
Romy1234 schreef:
Nog een paar foto’s van vandaag:

[ [url=m/aWnP9D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yTVPYJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p2NFc4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hu7Hd2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die van de laatste 2 foto’s had ik veel interesse in, een man had ze gekocht voor €1200 (waren er 2) en vroeg later wat hij er voor wou hebben, €800 voor 1. Heb hem maar vriendelijk bedankt.

Noway... Als ik dat had geweten had die grote mee naar huis gegaan. Toen wij erbij stonden vroeg ie 1150 p.s. vonden we te veel en meneer wou er niks af doen helaas..
Zo zie je maar weer wat een verschil er tussen bepaalde tijden zit...

Zo de knetter, is hij toch behoorlijk in prijs gezakt dan. Hoe laat was dat?
Wel een super leuk ding die pony!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:42

Ik heb vaak gehoord dat paarden voor verkoop gedrogeerd zouden worden om ze braaf te laten lijken. Zou dat risico op een paardenmarkt niet extra aanwezig kunnen zijn?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:48

Anjali, absoluut... Zo heb ik een tijdje met een dik been gelopen omdat ik op de markt bij een paard in de buurt kwam dat echt al een half uur met eenzelfde pluk doorweekt hooi in z'n mond stond te suffen alsof verdoofd... Dat ik in de buurt kwam was dan toch te veel en opeens had ik al een fikse klap tegen m'n been van z'n achterhoef.

Er is sowieso ook nog eens het effect van 'verdoofd door de schok van de situatie'. Veel paarden zijn zo onder de indruk dat ze heel rustig zijn en als ze dan thuis tot rust gekomen zijn, is het toch niet zo'n suf beestje.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:50

Die kans loop je idd.
Wij hebben ook een keer een, bleek achteraf verdoofd, pony meegenomen. Op de markt prima beestje maar 1 maal in het land bleek het een kreng die iedereen het licht uit de ogen schopte.

Tja. Risico van het vak.. En als je een beetje op let kun je ze er ook wel uithalen.

En wat Maddox zegt klopt ook wel. Die tuiger was op de markt echt een lappenpop zo braaf maar eenmaal een nachtje goed geslapen zit er toch flink wat meer leven en praatjes in dan je in eerste instantie zou denken.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:27

Ik ben vandaag bij een handelaar geweest die een kleine onbeleerde tuigpaardmerrie vos had en een onbeleerde bonte rijpony/paard met een opvallend witte vlek op zijn mond. Zij had deze mee naar de markt.
Wie op zoek is naar deze kan mij pben voor adres.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:28

Die van mij is gelukkig nog even vriendelijk en blij als gisteren! Maar daar keek ze ook al erg levendig uit, niet bepaald verdoofd.

Vanmiddag maar even aan het bellen, dierenarts voor een check, hoefsmid (echt hard nodig), tandarts zou al komen voor de anderen volgende week, dus even vragen of deze er ook gelijk bij kan.

Net al even een lief roze halster met eenhoorntjes gehaald voor haar en een extra leadrope. Verder heb ik alles wel in haar maat denk ik.

En zo komt er toch weer heel wat bij kijken!

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:37

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:00

Ik heb ooit ook een gedrogeerde merrie gekocht op de zuidlaardermarkt. Ze was zo lief? Stond los, zadeltje op, niks mee aan de hand, stapte zo de traller op. De volgende dag kon ik helemaal niks meer met haar. Als ze vast stond werd ze helemaal raar. Tilde ze om en om haar voorbeen op. Niet om er mee te slaan. Als ze een zweep zag draaiden haar ogen in haar hoofd doodsbang. Als je haar los liet staan was ze heel rustig en was er niks met haar aan de hand. Ze kon niet galopperen. Ook niet als ze los in de wei liep. Maar na heel veel geduld en liefde hebben we haar rustig gekregen en kon ze zelfs galopperen en was ze echt super braaf.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:01

Spaans paard zeker?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:04

zorro schreef:
Die van mij is gelukkig nog even vriendelijk en blij als gisteren! Maar daar keek ze ook al erg levendig uit, niet bepaald verdoofd.

Vanmiddag maar even aan het bellen, dierenarts voor een check, hoefsmid (echt hard nodig), tandarts zou al komen voor de anderen volgende week, dus even vragen of deze er ook gelijk bij kan.

Net al even een lief roze halster met eenhoorntjes gehaald voor haar en een extra leadrope. Verder heb ik alles wel in haar maat denk ik.

En zo komt er toch weer heel wat bij kijken!

Leuke afstamming heeft ze! Mag ik vragen waar je dat halster vandaan hebt en hoe die eruit ziet ? Ik hou van eenhoorns <3

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:21

Van de epplejeck!Afbeelding
Afbeelding

Was er ook in andere kleuren!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:35

Omg te leuk! <3 Dankjewel

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:18

Ik heb een hoop foto's hier zien langskomen en er gaan er blijkbaar nog meer over Facebook rond. De mensen die naar de markt geweest zijn, wat was jullie algehele indruk? Echt zóveel zielige paarden en pony's of waren die toch in de minderheid en stond het meeste er prima bij?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:20

Ik vond dat de meesten er prima bij stonden.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:29

De meesten zagen er goed uit hoor :)
Een aantal wat schraal of echt mager. Maar geen echt schrijnende dingen vond ik :)

Dat paard met die open hakken en die rare stand stond er dan ook nog niet smorgens vroeg of ik heb die niet gezien.. alleen die appaloosa merrie was wel echt te mager.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:33

Hm dan lijken een hoop Facebookposts stemmingmakerij met vooral het ergste willen laten zien (of suggestieve foto's maken) door tegenstanders van markten?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:34

Het is ook een kunst om expres slecht genomen foto's te plaatsen.

Ik heb van mijn eigen pony's ook wel foto's dat je denk van oei, dat ziet er niet uit. En als je die foto's op een rij zet denk je dat mijn pony's er ook mager en verwaarloost bij staan (terwijl ze in praktijk goed in conditie tot zelf wat mollig zijn ;) ).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:39

Nou dat bedoel ik dus inderdaad! Ik zie er foto's bij staan die zó suggestief zijn en eigenlijk niks zeggen. Maar dan staan daar allemaal boze reacties onder over oeh en ah zielig!!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:59

Djilna schreef:
Nou dat bedoel ik dus inderdaad! Ik zie er foto's bij staan die zó suggestief zijn en eigenlijk niks zeggen. Maar dan staan daar allemaal boze reacties onder over oeh en ah zielig!!

Dat is toch met iedere (grote) paardenmarkt elke keer.