Gisteren heeft ze even weer gewerkt en dat ging weer mooi. Ze begint wat meer te sjouwen aan de longe waar ze eerst nog wat voorzichtig liep. Ook heeft mijn stalamazone weer gehangen en nu echt, zonder voetje op het opstapje. Elonia vond het prima, dus hebben we ook een paar stapjes gelopen zo (ik had haar aan de hand). Dit weekend nog maar een stapje verder denk ik. Gaat echt zo mooi en ontspannen
Gisteren ook een beginnetje gemaakt met de online cursus werken aan de hand van DressuurNatuurlijk.
Eerst kijken of ze bang was voor de zweep...nou-nee-natuurlijk niet
En daarna beetje basis achter me lopen, halthouden, pasje achterwaarts en weer voorwaarts. Dat hebben we vaker gedaan dus dat kent ze, alleen dan zonder stokkie en zonder de afspraak dat ze echt achter me moet blijven. Dat laatste is nog wel een klein dingetje want ze is best een beetje lomp dus ik ho = zij botst tegen mij aan en denkt ohww, moeten we stilstaan . Terug kent ze maar niet met het stokje, maar die maakt dan ook absoluut geen indruk. Ik heb wel gelachen, echt typisch Eloon dit. Maar goed, we zullen dus nog wel een beetje aan deze basis moeten sleutelen voordat we verder kunnen
Het is een beetje Elonia-week deze week volgens mij , maar ik heb alweer wat leuke plaatjes. Gisteren was Elonia voor de tweede keer onder de man..of eigenlijk vrouw . En wat ging dat weer fijn! Helemaal geen spanning, gewoon vol vertrouwen, vrolijk en braaf. Leuk om dit zo aan te pakken en met z'n drietjes dit proces door te maken.
Eerst even aan de longe. Waar ze inmiddels uit zichzelf al een stuk actiever loopt dan in het begin.
En opstappen maar:
Wat rondstappen links en rechts, halthouden enz.
Super merrie, braaf
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-24 21:22
En vandaag met de instructeur voor het eerst aan de dubbele longe.
Hij vindt haar erg leuk, dat zei hij vorig jaar al toen ze nog niks mocht doen. Hij zegt dat ze een hele mooie bouw heeft voor het aangespannen werk.
Afgelopen weekend hadden we een schriktraining op stal waar Eloon natuurlijk ook aan mee deed. Nou, we moeten nog bedenken wat zij spannend moet vinden want dit allemaal totaal niet dus
Vandaag voor de derde keer onder het zadel en nu ben ik wat meer in het midden gaan staan.
En haar eerste drafje ook maar gedaan
Ontzettend braaf paard!
Leuk feitje nog.. de amazone op de foto's is 1.90 lang. Elonia is een mooie maat paard voor haar .
Ze vindt het allemaal helemaal leuk. Aandacht voor haar en nadien is ze zelf zo trots als een pauw. Liefst loopt ze dan de hele tijd achter je aan te sjokken
Vierde keer onder het zadel vandaag. Ik kan niet veel meer zeggen dan dat ik er ontzettend tevreden over ben. Ze begint echt al een beetje op de beenhulpen te reageren. Op het eind zijn we de hele bak doorgestapt over de hoefslag waarbij de amazone het sturen zelf deed (lijn zat er nog wel aan maar ik deed niks zeg maar). De komende 2 weken even geen zadeltje meer op haar rug want haar amazone gaat op vakantie. Prima, kan ze dit even weer verwerken en ik ga nog even weer met haar bezig met het tuig in die tijd dan.
Even rondje instappen
En dan aan de longe:
Vervelende prikvliegen doodmeppen kan gewoon van bovenaf
Dank je wel! Ik ben ook echt trots op haar . Ze kan soms een tikkeltje lomp zijn, maar ze is zo lief en wil het zo graag goed doen. Voor mij echt een ideaal paard. Ik heb mijn jaren met de heethoofden wel gehad, dit is perfect zo. Lekker genieten.