Heb even geen boeiende updates over Boyo. Het gaat gewoon allemaal zijn gangetje. Omdat we de laatste keer zoveel vorderingen hebben gemaakt, doen we het nu even rustig aan.
HorseTopShop
Geplaatst: 07-11-12 18:59
Weer even een update.
Miranda heeft vandaag op Boyo buiten gereden. Miranda op Boyo en onze moeder op onze Haflinger. Nog wel even met een longeerlijn eraan vast die mijn moeder dan weer vast had, maar die heeft ze helemaal niet nodig gehad. Hij liep als een mak lammetje
Ze zijn naar de bak gereden en daar heeft Miranda los op Boyo gereden. Hij is er 1 keer even kort vandoor gegaan,omdat hij ergens van schrok, maar ze kon hem heel makkelijk en snel weer terug nemen. Daarna was hij ook meteen weer rustig.
Ik was er zelf niet bij, omdat ik moest werken, maar geloof dat ze wel een foto had gemaakt. Die zal ik nog even aan haar vragen.
Het gaat echt heel goed. Boyo is een heel braaf paard
HorseTopShop
Geplaatst: 07-11-12 19:05
De foto Beetje wazig, maar dat geeft niks.
mirgino
Geplaatst: 07-11-12 19:07
was zeker vanmiddag na 1400u? toen was ik net thuis, ben rond 1330 weg gegaan. jammer heb ik het gemist!
Boyo gaat nog steeds heel langzaam aan vooruit. De afgelopen tijd hebben we wat minder met hem kunnen doen i.v.m. snel donker en slecht weer. Maar ook de dagelijkse omgang met Boyo is heel erg veranderd de laatste tijd. Wat we nu veel doen is poetsen en wandelen. Ik kon voorheen geen halstertouwtje over zijn hals gooien als ik het halster om ging doen, maar dat is nu geen probleem. Allemaal van die kleine dingen die normaal voor hem gaan worden.
Wat is het toch leuk om al die goede berichten te lezen, terwijl het begin nog zo'n vraagteken was. Of het wel goed zou aflopen (deze verhalen lees ik toch altijd graag). Alle inspanningen worden toch beloond. Geweldig. En leuke foto, ook als is hij een beetje wazig.
Bolderkar
Geplaatst: 02-02-13 00:03
Wat een mooi topic zo zeg! Ik heb even alles doorgelezen.
Het lijkt wel alsof hier in de buurt een 2e Boyo paard staat! Het hele verhaal komt me namelijk ook zo bekend voor. Helaas staat dit paardje alweer een tijd stil maar ben ervan overtuigd dat dit ook zo'n leuk paard had kunnen worden. Kwestie van voldoende tijd nemen en luisteren naar je paard.
Wat een geweldig verhaal en fijn dat er zulke mensen als HorseTopShop hier zijn op bokt, heel veel respect voor.
spicegirl
Geplaatst: 02-02-13 00:41
26 pagina's gelezen ! jeetje, dapper van TS, die heeft toch een lading sh *t over haar heen gekregen..maar er toch 2 x 4 uur reizen voor over had, alleen om te kijken. HTS is al een eind gekomen mag ik vragen wat voor bit dat is ? een pelham ?
super dat jullie het paard een kans gegeven hebben! hij ziet er erg goed uit
HorseTopShop
Geplaatst: 02-02-13 10:49
Ik vind het ook heel knap van TS. Ze komt binnenkort weer langs als het goed is om te kijken hoe het nu met Boyo is. Het is inderdaad een pelham spicegirl.
Mijn oog viel op dit topic. Mooi werk, om een beschadigd paard weer op gang te krijgen en vertrouwen te winnen. Ik weet hoe moeilijk het is, heb zelf ook een paard dat niet in handen is geweest en toen door de vorige eigenaar " even" zadelmak is gemaakt. Het is een proces van geduld en consequent zijn. En gewoon lief zijn voor het dier. Super hoe je dit dier weer een kans geeft !
quattuor
Woonplaats: In een vreemd dorp dat spijtig genoeg Reet heet (België) :(
En dan zeggen dat zonder de hulp van hts dit prachtige paard werd geslacht...
spicegirl
Geplaatst: 02-02-13 16:16
er gaan ook heel veel paarden naar de slacht..ook paarden waar niks mis mee is. maar ik zou toch liever een paard naar de slacht zien, als van hot naar her gesleept te worden. dit is een goede oplossing,maar die zijn zeldzaam.
Dat is waar, Spicegirl. Veel paarden waar" iets mee is" , zijn verziekt door een vorige eigenaar. En deze paarden weer genezen, want dat is het feitelijk, dat kunnen de meeste mensen niet. Hoe graag we ook willen. En dan kunnen er levensgevaarlijke situaties ontstaan. En ja....dan is de slacht vaak de beste " oplossing". Hoe triest ook. Een paard wordt zelden beter door van hotnaar her gesleept te worden.
Maar even aan HTS, is de tandarts al wezen gokken over de leeftijd? Aangezien de ts eerder aangaf dat ze hem smal vond voor een noriker, maar als een paard in de hoogte nog groeit. Groeien ze -wat ik bij zwaardere rassen heb geleerd- later nog wat pas in de breedte. Kan dit kloppen ?