Paard en levendag 2016!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline52

Re: Paard en levendag 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:01

@royaltjuh leuk je hier tegen te komen Dankje voor het compliment en het timen en de gave foto's heb ik ook al gevonden en doorgestuurd :D

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:07

@hillary en sabje23 dan hebben jullie waarschijnlijk ook mijn bonte gezien want die stond 2 stallen verderop wij hadden dat hele blok daar met onze groep op 2/3 stallen na waar dus die van jullie stonden jullie hebben ook echt gave paarden!

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:57

Aha, jij was Anneloes dus! Ik had die Fries bij en reed samen met Jacyntha (Jasia) met Anneloes!

Royaltjuh schreef:
Ik heb ook een leuke middag gehad. Beetje koud tijdens de buien, maar dat mocht de pret niet drukken.
Van de endurance staan foto's op de facebookpagina van KNHS endurancevereniging.

Heb volgens mij 2 bokkers gezien. Of waren er meer? Iig de haflinger waarvan ik gelezen had dat ze mee zou doen. Grappig, naamgenootje van me, en ze vond het meten prima!
Achteraf blijkt de leuke bonte waarbij ik de hartslag heb gemeten ook van een bokker. Mooie snoekduik hoor Caroline ;) Echt supergaaf dier heb je, zo jong en al zo braaf! Echte blikvanger!

[ [url=m/IkI67S.jpg]Afbeelding[/url] ]

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:21

Japeloup schreef:
@ kionasuppie, leuk filmpje! Was leuk om je met de Working Equitation te helpen!
Wanneer ga ik je met een wedstrijd zien ❓

Ah dat was jij, jij geeft echt zo fijn les!
Wanneer, tja dat zal van het najaar worden in pesse, kijk tegen die tijd wel eventjes of er nog wedstrijden zijn :D

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:46

Jep, Caroline52, je mooie bonte hebben wij ook gezien. Ik dacht eerst dat het een paard was wat ik kende, maar later bleek de aftekening toch netwat anders te zijn. Mijn shet stond samen met Hilary d'r pony in een box. Kon prima, waren hele mooie ruime stallen.

Wat mij wel vies tegenviel, het aantal paarden dat later moeilijk de trailer op ging. Vooral de methodes, of eigenlijk niet-methodes die werden gebruikt om het paard toch de trailer in te krijgen waren niet allemaal even verantwoord. Ik heb mij een aantal keer omgedraaid en gedacht 'niet mee bemoeien'. We werden ook nog klemgereden door twee auto's + trailer toen we van het grasveld af wilden draaien. Beide hadden blijkbaar meer haast dan wij.... beetje triest altijd. Zeker ook omdat het allemaal 'lotgenoten' waren als in auto + trailer met daarin 1 of twee paarden. Klemgereden worden door andere auto's en niet paardenkenners dat zijn we wel gewend, maar dit was nieuw voor ons.

Nog wel een dik vet compliment voor de stalcontrole van de KNHS. Meerdere keren hebben we mensen met klemborden door de stallen zien lopen die de boxen en paarden controleerden. Sowieso vond ik dat het hele gebeuren goed geregeld en georganiseerd was. Een leuke dag! Ik hoop dat er volgend jaar nog meer variatie en keuze is in de workshops. Ik heb nog wel een aantal suggesties :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:08

jaaa mijn topic staat in uitgelicht *\o/*

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:58

kionasuppie schreef:
Japeloup schreef:
@ kionasuppie, leuk filmpje! Was leuk om je met de Working Equitation te helpen!
Wanneer ga ik je met een wedstrijd zien ❓

Ah dat was jij, jij geeft echt zo fijn les!
Wanneer, tja dat zal van het najaar worden in pesse, kijk tegen die tijd wel eventjes of er nog wedstrijden zijn :D

Dank je wel ☺️

Eind oktober is er hoe dan ook een wedstrijd in Pesse

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:20

Zo jammer dat pesse ook zo ver weg is voor mij! Wil namelijk naar aanleiding van de les ook heel graag gaan starten! Ze deed t zo leuk :)

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 12:22

Caroline52 schreef:
@hillary en sabje23 dan hebben jullie waarschijnlijk ook mijn bonte gezien want die stond 2 stallen verderop wij hadden dat hele blok daar met onze groep op 2/3 stallen na waar dus die van jullie stonden jullie hebben ook echt gave paarden!

Ik heb niet echt verder gekeken in de stallen.. Had je die hele rij? want we stonden in de vaste concourboxen niet die tenten.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:11

O laat maar Dan heb ik het van jouw verkeerd begrepen ik stond in de vaste stallen

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:57

Duality schreef:
Zo jammer dat pesse ook zo ver weg is voor mij! Wil namelijk naar aanleiding van de les ook heel graag gaan starten! Ze deed t zo leuk :)

Goed de site: Workingequitationholland.nl in de gaten houden.
Daar kan je ook alle info vinden om zelf een wedstrijd te organiseren.
Helaas zijn er nog niet zo veel wedstrijden omdat er nog te weinig mensen starten, beetje kip ei verhaal.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:32

Japeloup schreef:
Duality schreef:

Helaas zijn er nog niet zo veel wedstrijden omdat er nog te weinig mensen starten, beetje kip ei verhaal.

Ja heel logisch ook! Ik hou hem goed in de gaten!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:33

@KionaSuppie; m'n "privé" fotografe had een foto gemaakt terwijl jij langs reeds tijdens de longeerclinic. Was daar druk bezig met toen nog m'n woeste zwarte ;D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:55

sakvis schreef:
J

Wat mij wel vies tegenviel, het aantal paarden dat later moeilijk de trailer op ging. Vooral de methodes, of eigenlijk niet-methodes die werden gebruikt om het paard toch de trailer in te krijgen waren niet allemaal even verantwoord. Ik heb mij een aantal keer omgedraaid en gedacht 'niet mee bemoeien'.

Ik ga altijd alleen op stap met de mijne, altijd gewoon alleen te laden, geen probleem, loopt zo de trailer op. En nu ineens.... mevrouw wilde niet meer mee naar huis! Dus gelukkig kreeg ik hulp van een aantal omstanders! En ja sorry hoor, ik heb gewoon de longeerlijn en een zweepje gebruikt. Ik ken mijn paard, die moet ik op dat moment wel even overbluffen. En nee, dat is geen oplossing voor de lange termijn (want dan wil je gewoon een ontspannen en gehoorzaam paard wat makkelijk de trailer in loopt en niet uit angst voor druk), maar op dat moment moet je toch naar huis..... :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:58

Duality schreef:

In juli is er ook wedstrijd in Kootwijkerbroek www.humanandhorse.nl Dat ligt iets meer centraal in het land. Ook plaatsen zoals simonshaven (zuid holland), oudesluis (noord holland), eersel (brabant) etc kunnen misschien dit jaar nog voorbij komen. Inderdaad even goed internet in de gaten houden :D

Hoe meer vraag, hoe meer aanbod, maar hoe meer aanbod, hoe meer ruiters en worden bereikt :D

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:33

jameyskatje schreef:
sakvis schreef:
J

Wat mij wel vies tegenviel, het aantal paarden dat later moeilijk de trailer op ging. Vooral de methodes, of eigenlijk niet-methodes die werden gebruikt om het paard toch de trailer in te krijgen waren niet allemaal even verantwoord. Ik heb mij een aantal keer omgedraaid en gedacht 'niet mee bemoeien'.

Ik ga altijd alleen op stap met de mijne, altijd gewoon alleen te laden, geen probleem, loopt zo de trailer op. En nu ineens.... mevrouw wilde niet meer mee naar huis! Dus gelukkig kreeg ik hulp van een aantal omstanders! En ja sorry hoor, ik heb gewoon de longeerlijn en een zweepje gebruikt. Ik ken mijn paard, die moet ik op dat moment wel even overbluffen. En nee, dat is geen oplossing voor de lange termijn (want dan wil je gewoon een ontspannen en gehoorzaam paard wat makkelijk de trailer in loopt en niet uit angst voor druk), maar op dat moment moet je toch naar huis..... :)

Mijn stukje was absoluut geen persoonlijke aanval, tegen niemand niet. Zie het eerder als iets wat ik constateerde en waar ik mij over verbaasde.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:56

@Sakvis; Wat een vreemd associaal gedrag hoe er dan werd weg gereden van het KNHS parkeer terrein. Gelukkig hebben wij daar geen last van gehad. Mocht dit wel gebeuren dan stap ik gerust uit om een babbeltje te maken met deze of gene.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:19

Japeloup schreef:
Duality schreef:

Je hebt ons ook echt super enthousiast gemaakt! Super leuk les gehad van je! Ga zeker eens komen kijken bij een wedstrijd en misschien wel eens mee doen aan zo'n introductie wedstrijd of oefen wedstrijdje/clinic ofzo

En de ideeen zijn er om een keer te gaan lessen :D

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:27

Ik heb mijn groom mijn eigen camera gegeven, dus ik heb gelukkig zelf foto's
Helaas bij de fotografen geen foto's gezien, heb ook niet opgelet of er mensen langs de kant stonden :')

Deze leuke foto's wil ik graag met jullie delen:

Even kennismaken:
Afbeelding

De tonnenhindernis:
Afbeelding

Afbeelding

Hoedje verplaatsen:
Afbeelding

De bel met de L achteruit ( die was best ingewikkeld, we gingen of heel hard achteruit of niet, dus dat zijn we nu thuis maar aan t oefenen)
Afbeelding

En super trots uiteindelijk relaxed over de brug! <3
Afbeelding

Sorry voor deze ego post, maar heb zo genoten van deze dag! <3 het was ook zo fijn om weer eens samen weg te zijn!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:08

@japeloup ik houd het in de gaten! Je hoort zeker nog van mij

Paysbas: Heb je die foto misschien? Ik zag je paardje al hyper zijn! Hahah

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:14

ik vond het een erg leuke dag. Allemaal enthousiaste mensen in de WE ring, sorry maar verder weinig meegekregen van de hele dag.
Maar volgens mij was de hele sfeer wel top. Zo leuk om met elkaar bezig te zijn met onze passie: paarden! En dan zonder de wedstrijd stress, druk en sfeer. Gewoon lekker lol met je knol.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:50

@Celine; Een heerlijke ego post waar de lol vanaf straalt. Leuk om zo te zien. Heerlijk van genieten. Jij hebt te paard op een brug gestaan (Y)

@Japeloup; Al trainingsweekenden of intro weekenden aan t plannen in je nieuwe woonplaats in Drenthe? Zoveel leuke positieve reacties erop.
Wat je zegt qua sfeer is helemaal juist. Het was super om te zien hoe de paardensport zo zonder scheve gezichten werd gedaan. Geen gepiep van owh jee een menner etc. Echt een top enthousiaste sfeer. Heel gemoedelijk.

Zelfs mensen die langs de kant een babbeltje met je maken of wat vragen over je paard. Die laagdrempelige toegankelijkheid vond ik echt z'n charme hebben.

Zou wel willen dat t een weekend duurde. Heb helaas weinig vd clinics meegekregen waar ik niet aan mee deed. Strodorp pas de tijd voor genomen toen de beste mensen aan t opruimen waren.

De 5 anderen die ik verder nog had aangemeld waren ook echt dik tevreden met hun activiteiten.

@KionaSuppie; Foto staat op m'n laptop ff niet binnen handbereik. Zal morgen m'n best doen om te versturen. Hyper de piep was m'n zwarte idd ;) blij dat we eerst de longeerclinic hadden en daarna dressuur.

@Lisa/Hurricane; heb ook nog een kiek gevonden dat je te paard (Halfbroertje van m'n paard) toekijkt tijdens t longeren.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 01:18

Ja die sfeer is hetgene wat ik zo geweldig aan de dag vind. Gewoon met zijn alle gemoedelijke sfeer en lol met je knol zonder afgunst of wedstrijddruk etc! Heerlijk!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 06:55

Exact, de sfeer was zo fijn. Ik deed als laatste mee aan de longeerclinic en toen kwam de organisator even bij ons kletsen en toen vroeg ze wat we er van gevonden hadden. De sfeer heb ik ook aangegeven dat die zo fijn was, vond ze enorm fijn om te horen. Dat was namelijk wat ze wilden bereiken, een laagdrempelig evenement wat voor iedereen toegankelijk was. Nou dat is absoluut goed gelukt!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:07

Paysbas: plannen altijd, de uitvoering is wat lastiger!
Maar zodra ik bij huis m'n rijbaan heb, ga ik hier iig trail lessen organiseren.