Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:45

Jolene85 schreef:
Hai Anneeee, kheb idd n aantal mensen gesproken over de palo. Was jij toevallig 1 vd blonde meisjes?

Ja, ik had een bruine schoudertas om en donker blauwe jas. Ik was met 2 andere donkerder blonde meiden :)

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:00

Wat ontzettend leuk om te lezen! Al die verhalen.. ik wou dit jaar ook gaan maar na aankoop van mijn paard (en omdat ik moest werken) toch niet gegaan..

Waren er veel trekpaarden? Zo ja, heeft iemand foto's? Ik ben zo benieuwd!

Alle nieuwe baasjes: gefeliciteerd met jullie vriendjes/vriendinnetjes ❤

Kim_W

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:29

Ach die bonte merrie van 2,5 was hier al een keer op de foto geplaatst en toen vond ik dr al leuk! Mag ik vragen wat die gekost heeft? Ben wel benieuwd naar de prijzen.

En die rechter op die foto van die 2, weet even niet wie de foto plaatste, die vind ik ook erg leuk eruit zien. Iemand die daar wat vanaf weet?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:50

Afbeelding

Mijn guppie voelt zich al thuis, die lag al lekker te tukken toen ik aan het voeren was.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:11

Happinez wat n snoepie! Leuk dat je m hebt meegenomen, was de laatste van alle Welsh veulens van die rij zag ik. Erg lief met mooie grote ogen rustig rond te kijken.lekker ding! Veel plezier nog en benieuwd hoe die uitgroeit :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:25

Ik vind hem echt heel erg leuk! Net wat voor mij, haha.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:41

XxChelsey1xX schreef:
BrightBren schreef:
Heb zoals eerder genoemd in dit topic ook gezien dat volwassen dames op wel hele jonge tinkers zaten? Hebben meer mensen dit gezien?

Inderdaad! Was ook 1 handelaar die even hoppa achterstevoren op een jonge tinker ging zitten... beestje wist niet wat hem overkwam!

Met z'n telefoon ofniet? Weet al wie het was denk ik. Stond ook op piepvandaag.nl
Zijn reactie daarop was dat hij het vooral grappig vond dat hij daarmee op piepvandaag was gekomen

Edit: https://www.piepvandaag.nl/paardenmarkt ... erendrama/
Bedoel je deze? (Derde foto)
(Niet te veel aantrekken van de rest van het artikel, piepvandaag piept morgen en piept altijd)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:49

annnneeee schreef:
Nou een geslaagde eerste keer naar Zuidlaren :)
We zijn begonnen op de paardenmarkt en hebben daarna over de andere markt gestruind.
*zucht* Die Palomino Anda was zo knap! Alleen van die littekens vond ik erg zonde. Volgens mij had ik jou nog even gesproken toen Jolene85 ?
Ik had hem zo meegenomen, maar die handelaar vroeg er aan mij €2100 voor. Ik heb tegen hem gezegd dat dat echt teveel was. Heb er ook nog even bij gekeken toen die handelaar met een andere handelaar onderhandelde, maar ik kon de bedragen helaas niet horen. Die andere handelaar heeft hem daarna niet overgekocht.
En die ene schimmel hengst met die vlechten vond ik ook zo leuk! Die mocht ook wel mee naar huis als ik het geld had :D

Dat is echt een verkooppraatje :) Een echt stierenvechterspaard komt niet op de markt terecht die kosten gerust meer dan een ton.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:33

Whaaa nee hoor kosten geen ton.maar ze komen ook niet zo snel in nl op een markt nee.maar goed ik ken een stierenvechters paard want hij is de vader van onze merrie ,en dat paard had echt geen wonden of littekens maar goed

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:46

XxChelsey1xX schreef:
BrightBren schreef:

Inderdaad! Was ook 1 handelaar die even hoppa achterstevoren op een jonge tinker ging zitten... beestje wist niet wat hem overkwam!

Met z'n telefoon ofniet? Weet al wie het was denk ik. Stond ook op piepvandaag.nl
Zijn reactie daarop was dat hij het vooral grappig vond dat hij daarmee op piepvandaag was gekomen

Edit: https://www.piepvandaag.nl/paardenmarkt ... erendrama/
Bedoel je deze? (Derde foto)
(Niet te veel aantrekken van de rest van het artikel, piepvandaag piept morgen en piept altijd)

Oh die handelaar..
Zucht..
Hij vond het ook leuk om een pony te verloten op een braderie.

Mocht iemand nog in contact willen komen met hem, ik weet wie het is en hoe je hem kunt bereiken

patsy2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:00

zuidlaardermarkt was niets meer vergeleken alle vorige jaren het was nu echt zo klein alleen het veld ze stonden allemaal op me kaar gepropt duizenden mensen liepen er tussen je stond om de halve klap stil
familie van mij zij ook dat het niets meer was
maar verder was het wel gezellig veel paarden spullen te koop

hebben jullie ook nog spullen gekocht ? of een paardje natuurlijk??

Fivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:02

Al een klein beetje begonnen met mak maken van de Connemara, ik kon wel merken dat ze op de markt-dag overdonderd was. Van alle indrukken liep ze zo mee, maar ze is volgensmij niet veel gewend.
Ze is nog wat terughoudend/ontwijkend, maar ook weer heel nieuwschierig...

Zijn er mensen die haar process willen volgen?
Slechte foto maar gaat om het idee.
Afbeelding

patsy2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:05

Fivaldi schreef:
Al een klein beetje begonnen met mak maken van de Connemara, ik kon wel merken dat ze op de markt-dag overdonderd was. Van alle indrukken liep ze zo mee, maar ze is volgensmij niet veel gewend.

[ [url=m/Dmpmoz.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik zou het proces wel willen volgen lijkt me leuk en waar staat die nu als ik vragen mag ??? haha

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:09

Fivaldi schreef:

[ [url=m/Dmpmoz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja leuk!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:58

happinez wat een leukerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:13

Zijn er meer mensen die die drie trekpaarden ook hebben gezien?
Stonden redelijk vroeg al bij de export.
Waren zulke lieverds, wouden telkens knuffelen en zagen er zo lief uit. <3

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:14

Export ben ik dit jaar voor het eerst niet heen geweest, puur met de gedachten van die zijn toch al verkocht en staan hier te wachten op goedkeuring dat ze weg mogen.
Ben wel naar het gewone verkoopveld geweest, misschien dat ik nog een leuke Welsh of shet zou zien.
Maar de Welsh die ik leuk vond, daar was de handelaar onvindbaar van, en toen ik hem eindelijk had gevonden toen was er een Duitser mee aan het handelen om vervolgens de hele partij te kopen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:24

Wat mij opviel was dat er wel heel veel jong rijpaard veulens stonden. Die waren echt nog geen 3 maanden oud. Daar verbaasde ik me wel over dat dat de markt op mocht.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:25

Afbeelding
Onze knapperd van de markt! :)
Laatst bijgewerkt door Likemaaike op 20-10-16 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:26

Peelie schreef:
Wat mij opviel was dat er wel heel veel jong rijpaard veulens stonden. Die waren echt nog geen 3 maanden oud. Daar verbaasde ik me wel over dat dat de markt op mocht.

Zonder moeder bedoel je? Dat is inderdaad wel sneu. Ik heb zelf 1 keer een veulen op de markt gekocht die eigenlijk nog niet bij de moeder weg mocht, maar stonden samen om naar de slacht te gaan. Vond het heel sneu voor beestje dat ie wat te vroeg bij de mams weg moest en op de markt gescheiden werd, maar hij heeft nu in elk geval een liefdevol huisje en is uitgegroeid tot een echte man. Kon helaas de merrie niet ook kopen :(

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:26

Likemaaike schreef:
[ [url=m/LXryPs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze knapperd van de markt! :)

Er staat geen foto bij hihi

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:27

Nu wel als het goed is :)

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:28

Ik heb afgelopen winter (2015) mijn mini hengsten veulen gekocht van een particulier, beestje was toen net 4 maand, eigenlijk vond ik dat nog te vroeg maar die vrouw wilde het veulen weg hebben. Dus ja snap het inderdaad ook niet dat sommige er met 3 maand al staan?!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:30

Die stonden idd hutjemutje zonder moeder. Er waren maar een paar veulens die nog met merrie stonden.

Zo stond er een schitterend fries veulen met een prachtige merrie. Die werd daar terplekke afgespeend. Maar dat veulen was duidelijk oud genoeg om afgespeend te worden.

Leuk paard Likemaaike. Wat voor eentje is dat?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:35

TerraHowrse schreef:
Ben in de middag toch nog even geweest maar ik vond er weinig aan. Van wat er nog stond was vrijwel alles medisch niet in orde.

Waren ook gewoon volwassenen die even doodleuk op jaarlingen gingen zitten 8)7 half uur later zaten ze er nog op. Dat die beesten niet doorzakten joh.

Heb ook nog even naar de paardenspullen gekeken maar dat vond ik of troep of veel duurder dan wanneer ik het in de winkel koop. Dus niks gehaald.

Tinkers zeker? Een of andere vent (volgens mij wel degene waar ik ook een shet van heb gekocht :P ) had bij n andere markt een vrachtwagen vol tinkers mee. Ze zeiden dat ze 3 jaar waren, maar het waren stuk voor stuk jaarlingen om te zien. Daar hebben ze echt de héle dag mee gereden en het ging nog verder dan dat: ze gingen op het asfalt zonder cap OP DE MARKT twee-aan-twee kijken welke harder kon draven. Mafkezen