Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:04

janflicka schreef:
Het is ook niet aanvallend bedoeld hoor ;)
Ik zou het in een auto gewoon niet aandurven(hoewel ik in een noodgeval het mischien ook wel zou doen :D ).
In een busje durfde ik het wel aan,omdat het passagiersgedeelte afschermd was....en er achterin geen ramen zaten,waardoor het de aandacht trekt dat je een veulen vervoerd ;)
Uiteraard had ik net zo goed strafbaar geweest als we aangehouden waren!
Maar weer ontopic....ik wil nog wel meer foto`s zien van wat er allemaal te koop is geweest :D

Ik snap je wel ;)
de achterramen zijn geblindeerd dus viel niet zo zeer op.
En tjah, had hem wel goed vast..
Een boete zou gewoon terecht zijn (dat ontken ik niet), mits ze ons staande hadden gehouden (wat niet is gebeurd)
Maar goed..
Hij staat veilig achter het huis, in zijn stalletje..

Misschien een rare vraag..
Sinds 15.30uur heeft hij erg weinig gedronken (denk hooguit 2 liter), en nog niet gemest..
Kan dat komen omdat hij daar haast niets had staan/gekregen?
En dat het nu even (langzaam) op gang moet komen??
Hij heeft wel een handje biks gekregen van me, om even rustig op te laten bouwen na een lange dag (voor hem)

Loves_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:09

Ik ben geweest naar de nacht & markt. super gezellig! :j
& had dit jaar ook wel een paar leuke pony's er tussen gezien.
Meestal zie ik niet echt leuke pony's op de markt namelijk..

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:09

Maydine schreef:
@ Letsdunit: Jup, alleen een uurtje later stond hij er nog steeds met schuim uit zn mond en neus zonder ook maar iemand in de buurt te bekennen.. arm dier.. Ben benieuwd hoe het afgelopen is met hem..

ik ook ,die is mij zeer opgevallen en dat er na controle van AID er niks aan gedaan word is :(
die bloedbankveulens in de 1e rij waar eentje eerder hier over had
was dat dan de handelaar van deze paard ?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:11

Loran schreef:
Sinds 15.30uur heeft hij erg weinig gedronken (denk hooguit 2 liter), en nog niet gemest..
Hij heeft wel een handje biks gekregen van me, om even rustig op te laten bouwen na een lange dag (voor hem)

Beestje heeft/ zit ws gewoon gigantisch in de stress.
Allemaal nieuwe indrukken die hij moet verwerken.
Kijk het even 2 dagen aan.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:12

ladypaard schreef:
Even wat anders dan paardjes, weet iemand welke ruitersportzaak er stond uit zwolle? Stond aan de rechterkant als je kijkt vanuit de vrije balies naar gereserveerde gedeelte. Was niet zo heel groot maar hadden geblokte outdoordekens te koop.

Stond iets van ruiterhuis zwolle in hele sierlijke letters. Heb al gezocht op google maar kom er dan niet uit.

ik denk Kroon?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:17

Ania schreef:
ladypaard schreef:
Even wat anders dan paardjes, weet iemand welke ruitersportzaak er stond uit zwolle? Stond aan de rechterkant als je kijkt vanuit de vrije balies naar gereserveerde gedeelte. Was niet zo heel groot maar hadden geblokte outdoordekens te koop.

Stond iets van ruiterhuis zwolle in hele sierlijke letters. Heb al gezocht op google maar kom er dan niet uit.

ik denk Kroon?

Ik zie geen kroon in Zwolle :o?

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:20

annastasia schreef:
Loran schreef:

Beestje heeft/ zit ws gewoon gigantisch in de stress.
Allemaal nieuwe indrukken die hij moet verwerken.
Kijk het even 2 dagen aan.

Ok, dank je wel voor de tip..
Hij zit wel veel te hinniken in zijn stal, ondanks dat hij naast de andere 2 staat (en ze goed kan horen).
Ben misschien een beetje te bezorgd, gezien mijn jaarling te mager was (2 weken geleden bij thuiskomst) door wormen.
En ik zie dat hij wel goed aan het aankomen is, na het advies van de DA.

Loran_Nolen

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:21

Trouwens...

Zit net in het paspoort te bladeren, en kom zijn stambompapieren tegen..
Wel een goede foklijn heeft hij zeg!!
En dat voor een prijs van 50,- euro aan de haak geslagen!
*viel voor dat lieve koppie, die stond te rillen van de kou*

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:22

Loran , wat zit er achter dan ?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:24

Loran schreef:
janflicka schreef:
Het is ook niet aanvallend bedoeld hoor ;)
Ik zou het in een auto gewoon niet aandurven(hoewel ik in een noodgeval het mischien ook wel zou doen :D ).
In een busje durfde ik het wel aan,omdat het passagiersgedeelte afschermd was....en er achterin geen ramen zaten,waardoor het de aandacht trekt dat je een veulen vervoerd ;)
Uiteraard had ik net zo goed strafbaar geweest als we aangehouden waren!
Maar weer ontopic....ik wil nog wel meer foto`s zien van wat er allemaal te koop is geweest :D

Ik snap je wel ;)
de achterramen zijn geblindeerd dus viel niet zo zeer op.
En tjah, had hem wel goed vast..
Een boete zou gewoon terecht zijn (dat ontken ik niet), mits ze ons staande hadden gehouden (wat niet is gebeurd)
Maar goed..
Hij staat veilig achter het huis, in zijn stalletje..

Ik zou hem de eerste paar dagen even alleen flink hooi geven(met een liksteen erbij).
Echt oppassen dat je niet uit medelijden hem ineens ongemerkt teveel gaat voeren aan muesli bix of andere zaken.
Gewoon lekker ruim hooi,en pas na een paar dagen kan je heel langzaam wat gaan bijvoeren.
Anders loop je grote kans op koliek en andere ellende.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:25

ladypaard schreef:

hadden die een groene bus erachter staan waar alles inlag??

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:45

Vandaag ook geweest, geweldig gelachen om al die handelaren zeg! Wat een types!

Die haflingerhengst werd ons ook aangeboden, 18 jaar oud en voor €500 en bij niet verkocht ging die naar de slager (goedkope truc :+)

Leuk om de verhalen van mede bezoekers te lezen!

Just_Me89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:38

Weet iemand wat meer over een kraampje met hoofdstellen voor 10 euro? website of telefoonnummer? heb spijt dat ik er niet meer mee heb genomen!! :+

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:50

Wij zijn ook geweest samen met onze buren. Ze hebben 2 jonge merrie veulens gekocht samen voor € 175. Beide zijn aardig aan de maat dus wij denken dat ze uiteindelijk D/E pony maat worden.

Ik heb een filmpje van gemaakt van de paardenmarkt met alles erom heen :

http://youtu.be/iDFUTAeHMN8

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:59

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 01:05

Citaat:
Madine: Dat waren bloedbank veulens van mensen uit Friesland.. hadden een hele boodschappentas vol met paspoorten, alles afstammingloos.. sommigen waren er erg slecht aan toe.. Lees: veel te jong, mager en te trillen op de beentjes... had ze allemaal wel mee willen nemen..

Bedankt voor de achtergrond info! Mijn buren hebben daar de 2 merrie veulens uitgezocht, beide van deze veulens zijn volgens hun passport geboren in de maand mei.

Er was 1 zwarte merrie die wij wilde ook meenemen.. maar die bleek niet gechipt te zijn, dus wij moest het laten staan want wij wilde geen risico nemen om een boete te krijgen voor het vervoeren van een ongechipt dier zonder passport.

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:05

Just_Me89 schreef:
Weet iemand wat meer over een kraampje met hoofdstellen voor 10 euro? website of telefoonnummer? heb spijt dat ik er niet meer mee heb genomen!! :+

Dat was Jakobs uit Emmercompascuum. Weet zo niet het telefoonnummer of de website. M'n vriendin heeft wel een kaartje mee genomen. Als er niks op internet te vinden is dan, kan ik haar even voor je vragen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:06

zo wij hebben het ook overleefd, waren en 's morgens om kwart voor 6.
eerst was het nog wel droog, later helemaal door en door weekt geregend.
Ons bonte veulen is verkocht naar Duitsland.
De Welsh a merrie kon ik niet naar het zin verkopen, dus is weer mee terug gegaan naar huis.
Verder een 2,5 jarige rijpony weer gekocht, schimmel van ong. 1,30 hoog, heeft een beetje het hoofd van een ezel, dus heet op stal nu al Ezel :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:06

stalnijmegen schreef:
ladypaard schreef:

hadden die een groene bus erachter staan waar alles inlag??

zou best kunnen maar weet niet zeker. Weet alleen dat het kraampje max 3 meter breed was en het er zeer druk was. :o Die geblokte deken was volgens mij de enige deken die ze te koop hadden.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:31

@ Wuis: Grappig! De mensen waar jij je paardje van hebt gekocht ken ik. Zijn handelaren bij ons uit de buurt. Gefeliciteerd met je aankoop, leuke pony!

Heel veel shetjes gezien inderdaad. En italiaanse handelaren. Tot een paar jaar terug maakten die onderling altijd strijd over wie er als eerste bij was om de shetjes op te kopen. Dat was dit jaar ook niet.
Handel is echt slecht....

@Loran: je bent lang niet de enige die een mini zo vervoerd. Ken er wel meer die dat doen :P
Ach, het mag niet nee, maar het werkt wel vaak op deze manier.

Vond er niet zo heel veel bijzonders staan aan paarden.
Heb 1 Friese hengst gezien van 4 jaar. Helemaal mijn type en temperament. Ze vroegen alleen erg veel voor.

Verder behoorlijk wat paarden met gebreken gezien. Veel bokhoeven, 1 rijpaard met een echt scheef voorbeen. En een schimmel die opvallend schraal was.

Veel paarden waren koud en doorweekt.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:33

annepanne schreef:
Die haflingerhengst werd ons ook aangeboden, 18 jaar oud en voor €500 en bij niet verkocht ging die naar de slager (goedkope truc :+)

Uhm.... Dacht jij van niet dan?
Die gaat niet meer mee terug naar huis hoor!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:36

tina schreef:
Maydine schreef:
@ Letsdunit: Jup, alleen een uurtje later stond hij er nog steeds met schuim uit zn mond en neus zonder ook maar iemand in de buurt te bekennen.. arm dier.. Ben benieuwd hoe het afgelopen is met hem..

ik ook ,die is mij zeer opgevallen en dat er na controle van AID er niks aan gedaan word is :(
die bloedbankveulens in de 1e rij waar eentje eerder hier over had
was dat dan de handelaar van deze paard ?

Nee volgens mij niet.. toen de politie erbij stond werd er een blonde vrouw erbji geroepen.. die hoorde niet bij de bloedbank veulens..

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:40

mijn pony's zijn gisteravond thuis gekomen,zijn meegegaan met een vervoersbedrijf(was ook niet van plan wat tekopen,dus geen trailer mee).

Ze waren echt helemaal totalllos,zijn in het stro gaan liggen,en ik heb ze niet meer gehoord.

Debonte heeft ontstoken ogen en een enorme snotneus,de valk zit denk ikvol met wormen,de mini ziet er super uit.
Ik maak vandaag wel fotoos,kan ze alleen niet plaatsen,dusstuur me even een pb als je dat voor me doen wilt.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:42

ellepelle27 schreef:
mijn pony's zijn gisteravond thuis gekomen,zijn meegegaan met een vervoersbedrijf(was ook niet van plan wat tekopen,dus geen trailer mee).

Ze waren echt helemaal totalllos,zijn in het stro gaan liggen,en ik heb ze niet meer gehoord.

Debonte heeft ontstoken ogen en een enorme snotneus,de valk zit denk ikvol met wormen,de mini ziet er super uit.
Ik maak vandaag wel fotoos,kan ze alleen niet plaatsen,dusstuur me even een pb als je dat voor me doen wilt.

Dat bontje van jou is zooo leuk getekend! :j Ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien als hij wat opknapt!
Volgens mij zijn de meeste paardjes die met bokkers mee gegaan zijn echt letterlijk van uit de hel in de hemel terecht gekomen!

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:46

Ja,hij is erg leuk,hij is er alleen nog lang niet hoor,daar zit nog wel wat tijd en medicijnen in denk ik.

Hij mag als hij beter is lekker de wei op met de valk en mijn new forest,ik heb een grote schuilstal,en dan kunnen ze lekker genieten van het jong zijn.