Lieve Val.. is dit dan het einde van ons verhaal...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: Lieve Val.. is dit dan het einde van ons verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:33

zoals ik al had verwacht is het dus idd allemaal heel snel gegaan en vredig gegaan.
het is de beste beslissing die je kon maken uit liefde voor je paard.
hij heeft nu geen pijn meer en hij zal voor altijd voortleven in je herinneringen.
rust nu maar eens goed uit want de afgelopen dagen zullen zijn tol geeist hebben van je.
sterkte!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:33

heel veel sterkte Patricia Y;( :(:)

Noukki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:37

Ik heb dit topic in stilte gevolgd..
Maar ik wil je nu toch laten weten dat ik enorm tegen je op kijk, zo sterk, zo moedig en een goed hart!
Ik kan mij alleen maar proberen een voorstelling te maken van hoe jij je voelt, maar dit zal wellicht niet in de buurt komen van jou daadwerkelijke gevoelens.
Ik hoop dat je nu rust kunt vinden, je hebt een goede beslissing gemaakt.
In jouw hart leeft hij verder, herrineringen houden hem daar levend!

Y;(

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:44

Sterkte! :(:)

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:23

Ik wil je heel veel sterkte wensen Y;( een dapper en moedig besluit.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 00:02

Ik heb veel van je topics meegelezen, deze ook vanaf het begin. Ik heb veel respect voor je, hoe je met deze grote tegenslag om bent gegaan en wil je een dikke :(:) geven!
Maar eigenlijk mag je toch ook "blij" zijn dat de lieve, goede kopers een keuring wilden. Hadden ze dat niet gewild, was jouw lieve Val verkocht en had hij waarschijnlijk lang(er) moeten lijden. Nu was hij nog van jou, is er verder niets meer met hem gedaan dan de onderzoeken en heeft hij dus minimaal geleden.
Als de nieuwe eigenaren het niet hadden gemerkt ( logisch, die kennen hem verder ook niet en zelfs bij jou vallen nu de puzzelstukjes in elkaar), had hij langer pijn gehad.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, het zal een grote ( heel anders dan bij verkoop) leegte geven, maar eigenlijk heb je je nu wel aan je woord gehouden tegenover Val, je hebt hem gehouden tot zijn eind en hem ook bijgestaan tot zijn laatste adem! Nogmaals, hele dikke :(:) !

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 00:11

Sjee wat is het snel gegaan. Hij was er aan toe. Nogmaals :(:)

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:40

zo jij hebt echt al heel wat ellende meegemaakt zeg |( veel sterkte en hoop het beste voor jou en je mooie paardje :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:49

jeetje patries, ik lees dit nu pas...

wat verschrikkelijk, en wat hebben jullie allemaal doorgemaakt...

ik ben echt verbijsterd...

wens je heel veel sterkte toe...

Kiss2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:53

Meis, heel veel sterkte....

Vere_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:23

:(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:52

wat een verschrikkelijk verhaal, je hebt het ook zo goed verwoord..
ik heb het met kippenvel gelezen, tsjee wat lijkt dit me allemaal moeilijk.
heel veel stertke want dit is echt niet niks!

:(:)

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:18

Toch nog even een reactie van mijn kant...

Met verbazing heb ik de reacties van medebokkers gelezen...Onbegrijpelijk hoe erover gedacht wordt! Wij (hiermee bedoel ik de medebokkers die hebben aangegeven er eerst een goed over na te denken, informatie op te vragen en het paard een kans te geven, en de medebokkers die hun paard deze kans idd gegeven hebben) worden afgeschilderd als betweters en egoïsten. Zelf ben ik van mening dat het andersom is.

De meeste medebokkers die hebben gereageerd, hebben totaal geen idee wat ataxie voor een paard inhoud en roepen maar wat. Valiant zou pijn hebben gehad en zou een vreslijk leven tegemoet gegaan zijn als hij in leven was gehouden. Mss toch handig om nogmaals te vermelden: Ataxie is een pijnloze aandoening!! Het geeft alleen ongemak. Oke, artrose is een ander verhaal, dat kan in bepaalde gevallen idd pijn geven, maar dat hoeft helemaal niet! Er zijn legio paarden die met artrose rondlopen en een superleven hebben. Er zijn zelfs eigenaren die niet eens weten dat hun paard artrose heeft, terwijl dit wel het geval is. Bijna ieder paard heeft wel een lichte vorm van artrose. Valiant heeft mss artrose in een verder stadium gehad, maar ook dan is het goed te behandelen, als je maar weet hoe en welke wegen je moet bewandelen. Valiant heeft geen overduidelijke pijnklachten vertoond, anders zet je je paard niet te koop, maar ga je eerst naar een kliniek om hem na te laten kijken. Dit is niet gedaan, dus blijkbaar viel het allemaal wel mee...
Volgens TS hebben de artsen aangegeven dat het paard geen normaal leven meer kan leiden, het zou een wonder zijn geweest dat ze nog niet zijn gevallen. Neem van mij aan dat alle eigenaren van atactische paarden dit te horen hebben gekregen. Ook ik!

Kijk aub eens naar dit topic:
[MD] Ataxie??

Hier lees je allemaal reacties van medebokkers die atactische paarden hebben, en die een geweldig paard eraan hebben. Zijn die allemaal egoïstisch??

Er zal wel weer gezegd worden dat het in het geval van val allemaal anders is maar dat geloof ik gewoonweg niet. Ik heb alle filmpjes van afgelopen maandag gezien op het internet. Valiant staat met zn oortjes naar voren, gaat helemaal uit zn dak, springend, rennend en bokkend zonder ook maar een beetje met zn achterhand te slepen, om te vallen of gek te lopen...sorry, maar ik zie totaal geen reden om dit paard in te laten slapen!! :(

Er wordt overigens in het topic aangegeven dat een EMG een vreselijk onderzoek is, dat is niet waar. Een EMG is een een pijnloos onderzoek. Paard gaat nml onder (lichte) narcose (roesje) en krijgt het onderzoek helemaal niet mee. Hij moet idd in een aparte ruimtegezet worden, soort harnas met kussen om te voorkomen dat ie omvalt ivm de narcose. Ja, als je paard al te ver in zn roesje is, dan loopt ie er niet meer zelf in ivm omvallen. Ga zelf maar eens onder narcose, denk dat je dan ook niet meer kan bewegen..

Al met al ben ik van mening dat dit paard geen kans is gegeven en dat heeft ie niet verdiend!!

Marlou_

Re: Lieve Val.. is dit dan het einde van ons verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:24

Taebo Ik vind toch dat je het mooi gezegd hebt. Ik vind het vreselijk voor Val en patricia maar had een kansje voor Val toch ook wel mooi gevonden.

Maar het is achter de rug en we kunnen het niet meer terug draaien, het is gebeurt.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:28

ik vind het echt grof dat dit zo hier in dit topic gebeurd....

kijk eens naar alle ruiters die hun paarden verpesten, paarden die dag in dag uit geslagen worden, met sporen geprikt worden (tot bloedens toe), met de kin op de borst getrokken worden, of met hulpteugels aan elkaar gebonden worden
en als het paard in verzet komt is het een 'probleempaard' en gaat ie de handel in of naar de slacht, ga díe paarden lekker redden! díe verdienen een 2e kans, want de meeste mankeren helemaal niks! (ja door de ruiter) en dan nog alle paarden die verwaarloosd zijn/worden....
manegepaarden die pijn in hun lijf hebben (maar daar wordt maar niet over gesproken, die moeten tenslotte geld opbrengen)

en dan is hier met een team van artsen e.d. besloten dat het beter is om valiant in te slapen
en patricia gaat kapot van verdriet en dan gaan jullie in haar topic bakkeleien of het wel of niet eerlijk was?!?!?!

schaam schaam schaam waar gaat het met de mensheid heen....

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:31

TaeBo.

Ik vind het erg respectloos van je.
Ik denk dat de ts goed overleg met de dierenartsen heeft gehad wbt de ataxie.
En waarschijnlijk weet je zelf ook wel dat elke ataxie anders is.

Ik heb ook een paard met ataxie gehad, ik heb hem verkocht aan een medebokker die toen der tijd hem had gekocht voor ontspannen bosritjes en nu wegens gebrek aan goede uitrij mogelijkheden hem zijn pension gegeven heeft, ja hij heeft geluk gehad.
Maar dat hij geluk heeft gehad komt ook omdat hij nog geen gevaar voor zichzelf of anderen was.

Ik vind dat jij dus niet zomaar kan oordelen of ze haar paard nu wel of geen kans heeft gegeven.
Ik denk juist dat de ts alles voor haar paard heeft gedaan en dat de beslissing die ze heeft gemaakt heel eerlijk is geweest tegenover haar paard!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:48

Steph86 schreef:
TaeBo.

Ik vind het erg respectloos van je.
Ik denk dat de ts goed overleg met de dierenartsen heeft gehad wbt de ataxie.
En waarschijnlijk weet je zelf ook wel dat elke ataxie anders is.

Ik heb ook een paard met ataxie gehad, ik heb hem verkocht aan een medebokker die toen der tijd hem had gekocht voor ontspannen bosritjes en nu wegens gebrek aan goede uitrij mogelijkheden hem zijn pension gegeven heeft, ja hij heeft geluk gehad.
Maar dat hij geluk heeft gehad komt ook omdat hij nog geen gevaar voor zichzelf of anderen was.

Ik vind dat jij dus niet zomaar kan oordelen of ze haar paard nu wel of geen kans heeft gegeven.
Ik denk juist dat de ts alles voor haar paard heeft gedaan en dat de beslissing die ze heeft gemaakt heel eerlijk is geweest tegenover haar paard!

ik vind het niet respectloos....ik kan mij erg goed vinden in de post van Teabo...
Heeft het paard een kans gehad om te genezen?
Heb je het filmpje gezien?
Ik heb paarden voor meer zien inslapen.
Vervolgens huilt iedereen tranen met tuiten omdat TS haar paard heeft inmoeten laten slapen....terwijl TS dat paard gewoon aan het verkopen was...
Het paard is op de trailer accuut atactisch geworden,daarvoor nog nooit verschijnselen vertoont.
Ik heb absoluut niets tegen inslapen,zeker niet als een paard pijn lijdt....dit paard heeft niet de kans gehad m te genezen...genezen doe je vaak niet in drie weken,daar is langer voor nodig.
Maar ja....stel dat hij een 'normaal' paardenleven had kunnen leiden?
Dan was hij vast en zeker niet meer geschikt geweest voor de sport,en daar wringt nu net de schoen denk ik.
Dan moet je realistisch zijn...niet iederee heeft het geld en de ruimte om z'n paard als grasmaaier neer te zetten.

Dus ik veroordeel dat niet...maar noem niet mensen die er anders over denken egoistisch..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:18

Moderatoropmerking:
Omdat dit topic inmiddels verloopt in een discussie over wel of niet in laten slapen van een atactisch paard, en TS zelf over haar eigen situatie een topic geopend heeft op IM, komt er een definitief slotje op dit topic.