Onverwachte nieuwe aanwinst komt dichtbij! dinsdag keuring!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Onverwachte nieuwe aanwinst komt dichtbij! dinsdag keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:07

mooi plaatje zijn jullie samen :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:10

thanks :D heb er nog een foto bij gedaan :D Ben ook heel blij met haar! over een half jaar is het plaatje mooier :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:22

Ooo wat lekker!! Ziet er braaf uit hoor! Toppie!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:24

ja super braaf! Ik stond perplex hoe braaf ze was! zo zenuwachtig en zo gespannen en dan zo braaf! echt geen pas verkeerd gezet! :D word steeds blijer en gelukkiger met haar :D

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:01

Leuk om foto's onder het zadel te zien!
Ze ziet er onder het zadel echt super relaxed uit, alsof ze al jaren rondjes loopt met je! :D

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:14

Zo wat een verhaal, ik heb me door je hele topic geworsteld, en om eerlijk te zijn had ik niet gedacht dat het zo goed zou aflopen. Ik wens je heel veel plezier met je mooie merrie!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 00:20

Ziet er lekker ontspannen uit hoor +:)+

Nu voorzichtigaan steeds rechter gaan zitten dan blijft je achterbeen ook nooi op de plaats liggen maar dat komt allemaal nog wel.

Denk dat het gevoel van "eigen paard" nu steeds meer door gaat dringen, toch? :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 09:18

jaaaa zeker! Helemaal toen ik opstapte! maar toch is het nog niet zo als bij mijn vorige paarden.
Ga nu trainen dat ze sterker word. Ga haar aan de pessoa longeren. En denk 2 keer per week even rondje sturen. Zodat ze lichamelijk beter word. Dan kan ze onder het zadel ook met mij er op beter lopen. Ik schrok echt van het verschil met proefrijden en gister. Ik moet echt helemaal opnieuw beginnen. Ze voelt aan als een net ingereden paard. Een zwabber :+

Als ze straks minder nerveus is en een beetje aan mij gewend is ga ik lekker veel bosritjes maken. Lekker lange stukken rechtuit galoperen. Zal haar goed doen :D

Het valt me wel op dat ze in een kleine week tijd al erg bij gekomen is! Daar ben ik wel blij mee! :D

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:21

Ziet er toppie uit Nathalie!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:11

Dankje grauwman :D

Ze begin nu wel lekker tot rust te komen!
Ze kwam vandaag voor het eerst naar het hek lopen toen ik haar riep vanuit de verte. Wel omdat de andere pony ook kwam denk ik, maar de andere dagen liep ze dan niet mee.
Dus nu kon ik haar gelijk vooraan aan klikken. Gelijk wat lekkers gegeven om te belonen en te paaien natuurlijk :D

Ze was erg ontspannen voor haar doen vandaag!

Lekker gelongeerd. eerst kwartier alles los toen kwartiertje met de pessoa vast en toen nog even 10 min weer alles los. Ze vond het erg zwaar aan de pessoa dus veel gestapt en paar rondjes beide kanten op gedraafd.

Ze heeft voor het longeren een kleine kilo brokken op en na het longeren ook een kleine kilo brokken. Had er wat stukjes wortel door gedaan. Vond ze erg lekker gelukkig!

Toen naar de wei gedaan en ook nu erg rustig. Niet meer trekken. halstertouw hing alleen maar slap! Niet meer hard willen weg rennen. Even nog een appeltje gegeven in de wei. vond ze ook lekker en toen ik haar los klikte galopeerde ze pas weg.

Kan dus wel zeggen dat ze echt super braaf begint te worden. En voor haar doen begint ze lekker te ontspannen :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:13

zo zie je maar hoeveel je bereikt met alleen al een beetje geduld :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:17

:j morgen ga ik alleen langs om haar te voeren en te borstelen en even kijken of ik wat aan der manen kan doen. Verder heeft ze vrij, kan ze vandaag even verwerken en de spieren weer tot rust komen.
Woensdag herhaal ik vandaag en donderdag krijgt ze dan weer vrij. Vrijdat herhaal ik ook weer vandaag.
En zaterdag ga ik er dan weer even op. en zondag weer vrij.

Ik denk dat zo om de dag trainen voor haar geestelijk en lichamelijk voorlopig even het beste is :)

Moet alleen iets verzinnen om de pessoa langer te kunnen maken. Ze is eigenlijk te groot. Waardoor de pessoa voor nu om te beginnen vrij strak staat.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:21

grotere pessoa kopen :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:23

die is er niet groter :Y)
Ik moet iets zien te krijgen wat ik aan de singel aan de ring tussen de benen kan klikken, waar ook weer een ring aan zit om de pessoa aan vast te zetten. Een soort van verleng stukje :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:25

Ik blijf het zo'n beetje volgen ;) , wat leuk, zeg!
Wat is ze braaf onder het zadel, nog allemaal wat onwennig, maar ik denk dat je het prima doet, lekker veel tijd aan haar en jullie band besteed en ik denk echt dat je er een fijn paard aan gaat hebben, al moet ik eerlijk bekennen dat ik er in het begin een hard hoofd in had :o :D . Heel veel plezier samen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:27

haha dat harde hoofd had ik zelf ook hoor! Ik had echt niet het gevoel dat het nog ging lukken. Ik hoopte het wel. Maar ik dacht echt dat het niet meer ging lukken!

Maar gelukkig wel! En gelukkig komt ze erg snel bij! Ze begint me al wel te vertrouwen! Maar ze is wel goed op haar hoede. Met eten bijv, ze neemt heel snel een hap en gelijk het hoofd weer omhoog om alles in de gaten te houden.

Maar dat ze nu zo goed eet is toch wel een goed teken :D

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:48

__Nathalie__ schreef:
die is er niet groter :Y)
Ik moet iets zien te krijgen wat ik aan de singel aan de ring tussen de benen kan klikken, waar ook weer een ring aan zit om de pessoa aan vast te zetten. Een soort van verleng stukje :P

Heb het zelfde probleem met mijn oude crack. Je kan zo'n los stukje kopen waar je een slof aan vast kan maken(die schuif je om de singel) en dan heb je een leren lus met een ring eraan waar je de musketons aan kan vastmaken.

Ik maak tegenwoording de pessoa niet meer tussen de benen vast maar aan de zijkant, dan zit ie minder strak.

http://www.equicenter.nl/contents/media/lo390000zwa.gif

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:56

ja daar dacht ik ook aan inderdaad maar moet een langere hebben.

Aan de zijkant kan inderdaad ook maar ze moet juist lang laag over de rug getraind worden voor haar rugspieren.

Maar zoiets moet ik wel hebben alleen dan nog eens stuk langer :D

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:30

Je kan evt bij een schoenmaker of zadelmaker vragen of er een stuk leer aangezet kan worden, die kunnen het dan netjes op maat voor je stikken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 17:31

oja dat is ook een idee!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:55

Super dat het nu zo goed gaat! Eindelijk aan het idee gewend dat het jouw paard is?
Ik geloof ook wel dat je geduld met haar hebt anders zou je nooit zoveel moeite gedaan hebben om haar alsnog te kopen. Nog veel succes en plezier met haar!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:04

Ja dat gevoel is er inmiddels helemaal!

Vooral nu ze rustiger word en aan me begint te wennen heb ik echt weer het gevoel van ja ik heb een paard!

Als er iemand een ongeduldig persoon is ben ik het wel, behalve met dit soort dingen. Rijden staat ook op een laag pitje! Heb nu 1 keer gereden, zaterdag en dat gevoel was super :D Deze hele week ga ik om de dag longeren aan de pessoa en zaterdag pas weer rijden.
Belangrijkste is dat ze nu lekker aankomt en wat sterker word en daarna ga ik het rijden meer op pakken :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:34

Aan je ervaringen met haar denk ik op te kunnen maken dat het toch wel een koel paardje is, dat dingen snel oppikt. Ik denk zomaar dat ze het wachten dubbel en dwars waard is geweest.

Welke arts had je bij de keuring? (Mag ook per PB)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:28

Ik weet het niet. Ze is lastig te omschrijven.

Ze is heel neurotisch. Sensibel. Op nieuw terein erg gestrest en nerveus. Maar toch heb ik het idee dat als ze eenmaal gewend is ze juist weer heel koel is inderdaad. Nuchter niet echt want het blijft een hitte petitje waar toch dat prikkelbare in zit. Maar ze is wel juist weer heel stoer, totaal niet kijkerig of schrikkerig. Eerder rillerig.

Ik denk inderdaad ook dat het over een half jaar een heel ander paard is. Ze reageerd snel op mij ze pikt het inderdaad snel op!

Ik ben heeeeeeel erg benieuwd hoe ze word als ze straks in goede conditie is. Kan niet wachten om dat te zien! :D Maar helaas gebeurd dat niet in 2 weken tijd :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:34

Ik ben vandaag 2 keer geweest vanmiddag om te voeren toen heeft ze een kleine kilo op. En het restje daarvan + een nieuwe kilo heeft ze net gegeten. Toen ik riep stond ze achter in de wei. Na enig twijfel kwam ze naar het hek toe gegallopeerd en heeft gewoon in de wei gegeten!

Ik ga morgen aan de longe weer foto's maken. Van der nieuwe sport coup en ze ziet er alweer iets dikker uit heb ik het idee :D

zaterdag ga ik voor de 2e keer rijden :D

Ik word steeds blijer met mijn merrie :D