Ik herken mijn eigen paard niet meer..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik herken mijn eigen paard niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:16

Asdo: Haha.. ik heb echt onwijs veel foto's en videos.. :D
Serie 4 was trouwens niet een moment dat ik problemen met haar had, daar was ik bezig met grondwerk.
We waren op dat moment bezig met een wending om de achterhand.

Geerke: Ik ben het met je eens dat je paarden niet vroeg genoeg bepaalde dingen kan leren.
Meelopen aan een touw, meelopen zonder touw maar aan het halster, hoefjes geven etc.
Als een paard eenmaal 3 jaar is, is dat veel moeilijker en ook zwaarder.

Ffortuna: Daar heb je wel gelijk in.. ik zou haar inderdaad meer af moeten leiden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:24

Ik vind trouwens je foto's en filmpjes niet 'heftig' hoor. ;) Als jij net een tikkeltje overtuigender en eerder bent denk ik dat Kim alweer luistert. Ook als ze 'bang' lijkt te zijn voor iets mag ze je niet voorbij lopen, luisteren moet ze altijd.

Als ze dat doet mag je altijd corrigeren, dat mag ze niet doen, dus meteen ingrijpen. Je hoeft niet bang te zijn dat meteen ingrijpen te streng is, want als je niet ingrijpt loopt ze je nog meer voorbij en moet je uiteindelijk dus grover corrigeren. Zorg wel dat je het na de correctie nog een keer vraagt en dan het liefst zo weinig dat het altijd goed gaat en je haar meteen kunt belonen ipv weer moet corrigeren. Zelf kom je nogal onzeker over hierover, maar te vroeg kun je het eigenlijk niet doen. ;) Wel zorgen dat het minimaal is. Ook met de leadrope, ik denk niet dat Kim daar bang voor wordt, eerder dat ze er minder respect voor gaat hebben als je hem pas gebruikt terwijl ze eigenlijk al op het punt is dat ze er toch wel doorheen dendert.

Wat ikzelf vaak vind helpen als ik merk dat een paard met andere dingen bezig is, ineens heel abrupt stilstaan. :D Voeten hard neerzetten(liefst met geluid), schouders overdreven recht, kin stukje omhoog. Hierdoor worden ze vaak ineens alert en staan ze netjes achter me stil of een pasje ervoor(maar als ze stilstaan kun je haar weer makkelijk een pasje terug laten doen).
Ook af en toe wat langzamer of wat sneller lopen, ze moet helemaal jouw tempo volgen in stap.

Dinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:15

Ik heb geen hulp maar ik vind het wel een leuk beest! Heb je niks aan maar wilde ik gewoon even zeggen! Maar als ze eenmaal doorheeft dat ze weg kan rennen ja dan maak je met zo'n beest natuurlijk geen schijn van kans!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:26

Bedankt voor de laatste reacties. :)

Vandaag heb ik Jeremy (bijrijder) twee rondjes met Kim over het terrein laten stappen, dat ging prima. :j
Ik ben er weer helemaal vertrouwen in.
Misschien dat we volgende keer een klein rondje buiten kunnen doen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:04

Nou volgens mij is de weg helemaal niet erg lang voordat ze jij weer volledig boven haar staat. Zoals je nu bezig bent gaat dat heel snel.
Ik zou me alleen nu niet concentreren over ritjes buiten want dat zet geen zoden aan de dijk, dan gebeurt er niets, ze werkt niet. Ik zou haar eerder met bijrijder in de bak aan het werk zetten, daar is de meeste kans dat Kim gaat uitproberen omdat ze dan moet werken en daar kun je haar dan dus corrigeren....of de ruiter liever gezegd.

Asdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:06

Hé, wat goed dat je er weer vertrouwen in hebt!
Succes, en vooral plezier verder met elkaar!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:02

dat laatste filmpje met je bijrijder ziet er toch prima uit?
Ik zie een heel erg ontspannen paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:43

Fijn dat je er weer vertrouwen in hebt!

Nog wel een vraag nav het filmpje:
loopt Kim vaker zo te zwalken?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:46

Fijn dat het weer beter gaat en dat je er weer vertrouwen in hebt Tien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:47

Bedankt. :)

Als je haar zonder contact rijdt wel.
Buiten probeer ik haar zoveel mogelijk op eigen benen te laten lopen, maar zij zoekt constant het contact op.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:48

Ben blij dat het met deze bijrijder goed klikt :)
Hopelijk blijft het nu beter gaan met Kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:51

Hij heeft Kim vandaag flink aan het werk gezet. :j
Ze was het daar niet mee eens en heeft haar hele trucendoos leeg gehaald.
Gelukkig rijdt hij erg netjes, heeft een stille zit en rustige benen.

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:54

Kim in actie, Ben benieuwd naar meer rij fotos van deze 2 :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:56

Ik denk dat je aan hem wel wat hebt, hij gaat door waar andere stoppen.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:00

Ze lijkt heel heftig te reageren op het been, ben je er zeker van dat ze geen hormonaal probleem heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:08

Ze deed hetzelfde in April 2009, toen ik haar heb weg gebracht om doorgereden te worden.
Kim gaat de strijd aan om haar zin te krijgen en persoonlijk denk ik dat ze daar even doorheen moet.
Als ze zich daar eenmaal aan overgeeft, denk ik dat dat ook gunstig zal werken op andere dingen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:53

Hihi ik vind kim echt een geweldig paard, volgends mij heeft ze echt een grappig karakter :D

Asdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:25

En.... toen Kim haar trukendoos geleegd had, ging het rijden met de nieuwe bijrijder toen naar jullie zin??

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:28

Hihi, ik had het ergens anders ook al geschreven, maar Kim zal wel gebaald hebben van Jer :D Ik ben net als Asdo wel benieuwd hoe het na de trucjes ging? Voorbeeldig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:30

Voorbeeldig niet, maar dat kun je ook niet verwachten van een paard dat eigenlijk alleen buiten of over een paar balkjes gereden wordt.
Rowan rijdt er heel af en toe wat dressuur mee, maar ook zij houdt daar niet zo van, dus dan gaan we vaak toch even naar buiten.
Maar er zaten errug mooie stukken tussen, waarin Kim los liet en toch ook wel na begon te geven.
Klinkt gek, maar ik ben op beide heel erg trots, ondanks dat dit nog maar de tweede keer was.
Ik zal straks even een filmpje plaatsen van vandaag.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:06

Heb het hele topic gevolgd, maar nooit gereageerd, omdat wat ik wilde zeggen al vaak genoeg gezegd was.
maar wil nu toch graag even zeggen dat ik het erg fijn voor jullie vind dat het weer de goede kant op gaat. En dat je nu vrij nuchter tegen de situatie aankijkt, en minder emotioneel. Dat vind ik erg knap van je! Verder heb ik echt respect voor hoe je met dit topic/probleem bent omgegaan.

Verder vind ik Kim echt een geweldig paard, volg jullie topic altijd. En hoop snel weer van die leuke topics te kunnen lezen!

Succes met je paardje, en het komt wel weer goed met jullie.
Als jij maar duidelijk bent en blijft, want dat heeft Kim nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:22

Bedankt hoor. :j

Oké, hier komt het filmpje. :)
Hou er wel rekening mee dat Kim geen bakpoownie is en slecht op het been reageert.
Jeremy zal niet aandrijven als het niet nodig is en ik ben gewoon trots op wat hij zo de tweede keer al met Kim heeft bereikt.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:33

Goed hoor!!
Ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen maar al wel heel vaak foto's en filmpjes gezien van Kim.
Lijkt mij gewoon een merrie met karakter :P
Ik denk dat het goed is als ze even goed wordt doorgereden zoals nu ook gebeurt +:)+
Ik heb ook een merrie met karakter, niet helemaal te vergelijken wat betreft postuur met jouw Kim
maar dat eigenwijze "even uitproberen" is wel herkenbaar.
Best kans dat als je alle trucs maar consequent blijft negeren ze het opgeeft en dan goed te bewerken is.
tot de volgende keer dat je weer wat met haar gaat doen.
Mijn paard zal het iedere keer weer proberen alleen geeft ze het gewoon steeds sneller op.
En als ze zich heeft overgegeven vindt ze het ook echt goed hoor.
Dan gaan de oortjes weer blij naar voren of naar achter.
En ze komt ook de volgende dag weer gezellig naar me toe gelopen: Hey baas wat gaan we doen?
Ik was ook in het begin erg bang dat ze me niet meer leuk zou vinden maar eigenlijk is het tegendeel waar, hoe vaker ze zich overgeeft, hoe vrolijker/liever/rustiger ze wordt.
Ik weet ook steeds beter met haar karakter om te gaan, en zij ook met mij.

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:40

Wauw Tineke wat leuk!! Hihihi dat achteruit was leuk, lijkt wel of er alleen twee benen aan Kim hangen. Heel Jeremy is niet meer te zien door het tegenlicht.
Leuk zeg dat het zo goed ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:09

Justkid: Ze is zeker een merrie met karakter.. van mij mag dat wel wat minder. :D
Maar ze is wie ze is en daar heb ik voor gekozen.
Het is in ieder geval wel fijn om weer wat vertrouwen te hebben. :j

Martina, dat hoor ik nu al een paar keer.. dat was me nog helemaal niet opgevallen. :D
Ben erg blij dat hij de strijd aan durft te gaan met Kim.