DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:06

Jaren terug eens met mijn vader geweest. Ik vond het zo zielig dat ze in de herrie van de kermis stonden (toen). Weet niet hoe het nu is. In het pikkedonker vond ik het wel spannend om de paarden met een zaklamp te bekijken, maar bij daglicht snapte ik waarom er in het donker een hogere prijs werd gevraagd. Shetlanders kon je er toen voor een kratje bier meenemen. Er waren heel wat lolbroeken die toen met een Shetje over de markt liepen. Vroeg me af hoe ze zouden reageren als ze weer nuchter waren: sh*t, heb ik even een Shet aan m'n broek hangen... 8)7

suus_elviera

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:16

Afbeelding
kleine 5 weken oud appie super.lief

Ik heb niks gekocht die welshjes witte drachtig O leuk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:17

Over die Pre’s. Meerendeel had geen papieren en zijn dus geen Pre. Ze waren krom gebouwd, slecht beenwerk en/of eczeem. De champagne was een Lusitano waarvan de fokker de papieren niet af wil geven. Raar verhaal dus. Paard leek een hoop te mankeren. De zwarte Pre bleek eerder al afgekeurd te zijn op 3 benen. Raar ook dat mensen denken dat je een ruige gezonde pre hengst op een Markt kunt gaan kopen.
De blonde dame is een Spaanse tussenhandelaar die al maanden op Facebook verkondigd dat ze met 20 Spanjaarden naar Zuidlaren kwam. Met alle kritiek van dien. Ze is gaan samenwerken met een transport bedrijf. Ik hoop voor de dieren dat ze ergens een fijn thuis gevonden hebben. Voor alle dieren trouwens.

Liesiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:18

Niikiit schreef:
Liesiep schreef:
Oh serieus! Kon op geen enkele manier vervoer regelen dus ging helaas over voor ons. Is het een leuk beestje verder in de omgang?

Jaa, liep netjes mee wel! Alles was wat spannend, maar ging ook zo goed als... tot onze verbazing... gelijk de trailer in! Volgens mij is ze wel een fijne, was ook gelijk rustig toen ze eenmaal op stal aankwam. Denk dat hier een heel leuk sportpaardje uit gaat komen!

Wauw super zeg! Heel veel plezier ermee :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:39

Vandaag ook geweest, genoten, leuk kleurtjes pony's gekeken.
En wat de kwalteit en risico's betrefd, de waarschuwig stond er :
Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:48

elynevb schreef:
Wij hebben twee A merrietjes gekocht. Toekomstig spannetje, allebei 1 kant maanoog en half wit hoofd. [ [url=m/UwcsEr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk dat je de twee merrietjes hebt gekocht! Die vond ik zelf ook onwijs leuk, haha. Gelukkig heb ik al een veulen en was ik niet van plan om te kopen :') . Vriendinnetje had gevraagd hoeveel ze moesten kosten. 850 per pony vroeg hij toen. Gaf wel aan dat hij ze liever per twee ging verkopen. Leuk om te lezen dat ze ook met zijn tweeën zijn gekocht! Veel plezier ervan :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:50

Fijn dat er zoveel paardjes een goed nieuw huisje hebben gevonden bij bokkers en bedankt voor de leuke foto-overzichtjes. Ik was de hele tijd wel blij dat ik niet ben gegaan (bang voor een impuls-aankoop door de emoties van alles), totdat iemand hier over een zuidlaarder bol begon! Die mis ik nu wel hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:53

tamary schreef:
[ [url=m/udxdyT.jpg]Afbeelding[/url] ]

:=

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:55

safina schreef:
tamary schreef:
[ [url=m/udxdyT.jpg]Afbeelding[/url] ]

:=

En ze waren nog met zijn 2en ook :')
heb er ook om gegniffeld.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:57

Seven schreef:
De palomino heb ik gezien, was ook geschoren geweest bij de navel. Volgens eigenaren niets aan de hand.

Twee schimmels die beide echt niet goed waren, ster tuig merrie scheef in het bekken en kreupel. Andere schimmel ruin had een ongelukje met z'n oog gehad die was echt stuk maar volgens eigenaar hoefde daar niets aan te gebeuren, was röntgen gekeurd. Die liep ook echt niet zuiver achter. Hopelijk hebben die alsnog baasjes gekregen die ze de da zorgt geeft die ze nodig hebben.

Hey volgens mij hebben wij met jou staan praten? Ook nog bij die waterman? Jij bent masseuse?

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:58

Hebben jullie gezien dat die bruine pony los was? Wat een geklungel was dat! Uiteindelijk stond de pony gelukkig weer aan het touw

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:03

lies1998 schreef:
Hebben jullie gezien dat die bruine pony los was? Wat een geklungel was dat! Uiteindelijk stond de pony gelukkig weer aan het touw

Ik heb wel een bruine pony los zien staan idd, lag een rood halster op de grond maar ik liep aan de andere kant.

Nog wel een shetlander gevangen die na een flinke trapperij met andere ponys losraakte. Handelaar pakte hem snel uit mijn handen en weg was ie :')

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:31

Wij zijn vandaag ook naar zuidlaren geweest. Ik vond de opstelling in ieder geval veel beter als vorig jaar. En hoewel ik heel hard heb geroepen dat ik niks zou kopen toch
Dit leuke merrie veulen gekocht. Morgen wordt ze gebracht.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:35

Oh grote dame al!
Volle fries? Had idee dat we daar prijs naar hadden gevraagd.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:38

Ja ze is van Mei dit jaar maar inderdaad al goed aan de maat.
Is een Epke 474 x Feitse 293

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:39

Ohjaa jou fries is wel van achter veel gespierder terwijl die van mij al van April is maar goed dat papier hoeft ook niet altijd te kloppen..

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:41

paardje2013 schreef:
Wij zijn vandaag ook naar zuidlaren geweest. Ik vond de opstelling in ieder geval veel beter als vorig jaar. En hoewel ik heel hard heb geroepen dat ik niks zou kopen toch
Dit leuke merrie veulen gekocht. Morgen wordt ze gebracht.

[ [url=m/QrciMg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij zaten ook al naar dit veulen te kijken. Leuk dier! Wat koste ze?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:49

Ja is zeker een leuk dier. Kon ook mooi bewegen. Tja ze koste geld haha :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:50

Doet dat er toe? Ik zou zelf iig niet openbaar zetten wat ik betaald heb :=

Sommige veulens zijn nu eenmaal gespierder dan andere, mijn zus der veulen van juni dat is echt zo'n bodybuilder :+

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:53

Nee dat ga ik ook niet openbaar zetten vandaar mijn antwoord :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:57

Ik zit nog te twijfelen of ik een volgtopic maken wil. Het kan erg leuk zijn maar aan de andere kant kan Bokt soms ook erg negatief reageren.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:58

Die bruine stond inderdaad los met het halster ernaast op de grond :+ Ik had het halster weer omgedaan..

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:10

De zwarte PRE is verkocht aan een particuliere jongedame, ze wist niet vd afgekeurde benen. Paard was megabraaf, heb ook zeeer getweifeld maar was toch bang voor ruzie in mn kudde (met de 2 minihengsten) aangezien hij ook hengst was. Het was een aardig blond meisje, ze deed haar best met info geven en proberen te verkopen. Oorspronkelijk vp was 6000, maar uiteindelijk mocht ik m voor 40000, ook meenemen. Niet gedaan dus uiteindelijk....hij reed geweldig, zo ruim en rustig...echt n prachtig dier om verliefd op te worden.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:13

Calimero..van mij mag je hoor :j :))
Ik volg!!!!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:13

Deze stond ook nog tussen mijn foto's vond ik ook erg leuk maar erg bang van mensen.
Afbeelding