Appassionata 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brittje88

Re: Appassionata 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:03

Gaaaap

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:10

Op zaterdagavond wel redelijke commentaar. Maar qua show ook gewoon.. niet het van het.

Zoals foxy zei: als je dan es nr Cadre Noir of Spaanse Rijschool gaat kijken... daar zie je pas rijkunst!

Maar soit, de avond was wel snel om en het is es iets anders dan voor de TV hangen Knipoog

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:31

Ik ben bij het Cadre Noir in Saumur geweest, maar vond het dressuurniveau niet zo hoog als ik had verwacht. Het is wel strakker en veel minder foutjes, maar qua oefeningen, aanleuning, onspanning en verzameling vind ik het veel beter kunnen!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:41

ik ben zondag geweest was in principe wel mooi maar niet dat je zegt van WAUW wat spectaculair ook wel een aantal foutjes gezien maar ach het blijven paarden he haha

werdt alleen een beetje moe van dat domme gezang af en toe had voor mij niet echt gehoeven

en wat een kleine bak was het eigenlijk zeg..menig manege heeft een grotere bak hihi

enige wat ik wel echt mooi vondt waren de trickriders vooral dat hij onder zn paard doorging via het zadel verder vondt ik het niet echt wauw... wel leuk om te zien maar zoals gezegd niet echt een spectacel

verder vondt ik de cowboy ook wel leuk wel knap dat het beestje pas 4 jaar is en zo braaf

friezen vondt ik ook niet veel aan ..de ijslanders waren ook wel leuk alleen botste ze ook een keer bijna op elkaar

al met al wel een leuke dag gehad maar om nou te zeggen goh wat spectaculair...nee dat niet ...zeker niet voor 55 euro daarvoor had ik wat meer 'actie 'verwacht

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:47

Laatst bijgewerkt door ShenaBell op 07-01-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:50

Ik ben vorig keer gaan kijken en viel me dat tegen! Zoals bv het "westernonderdeel" , dat paard kwam met z'n neus de lucht in die piste binnengestormt en deed dan een "sliding" stop waarvan de rillingen me over de rug liepen. Dat bleef me het meeste bij ... maar ik weet dat ik de rest ook maar op randje vaond. En de mensen maar applaudiseren.
Zo te lezen is er niet zoveel verandert van niveau bij de nieuwe voorstellingen?
Voor kinderen is dat misschien wel een fantastische ervaring maar als je wat langer in de paarden zit, dan moeten ze toch met iets specialer afkomen. Het schijnt dat Cavalia meer de moeite waard is.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:40

late reactie. ik was er dus de 28e in de avond. heb niemand van bokt herkent, want heb er niet op gelet Knipoog. de stoelen deden zoooo veeel pijn aan mijn rug!, wellicht hebben mensen mij herkent, kan niet missen

wij waren als 1e binnen.. want wij waren al om 6 uur binnen. toen de vorige voorstelling naar buiten kwam. vonden ze niet zo leuk bij de rai,. maar wij wisten het niet Tong uitsteken wij zaten daar lekker.

in de hal naast ons zaten wel leuke mensen, met een grappig accent. en met een gezellige babbel. achter ons zaten echt van die meiden die de mond niet konden houden. zo overdreven,. en voor ons zat een vreselijk verwend nest die haar vader steeds een snouw gaf.. maargoed, je gaat uiteindelijk voor jezelf.

de show vond ik mooi. ik was er nog nooit eerder geweest. die spaanse ruiter vond ik heel mooi.

ik heb het nu een keer gezien,. ik zal er geen 2e keer heen gaan. vind het ook echt te duur. het was bij lange na niet uitverkocht. dus mensen met een 3e rangs kaartje konden lekker vooraan gaan zitten. maar volgens mij zie je het overal even goed. dus ag

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 23:38

jameyskatje schreef:
ik heb het nu een keer gezien,. ik zal er geen 2e keer heen gaan. vind het ook echt te duur. het was bij lange na niet uitverkocht. dus mensen met een 3e rangs kaartje konden lekker vooraan gaan zitten. maar volgens mij zie je het overal even goed. dus ag

Dat vind ik dus slecht van de Rai. Mensen die 24 euro minder hebben betaald zitten op de eerste rang. Slechte controle zeg!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 01:37

Uh, bij ons kwamen ze zelfs mensen van de derde rang vrágen of ze vooraan wilden gaan zitten.. Verward

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 01:41

amai... da klopt toch ni eigenlijk eh ...

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:57

op onze plekken zaten dus ook andere mensen gelukkig waren er op dezelfde rij nog stoelen dus konden we ernaast maar goed dan nog :S

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 23:43

Dat vind ik echt slecht! Ik had er mooi een officiële klacht van gemaakt.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:33

Dat is niet de schuld van de organisatie maar van de mensen die er zijn gaan zitten..

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:41

Ik ben bij de nieuwe tour geweest, vooral omDaphne aan te moedigen. Ik vond het wel vermakelijk, maar (natuurlijk los van Daphne) was ik weinig onder de indruk. Twee jaar gelden ben ik bij cavalia geweest en daar was ik veel meer over te spreken. Rijtechnisch vond ik het meeste echt een flop om te zien (deed soms mij al zeer, laat staan de paarden Huilen ) en erg weinig show. De meesten reden maar een paarrondjes door de zeer kleine ring..niet echt om warm van te worden. De meeste kunstjes gingen ook niet goed. Nee zou hier zelf niet gauw weer naartoe gaan, hetzij alleen om Daphne aan e moedigen met vriend Jos en Samson (de shires)..

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:57

Ik ben ook naar Saumur ( Frankrijk) geweest. Lachen
Ik vindt dat pas rijkunst. Het gaat allemaal zo soepen, natuurlijk. Zonder gekluns. Daar geloof je ook echt in.

Ik weet niet wie in 2007 op het NK is geweest?
Nadat ik de ring in was geweest, kwam er ergens eens show van de 'de Future Guys' iemand gezien? Ook kozakken voltige. Lachen Maar dan met een veel hoger nivo als bij Appasionata. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:58

hm, ik heb Jerez gezien en daar was ik toch ook niet zo enthousiast over, hoewel wel van heel ander niveau dan Appassionata. Future Guys ken ik idd OK dan!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:09

de future guys zijn gewoon super Lachen. Heb vorig jaar nog een training van de spaanse rijschool gezien, was ook mooi, wel geen show ofzo, jonge paarden dus er ging wel soms iets fout, maar wel de moeite eigelijk.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 21:29

Loizy schreef:
Dat is niet de schuld van de organisatie maar van de mensen die er zijn gaan zitten..

Tuurlijk niet, de organisatie kan bij iedere ingang van de tribune controle neerzetten, dat doen ze ook op de dagen die uitverkocht zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:41

Dan mag elke bezoeker alweer 5 euro erbij gaan betalen voor de controle..
Als het niet vol zit doen ze dat ja, maar als het voor de helft vol zit hoeft dat eigenlijk nieteens.
Heb je er dan iemand van de Rai bijgehaalt toen je daar achter kwam? of ben je gwoon ergens anders gaan zitten.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 21:44

Loizy schreef:
Dan mag elke bezoeker alweer 5 euro erbij gaan betalen voor de controle..
Als het niet vol zit doen ze dat ja, maar als het voor de helft vol zit hoeft dat eigenlijk nieteens.
Heb je er dan iemand van de Rai bijgehaalt toen je daar achter kwam? of ben je gwoon ergens anders gaan zitten.

Tuurlijk niet, onze show was zo goed als uitverkocht en bij iedere ingang van de tribune stond iemand, zoveel ingangen zijn er niet. En zo hoort het ook. De 1e rangs kaarten zijn wel ff 24 euro duurder dan de 3e rangs. Dan mag je verwachten dat je beter zit dan 3e rang en niet dat de halve 3e rang net zo zit als jij.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:50

Je zei zelf 'dat doen ze ook op de dagen die uitverkocht zijn' dus kwam het bij mij over dat het bij jou niet uitverkocht was.
En ik had het over het gaan zitten op verkeerde plekken, in dezelfde rij Knipoog

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:50

wat mij opviel was dat de tekening van de rangplaatsing op internet (tijdens de kaartverkoop) anders was dan met de voorstelling. Wij zaten met eerste rangs kaarten ergens in een hoekje gepropt, waar je je een stijve nek zat te kijken, omdat de ring aan de linkerkant zat. Bij de kaartverkoop tekening was de eerste rang als een rechthoekig blok langs de lange zijde van de ring, en in het echt liep hij door tot in de hoek. Is dit meer mensen opgevallen?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 22:02

Loizy schreef:
Je zei zelf 'dat doen ze ook op de dagen die uitverkocht zijn' dus kwam het bij mij over dat het bij jou niet uitverkocht was.
En ik had het over het gaan zitten op verkeerde plekken, in dezelfde rij Knipoog

Ik bedoelde controleren bij alle tribunes Clown

Verkeerde plekken in dezelfde rij maakt niet veel verschil, wel mensen die 3e rangs kaarten hebben en 1e rangs kunnen zitten.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:17

ik ga aankomende zondag naar appassionata ben benieuwd hoe de show is :)