KNHS instructieweek 5 allround paarden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KoenVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:27

just_me_nien schreef:
Ja laten we het hebben over de plannen die we hebben voor de instructieweek.
Zo wil ik voor de instructieweek officieel gaan starten met springen...
Ga de 1e donderdag van maart iig. Oefenparcours rijden. Ven benieuwd hoe dat gaat...
Verder hoop ik voor de zomer ook wel weer een paar x dressuur te starten...

Wat zijn jullie plannen?

Ik wil mijn paard dressuurmatig beter hebben. Ook officieel gaan springen en wat meer cross gaan trainen.

Wie volgt?

EmptyWords

Re: KNHS instructieweek 5 allround paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:43

ik wil een passend zadel en mn paard uit de knoop hebben

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:43

ik ga gewoon heeeel veel genieten van mijn toppers, lekker veel starten met dressuur en springen &&&&&& natuurlijk:
ons SGW debuut op SGW Markelo!!!! onze passie en nu gaan we dan eindelijk officieel starten na vorig jaar aan het eind van het seizoen veel getraind te hebben :D

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:02

Elaine, pff passend zadel.. Daar heb ik met mijn pony ook zoveel gedoe mee gehad!
xsannlove wat leuk dat je nu ook sgw gaat starten!

Ik wil mn paardje vooral naar veel locaties meenemen zodat hij overal een beetje aan gaat wennen en me er niet af gaat gooien (zoals van de week) vanwege een waterbak :')
Verder gewoon lekker door trainen en waarschijnlijk ga ik binnenkort ook met hem springen, ben benieuwd wat hij daarvan gaat vinden haha. En lekker veel buitenrijden aangezien ik dicht bij het strand sta!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:10

Anne, niet in de waterbak mag ik hopen?

Ik ga komende zondag voor het eerst starten (dressuur) en als dat goed gaat wil ik één a twee keer in de maand wedstrijden gaan rijden. Op het moment gaat het rijden erg goed en ik heb veel zin in zondag, al ben ik ook best zenuwachtig, het is immers mijn eerste officiële wedstrijd ooit.

En ik wil ook voor de instructieweek flink werken aan het springen. We hebben twee keer gesprongen en hij vindt het erg leuk, alleen ik durf nog niet zo goed en daardoor wordt hij ook onzeker. Dat is dus wel echt nog iets om aan te werken.

En lekker buitenrijden, hopelijk binnenkort een keertje naar het strand. Ik ben vorige week zaterdag voor het eerst met Vic naar het bos geweest en hij was super braaf :D Wel een beetje heet, maar makkelijk te controleren.

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:12

Haha nee gelukkig niet in de waterbak! Gewoon heerlijk op mijn stuitje :')

Spannend Sanne, maar dat gaat vast wel goed komen zondag! Gewoon rijden zoals je ook doet als je aan het trainen bent. Welk strand ga jij heen als je naar het strand gaat?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:25

Haha, gelukkig maar! Ook lekker pijnlijk :')

Ja, dat ga ik zeker doen. Scheelt wel dat het op m'n eigen stal is, dan is er in elk geval geen eng vreemd terrein :P Dat weet ik eigenlijk nog niet, ik ben nog nooit vanuit hier met een paard naar het strand geweest. Dus ik moet nog even zoeken naar een geschikte opgang.

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:35

Ohh oke! Ik ging altijd naar Castricum, maar dat is voor jou best ver denk ik? Is opzich wel fijn daar vind ik, het eerste gedeelte kan soms een beetje druk zijn maar na 5/10 minuten stappen heb je meestal een leeg strand :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:51

Dat is nog net wel te doen denk ik, bedankt voor de tip!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:53

naat t strand wil ik ook nog ja...

eerst maar eens sparen, volgende week maar weer een lesje plannen, kijken wat mn instructrice ervan vind op t moment

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:07

Poeh mijn plannen... een hoop! Dressuurmatig hem weer sterker maken, gaat niet zo lekker laatste tijd. Ik wilde over 2 weken mijn debuut maken in de L2, maar dat laat ik niet doorgaan. Waarschijnlijk start ik wel in de L1, maar daar kan ik niet al te lang meer in blijven omdat ik straks aan de 30 punten zit.

Ik wil erg graag aan springmateriaal komen, want heb nu al paar weken niet meer gesprongen omdat het springmateriaal weg is. Hopelijk over 3 weken weer oefenparcours springen. Maar dat ligt eraan of de pony beter is van mijn vriendin waar ik mee ga.

Volgend weekend ga ik naar het strand, even lekker uitwaaien en wat conditie training.

En liefst zo snel mogelijk een springzadel bij elkaar sparen. Al is dat momenteel een onmogelijke opgave. Dus vandaar staat deze onderaan het lijstje :D .

Oh en mijn huidig dressuurzadel wéér na laten kijken. Fijn hoor, zo'n paard waarvan de rug zeer moeilijk is.

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:25

Ik wil graag dressuurmatig beter trainen en verder lekker doorspringen, boscrossen en horseballen;)

just_me_nien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:47

Ik lees bij meerdere dat ze naar t stand willen... Was mijn plan voor vandaag maar met die kou en sneeuw toch naar niet gedaan....
wordt dus een nieuwe datum plannen...

@sanned vast veel succes zondag!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:53

Horseball vind ik altijd zo stoer!

Nee, met die sneeuwbuien lijkt het strand mij ook niet echt aangenaam. Ik ga het denk ik over een week of twee eens proberen.

Dank je!
Laatst bijgewerkt door Sanned op 24-02-13 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:54

Ik ga zaterdag met nog 2 meiden. Voor nu hebben ze wel redelijk weer opgegeven. Dus ik blijven duimen dat het zo blijft!!

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:59

@sanned; ken je het? De meeste mensen reageren met de vraag wat is dat hihi?!?! Op mn profiel staan een paar foto's.... Heb je t zelf al eens gespeeld?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:08

Ik ken het ja :) Wel alleen via internet, ik heb het nog nooit in het echt gezien. Zelf nog nooit gespeeld nee, en dat hoeft van mij ook niet zo. Ik vind het gaaf om te zien maar het is niks voor mij :P

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:13

nou mijn plannen zijn
springen weer op te pakken start eind maar weeg bb en afwachten hoe dat met zijn pees gaat dressuur laatste winstpunt in de b halen wedstrijd halverwege maart daarna l1starten lekker een cross training mee pakken en gewoon lekker rijden. eventueel voor deze zomen een winst punt in springen halen dan kan ik de sgw starten die bij ons in de buurt is maar ja alles ondervoorbehoud van zijn pees (zou wel goed moeten gaan hoor alleen je blijft er bang voor )

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:38

Mijn plannen: Vooral genieten van mijn topper <3 <3
Ik wil in het zomerseizoen B gaan starten (ik start nu BB en oefenparcoursen) Ik heb inmiddels na mijn ongeluk voldoende vertrouwen opgebouwd om weer officieel te starten :))
Ik wil ook wat vaker een dressuurwedstrijd starten al liggen daar mijn ambities niet en heb ik daar ook geen doel in ;)

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:40

Mijn plannen: De aanleuning stabieler krijgen. En voor de instructieweek L2 starten.

Had vrijdag wedstrijd en ging niet helemaal zoals ik gehoopt had, maar toch nog 176 en 182, viel me echt heel erg mee :D

Hanna1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:29

Whoehoee net gehoord dat ik ook van de partij ben, vant zomer :)

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:35

Super tof !!!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:05

Gezellig Hanna! Welkom bij de club ;).

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:09

Wat leuk om al die plannen te lezen.. Ik en Gold hebben uiteraard ook weer plannen. we hebben nu 13 winst in de B dressuur maar ik wil voor de instructieweek zowiezo L1 gestart hebben en het liefst een wptje te hebben gehaald uiteraard.
Ook wil ik zodra het outdoor seizoen is begonnen officieel gaan springen met m.
Een paar regio cross trainingen staan gepland samen met Ocrab..(die ik vorig jaar tijdens de KNHS week heb leren kennen) Veeettt veeel zin in!!
En nog een paard oefencrossen staan ook gepland. Volgend jaar hoop ik officieel SGW te gaan starten. Gold is dan 6 dus dan vind ik wel dat kan :)

Ik heb iig wel weer heel veel zin in de KNHS week... ik hou me hart wel vast ivm de tenten. Ik vond die stapelbedden en kamers veel relaxter vorig jaar.. als het maar niet gaan regenen -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:31

als t indd van die safari/leger tenten zijn zit ik niet zo met de regen.. tenzij het plenst als we moetne rijden :P

even heel wat anders, maar net mijn dubbele hernia hondje meegehad naar stal, hij was helemaal blij, zo leuk om m weer blij te zien :)