Ze is inmiddels weer lekker thuis! Ze rende zowat de trailer in!
Jammer genoeg kon ik haar niet buiten zetten, want er stonden paarden naast haar strookje gras in de wei, en daar mag ze nou juist nog even geen contact mee hebben, dus toen moest ik haar alsnog alleen op stal zetten, dat was wel even een teleurstelling... Maar goed, ze is in ieder geval thuis, en ik ga straks even terug en dan laat ik haar nog even naar buiten als de rest naar binnen is, is wel even lekker voor 'r!
De wond is nog niet dicht, het is flink gaan wijken en daardoor nog een behoorlijk gat. Ik zal morgen of vanavond even foto's maken van hoe het er nu uit ziet. Ik heb het wel vanmiddag gelijk schoon gemaakt toen we thuis waren en dat ging prima. Eerst met de slang en dan met natte watten met een dettol oplossing. Toen heb ik het even laten drogen en daarna heb ik alle plekken met de mesitran honingzalf ingesmeerd. Ik ben heel benieuwd hoe vlot het nu verder zal!
Verder is het ook nog behoorlijk dik op een aantal plekken, oa bij de singel. Dat is ook de reden dat ik voor een zomer weidegang heb gekozen, rijden zit er gewoon voorlopig niet in, daar gaan we van 't najaar op z'n vroegst weer over nadenken...
Grappig is dat, mijn ruin rende na 3 weken Utrecht ook de trailer in. Hij zag de trailer en liep er zelf naartoe, ik kon nog net op tijd zelf ook op de klep stappen! Fijn dat ze weer thuis is en hopelijk kan ze op dat strookje gras.
Ollie1
Geplaatst: 10-05-11 17:32
Wat een geweldig nieuws dat ze weer lekker thuis is...
Wat heerlijk dat ze weer thuis is. Super dat je haar lekker het land op stuurt de hele zomer. Ik blijf nog meelezen voor zolang je post.
orion_
Geplaatst: 10-05-11 18:12
Wat een fijn nieuws! En met zulke goede zorgen moet het vast goed komen. Lekker dat ze straks mag aansterken op het land.
AlexandraM
Geplaatst: 10-05-11 18:17
aah heel naar! friese merrie op de fokkerij was hetzelfde gebeurt, heel gat bij dr buik..je kon er zo in kijken...echt onwijs smerig was dat... ze werd een aantal keer per dag schoon gespoelt door de stalhulp en ze is gelukkig weer kern gezond!
Fijn dat ze thuis is Ellis. En je hebt groot gelijk dat je haar straks lekker naar Friesland doet, geef haar maar de tijd om te herstellen, ze zal het hard nodig hebben.
Wauw Ellis, wat een goede berichten allemaal!!! Fijn dat je spookje nu weer thuis is.
Hopelijk gaat de mesitran goed zijn werk doen.
Breghje
Geplaatst: 10-05-11 19:02
Wat een heeeeerlijk bijleesnieuws!!! Wat ik heb gelezen en gehoord over Mesitran gaat dat helemaal goed komen, voornaamste is dat ze A er nog is, en B weer thuis is, want dit had heeeel anders af kunnen lopen.
Als je het niet erg vindt duim ik nog wel even door hoor...
VanHuisUit
Geplaatst: 10-05-11 19:05
Joepie Fief is weer thuis
Citaat:
Dat is ook de reden dat ik voor een zomer weidegang heb gekozen, rijden zit er gewoon voorlopig niet in, daar gaan we van 't najaar op z'n vroegst weer over nadenken...
Groot gelijk... heerlijk toch lekker op de wei van de zomer. Fijn dat je een goed adres hebt gevonden. Nu maar hopen dat het snel dicht gaat.
Luuxje
Geplaatst: 10-05-11 19:36
Fijn dat ze weer thuis is Ellis, ik hoop dat het allemaal goed gaat met haar
Wat verschrikkelijk om te moeten zien, ongelooflijk wat een wonden! Pfoeh, gelukkig konden jullie zo snel handelen! En wat heerlijk dat ze weer naar huis mag, sterkte met je merrie!
Emerald
Geplaatst: 10-05-11 20:46
Wat super dat ze weer thuis is!! Ik ben echt heel blij voor je. Hopelijk gaat het mooi verder genezen, maar in elk geval is ze weer lekker thuis en kan je haar zoveel vertroetelen als je maar wilt. Echt top!!
fijn dat ze weer lekker thuis is en super dat ze ook zo blij was om naar huis te gaan. ben wel benieuwd naar hoe de wond er nu uit ziet. heel verstandig van je om haar de komende maanden de tijd te geven om te herstellen
wat fijn dat ze weer op haar plekje is!!! Heel veel sterkte met alle verzorging!!
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-11 21:44
Heel erg bedankt voor al jullie super lieve en leuke reakties!
Vanavond eerst uitgebreid gepoetst, dat vond ze meer dan heerlijk, ze had overal jeuk volgens mij! (Ik wil haar nog een keertje wassen, want over haar lichaam zit nog allemaal plak van het verband, moet even kijken met wat voor shampoo ik dat het beste een keertje kan doen met mooi weer, wat geen kwaad kan voor de wond...) Daarna nog zo'n 3 kwartier lekker buiten geweest, eerst even aan de hand omdat ze een beetje hyper werd van het idee dat ze weer buiten in de frisse lucht was, maar daarna ging los ook prima op het kleine stukje gras...
mischien gewoon met betadine shampoo wassen? kan iig geen kwaad voor de wond. ik kan me voorstellen dat ze ecen druk werd van het feit dat ze even lekker naar buiten mocht
IvysToeter
Geplaatst: 10-05-11 21:48
wat heerlijk dat ze weer thuis is! en wel fijn dat ze vanavond nog eventjes lekker op het gras kon. dat bevorderd vast ook de genezing dat ze lekker naar buiten kan. ze staat zo lekker te knabbelen en op te letten
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-11 21:49
ja daar zat ik ook al aan te denken (betadine shampoo), maar zou dat niet teveel vet uit de huid halen of valt dat wel mee?
ja buitenlucht zal de wond vast veel sneller laten drogen!
hier een paar foto's van hoe de wond er nu uit ziet: