DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:17

antje_vip schreef:
Ooh ja de ezeltjes! Er stonden echt schattige tussen <3 Heeft iemand trouwens dat witte A of B ponietje gezien met veel te groot zadel op? Stond aan een kar vast :(:)

Pony'tje is 24 jaar en vroeg er 200 euro voor.
Het is dat mijn trailer vol zat anders had ik haar op de wei gegooid bij de rest van de oudjes.
Uiteindelijk wel verkocht geloof ik.

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:18

Happinez, wij vonden ze ook veel te duur maar naar het eind vd markt met wat bluf veel eraf dus mochten ze mee. Net meteen even flink tegen luizen behandeld... haha.

Shirjolyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:19

_kajo_ schreef:
Ik was er vandaag ook, samen met mijn stalhoudster en stalgenootje. Stalhoudster was op zoek naar een leuk projectje en toen we langs deze 2 bonte veulens kwamen waren we verkocht. Tijdje staan wachten tot we een handelaar konden spotten maar die was niet in de buurt. Op een gegeven moment kwamen de inspecteurs van de NVWA erbij staan samen met de dierenarts en nog wat mensen van de organisatie. Dierenarts moest uitleg geven waarom hij de magerste had goedgekeurd om op de markt te mogen staan. Ik heb even stiekem meegeluisterd en toen ik de dierenarts hoorde zeggen dat hij hoopte dat het diertje gekocht werd door iemand die het wilde opknappen heb ik meteen ingehaakt. 'Wij willen wel maar er is geen handelaar te bekennen'. 'Laat maar omroepen' zei de inspecteur. Dit werd meteen geregeld door iemand van de organisatie en binnen een paar minuten was de handelaar er. Stalhoudster heeft even flink moeten onderhandelen want er werd toch wel een aardige prijs gevraagd. Maar het is gelukt en deze twee gaan mee naar stal.
[ [url=m/hwBr16.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah wat lief van jullie worden vast en zeker knapperds en lieverds . Zou ze graag volgen

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:21

Wij hadden drie ezeltjes mee waarvan er twee redelijk snel verkocht werden. Die overbleef werd steeds weggetrapt door hengstjes van de mensen tegenover ons, dus toen maar tussen 4 hekjes gezet. Toen was ze wel weer rustig gelukkig :)
Er liep trouwens ook een man op de markt die al dronken sinds gisteren was.. Die rende wat met paarden rond. Aan het touw rukken en slaan etc.. en maar lachen :n

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:22

Ik vond inderdaad dat de paarden ( hier en daar wat uitzonderingen daargelaten) er over het algemeen goed bij stonden. Die 2 magere bonte vond ik absoluut belachelijk, maar fijn dat ze een goed huis hebben gevonden! :) Qua ruimte vond ik het ook goed te doen, zeker vroeger in de ochtend. Maar later in de ochtend heb ik toch aardig veel mensen (en kleine! kinderen) zien ontkomen aan rake klappen van rondvliegende achterhoeven..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:23

safina schreef:
Neskolay schreef:
En toch hingen er allemaal posters en kaartjes van hun Spaans "bedrijf" en liepen er mensen rond in bedrijfskleding, allemaal Spaans talig.. Er stond een flinke groep PRE's, dus kan me toch voorstellen dat het betrouwbaar overkomt voor mensen?

Vind jij dat betrouwbaar overkomen? Serieus? En zou jij duizenden euro's aan een paard spenderen zonder dat je het veterinair kan laten keuren, zonder het uit te proberen, op een paardenmarkt?

Erg duur paard kopen zonder keuren is sowieso een gok. Dat weet je toch?

En met wie dat niet weet en zn neus stoot, heb ik echt geen medelijden. Dan moet je je maar beter verdiepen in hoe je een paard koopt voordat je er eentje aanschaft.

Ik zeg toch niet dat ik dat serieus vind overkomen?? Come on....
Er zullen geheid mensen wel intuinen want heb er wel 1 van verkocht zien worden.. al zou ik niet snappen dat mensen zoveel geld uberhaupt zouden neertikken op een markt zonder keuring etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:23

Ik snap de hele heisa ook niet zo! Iedereen op fb heeft het ook maar over die blonde meid die als enige een beetje engels sprak van die groep. Uiteindelijk is zij maar een tussenpersoon die een beetje tolk speelt voor die stal. Je koopt het paard nog altijd van die stal waar overal flyers van hingen.

En dat ze niet allemaal gezond blijken, shocking... Dat is te verwachten. :+ Er zijn zoveel rotte PRE's in Nederland en Spanje. De kwalitatief goedbewegende en gezonde beesten zijn nog altijd gewoon heel duur.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:26

Nyckle schreef:
Ik snap de hele heisa ook niet zo! Iedereen op fb heeft het ook maar over die blonde meid die als enige een beetje engels sprak van die groep. Uiteindelijk is zij maar een tussenpersoon die een beetje tolk speelt voor die stal. Je koopt het paard nog altijd van die stal waar overal flyers van hingen.

En dat ze niet allemaal gezond blijken, shocking... Dat is te verwachten. :+ Er zijn zoveel rotte PRE's in Nederland en Spanje. De kwalitatief goedbewegende en gezonde beesten zijn nog altijd gewoon heel duur.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:31

Neskolay schreef:
Er zullen geheid mensen wel intuinen want heb er wel 1 van verkocht zien worden.. al zou ik niet snappen dat mensen zoveel geld uberhaupt zouden neertikken op een markt zonder keuring etc...

Oh nee, OK, ik dacht even dat je dat dacht... :+

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:32

safina schreef:
Neskolay schreef:

Oh nee, OK, ik dacht even dat je dat dacht... :+

Nee echt niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:33

Ik zou een bedrijf die op een markt hun pre's wil verkopen, nou niet echt serieus nemen :=

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:36

Joolien schreef:
Ik zou een bedrijf die op een markt hun pre's wil verkopen, nou niet echt serieus nemen :=

Ik ook niet, maar misschien de mensen met minder kennis wel. Geen idee... Was maar een gedachte, meer niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:37

Neskolay schreef:
Joolien schreef:

Ik ook niet, maar misschien de mensen met minder kennis wel. Geen idee... Was maar een gedachte, meer niet...

DAt zijn dan denk ik de naïeve mensen :P
Zaten wel echt een aantal knappe dieren tussen hoor! Dat bonte stel vond ik ook erg leuk!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:39

Joolien schreef:
Neskolay schreef:

DAt zijn dan denk ik de naïeve mensen :P
Zaten wel echt een aantal knappe dieren tussen hoor! Dat bonte stel vond ik ook erg leuk!

Mijn dochter was helemaal verliefd op het spaanse valkje <3

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:40

De goede pre's komen echt niet op de markt..

Misschien geen goede röntgenfoto's of manen exceem.. of iets anders kwa gebrek wat niet meteen te zien is.

Dat bedrijf wil ook wel een gokje wagen op de markt.. wat verkocht is is verkocht.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:42

Nyckle schreef:
De kwalitatief goedbewegende en gezonde beesten zijn nog altijd gewoon heel duur.

Dus door een kapot dier ook een hoge prijs te geven wordt die toch automatisch goed. O:) :Y)

Dat je op een markt een paard voor duizenden euro's koopt, dan hoor je te weten dat je een groot risico neemt, anders is het hoop leergeld dat je betaald. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:46

Cemlys schreef:
safina schreef:

Ik vind het wel grappig: Ieder jaar is er wel een Spaans paard met een mysterieus verhaal, waarvan menig bokker wil weten waar hij heen is gegaan.

Wie weet huurt de organisatie die paarden wel stiekem in voor pr-doeleinden. Om de markt spannend te houden voor pennies. :')

:') wie weet, ik snap nooit zo goed waarom mensen willen weten wat met bepaalde paarden is gebeurd of waar ze heen zijn gegaan.

Nee, ik ook niet.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:48

Afbeelding

Deze vond mijn dochter helemaal geweldig :)

Letsdunit

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:50

Die stond bij de export met die vlechtjes

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:52

Letsdunit schreef:
Die stond bij de export met die vlechtjes

Ja we zagen em eind van de ochtend vertrekken idd, met een markering op de kont.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:53

Hoewel de meeste er toch goed en redelijk happy bij staan wordt ik er toch ook een beetje triest van. Dat gezeul met die dieren gaat me aan het hart.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:54

Ik ben ook geweest! -
En wat ontzettendleuk om te zien dat een aantal paarden waar we bij hebben staan twijfelen aan bokkers zijn verkocht.

Onder andere de 5 jarige appaloosa!
Afbeelding

De 2 magere veulens

Afbeelding

Deze zelf bij staan kijken,maar vond 900 euro voor beide veel te veel geld

Afbeelding

Veel shetties

Afbeelding

Afbeelding

Tinkers

Afbeelding

Deze was ook leuk!!

Afbeelding

Over die champagnekleur ruin,die was mooi,maar had een dikke koker en zo ontzettend veel gallen op zijn benen,
dat leek me echt helemaal niks :(
Ook nog een tinker gezien met een vreselijk oedeem onder de buik,leek ook niet al te best.
Maar verder netjes hoor,genoeg voer,water +:)+
Laatst bijgewerkt door ellepel op 17-10-17 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:57

Rond 14:00 nog een laatste rondje gedaan en dan merk je wel dat de drank in het spel komt.

-2 minis zowat in de biertent
-Ruzie bij een eettentje omdat er een dronken man tegen hun kraam stond te pissen

Ook nog even staan luisten bij iemand die een mini mini wou kopen voor ik geloof 100 euro en 3 flesjes bier, stonden nogal wat mensen omheen, moest er wel om lachen maar vrees dat ze hem niet mee gekregen heeft, Bokker misschien ?

Janinevv

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:01

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:02

Liesiep schreef:
Oh serieus! Kon op geen enkele manier vervoer regelen dus ging helaas over voor ons. Is het een leuk beestje verder in de omgang?

Jaa, liep netjes mee wel! Alles was wat spannend, maar ging ook zo goed als... tot onze verbazing... gelijk de trailer in! Volgens mij is ze wel een fijne, was ook gelijk rustig toen ze eenmaal op stal aankwam. Denk dat hier een heel leuk sportpaardje uit gaat komen!