Instructiekamp Emmeloord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_pauline_

Re: Instructiekamp Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:09

Maakt niet uit hoor! Ik had zelf het idee met Anne een beetje dat ze eigenlijk alleen les wilde geven aan de echte dressuur paardjes waar ze makkelijker vooruitgang in zag.

Ze kan zeker goed lesgeven, maar ik denk niet echt in groepsverband. Dat is natuurlijk ook moeilijk, maar probeer dan wel goed de aandacht te verdelen.
Ook als ze je bijvoorbeeld een ''opdracht'' gaf en je wilde er mee aan het werk gaan dan keek ze vervolgens weg en zij er de hele les niks meer over. Paardje wat ik had deed vanuit het niets zijn hoofd omhoog en ging dan klappen met t bit, hoe fijn je m dan op dat moment dan voor elkaar had. Harde hand, zachte hand, geen druk, veel druk maakte op dat moment dan niet uit. Als ik dan hulp vroeg was het antwoord probeer maar en ja hij is moeilijk gewoon proberen. Puntje bij paaltje blijkt dat t gewoon simpel op te lossen was. Dat vind ik dan jammer.
En eigenlijk vooral veel van dat soort dingen. De jongeren kinderen vonden haar wel heel goed, groep van vorige week was ook heel blij met haar volgens mij.

Maar geef mij Maarten of Sandra maar.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:14

Dat is inderdaad vervelend. Het kan natuurlijk goed gebeuren dat er een keertje een les bij is dat iemand echt een probleem heeft, en daardoor veel aandacht krijgt. Maar het is niet leuk als dat continu gebeurd en je eigenlijk niet aan bod komt. Daar is zo'n trainingsweek natuurlijk niet voor.

Heb je wel tijdig aan de bel getrokken bij haar, of bij Sandra? Want hier is zo'n week wel een beetje te duur voor..

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:31

We hebben eigenlijk niet echt aan de bel getrokken. We hebben denk ik 3x les gehad van haar. Dus 1e les werd ik goed geholpen, 2e les totaal niet dus dan ga je er vanuit dat je de 3e les wel aanbod komt maar ook niet. Uitleg vragen of iets had ook niet echt zin, maar voor de rest heb ik veel geleerd. Wel in de 1e les hoor. En af en toe het commentaar dat je op anderen hoort, maar zo zie je eigenlijk maar weer dat je gewoon aan de bel moet trekken ja.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:44

Oh, dus niet eens dagelijks? Wie gaven de overige lessen, Maarten en Sandra?
Hoe zat het met de douches? :)

Welk paard had je eigenlijk? Ik zou wel graag op Bling willen, die reed vorig jaar ook mee bij ons, en die deed 't allemaal heel leuk!
Laatst bijgewerkt door Donna_ op 05-08-11 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:46

_Roosmarijn_ schreef:
Oakley kan / wil niet hoger dan 60 cm, ik spreek uit ervaring.. := en vond hem nogal stijf.

dan moet je Chris maar eens vragen of hij het voor wil doen.....hi kan het echt wel

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:50

Parador, ik vind je posts een beetje venijnig overkomen als ik heel eerlijk mag zijn. Alsof je de dingen die wij zeggen als kritiek opvat en daardoor in de verdediging schiet..
De dingen die wij zeggen zijn echt wel ergens op gebaseerd, dat zuigen we niet zo uit onze duim. We bedoelen het ook niet kwaad, of vervelend. Natuurlijk kunnen er nu dingen veranderd zijn!
Misschien ligt het aan mijn interpretatie, dat kan natuurlijk gebeuren met internet, maar wilde het je wel even zeggen omdat het me een beetje dwarszit.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:59

d0nnaa_dan schreef:
Parador, ik vind je posts een beetje venijnig overkomen als ik heel eerlijk mag zijn. Alsof je de dingen die wij zeggen als kritiek opvat en daardoor in de verdediging schiet..
De dingen die wij zeggen zijn echt wel ergens op gebaseerd, dat zuigen we niet zo uit onze duim. We bedoelen het ook niet kwaad, of vervelend. Natuurlijk kunnen er nu dingen veranderd zijn!
Misschien ligt het aan mijn interpretatie, dat kan natuurlijk gebeuren met internet, maar wilde het je wel even zeggen omdat het me een beetje dwarszit.

ik bedoel ze in ieder geval niet venijnig hoor......maar ik heb oakly hoger zien springen , vandaar dat ik dat ook zeg...

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:03

parador schreef:
_Roosmarijn_ schreef:
Oakley kan / wil niet hoger dan 60 cm, ik spreek uit ervaring.. := en vond hem nogal stijf.

dan moet je Chris maar eens vragen of hij het voor wil doen.....hi kan het echt wel

Ik ga met Donna mee wat betreft de toon van je reactie, maar ervaringen zijn nou niet altijd hetzelfde.

Oakley springt heel leuk en braaf maar mijn ervaring is dat hij hoog niet kan / wil. Heb het zand toch echt van dichtbij gezien. Daarna met behulp van Maarten die hem aanpakte ging hij tot 3 keer toe vol in de ankers.

Maar misschien is het verandert. Maar mijn mening blijft dat het geen aanrader is.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:06

Gelukkig, dan komt het door het nadeel van 't forum, je ziet geen gezichtsuitdrukkingen en hoort geen toonhoogtes.. blijft lastig.

Ik ben benieuwd, merk wel dat de insteek die ik eerst had weg is nu ik geen paard meeneem. Had echt wel heel fanatieke plannen, nu heb ik vooral heel veel zin in de gezelligheid :)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:07

Leerzaam en gezellig tegelijk, ik heb er zin in!
Vorig jaar keek ik er heel anders tegenaan voordat we er waren, enige zonder eigen paard, maar alles is ook toen op z'n pootjes terecht gekomen.
Jij krijgt vast ook een leuk paard!
Laatst bijgewerkt door _Roosmarijn_ op 05-08-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:07

Uhm ik begin nu eigenlijk te twijfelen of t 3 of 4x was. Volgens mij 3 want de vierde keer kregen we zitles van Sandra. Pfoe, wat was dat zwaar. Maar t was wel echt even heel goed.

Je kan douchen in de invalide douche, jongenstoilet en een nieuwe. De nieuwe staat in die stal waar het paard van Sandra ook staat. Die is nieuw gebouwd. In een hok is een douchecabine geplaatst met drie wasbakken en één behoorlijk grote spiegel. Dat is echt de fijnste douche. Maar soms kon je m niet kouder zetten dus had je een best hete douche, maar dan kon je de straal weer verstellen met douchekop waardoor je wel gewoon kon douchen.
Er zit alleen niet echt een ventilatie raam of iets, waardoor t behoorlijk gaat dampen, haha. Maar verder heel goed te doen! Is ook lekker ruim, je kan je spullen goed kwijt en je hebt daar echt goed de ruimte. :)

Edit; ik had Zalza / Zalsa

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:13

Dat is vreemd, douchen in de stal :')
Leuke gewaarwording zal dat zijn!

Ohja, sorry. Dat had je al gezegd :+

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:00

Roosmarijn: Dat is geen fijne ervaring, kan me voorstellen dat je dan niet op Oakley meer hoeft.
Ik rij zelf eigenlijk nooit op de paarden van de manege maar van de Balansruiters (zijn gehandicapte ruiters die de paarden ook op de manege hebben staan in de boxen die nu gebruikt worden voor de paarden die naar het instructiekamp komen. Maar die hebben nu 6 weken vakantie en staan in het land. En ook die rij ik nu niet meer maar mijn oude bijrijdpaardje is van eigenaar veranderd en staat weer in Emmeloord en daar ga ik nu weer mee lessen :) )
Spreek dus ook niet uit eigen ervaring wat Oakley betreft maar wat ik zie in de les .
Hij wordt nu dus veel gereden door Chris en een meisje uit onze les en ik vind hem wel positief veranderd.

Donna: Ik ben zelf ook niet zo'n held, ik zou dan ook niet op Oakley stappen als ik zo'n val gezien zou hebben.
Misschien is Shiva wel wat voor je.
Die staat nog niet zo lang op de manege en ik weet ook niet of hij wordt ingezet tijdens het kamp, maar die kan ook leuk springen.

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:31

Ik vond de lessen van anne ook niet echt geweldig. Ze kan alleen goed lesgeven als je op hoger niveau rijd.
Bij mij ging de dressuur nog niet helemaal goed en ze wist volgens mij niet wat ze erover moest zeggen. In mijn groepje zaten 2 mensen in de L en een in de M en die gaf ze allemaar aandacht. Ze zei ook niks in de groep en gaf idd alleen selectief aandacht. Daardoor was mijn dressuur bijna niet vooruitgegaan. Mijn eigen instructrice zegt ook dat veel instructeurs niet zo goed les kunnen geven aan mensen die op een lager niveau rijden. (Ik kan zelf met mijn jongste pony nog geen B proefje en meerdere mensen die dat niet konden op het kamp zeiden ook dat ze weinig aandacht kregen van anne)
Springinstructie vond ik wel goed! Ik vond maarten echt supergoed! En de meeste spring-instructeurs zijn wat streng, maar als je goed luistert en doet wat hij zegt komt het helemaal goed. :)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:20

Shiva deed volgens mij bij ons wel mee met kamp, braaf paardje maar ik weet niet wat haar kwaliteiten zijn.. :)

er is trouwens bij jullie tijdens kamp een wedstrijd op de baan.

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:43

shiva daar reed mikela op

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:48

Ja klopt, maar wist t niet zeker omdat sommige paarden met dekjes van anderen reden, haha.

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:51

ja, en ze stonden nooit in hun eigen stal dat was ook wel vervelend voor die die op een manege paard reden...

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:09

Vond ik wel meevallen eigenlijk. Paarden stonden dan niet in hun eigen, eigen stal. Maar werden wel iedere keer op dezelfde plek terug gezet en anders kon je het vragen. :)

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:11

ja okee da's ook wel weer zo...

joyfortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:47

d0nnaa_dan schreef:
Oh, dus niet eens dagelijks? Wie gaven de overige lessen, Maarten en Sandra?
Hoe zat het met de douches? :)

Welk paard had je eigenlijk? Ik zou wel graag op Bling willen, die reed vorig jaar ook mee bij ons, en die deed 't allemaal heel leuk!

Als jij de Donna bent die deze week komt, dan heb je het zelfde paard als Pauline.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:49

Salsa dus? Wat voor 1 is dat er?
Vorig jaar werden de paarden nog besproken bij de eerste kennismaking. En werd toen ook nog wat geruild in de indeling, want het paard moet natuurlijk wel bij de persoon passen. :j

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:59

Ze kijken ook of het paard bij de persoon past! Ik had eerst een ander.... maar het paard waar dat meisje op reed die paste niet helemaal bij haar dus toen hebben we gewisseld. Zij kreeg Ridana en ik Treasure.... Waren we allebei blij want ik vond Treasure fijner en zij vond Ridana helemaal geweldig. Maar veel plezier!!! en de groetjes aan medicijnvrouw :P die was vorig jaar dezelfde week als ik en die komt aankomende week ook. Je weet vanzelf wie dat is :Y)

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:59

Ga mee met Roos. Denk dat ze een grove selectie eerst maken. Maar ze weten natuurlijk niet hoe verder de personen eruit zien. Mis komt er wel een meisje van 160 maar super dik of een meisje van 1,10. Dus daar zou echt wel in veranderd kunnen worden.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:00

Ik denk dat ik me vaak mag melden bij de medicijnvrouw _O- Aangezien mijn leren laarzen niet echt nog zijn ingereden _O- en ik dus vaak blaren en pleisters nodig heb haha