Nederlands Kampioenschap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lynne81

Re: Nederlands Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:55

Ik heb dat ook gezien ja!! Belachelijk!! Ik heb de proef zelf gezien en als hij 68% had gekregen was het ook goed geweest.. Je haalt heel de competitie eruit.. Maar ja toch niet achteraf!! Clown Haha! Haha!
Ik stond bij alle drie de juryleden in de kür op 1!! Ze waren het er overeens (gelukkig)!! haha
(EYES THANKS!!!! Je bent een top kürmaker!!!) Kusje
Laatst bijgewerkt door Lynne81 op 11-09-06 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

rkremer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:56

Ik snap heel goed dat je chippapieren in orde moeten zijn. Dit is ook het geval bij beide ruiters. Alle papieren zijn in orde. Het is alleen niet te begrijpen dat de KNHS geen duidelijke regels m.b.t. dit punt hanteert. Ze sturen de deelnemers een lijst toe met alle reglementen etc. Dat is waar je je aan moet houden. In deze lijst staat niets over de stempel vermeld.
Wanneer ik nu de reglementen bekijk op de KNHS site, is er gewoon een passage toegvoegd die niet in het hardcopy document staan die ze alle leden toestuurden.

Dan klopt er toch iets niet! En bij eerdere controles is door de KNHS het paspoort gewoon goedgekeurt! Het is toch belachelijk dat op een groot kampioenschap, waarvoor al veel eerder selecties zijn en controles worden uitgevoerd je in de finale er nog uit kan liggen. Dan is de KNHS ook niet zorgvuldig geweest met haar eerdere controles, of heeft de regelgeving hierover tussentijds veranderd zonder haar leden te informeren.

Het is gewoon erg, omdat je hier als ruiter naartoe leeft en traint. Het gaat er toch om wie de beste is? Kampioen M2 zou met een dikke 10 punten boven de nummer 2 eerste zijn geworden. Das gewoon onbegrijpelijk. Plus, dat de controleur haar ook nog eens een trap na gaf, ik stond er namelijk bij en toen de betreffende ruiter wegliep reageerde hij absoluut niet discreet en professioneel.

Ruth
www.mangelhof.nl

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:31

Lynne81 schreef:
IK ben Nederlands kampioen!!! haha stond al vermeld geloof ik.. Ben echt super blij!!!! Haha! Haha! Iedereen die in de prijzen zijn gevallen.. GEFELICITEERD!! Knipoog Knipoog

Ik heb heel veel foto's van je op mijn site staan Lachen http://www.masja.net/Hippiade/hippiade.htm

Ook ergens aan het einde Lachen

Was echt een hele mooie proef...

Super gedaan! Gefeliciteerd!!

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:14

masja schreef:
Lynne81 schreef:
IK ben Nederlands kampioen!!! haha stond al vermeld geloof ik.. Ben echt super blij!!!! Haha! Haha! Iedereen die in de prijzen zijn gevallen.. GEFELICITEERD!! Knipoog Knipoog

Ik heb heel veel foto's van je op mijn site staan Lachen http://www.masja.net/Hippiade/hippiade.htm

Ook ergens aan het einde Lachen

Was echt een hele mooie proef...

Super gedaan! Gefeliciteerd!!

Ik heb ze gezien!! SUPER LEUK!!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:18

@ Masja weet je of je ook foto's van Niels Bax hebt gemaakt?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:58

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:43

Hippiade: uitslag dressuur Z2

ERMELO (KNHS) - In het eerste persbericht is abusievelijk de verkeerde uitslag van de dressuur Z2 vermeld. Hierbij de juiste, met excuses voor het ongemak.

In de klasse Z2 werd in de finale een Kür op muziek gereden en daarin was Lynne Maas uit Delft met Salo de sterkste. Haar score was 74% en daarmede verwees zij Dirk de Haas uit Zoelen met Passion gedecideerd naar de tweede plaats. Derde werd Mireille ten Have uit Silvolde, die met Hoble Atout de tweede Kür score neerzette.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:45

had ik niet eens gezien..haha hadde ze dirk zeker op 1 ? best banketstaaf Knipoog maar wat maakt het uit Haha! ze is toch kampioen Haha!

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:20

Lynne81 schreef:
Ik stond bij alle drie de juryleden in de kür op 1!! Ze waren het er overeens (gelukkig)!! haha
(EYES THANKS!!!! Je bent een top kürmaker!!!) Kusje

Ha ha, dank je wel voor het compliment.
Maar bedenk wel.. het één staat niet los van het ander. Een kür is zo goed als ie gereden wordt.
Toen je net begon met kürrijden had ik al zoiets van; 'De moeilijkheidsgraad moet flink omhoog' want jullie hadden veel meer in je mars dan jullie lieten zien.
Deze kür had een behoorlijk hoge moeilijkheidsgraad, temeer omdat, om de muziek goed uit te laten komen, alles exact getimed gereden moest worden.
Waar ik geen rekening mee had gehouden was het temperament van Salo.
Wat kan het af en toe een draak zijn zeg. Omkeren, omhoog komen en last but not least zijn ongeduld bij het halthouden aan het begin. Enfin, je weet je vast nog wel de laatste clinic te herinneren die ik gegeven had, maar o,o,o wat kan dat ding lopen zeg als de pet eenmaal goed zit.

Toen jullie zaterdag aan de kür begonnen was mijn eerste reactie "AARRRGGGHH" Boos! want het halthouden en groeten was kl*te. Niet stilstaan en zelfs achteruit lopen.
Maar wat je daarna liet zien was wel van zo'n uitzonderlijk hoge kwaliteit dat ik er van genoten heb. Wat een timing.

Even ter uiteenzetting: in de kür zaten allerlei 'timingpoints' bijv. wanneer je in een hoek moest zijn, wanneer je op de A-C lijn moest zijn, wanneer je traversalen en appuyementen ingezet moesten worden, je eenvoudige wissels, etc. alles en iedere oefening moest er door de muziek 'ingedragen' worden om het tot zijn recht te laten komen. Zelfs je changementen werden vooraf aangekondigd en je zat tot op de seconde en de centimeter nauwkeurig.
Het mooie van dit alles is dat gebleken is dat wanneer je er oefeningen in plaatst die wel mogen maar niet moeten, het je artistieke waarde enorm op kan schroeven (mits goed uitgevoerd want anders kelder je alleen maar in je waardering).

Na afloop heb ik nog een tijd met Claartje(van Andel) gesproken en die was opgetogen over jouw demonstratie.
Afgezien van het feit dat je de proef nagenoeg foutloos reed (op het halthouden & groeten na) en het technisch in orde was, reed je hem ook artistiek technisch perfect. Alles was exact op tijd en alles was exact op de accenten van de muziek.
Ze zei letterlijk;" Alles zat zo perfect in elkaar dat ik eigenlijk alleen maar 8-en kon geven en juist daardoor kon ik ook een 9 geven voor de muzikale interpretatie.

De meeste küren heb ik samen met Jeanette (moeder van Diederik v Silfhout) bekeken en wij waren het er onbevooroordeeld over eens dat jij de beste presentatie had neergezet.
Natuurlijk is het sneu voor Dirk de Haas en ik gun hem het allerbeste. We kunnen uitstekend samen door één deur, het is zelfs m'n 'clinicmaatje' (we geven samen veel clinics) maar technisch zat het gewoon iets minder goed in elkaar.
Sommige changementen werden in tweeën gesprongen en ook artistiek-technisch was het iets minder goed. Bijv. zijn laatste eenvoudige wissel op de A-C lijn zat hij iets achter de muziek en moest hij de aansprong t.o.v. de A-C lijn iets half-diagonaal maken om goed uit te komen.

Al met al heb je een prachtige presentatie neergezet en ik ben er trots op dat jullie het idee en de inhoud die ik voor ogen had bij het maken van de kür zo perfect hebben weergegeven. Ik speel hier slechts een ondergeschikte rol in want ik schrijf het verhaal maar jullie brengen het tot leven.
Ik kijk er alweer naar uit om straks voor jullie een IM-kür te gaan maken wanneer het zover is.

In ieder geval heb je met je andere paard een prima follow-up voor het basisgebeuren en met Salo gaat het zeker goed komen in de ZZGP.

Groetjes,
Charles

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:51

Tuusi_Minion schreef:
@ Masja weet je of je ook foto's van Niels Bax hebt gemaakt?

Nee, Masja heeft geen foto's van Niels gemaakt. Ze heeft zich in de ochtend de blaren op de voeten gelopen als couponrunner van ring 7 en 8 (helemaal achteraan het terrein) en zou 's middags schrijven bij de kur. Dat laatste ging niet door en daardoor had zij de mogelijkheid de kur met mijn camera vast te leggen. (Ikzelf heb hele dag in ring 8 gezeten)

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:59

Is Troy Nederlands kampioen Z1?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 00:55

Lynne81 schreef:
Ik heb dat ook gezien ja!! Belachelijk!! Ik heb de proef zelf gezien en als hij 68% had gekregen was het ook goed geweest.. Kusje

Wat een onsportieve reactie Bloos!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 02:10

nina62 schreef:
Is er ergens ook een uitgebreidere uitslag van het Z2. Ik hoorde dat 1 van de juryleden bij de Kur de reservekampioen het kampioenschap door de neus geboord heeft. Klopt dat?

En dit is zeker geen onsportieve opmerking?

Lynne, van harte gefeliciteerd!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 06:04

nina62 schreef:
Pl. [Nr.] Naam ruiter Naam paard/pony C H M Tot.
Vereniging Afstamming (Pl) (Pl) (Pl) Perc.
-----------------------------------------------------------------------------
1. [ 10] DIRK DE HAAS PASSION 236 232 258 726
ZOELEN KRACK C ( 1) ( 1) ( 1) 71.20%

6. [ 12] ROSALINDE HECK REFLEX 205 208 243 656
GIESBEEK KRACK C ( 11) ( 11) ( 2) 64.30%

De jury bij M zat sowieso erg hoog met zijn punten, alleen zat hij er bij Lynn wel naast met zijn 7e plek(ook al kreeg ze van hem de hoogste punten van de 3). Maar Dirk stond bij alle 3 op de eerste plek.

Hij zat er niet alleen bij Lynne naast.
Wat dacht je van de uitslag van de nr. 6? 2x 11e geplaatst en door de jury bij M (die uit Gelderland komt) 2e. Ligt Giesbeek ook niet in Gelderland Clown
Zomaar iets wat mij opviel.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 06:59

marcolemar schreef:
Is Troy Nederlands kampioen Z1?

Ja

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:56

zoelen is dacht ik de Betuwe... ook gelderland?

rkremer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:01

Nog even een oproepje voor deelnemers die tijdens de Hippiade zijn gediskwalificeerd op ongegronde redenen:

De brief die de geselecteerden thuis ontvingen met de checklist en het reglement, blijkt een andere versie te zijn dan degene die op de KNHS site staat.
Dus of de KNHS heeft haar leden een verouderde lijst toegezonden, waar dus wel eea over chippen instaat, maar het stuk over de stempel ontbreekt! Of heeft na dit gebeuren een extra passage toegevoegd op de site.

Dus b(k)en je iemand die gediskwalificeert is door bv ontbreken stempel, mail me dan even. Ze zijn er momenteel druk mee bezig om dit op te helderen. Of zijn er mensen die ook gecontroleerd zijn en die ook niet de benodigde stempel in het paspoort hebben? Maar wel zijn doorgegaan hoor ik het graag!

Toch even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om de issue wie er nu echt kampioen is want dat kan niet meer teruggedraaid worden. Maar dit betreft slordigheid en meten met 2 maten van de KNHS en mag gewoon niet nog eens voorkomen. Plus dat het betreffende paspoort wel naar het stamboek is gestuurd alleen is daar geen stempel over de sticker gezet!

groetjes,
ruth

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:28

Je bent als lid zelf verplicht om alle updates bij te houden, de KNHS hoeft deze niet toe te zenden. Knipoog Heb het zelf nog even in een disciplinecommissie van de KNHS voorgelegd, dit was dan wel voor een andere tak maar de regels zijn in dit geval voor alle disciplines hetzelfde. Je kunt een brief sturen, maar de mensen zijn zelf in gebreke gebleven terwijl bekend was dat er strenge controles uitgeoefend zouden worden. Dat toevallig eerder een controleur in gebreke is gebleken wil niet zeggen dat het nu ineens geaccepteerd wordt en de KNHS zijn eigen regels gaat overschrijden.

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:46

nina62 schreef:
Lynne81 schreef:
Ik heb dat ook gezien ja!! Belachelijk!! Ik heb de proef zelf gezien en als hij 68% had gekregen was het ook goed geweest.. Kusje

Dit heeft niks met een onsportieve reactie te maken!!!! Als je je bril ff goed op zet en het stuk goed leest dan zie je dat wij het over de jury hebben!!!!!!!!! Aangezien ik bijna 67% had in die proef en in het stuk neerzet, als Dirk 68% had gehad was het ook goed geweest.. ZET IK DIRK NOG OP PLAATS 1!!!!! Dus wat is onsportief dan?????? Het gaat erom dat je de competitie eruit haalt, niet alleen voor mij maar voor iedereen!!! Op sommige momenten is er weer gewoon raar gepunt!! bv. een meisje die vrijdag bij 1 jury eerste stond en bij de ander laatste!! (dit mag niet gebeuren!!)
Als je niet weet wat je moet zeggen kan je beter je mond houden want er komt toch niks uit! Ik kan hier zo boos om worden!!! Ik heb Dirk 100x succes gewenst en de rest ook.. onsportief... pffff Weet je laat maar zitten..

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:51

Eyes had het al op mijn eigen topic gezet.. Wat een geweldig stuk!!! Bloos Bloos Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:51

Idd Lynne....
Lezen is ook een vak Haha!
(neemt niet weg dat ik de score voor in de gewone proef bij Dirk veel te hoog vond, maar da's mijn persoonlijke mening, heb de rest niet gezien, dus geen vergelijk, maar zo'n bijzondere proef was het echt niet )

Ik kan iig wel zeggen dat de jury's het er na de kür UNANIEM over eens waren dat Lynne daarin DIK bovenaan stond!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:38

Sluit zich aan bij Lynne en Bettine (maar dan wel met de opmerking dat ik de proeven zaterdagochtend niet heb gezien... maar die van vrijdag wel... Knipoog )

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:06

Jura schreef:
nina62 schreef:
Is er ergens ook een uitgebreidere uitslag van het Z2. Ik hoorde dat 1 van de juryleden bij de Kur de reservekampioen het kampioenschap door de neus geboord heeft. Klopt dat?

En dit is zeker geen onsportieve opmerking?
Lynne, van harte gefeliciteerd!

Was in ieder geval niet onsportief bedoeld. Ik had van iemand gehoord (niet van Dirk) dat 1 jurylid Dirk een stuk lager had staat in de kur (62%?) en dat het vooral daardoor kwam dat ie zijn voorsprong niet vast had kunnen houden. Misschien heb ik het zo wat minder onsportief opgeschreven?
Maar van de Kur zijn alleen de percentages van alle 3 de juryleden gemiddeld gepubliceerd, terwijl ik graag die van alle juryleden apart wilde zien, om zelf te kunnen vaststellen hoe het zit en zelf op basis van de cijfers een oordeel te kunnen vellen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:16

Lynne81 schreef:
nina62 schreef:

Dit heeft niks met een onsportieve reactie te maken!!!! Als je je bril ff goed op zet en het stuk goed leest dan zie je dat wij het over de jury hebben!!!!!!!!! Aangezien ik bijna 67% had in die proef en in het stuk neerzet, als Dirk 68% had gehad was het ook goed geweest.. ZET IK DIRK NOG OP PLAATS 1!!!!! Dus wat is onsportief dan?????? Het gaat erom dat je de competitie eruit haalt, niet alleen voor mij maar voor iedereen!!! Op sommige momenten is er weer gewoon raar gepunt!! bv. een meisje die vrijdag bij 1 jury eerste stond en bij de ander laatste!! (dit mag niet gebeuren!!)
Als je niet weet wat je moet zeggen kan je beter je mond houden want er komt toch niks uit! Ik kan hier zo boos om worden!!! Ik heb Dirk 100x succes gewenst en de rest ook.. onsportief... pffff Weet je laat maar zitten..

Ik heb geen bril nodig. Als jij schrijft : Belachelijk!! Ik heb de proef zelf gezien en als hij 68% had gekregen was het ook goed geweest.. dan vind ik dat onsportief overkomen.
Wat betreft de grote verschillen in jurering ben ik het helemaal met je eens; dat gaf ik zelf ook al eerder aan. Die jury bij M zat veel hoger te punten dan de rest en hij had idd kwa plaatsing ook een paar missers.
Verder gun ik jou het kampioenschap, maakt mij niet uit wie er wint, als het maar de beste is. Bij deze nog gefeliciteerd!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:18

Bettine schreef:
Idd Lynne....
Lezen is ook een vak Haha!
(neemt niet weg dat ik de score voor in de gewone proef bij Dirk veel te hoog vond, maar da's mijn persoonlijke mening, heb de rest niet gezien, dus geen vergelijk, maar zo'n bijzondere proef was het echt niet )

Ik kan iig wel zeggen dat de jury's het er na de kür UNANIEM over eens waren dat Lynne daarin DIK bovenaan stond!

Als je zo'n klein lettertype neemt, wordt lezen idd een vak Haha!