Paard en koets S'hertogenbosch

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:26

palousa_boy

Re: Paard en koets S'hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:42

Als organisatie kan je de clinicgevers wel uitkiezen, de inhoud van de clinic echter niet.

En kwa doorgeven van veranderingen in het programma..
Als ringmeester en als speaker krijg je aan het begin van de dag een programma, en daar heb je het over hetbalgemeen maar mee te doen. Valt er iets uit, dan schuif je gewoon. Dit geef je dan idd wel door, maar het is een beetje onbegonnen werk om dan meteen 30 mensen in te lichten over iets waar je eigenlijk nog niks over kan zeggen, want ze willen allemaal een tijd hebben.
De ene loopt uit, de ander neemt minder tijd als dat ze krijgen en zaterdag zat er gewoon een fout in de planning, dat kan gebeuren, maar wij moeten alles proberen op te lossen op een manier waar zoveel mogelijk partijen het mee eens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:47

Schoolbord bij de ring, en klaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:55

Palousa:

Precies! :j Daarom denk ik dat terugkoppeling over de kwaliteit van een clinic ook naar de clinicgever moet. ;)

In mijn geval was ik van plaats geruild met iemand anders, gelukkig was ik op tijd aanwezig, maar ik had het netjes gevonden als ik het eerder had gehoord. Dus ook niet 30 mensen inlichten, maar mij als clinicgever wel even. ;) Was geen gevalletje overmacht en creatief schuiven met het programma, maar iets wat vooraf al fout was ingedeeld (degene die op mijn tijd ging, stond in 2 ringen op dezelfde tijd ingedeeld) en 's ochtends is veranderd.

Helaas waren er mensen die mijn clinic wilden volgen, maar ik was er niet op het in het programma genoemde moment... Dat is gewoon jammer. Vandaar het idee een bord met programma bij elke ring te zetten. Dan kun je het programma direct daarop aanpassen indien nodig en weet iedereen wat er komen gaat. Er waren veel mensen die geen programmaboekje kochten...en eerlijk is eerlijk...die prop je toch maar in je tas. ;)
Laatst bijgewerkt door Jessica op 22-11-11 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:57

Dat bord is idd een goed idee :j
Hang er leuk een Ipad op :P Dan ga je helemaal met je tijd mee ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:18

En iedereen die langs komt neemt die iPad mee ;)

Nee dan denk ik dat je beter een app kan maken voor iedereen die al een iPad oid hebben, gewoon WiFi beschikbaar stellen en via deze app het programma aanpassen waar nodig, zet een computer bij de ring met zelfde link en u bent klaar

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:23

nah joh, grote staalkabel eraan :P

Een app is ook leuk, maar dat moet dan wel bijgewerkt worden. Ik weet van 1 show dat die sowieso is uitgevallen, maar er zaten (kennelijk) geen formuliertjes in het programma boekje.

Wifi nog niet eens direct noodzakelijk, ik had keurig 3G verbinding, dat viel nog helemaal niet tegen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:29

Ja maar niet iedereen heeft 3g, ik wel op mn telefoon maar niet op mn iPad. Kan dan wel weer linken maar is beetje dubbel

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:31

ben dit jaar voor het eerst geweest :)
vond de shows wel leuk hoor maar niet heel spectaculair.

Ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor :+

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:54

orsini schreef:
hey Allemaal,

Ik (Equi-Unity)heb tijdens in het weekend beide dagen clinics geven met mij paard; "Spelend leren" en "communicatie, begrip & vertrouwen" helaas had ik niemand om fotos te maken. Iemand van jullie toevallig wat plaatjes geschoten hiervan? Zou tof zijn!

Kim

Hoi Kim!
Ik heb wel wat foto's geloof ik! Zal even voor je kijken en bewerken :)
Ben de vriendin van Zissely :D

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:46

ik vond het dit jaar tegen vallen

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 01:55

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:16

ideeen en dingen die beter kunnen.. mail dat anders even naar info@equirience.eu dan kan de organisatie er zelf goed naar kijken enzo..

Ikzelf vond de beurs ook wel weer iets minder met stands maar ik begrijp ook dat het allemaal gewoon erg duur is.. Heb gehoord hoeveel de hallen kaal (dus zonder stroom en licht endergelijke) kosten en wat er nog ongeveer bij op komt door het gebruik van stroom enzo) en dat is niet niks..
wat betreft de shows

Er zijn een groep mensen die het liefst alles op heel hoog nivo zien en er een ee ngroep mensen die dat weer saai vinden.. en die dus liever wat meer variatie zien. Verder moet ik zeggen dat alle stamboeken die meedoen, er wel veel tijd insteken om iets in elkaar te draaien. En dat niet alle stamboeken altijd mensen tot hun beschikking hebben die dingen op hoog nivo doen. (wij hadden 2 soorten shows: 1 op hoog nivo van Miranka Schellekens en een funshow waarbij we de veelzijdigheid van het groningerpaard lieten zien. Dus dat het niet alleen een boerenpaard is, maar ook veel meer takken van sport kan) Dat er wel eens iets mis gaat in de shows, tja oliebol happens!! PAarden blijven dieren en kunnen schrikken of iets dergelijks!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:17

Nouja, ik zou bijna zeggen dat ik een mailtje ga sturen dat ik BEST wil helpen om te zoeken naar demo groepen, ik heb best zo mn contacten, maar ik denk niet dat ze een 17 jarige serieus gaan nemen ;)

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:32

Tja ik denk dat je tegenover de stamboeken dan ook wel moet weten wat je zoekt. En of de betreffende stamboeken ook inderdaad hoog kwaliteit demogroepen hebben is ook maar de vraag zeker gezien sommige stamboeken kleine stamboeken zijn.. En ook vind ik dat mensen er ook begrip voor moeten kunnen hebben dat sommige shows gewoon iets minder van kwaliteit zijn. Het gaat toch vaak om een hoop enthousiaste vrijwilligers die er een hoop tijd in steken om mee te doen.. bijv ons stamboek is niet zo groot, maar met veel liefde voor ons ras zetten wij ons met 200 procent in voor promotie van dit ras..

De grote namen als van de menners enzo die kostten de organisatie juist weer geld.. (en verdorie nog niet de minste bedragen ook wat die grote namen durven te vragen zeg, waarop paard en koets weer moet inleveren op andere dingen) Als die mensen nou ook met liefde voor hun sport gewoon eens vrijwillig kwamen en niet op t laatste moment als de boekjes al gedrukt zijn nog ff bellen van maar ik wil wel dat en dat bedrag hebben omdat ik kom. Dan kan de organisatie ook meer uitpakken met andere dingen denk ik maar zo. MAar goed dat is dus mijn mening..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:27

Ik deel je mening zeker :j
Maar ik heb jullie demo niet gezien dus ga er ook niks over zeggen, ik ga zelfs helemaal nergens zo een platte mening over geven :) maar ik heb ook demo's gezien die het niveau best kunnen hebben, maar totaal geen goede choreo hebben... Met een stukje goede muziek en een leuke uitwerking heb je de helft van het werk al :) Veel demo's steken daar geen tijd in en laten maar gewoon 'wat zien'.. dat is jammer, je kunt ZO veel uithalen, ookal heb je geen hoog niveau ruiters of wat dan ook :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:36

Ik denk dat de klachten over de demo's niet zo zeer over de stamboekdemo's gaan maar degenen die echt door de organisatie zelf gevraagd zijn een demo te geven.
Bijvoorbeeld die demo van Muiske, daar is blijkbaar (ik heb het niet gezien) dus ook het een en ander mis gegaan. Met haar verklaring begrijpelijk, maar die verklaring, die zien de toeschouwers niet he. ;) Bovendien denk ik dat als je voor zoiets gevraagd wordt als professionele groep, je toch mag oefenen in een binnenbak als het paard er nooit eerder is geweest, en je van te voren ook af moet vragen of zo'n jong paard wel geschikt is voor een dergelijke show, met daarin ook in het achterhoofd dat je een show voor publiek neerzet en je het voor het (betalende) publiek doet.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:18

Ik meld me nog even, wij zijn al enkele jaren met ons stamboek niet geweest, het is toch een duur evenement, klein stamboek en qua promotie scoren we op Horse Event beter. Het stamboek wil de stand wel betalen maar de bijkomende kosten stalling, eigen overnachting etc het is moeilijk om dan leden te motiveren om meerdere dagen met hun pony te komen. Misschien lopen meer stamboeken tegen dit probleem aan en kunnen we volgend jaar misschien een show organiseren met een paar stamboeken samen en samen een stand bemannen, voor ideeen sta ik open stuur maar een PB.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:33

Is dat niet te combineren dan? Het dartmoor zit toch bij de KVTH in? (ik heb toch dartmoors zien staan bij een stand :?)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:04

Als promotieteam waren we er niet, die dartmoors liepen bij de scurry

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:09

Dan krijg je een soort rassendefilee denk ik als show, hoe je het moet combineren in een stand zou ik zo niet weten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:10

Rassendefile is er al, dus dat heeft dan geen meerwaarde.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:20

Rssendefile is er inderdaad al. Die mening deel ik met stef dat dat geen meerwaarde heeft. Plus dat de originele rassendefile gelijk ook bestemd is voor de prijs van de beste/mooiste stand..

Esje ik snap wat je bedoeld met klein stamboek hoop geld enzo. Wij hebben met ons stamboek precies hetzelfde. Maar toch gaan we wel elk jaar. Omdat het verder een leuk evenement is en we er ook wel goede promotie kunnen maken (niet alleen door een show, maar ook juist bij de stand met uitleg enz over ons ras.)

Visibreteam Daar heb je inderdaad wel een punt. Dat van de demo de choreo en de muziek vaak beter op elkaar afgestemd kan worden.

Neonlight daar heb je wel gelijk in dat de onderlinge communicatie tijdens de shows als er iets veranderd of zo beter kunnen. Desnoods doordat de speaker omroept dat een show wat op dat tijdstip zou moeten beginnen naar een ander tijdstip is verplaatst of iets dergelijks..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:24

stef schreef:
Rassendefile is er al, dus dat heeft dan geen meerwaarde.

Ja dat weet ik, maar hoe zie jij een andere show voor je waarin je meerdere rassen voorsteld?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:26

nouja, ik noem maar even wat he... bij t scurry zou je bijv aan kunnen geven dat de dartmoor, welsh A en grote maats shet hier prima in mee draaien. (zomaar even brainwave)
Maar het scurry staat juist weer helemaal los